aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus 30, 2015, 12:53:26
Daar weet Maz inmiddels al het nodige van.....pure oplichter dus, zoals er de laatste tijd op hifi.nl helaas wel meer actief zijn  :(
Die is een nepperd. Oorspronkelijk uit Spanje. Geen foto van de set kunnen tonen. En ik vroeg hem off hij de zwarte hoesje heeft welke over de app gaat voor in de doos en hij reageert met JA.
NOU DE ARC heeft geen zwarte hoesje in de vervoer doos..  Lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

felix01

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 12:55:43
Die is een nepperd. Oorspronkelijk uit Spanje. Geen foto van de set kunnen tonen. En ik vroeg hem off hij de zwarte hoesje heeft welke over de app gaat voor in de doos en hij reageert met JA.
Aan de prijsstelling alleen al,had ik het gevoel dat er iets niet pluis was.
Nou ja dit had ik al een dag of 3 geleden gepost--->te mooi om waar te zijn.... ;)
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

YamahaRXV

Citaat van: felix01 op augustus 30, 2015, 13:06:10
Aan de prijsstelling alleen al,had ik het gevoel dat er iets niet pluis was.
Nou ja dit had ik al een dag of 3 geleden gepost--->te mooi om waar te zijn.... ;)

Inderdaad een goede indicator  ;)
Heb eens even zitten neuzen, maar de meeste gebruikte ARC 5 REF SE,s zitten dus ruim boven de € 9 K.... ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Er is een op hifi nl voor 6300 maar die reageert niet. En ook de foto is niet met de set en best kaal...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 13:17:09
Er is een op hifi nl voor 6300 maar die reageert niet. En ook de foto is niet met de set en best kaal...

......ik weet wel waarom  ;)  Maak mij sterk dat het hier om exact dezelfde persoon gaat; beide personen heten David M. en ook zijn de advertenties qua opmaak en taal identiek  :angel:

Wederom een ''to good to be true'' verhaal dus  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus 30, 2015, 13:22:36
......ik weet wel waarom  ;)  Maak mij sterk dat het hier om exact dezelfde persoon gaat; beide personen heten David M. en ook zijn de advertenties qua opmaak en taal identiek  :angel:

Wederom een ''to good to be true'' verhaal dus  :)
Precies.

tompj

Citaat van: maz op augustus 30, 2015, 12:55:43
En ik vroeg hem off hij de zwarte hoesje heeft welke over de app gaat voor in de doos en hij reageert met JA.
;D
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Lodewijk

Citaat van: twani op augustus 29, 2015, 23:52:25
Ik dacht dat mijn eigen topic al van een - niet te overtreffen - stuitend inhoudsloos niveau was, maar het kan nog gekker :D

In de andere zetel Kees v Kooten, en het duo is weer compleet.

Staaled

Citaat van: advr op augustus 30, 2015, 11:12:45
Je kunt ook best een set tunen in een niet akoestisch aangepaste ruimte en voortreffelijk laten klinken.

Een akoestisch aangepaste ruimte is ook maar een compromis tussen enorm veel uitlopende parameters dat het weer een kwestie van smaak is hoe je het afstemt. In absolute zin bestaat er geen perfecte ruimte :yawnee:

Als je na al die aanpassingen je set verandert kan de akoestiek waar je zo veel energie hebt ingestoken weer helemaal niet meer kloppen. Dus gewoon je set neerzetten en genieten van de muziek.  ;D
Ik laat goed of fout even in het midden maar er is geen componentwissel die zowel prijs/prestatie als in absoluut verschil een akoestiekbehandeling kan benaderen.
Ja, akoestiek kan echt "defect" zijn. ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Mij akoestiek is semi kapot.  Vandaag ga ik de panelen ophangen aan plafond.

advr

Citaat van: Staaled op augustus 30, 2015, 14:14:50
Ik laat goed of fout even in het midden maar er is geen componentwissel die zowel prijs/prestatie als in absoluut verschil een akoestiekbehandeling kan benaderen.
Ja, akoestiek kan echt "defect" zijn. ;) :D

Dat zeg ik ook niet en daar ging de discussie ook niet over.... Je leest wat je wilt lezen. Ieder z'n eigen. [emoji41]
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

solitaire

Volgens mij spelen meerdere factoren een rol bij het muzikaal kunnen laten spelen van een audioset, bv.

content / akoestiek, bouwkundige contructie luisterruimte / luidsprekers / akoestiek-luidspreker match / versterker-luidspreker match / (eind)versterker / psyche (niet 'smaak'!) / voorvoorversterker, step-up transformer / bron (incl. voedingen) / voorversterker / mechanische plaatsing / signaalbekabeling (small signal meer dan versterkt signaal) / stroom, ground / connectoren / omgevingsfactoren (temperatuur, vochtigheid, e-smog, ed) 

Dit is voor mij grofweg de rangorde ('DSP' laat me verward achter ... mi. letterlijk en figuurlijk the big equaliser, de Grote Stempel)

Als je met een of meerdere van de factoren niets zou doen, stel akoestiek of bekabeling (zoals regelmatig op dit forum te lezen is) veranderd er niets aan de muzikale kwaliteit van de set opgebouwd door wel aandacht te besteden aan de andere factoren, je verlaagd alleen het glazen plafond van muzikale kwaliteit van de set, 'tot hoever je in audionirvana kan ik komen met de set'.

Een set presteerd niet alleen maar als aan alle factoren maximaal aandacht is besteed, maar zal wel meer van z'n potentieel laten horen naarmate er aan meer factoren meer aandacht is gegeven. Een mono opname vol ruis en andere artefacten kan je een weergave brengen die je je haren recht overeind laat staan van pure muzikale herkenning, en het wegnemen van e-smog uit een set kan een weergave weer helemaal op de rails zetten ...

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Staaled

Citaat van: advr op augustus 30, 2015, 11:12:45
Je kunt ook best een set tunen in een niet akoestisch aangepaste ruimte en voortreffelijk laten klinken.

Een akoestisch aangepaste ruimte is ook maar een compromis tussen enorm veel uitlopende parameters dat het weer een kwestie van smaak is hoe je het afstemt. In absolute zin bestaat er geen perfecte ruimte :yawnee:

Als je na al die aanpassingen je set verandert kan de akoestiek waar je zo veel energie hebt ingestoken weer helemaal niet meer kloppen. Dus gewoon je set neerzetten en genieten van de muziek.  ;D
Ik lees prima en dit is onzin.
Het werkt omgekeerd.
Zet elke willekeurig en naar smaak getunede kloppende set neer in een ramsj-akoestiek en het is huilen met de pet op.
Gekke is , ook dat went. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr

Citaat van: Staaled op augustus 30, 2015, 14:37:25
Ik lees prima en dit is onzin.
Het werkt omgekeerd.
Zet elke willekeurig en naar smaak getunede kloppende set neer in een ramsj-akoestiek en het is huilen met de pet op.
Gekke is , ook dat went. :D
Zo begint niemand. Je begint een set in een niet aangepaste ruimte en zoekt wat past, daarna ga je misschien iets akoestisch doen. 
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

sultankat

Citaat van: advr op augustus 30, 2015, 14:50:28
Zo begint niemand. Je begint een set in een niet aangepaste ruimte en zoekt wat past, daarna ga je misschien iets akoestisch doen.

^^
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Zodiac

Citaat van: solitaire op augustus 30, 2015, 14:37:07
Volgens mij spelen meerdere factoren een rol bij het muzikaal kunnen laten spelen van een audioset, bv.

content / akoestiek, bouwkundige contructie luisterruimte / luidsprekers / akoestiek-luidspreker match / versterker-luidspreker match / (eind)versterker / psyche (niet 'smaak'!) / voorvoorversterker, step-up transformer / bron (incl. voedingen) / voorversterker / mechanische plaatsing / signaalbekabeling (small signal meer dan versterkt signaal) / stroom, ground / connectoren / omgevingsfactoren (temperatuur, vochtigheid, e-smog, ed) 

Dit is voor mij grofweg de rangorde ('DSP' laat me verward achter ... mi. letterlijk en figuurlijk the big equaliser, de Grote Stempel)

Als je met een of meerdere van de factoren niets zou doen, stel akoestiek of bekabeling (zoals regelmatig op dit forum te lezen is) veranderd er niets aan de muzikale kwaliteit van de set opgebouwd door wel aandacht te besteden aan de andere factoren, je verlaagd alleen het glazen plafond van muzikale kwaliteit van de set, 'tot hoever je in audionirvana kan ik komen met de set'.

Een set presteerd niet alleen maar als aan alle factoren maximaal aandacht is besteed, maar zal wel meer van z'n potentieel laten horen naarmate er aan meer factoren meer aandacht is gegeven. Een mono opname vol ruis en andere artefacten kan je een weergave brengen die je je haren recht overeind laat staan van pure muzikale herkenning, en het wegnemen van e-smog uit een set kan een weergave weer helemaal op de rails zetten ...

soli

Dokter. Ik heb zo'n last van e-smog!
Wtf is e-smog?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Zo doen ik ook .  Eerst set samenstellen welke goed bevalt en straks misschien optimaliseren  door akoestiek aan te passen. Dan komen de "mooie"eigenschappen van je set beter naar voren. Denk ik?

Mr.M

Citaat van: Zodiac op augustus 30, 2015, 14:59:45
Wtf is e-smog?
Dat zijn zware delen in de lucht (door  luchtvochtigheid en kamer druk ontstaan, lol) . geluid  kandoor e- smog (emaginary smog) tegengehouden worden in de verkeerde setting.

:)

Jumping Jack

;D. Imaginary dus.

Elektro smog wordt wss bedoeld. Dus invloed van bv WiFi en andere elektrische velden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

solitaire

Citaat van: Zodiac op augustus 30, 2015, 14:59:45
Wtf is e-smog?

ach arme ;)

door GSM, DECT, TVscherm, PCscherm, WiFi, radiozenders, TVzenders, Radar, hoogspanningsmasten etc. verspreide straling

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Hoe kan je nu gaan fine tunen als je niet weet hoe je speakers kunnen klinken ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

advr

Weet je niet. In de winkel hoor je ze en dan neem je ze mee naar huis en luister je nog een keer. Dan klinken ze wel of ze klinken niet. Dat los je nl niet op met akoestische aanpassingen. Einde discussie.
Simpel.[emoji2]

chansig

Oke....dat is dus wat ik zeg: 90 % weet niet hoe hun speakers kunnen klinken en 100% van die 90% denkt van wel. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

advr

Maakt dat iets uit? Denk het niet. Van al je andere componenten weet je dat ook niet.  Puur hypothetisch..