aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: sultankat op september  3, 2015, 09:03:20
Hij is vast onderweg om iets te kopen  ;D
Ja  inderdaad. Ik rij nu richting Rotterdam.
Citaat van: sultankat op september  3, 2015, 09:03:20
Hij is vast onderweg om iets te kopen  ;D

Citaat van: doorofnight op september 14, 2015, 17:40:55
Haha, & mijn advies was puur eigenbelang :) Maz, die DALI versterker kostte 40.000 euro en heeft 2x100 watt klasse A. Daarmee kan je werkelijk alle LS aansturen!
IK heb het door abel. ;)
Citaat van: YamahaRXV op september 14, 2015, 16:26:10
Iets met ''dovemansoren''..... :D
Wat zeg je?
Citaat van: advr op september 14, 2015, 17:46:14

de vraag is hoe... :hehe:
het moet wel matchen.  :shaun:
Match is heel belangrijk.  Dat is mij duidelijk.

Verder heb ik vandaag de nieuwe kharma mp150 mono blokken ontvangen en aangesloten.

Ze staan lekker als achtergrond muziek te spelen om op te warmen .
Straks eens even de nieuwe kharma mp150 aan de tand voelen met deze prachtige pathos reference in controle.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Foto nieuwe verbeterde kharma mp 150 mono blokken.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 14, 2015, 20:11:23
Foto nieuwe verbeterde kharma mp 150 mono blokken.

De behuizing van die nieuwe MP-150 lijkt identiek aan die van de vorige versie, of zie ik het verkeerd ?  :unsure:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Behuizing is volgens mij bijna zelfde.
Deze voelt wel iets zwaarder .
Verschillen zijn zoals ik heb begrepen:
verbeterde voeding
Aangepaste d module
Blokken worden gespoten ipv ioneseerd.

Klankmatig zou de nieuwe kharma iets verfijnder zijn over de hele spectrum. Iets opener top en strakker laag.
We gaan het meemaken Hoe de kharmas met de pathos matchen.

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 14, 2015, 20:31:39
Behuizing is volgens mij bijna zelfde.
Deze voelt wel iets zwaarder .
Verschillen zijn zoals ik heb begrepen:
verbeterde voeding
Aangepaste d module
Blokken worden gespoten ipv ioneseerd.

Klankmatig zou de nieuwe kharma iets verfijnder zijn over de hele spectrum. Iets opener top en strakker laag.
We gaan het meemaken Hoe de kharmas met de pathos matchen.

Oké, ben benieuwd naar de evt. verschillen die je gaat ervaren.
Zijn ze qua prijs gelijk gebleven aan de mkI of....?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Richi

Het zijn mooie kleine mono blokjes. Ben benieuwd of ze hun faam waar gaan maken.  :smile:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mr.M

Citaat van: Richi op september 14, 2015, 21:46:51
Het zijn mooie kleine mono blokjes. Ben benieuwd of ze hun faam waar gaan maken.  [emoji2]
Ik ben zelf niet zo van klasse d (geweest) , maar de kharmas d mono's  vind ik heel aangenaam klinken.
Ik heb de vorige serie gehad en was daar altijd tevreden over.(helemaal als je ze met buizen vv combineert).

Het is wel belangrijk dat je de goede huwelijk heb tussen vv en ev. De kharmas zijn daar geen uitzondering op.

Ze zijn inderdaad niet groot maar kunnen behoorlijk kracht leveren. Indrukwekkend voor de formaat. Ik heb ze naast 120 KILO ZWARE asr emitteren 2  eindtrap gehad in combinatie met audio note m3 en de kharma monos van 10 kilo klonken iets beter in die combinatie. Lol
We waren toen met nog twee forumgenoten aan luisteren en vergelijken en de reacties waren unaniem .

In mijngeval in is de formaat van van de kharmas heel handig want ze kunnen onder de audio rack.

Je zult je verbazen Hoe zwaar deze mono's zijn gezien de compacte formaat.

Richi

Bel Canto schijnt ook hele mooie class D mono blokken te leveren. Ik wil die ook nog graag een keer uitproberen in mijn setup.  ::) Veel plezier met de Kharmas. Hoe zijn de eerste indrukken tot nu toe? Heb je al een eerste mening kunnen vormen?
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mr.M

Nee nog niet aan luisteren. Tv staat aan en ben film aan kijken. De set staat heel zachte te spelen en je hoort het haast niet. Ben een beetje alles aan "inspelen". Ga straks even luisteren en een eerste indruk vormen van de huidige situatie.

YamahaRXV

Citaat van: Richi op september 14, 2015, 22:06:58
Bel Canto schijnt ook hele mooie class D mono blokken te leveren. Ik wil die ook nog graag een keer uitproberen in mijn setup.  ::)

De Bel Canto e-one Ref 500 M en de Ref 1000 M zijn zeker mooie class D monoblokken; enorm krachtig en stabiel, maar vooral ook erg muzikaal klinkend voor class D begrippen.
Komen in veel testen en vergelijkingen er vaak nog beter uit als de monoblokken van bijv. Jeff Rowland. Jammer dat het merk hier relatief weinig bekendheid geniet... :(

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 14, 2015, 22:17:41
Nee nog niet aan luisteren. Tv staat aan en ben film aan kijken. De set staat heel zachte te spelen en je hoort het haast niet. Ben een beetje alles aan "inspelen". Ga straks even luisteren en een eerste indruk vormen van de huidige situatie.

En, al wat voorzichtige eerste indrukken ?  ;)

patsijb

qua looks vind ik heel de set wel mooi op elkaar afgestemd..

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

take5

Citaat van: maz op september 13, 2015, 15:08:41
Dan ben ik misschien een sport audiofiel. Eenmaal gehad = gehad lekker doorvissen  en kijken of het beter kan.

Dat vind ik wel een goeie. Maz de sportaudiofiel.  ;D

Kerkhoffd

Wat voor jou Maz?

http://www.youtube.com/watch?v=zn4xDZCvE68

Helemaal off topic overigens.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

peterbig

Citaat van: take5 op september 15, 2015, 21:45:19
Dat vind ik wel een goeie. Maz de sportaudiofiel.  ;D

Haha,

Wat voor een sportaudio rijdt U?

:clapping: :clapping: :headbanging:

Mr.M

Hahahah.lol

Dit is meer mijn ding.

Mr.M

Ik ben aan plannen om naar moscow te vliegen om dit op te halen. Vandaar dat ik even afwezig ben op forum.  Lol

Ik zoek deze klok al een hele tijd en in moscow staat er een tekoop.

Dit wordt een bijzonder trip.lol

http://www.werd.com/5931/romain-jerome-moon-dust-watch/

advr

Da's even weer wat anders  ;D

Veel plezier en goede reis alvast.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Mr.M

Citaat van: advr op september 16, 2015, 18:54:26
Da's even weer wat anders  ;D

Veel plezier en goede reis alvast.
Ja dat is een ander hobby van me. Audio en klokies zijn me hobbyes. Deze klok zoek ik al een tijd en eindelijk heb ik er een gevonden.Helaas in Rusland.  Nu nog kijken hoe ik het ophaal. Opsturen is te riskant dus ophalen heeft voorkeur.

Ben benieuwd of ik het voor elkaar krijg om dit te bemachtigen.

Mr.M

Om even terug te komen op audio.

De kharma mp 150 is terug naar kharma. Een monoblok sprong steeds in beveiliging. Dus teruggestuurd voor controle. Kan zijn dat het door dc output komt want de mp150 heeft in de eerste instantie geen dc "filter" om zo een puristisch pad te creëren.  Bij gevallen waar evt  dc pulsen doorkomen naar eindtrap moet er een jumper uit de mono blokken waardoor de dc door een ander gedeelte van  print plaat gaat waar de dc "gefilterd" wordt.

Dus nog even afwachten  .

Bama

Maximus_Aurelius

Even op en neer naar Rusland, heeft meer werk nodig om daar te komen als de vliegreis   :D.
Voor een paar minuten resp. Uurtjes dat je in Rusland bent even een Visum regelen en krijgen, plus de reissom wat je daarvoor neertelt. Je moet het er maar voor over hebben.  ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶