aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

De kharmas speakers zijn nieuw en pas gekocht. Ze moeten nog uitgeleverd worden ,lol eind deze maand komen ze (diamant zwart). Ik heb nu een parel witte te leen  hier van kharma.
Verder ben ik opzoek naar een mooie vv voor bij de kharmas.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

peterbig

Ohhh,

ik dacht al, die gaat er een complete HT-set van maken, net als Jan-Rotterdam  :headbanging:

gr,

Peter

i2Paq

Dat je op een gegeven moment nog verschil hoort en kunt bepalen welke het prettigst klinkt als je zo snel achter elkaar wisselt?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sirius666

Citaat van: maz op september 12, 2015, 02:19:02
Tnx richi. ..

Even een klein eerste impressie. Met de eerste liedjes was het allemaal droog ,levenloos en behoorlijk saai.
Kreeg even een heel onaangenaam en teleurgesteld gevoel . Eigenlijk verloor ik een beetje de hoop ,hahaha.

In de eerste instantie was het geen match met de sphinx en kharma s7s.

Toch even alles goed laten opwarmen en de pathos/sphinx heeft een redelijke opwarmtijd nodig om los te komen blijkbaar.
Nu weer dezelfde liedjes aan spelen en alles komt stukken losser dan eerste half uur.
Stemmen beginnen leven te krijgen en de stage begint open te trekken aan alle kanten. De platte beeld welke ik in de eerste instantie had is behoorlijk diepte gekregen en de tinkeltjes zweven weer in de lucht en zijn los van de speakers.

De pathos laat wel meer detail door en is  iets minder warm dan de arc .
Het laag lijkt ook wat strakker? de arc was iets minder gedetailleerd in het laag en wat zwabberder (mijn net verzonnen woord voor "niet heel strak")lol.

Over het fenomeen opwarmen/inspelen:

Ik wil geen discussie losmaken maar kan het ook niet het wennen aan een andere geluidservaring zijn? Want stel het blijft niet klinken voor jouw gevoel....dan is het wellicht makkelijk om te zeggen dat je het component nog 100 uur in moet spelen. Met jouw doorloopsnelheid red je die 100 uur normaal gesproken echter alleen niet :tounge:

peterbig

Citaat van: i2Paq op september 13, 2015, 13:47:26
Dat je op een gegeven moment nog verschil hoort en kunt bepalen welke het prettigst klinkt als je zo snel achter elkaar wisselt?

Hi,
het is en blijft natuurlijk een hobby. Net als een sportvisser, als de vangst binnen is gooit hij hem weer terug. En dat vaak vele jaren. Zo komt iedereen aan zijn/haar grieven. Het is gewoon leuk om te zien hoe iedereen daar zijn/haar invulling aan geeft  :tongue2:

grtz.

Mr.M

Citaat van: peterbig op september 13, 2015, 13:02:21
Ohhh,

ik dacht al, die gaat er een complete HT-set van maken, net als Jan-Rotterdam  :headbanging:

gr,

Peter
Nee. Geen ht. Ooit als ik de ruimte voor heb wel. Dan maak ik een dedicated  bioscoop /muziekkamer van..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: i2Paq op september 13, 2015, 13:47:26
Juist dan hoor je verschillen ;). Ik onthou echt wel wat ik prettig heb ervaren om naar te luisteren en welke me totaal niet hebben geboeid.

Citaat van: Sirius666 op september 13, 2015, 13:48:02
Over het fenomeen opwarmen/inspelen:

Ik wil geen discussie losmaken maar kan het ook niet het wennen aan een andere geluidservaring zijn? Want stel het blijft niet klinken voor jouw gevoel....dan is het wellicht makkelijk om te zeggen dat je het component nog 100 uur in moet spelen. Met jouw doorloopsnelheid red je die 100 uur normaal gesproken echter alleen niet :tounge:
Hahaha lol. Ik snap wat je bedoelt maar met buizen spul en of nieuw spul wil nog weleens zo zijn dat de speaker/buis na opwarmen  +_ uurtje aanstaan losser en gemakkelijker/vloeiender  speelt dan koud.

Ook dat wennen aan nieuw geluid is iets wat wel zo is. De arc en pathos hebben een hele andere sound . Arc is wat warmer in het midgebied en minder open in het hoog en de pathos is wat opener in het hoog en neutraler in zijn midgebied.

Stemmen zijn bij arc iets groter en upfronter en bij de pathos is het wat meer naar achter en iets echter als je het vergelijk met een concertzaal.
Daar zijn stemmen en instrumenten ook niet heel groot en upfront afgebeeld.
Het is net wat je smaak is. Ik kan beide waarderen.
De resolutie en open klankbeeld van pathos is zeker BETER dan de arc. Het was even wennen tov de warmere sound (minder resolutie en informatie,wel heel muzikaal en aangenaam luisteren) van arc .

Met de arc maakte dat niet veel uit , meteen na aanzetten +_ 5 min klonk het al behoorlijk goed .de pathos klinkt in de eerste half uur wat dunnetjes en de soundstage is niet meteen open.Maar na een klein uurtje spelen klonk het als een trein.

Mr.M

Citaat van: peterbig op september 13, 2015, 14:02:36
Hi,
het is en blijft natuurlijk een hobby. Net als een sportvisser, als de vangst binnen is gooit hij hem weer terug. En dat vaak vele jaren. Zo komt iedereen aan zijn/haar grieven. Het is gewoon leuk om te zien hoe iedereen daar zijn/haar invulling aan geeft  :tongue2:

grtz.
Dan ben ik misschien een sport audiofiel. Eenmaal gehad = gehad lekker doorvissen  en kijken of het beter kan.

Sirius666

Citaat van: maz op september 13, 2015, 14:27:25
Stemmen zijn bij arc iets groter en upfronter en bij de pathos is het wat meer naar achter en iets kleiner (echter) als je het vergelijk met een concertzaal.
Daar zijn stemmen en instrumenten ook niet groot en upfront afgebeeld.
Het is net wat je smaak is. Ik kan beide waarderen. De resolutie en open klankbeeld van pathos moest ik even aan wennen tov de warm en vloeiende sound (minder resolutie en informatie,wel heel muzikaal en aangenaam luisteren) van arc .

Met de arc maakte dat niet veel uit , meteen na aanzetten +_ 5 min klonk het al behoorlijk goed .de pathos klinkt in de eerste half uur wat dunnetjes en de soundstage is niet meteen open.

Hij is ook nieuw en kan zijn dat die nog niet "ingespeeld" is,Voor de  gelovigen. Waaronder ik zelf.

Ik ben benieuwd hoe het e.e.a. over een weekje dan klinkt :)

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op september 13, 2015, 15:25:02
Ik ben benieuwd hoe het e.e.a. over een weekje dan klinkt :)
Morgen krijg ik de nieuwe kharma mono blokken binnen. Ben zeer benieuwd hoe het daarmee matched.
De sphinx is mooi maar geen vergelijk met de kharma monos.

Roksan

Weet je toevallig welke buisjes gebruikt worden in de Pathos? Ook hierin kan je nog fijn tunen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Citaat van: Roksan op september 13, 2015, 19:25:23
Weet je toevallig welke buisjes gebruikt worden in de Pathos? Ook hierin kan je nog fijn tunen.
Daar was ik inderdaad heel erg benieuwd naar gezien buisjes veel verschil kunnen maken.
Dat heb ik met de arc vv ervaren. Met de eens buis was het laag wat aanweziger, met de ander buis was de ruimtelijkheid heel mooi en stemmen.
Dus daar ben ik ook zeer benieuwd naar. Ik ga dat zometeen Googlen.  Ben benieuwd.

Roksan

Ik heb verschillende buisjes in mijn Pathos geprobeerd. JJ, Siemens, Telefunken en Philips. Ik vind de Philips (Miniwatt) de meest fijne klinkende buisjes. Minder neutraal dan de Siemens, maar wel een warmere sound.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Ok.  Tnx voor de tip. Ik ga straks kijken welke buis er in zit.

DofN

Zoek eens op http://www.audio-markt.de/_markt/ naar 9966233609

Deze versterker is gemaakt om de DALI Megaline aan te sturen.

Absolute Rarität! 100 kg, 2 x 100 Watt echte Class A, fast 1 qm2 und in jedem Fall "begehbare" Endstufe.
Laut einstigem Absolute Sound Test eine der besten Endstufen der Welt mit einem damaligen Neupreis von 45.000 USD. Die Gravity kann es auch heute noch mit den stärksten und teuersten Boliden aufnehmen, kombiniert Kraft und Musikalität so wie es nur sehr wenige andere Hersteller vermögen und treibt nahezu jede Last. Diese Endstufe war ein "Cost no Object" Projekt von Dali und es sind nur sehr wenige dieser Endstufen auf dem Markt. Das aufwändige Gehäuse stammt aus der meisterlichen Werkstatt die auch die Gehäuse der Arbiter Endstufen gefertigt hat.Die Endstufe ist übrigens vor 1 Jahr gewartet worden.

Maz, haal deze eens in huis? :D :D Kom ik hem een keer lenen!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

RZeemering

Volgens mij kun je met die sleutel daadwerkelijk de zwaartekracht aan en uit zetten :P
Wat een beest
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Mr.M

Citaat van: RZeemering op september 14, 2015, 08:51:16
Volgens mij kun je met die sleutel daadwerkelijk de zwaartekracht aan en uit zetten [emoji14]
Wat een beest
Als ik hem als kluis kan gebruiken dan wordt het interessant. [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Ruud-

Citaat van: maz op september 13, 2015, 12:20:58
Verder ben ik opzoek naar een mooie vv voor bij de kharmas.
Je kunt jezelf veel gezoek én geld besparen als je eens contact zoekt met een mede-Rotterdammer n.l. Cock van SonoreAC en daar eens hun nieuwe voorversterker laat demonstreren. Wellicht zelfs bij jou thuis, wat ik sowieso wenselijk acht. Je zou jezelf tekort doen om dat geen kans te geven.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

eddy135

De ongevraagde adviezen vliegen ons weer om de oren... :tounge:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op september 14, 2015, 14:26:59
De ongevraagde adviezen vliegen ons weer om de oren... :tounge:

En óók nog de illusie hebben hé :D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Citaat van: twani op september 14, 2015, 14:28:55
En óók nog de illusie hebben hé :D

Haha, & mijn advies was puur eigenbelang :) Maz, die DALI versterker kostte 40.000 euro en heeft 2x100 watt klasse A. Daarmee kan je werkelijk alle LS aansturen!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

advr

Citaat van: doorofnight op september 14, 2015, 17:40:55
Haha, & mijn advies was puur eigenbelang :) Maz, die DALI versterker kostte 40.000 euro en heeft 2x100 watt klasse A. Daarmee kan je werkelijk alle LS aansturen!

de vraag is hoe... :hehe:
het moet wel matchen.  :shaun:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

CZ79

Citaat van: Ruud- op september 14, 2015, 14:09:00
Je kunt jezelf veel gezoek én geld besparen als je eens contact zoekt met een mede-Rotterdammer n.l. Cock van SonoreAC en daar eens hun nieuwe voorversterker laat demonstreren. Wellicht zelfs bij jou thuis, wat ik sowieso wenselijk acht. Je zou jezelf tekort doen om dat geen kans te geven.
Dat is die passieve toch? Die heeft mijn oom staan of krijgt hem zeer snel (als een van de eerste)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

twani

Citaat van: doorofnight op september 14, 2015, 17:40:55

We zitten ook maar wat te plagen DON, meer niet :)