aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Nu nog een mooie oplossing voor de raamwerk.

Mooie grote ophang systeem voor de serieuze luistersessie .
Abelllll   ;) neem je grote paneel mee morgen. Lol.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bas Akkerman

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 20:41:49
Dan ben ik de navigatie ,gewoon achter mij aan karren.
Ik heb maar een Ford Fiesta hè? :tounge2:

Spannend wat die panelen gaan doen Maz!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 30, 2015, 22:48:11
Ik heb maar een Ford Fiesta hè? :tounge2:

Spannend wat die panelen gaan doen Maz!
En ik rij tegenwoordig een ford k bas. ;) dus echt uitlopen zit er niet in. Lol

Ben nu aan luisteren en ik heb gemengd gevoelen.

Klinkt anders dan ik gewend ben.

Stiller,directer en raarder. Lol

Ik heb een klein beetje ruimtelijkheid ingeleverd (reflectie voor sommige beter weters) en ik heb wat meer focus en "stilte " teruggekregen in de soundstage.

Het is even wennen.  Klinkt anders maar kan het niet echt bij elkaar brengen hoe anders.

Laag , mid tonen en hoog  klinkt  ook anders dan gewend.

Toch een behoorlijk "gevoelsmatig"  verschil tov wat zonder panelen luisteren.

De focus en separaatheid in instrumenten bij drukker passages is in ieder geval beter.

Alles klinkt sneller en directer de kleine achtergrond instrumenten zijn net iets makkelijker hoorbaar en volgbaar.

Lijkt iets minder druk op de podium. Ben wat muzikanten kwijt denk ik tussen de panelen door . Lol.

Even wat meer bekende muziek beluisteren voordat ik met conclusies  kom.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ik schrijf gewoon op per onderdeel wat mij opvalt terwijl ik ze hoor.

Bij de liedje

http://open.spotify.com/track/5k2sprCz7xZRzWTlZjbAbg

Conté de l'incrovable amour  van anuar brahem  heb ik wat ambiance en ruimtelijk "verloren" maar de micro detail is wat toegenomen.
De wat moeilijker hoorbaar mini tikjes en resonanties zijn beter hoorbaar. Ben niet technisch aan luisteren maar alles is wat "beter" in beeld.

Vind wel jammer dat ik een beetje ambiance en "ruimtelijkheid " heb moeten inleveren.
Dat ruimtelijkheid had ook best de  reflectie (akoestiek)van me kamer kunnen veroorzaken maar het was geen onaangenaam "probleem".

Of ik moet wennen aan een iets minder galmend  ruimte.

vind het niet onaangenaam dit. Iets meer rust en stilte en focus gekregen inruil voor ruimtelijkheid.
De ademhalingen in deze lied bij de "solo"  rond de 7.50 min tot +_ minuut  9.00  bevat iets meer micro detail en is wat beter uitgelicht . Dat valt wel op.

Mr.M

Ook bij :

no deal van melanie  de biasio  heeft de piano minder galm (ruimtelijkheid in mijn belevind)dan normaal . De stem is dan weer wat steviger en resolutie voller. Alles  klinkt wat gemakkelijker en relaxer.

Ik wil niet zeggen dat ik transparantie kwijt ben maar alles lijkt wat minder "helder"  en open. Ik denk dat de Gooie woord hiervoor "GEDEMPT" is.

Gedempt in de zin van stiller. Heb een Apart gevoel  tijdens luisteren. Moeilijk te verwoorden . Tis gewoon een apart gevoel. Beetje koptelefoon achting gevoel, je hoort niets meer "om je heen" gevoel wanneer je een koptelefoon op doet.

Als ik de pa elen niet had opgehangen en dit gevoel zou krijgen dan zou Ik  het  idee hebben  dat er iets mis is met mijn set. Lol

Klinkt anders dan gewend. Zoeen gevoel van buizen op , of een dikke  voorfront zit op de speaker en dempt een beetje de sound. Hahah

Het is in ieder geval even wennen voor me. Tis geen oud vertrouwd gevoel als ik zo luister.

Mijn set klinkt momenteel iets anders dan gewend.

dre73

Misschien eens 2 paneeltjes verwijderen en nog eens luisteren.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 31, 2015, 07:24:55
Misschien eens 2 paneeltjes verwijderen en nog eens luisteren.
Ga ik ook doen vanavond. Kijken hoe en wat.
Hi

chansig

En een lastige....even wennen aan wat er nu gebeurt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Sirius666

Citaat van: maz op augustus 31, 2015, 02:14:06
Ik schrijf gewoon op per onderdeel wat mij opvalt terwijl ik ze hoor.

Bij de liedje

http://open.spotify.com/track/5k2sprCz7xZRzWTlZjbAbg

Conté de l'incrovable amour  van anuar brahem  heb ik wat ambiance en ruimtelijk "verloren" maar de micro detail is wat toegenomen.
De wat moeilijker hoorbaar mini tikjes en resonanties zijn beter hoorbaar. Ben niet technisch aan luisteren maar alles is wat "beter" in beeld.

Vind wel jammer dat ik een beetje ambiance en "ruimtelijkheid " heb moeten inleveren.
Dat ruimtelijkheid had ook best de  reflectie (akoestiek)van me kamer kunnen veroorzaken maar het was geen onaangenaam "probleem".

vind het niet onaangenaam dit. Iets meer rust en stilte en focus gekregen inruil voor ruimtelijkheid.
De ademhalingen in deze lied bij de "solo"  rond de 7.50 min tot +_ minuut  9.00  bevat iets meer micro detail en is wat beter uitgelicht . Dat valt wel op.

Weet je dat heel zeker? :D

Wat anders: heb je panelen (van die canvasdoeken opgevuld met dempend spul) op de muur hangen?

Ik ben hier een absolute n00b in...maar kan mij voorstellen dat dit een andere geluidsweergave t.o.v. panelen op het plafond geeft. Slaat het nergens op wat ik zeg dan neem ik m'n woorden terug :tounge2:

Bas Akkerman

Nagalmtijd vind ik al snel te kort, je kunt ook overdempen. Daardoor komt het voor mij al snel doods over. Bij Doorofnight vond ik de nagalm mooi, bij Jean Sibelius ook, maar bij HTip weer teveel. Dat was dan ook meer gericht op HT.

Ik zou er bij jou twee of misschien maar één ophangen aan het plafond en voor de gein één of twee tegen het raam. Dan verspreid je de demping een beetje. Heb je al met een spiegeltje gekeken waar de reflectiepunten zitten?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 31, 2015, 02:14:06

Komt aardig overeen met de ervaringen die ik had met het grote plafondpaneel/diffusor  ;)
Waar ik best nieuwsgierig naar ben is hoe je de weergave in het laag nu ervaart ?

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 31, 2015, 09:59:26
Komt aardig overeen met de ervaringen die ik had met het grote plafondpaneel/diffusor  ;)
Waar ik best nieuwsgierig naar ben is hoe je de weergave in het laag nu ervaart ?

Ja inderdaad Jan, jij hebt ze later ook weer verwijderd weet ik nog :)

Ik heb ze in de hoek hangen. Weet ik veel of 't werkt :D

En ik heb er heel kinderachtig een B&O embleempje op geplakt, ziet er lekker profi uit :D

twani

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 31, 2015, 09:37:35
Nagalmtijd vind ik al snel te kort, je kunt ook overdempen. Daardoor komt het voor mij al snel doods over.

Kijk, dat bedoel ik  ;)
Die ervaring had ik namelijk ook in mijn situatie met én een hoogpolig tapijt, én wandpanelen, én een flink plafondpaneel/diffusor.
Op een gegeven moment merk je dat je meer op vermogen moet gaan spelen en de belevenis (ruimtelijkheid, ambiance) kwijt raakt.
Voor sommigen misschien vloeken in de kerk, maar ongelimiteerd een ruimte volproppen (dus overdempen) kan niet de bedoeling zijn... het is tenslotte geen opname studio !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 31, 2015, 10:13:07
Kijk, dat bedoel ik  ;)
Die ervaring had ik namelijk ook in mijn situatie met én een hoogpolig tapijt, én wandpanelen, én een flink plafondpaneel/diffusor.
Op een gegeven moment merk je dat je meer op vermogen moet gaan spelen en de belevenis (ruimtelijkheid, ambiance) kwijt raakt.
Voor sommigen misschien vloeken in de kerk, maar ongelimiteerd een ruimte volproppen (dus overdempen) kan niet de bedoeling zijn... het is tenslotte geen opname studio !

Héé, dat is de 1e Avatar die ik écht mooi vind Jan :)

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 31, 2015, 10:09:52
Ja inderdaad Jan, jij hebt ze later ook weer verwijderd weet ik nog :)

Ik heb ze in de hoek hangen. Weet ik veel of 't werkt :D

En ik heb er heel kinderachtig een B&O embleempje op geplakt, ziet er lekker profi uit :D

Klopt Theo, de reden waarom heb ik hierboven beschreven.

Die panelen heb je echt netjes gemaakt, en zullen zeker wel hun werk doen, twijfel ik niet aan !

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 31, 2015, 10:14:49
Héé, dat is de 1e Avatar die ik écht mooi vind Jan :)

Ach, zo af en toe is het wel leuk om grafisch bezig te zijn  :)

Martin!!!

Voor deze stond de teller op 6666 replys ......
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op augustus 31, 2015, 10:20:18
Ach, zo af en toe is het wel leuk om grafisch bezig te zijn  :)

Groeten van siem (Gepost 27 december 2014 - 21:13):
http://www.high-endforum.nl/topic/14598-streaming-hype/

http://audiofederation.com/dealership/kharma/

larsonator

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Onder013 op augustus 31, 2015, 10:51:25
Groeten van siem (Gepost 27 december 2014 - 21:13):
http://www.high-endforum.nl/topic/14598-streaming-hype/

http://audiofederation.com/dealership/kharma/
:D Waarom dan toch?

Btw. 'T maakt me geen f*ck uit waar het plaatje wégkomt.  Vind 'm gewoon mooi Jan :)

Sirius666

Er is inmiddels wel gebleken dat het merk Kharma rare fratsen losmaakt bij sommigen :coffee:

Jumping Jack

Wat maakt het ook uit? Knap dat iemand het effectief ook uitzoekt...  :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 31, 2015, 11:47:54
:D Waarom dan toch?

Btw. 'T maakt me geen f*ck uit waar het plaatje wégkomt.  Vind 'm gewoon mooi Jan :)

Thanks Theo  ;)

Hij is ook leuk maar niemand heeft mij horen zeggen dat de betreffende afbeelding door mij is ontworpen en vormgegeven.
Met grafisch bezig zijn doelde ik overigens op het regelmatig sorteren/afwisselen van (voor mij) leuke plaatjes als avatar en niet op het daadwerkelijk ontwerpen van dit soort plaatjes  ;)

Ach, sommige personen hebben blijkbaar niets beters te doen als af te wachten totdat ze denken dat er een kans bestaat om bepaalde mensen een hak te kunnen zetten, lekker interessant weer zeg..... zeker als je weet wat de zielige en kleinzerige beweegredenen zijn van die personen  :wacko:
Tja, na dagen constant netwerkkabeltjes te hebben verwisseld en beluisterd moet je af en toe eens wat afleiding hebben hé  :crazy: