aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

patsijb

ik denk zo maar je maakt ook zelf de beslissing om een upgrade/vernieuwing te kopen
iedereen is gevoelig voor andere dingen bij marketing
iedere gek zijn gebrek

RobertVanWoerden

Citaat van: maz op augustus 29, 2015, 06:14:22
Klopt ,alles draait om marketing, maar ik heb er minder moeite mee als je je "goedkoopste " instap spul "upgrade " en zegt dit komt meer in de buirt van de referentie maar kost meer dan dat je je referentie spul welke 45000 kost nog eens  upgrade EN  Dan dat je zegt ik heb mijn BESTE SPUL  en best +  . BIJ MIJ IS JE BESTE SPUL JE BESTE SPUL UIT DIE REEKS , EN BESTE + IS VOOR MIJ ONZIN.

DAN MAAK JE MAAR EEN ARC REFRENCE 3 EN NIET 2.  Want een reference is er maar een van. Anders is het voor mij geen reference. De top is de refrence en niets anders.

Als je zegt ik heb reference 3/4/5 limited eddition waarvan 100 maar gemaakt zijn Ala.  Maar dan nog moet het zelfde topologie zijn (sound moet zelfde zijn) alleen mooiere behuizing /gouden knoppen/36 kleurig display /gouden plaatje met naam erop , handtekening van arc e8genaar/ontwerper  op de boven deksel enz.enz.

Het gaat my om de ladder en dat ik van referentie ook echt referentie verwacht.

Instap spul kan altijd beter.

Maar referentie spul is er voor mij maar EEN en dat is DE REFERENTIE spul.

in geval van ARC ref  3 /4 /5 IS DAT DAN DE SE SERIE.
MITS ZE  qua sound haast zelfde zijn,  dan is de SE benaming een BELEVINGSFACTOR VOOR DE RIJKERE EN DE ZIELIGE HARDWERKENDE DIE ZIJN ZUURVERDIENDE GELD UITGEEFT AAN HELE DURE LETTERTJES.

DIE DURE marketing  LETTERS HEB IK OOK OP DE ZAAK NAMELIJK,  DUS Ik WEET WAAR IK OVER PRAAT.
IK HEB SPECIAAL LES GEHAD VOORDAT IK DEALER MOCHT WORDEN ,(HOE IK DEEZE LETTERTJES MOET VERKOPEN EN OVER BRENGEN.) En ja bij een dikke verkoop van die dure lettertjes wordt je eind van de jaar naar de Bahamas gestuurd als aai over je kop. Lol.

MAAR IK VERTEL EERLIJK  BIJ AANKOOP VAN DAT PRODUCT DAT JE MEER BETAALD VOOR DE LETTERTJES EN TEKENTJES DAN DAT JE VOOR DE KWALITEIT BETAALD.

EN DAN NOG  ZIJN  ER ALTIJD MENSEN DIE DAAR WAARDE AAN HECHTE  EN MIJN DAG GOEDMAKEN MET ZULKE HEERLIJKE EXTRAATJE. (meestal buitenlandse mensen die denken DUURDER EN MERK = altijd beter) . Heeft met coltuur te maken denk ik want NUCHTERE Hollanders zijn daar minder gevoelig op.
Zwart = zwart en wit =wit.

WAT IS NOU HEERLIJKER voor mij als dealer /wi kelier dan EXTRA geld krijgen TERWIJL HET NIET HOEF?

je hoeft niet te schreeuwen hoor, we geloven je zo ook wel.

Mr.M

Citaat van: RobertVanWoerden op augustus 29, 2015, 07:49:58
je hoeft niet te schreeuwen hoor, we geloven je zo ook wel.
Lol. Ik wil snel 300 blz behalen. Dus moet wat schrijven he.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op augustus 29, 2015, 08:41:25
Ah ja, als je maar aandacht krijgt...
Exact. Je hebt me door.;)  geen dag is compleet zonder de nodige aandacht en zon. 
Vandaag  kan me dag niet meer stuk. Nu nog maar een paar lettertjes en tekentjes erbij verkopen en de ref 5 SE komt snel in zicht.
Lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 29, 2015, 06:27:34
Ben zeer benieuwd naar de verschillen tussen de ref 3 en 5.. Ik wil ook een ref serie van arc als vv want de arc sound bevalt me heel goed.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Maz want gebleken is dat de combinatie van (Audio Research) buizen pre met door velen toch wel (onterecht) verfoeide klasse D versterking klankmatig gezien zeer mooie dingen op kan leveren  :music:
Ik denk dat ik heel goed zou kunnen leven met een combi van ARC Ref 3/5 of een LS27 en klasse D monoblokken zoals de Kharma MP-150 of de zeer goed presterende Bel Canto Ref 500/1000M monoblokken  ;)

http://www.6moons.com/audioreviews/eone2/1000.html
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Bevalt de ARC sound je beter dan de sound van Audionote? Ik vond de sound van Audionote met de Kharma MP-150 op de Harbeths toen echt een prachtige combinatie!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op augustus 29, 2015, 11:05:43
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Maz want gebleken is dat de combinatie van (Audio Research) buizen pre met door velen toch wel (onterecht) verfoeide klasse D versterking klankmatig gezien zeer mooie dingen op kan leveren  :music:
Ik denk dat ik heel goed zou kunnen leven met een combi van ARC Ref 3/5 of een LS27 en klasse D monoblokken zoals de Kharma MP-150 of de zeer goed presterende Bel Canto Ref 500/1000M monoblokken  ;)

http://www.6moons.com/audioreviews/eone2/1000.html
Ik heb altijd gezegd dat enige manier om klasse d lekker aan de praat te krijgen is een mooie buizen vv aan hangen.
Vroegere ervaringen zoals toen mitch en frank bij mij waren bewezen ook dat de combi buizen en klasse d beter speelde dan de combi buizen met de DIKKE ARM EMITTER  2 . En de emitteren is echt een dijk van versterker/eindversterkers .

Nu ook weer gebleken dat de klasse d inderdaad zeer  muzikaal kan spelen mits men een mooie buizen pre aan hangt.
De controle en kracht van d is bijzonder goed daardoor ook vaak saai en droog. Met een mooie buizen pre heb je de beste van twee werelden.

Citaat van: Mitch-- op augustus 29, 2015, 11:07:39
Bevalt de ARC sound je beter dan de sound van Audionote? Ik vond de sound van Audionote met de Kharma MP-150 op de Harbeths toen echt een prachtige combinatie!
Ehhhhh. Beide zijn heel mooi en muzikaal. De audionote was wel een stap hoger in klasse en prijs , 7k nieuw ,dus eigenlijk dubbel duur dan de sp9mk3 .

Wil je echt weten hoe en wat dan zou je ze echt naast elkaar moeten zetten. Maar in mijn ervaring en beleving hebben beide een hele positief indruk achter gelaten.

Mr.M

Wat is verstandiger .. een audio reasurch ref 5 voor 5250 of een ref 5 se voor 6000.?
Is de prijsverschil van+_ 1000 euro waard om een se te nemen? Hmmmm

erik s.

Citaat van: maz op augustus 29, 2015, 18:41:11
Wat is verstandiger .. een audio reasurch ref 5 voor 5250 of een ref 5 se voor 6000.?
Is de prijsverschil van+_ 1000 euro waard om een se te nemen? Hmmmm
De SE is een flinke stap boven de gewone 5.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

YamahaRXV

Citaat van: erik s. op augustus 29, 2015, 18:45:20

Die stap schijnt groter te zijn dan het verschil tussen de ''oude'' Ref 3 en 5 heb ik mij laten vertellen  ;)
Verder ben ik dan eigenlijk wel weer benieuwd waar ik de ''nieuwe'' ARC LS27 mee kan vergelijken, hetzelfde niveau als de ''oude'' Ref 3 of...?

Mr.M

Citaat van: erik s. op augustus 29, 2015, 18:45:20
Ok. Dat maakt het dan zeker intresanter.
Citaat van: YamahaRXV op augustus 29, 2015, 18:56:21
Die stap schijnt groter te zijn dan het verschil tussen de ''oude'' Ref 3 en 5 heb ik mij laten vertellen  ;)
Verder ben ik dan eigenlijk wel weer benieuwd waar ik de ''nieuwe'' ARC LS27 mee kan vergelijken, hetzelfde niveau als de ''oude'' Ref 3 of...?
Daar hen ik ook benieuwd naar.

YamahaRXV

Mr.M

Dit wordt gewoon rustigjes zoeken naar een mooie ref denk ik.

Mr.M

Ik ga weer gek doen denk ik in mijn antoejasme.l en ongeduld.

Wilde een arc sp 17 kopen maar vond 1450 duur.  Heb het gelaten en  Later spijt gekregen.Toen werd ik aangeraden een reference te zoeken van ARC BV DE REF 3. Want dat zou veel beter zijn dan de middel serie.
Toen zeiden ze de ref 3 is mooi maar voor wat meer heb je de ref 5. En das weer veel beter.

Nou ben ik zo nieuwsgierig dat ik vandaag heb gebeld en bod gedaan op een ref 5.
Morgen hoor ik of ik hem kan ophalen .

DUS MISSCHIEN EEN REF 5 IN HUIZE MAZ.

michel69

Toi-Toi-Toi........Maz of moeten we in dit geval spreken van Toy-Toy-Toy..... ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op augustus 29, 2015, 22:01:32
Toi-Toi-Toi........Maz of moeten we in dit geval spreken van Toy-Toy-Toy..... ;) ;D
Ik ben toch bezig met opbouwen van iets moois. Kan een instap arc aan me nieuwe s7s hangen ,maar dat gaat hem toch niet worden.
Dan maar goed doen en wat waardig aan de kharmas hangen , en de ref 5 is de kharma zeker waardig. ;) of andersom?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op augustus 29, 2015, 22:23:47
dat lukt zo ook wel.

Nick kennende laat hij zich door weinig of niets van het "vinyl-tollen" afleiden :tounge2:

En de man heeft gelijk........ heel erg gelijk.

Muziek beleven is een van de mooiste aardse zaken :)

Oud lid

Klopt en dat hoeft echt niet veel te kosten. Jaaaren geleden lange tijd genoten van een eenvoudige Marantz versterker, Dual draaitafel ( je had toen nog geen cd) en jawel, Bose 301 mk1 luidsprekers. Fantastisch!

Erwin B

Mr.M

Als je wist hoe heerlijk het is om naar de sp9 mk3 te luisteren, ik kan niet wachten om te horen wat de ref 5 kan doen.
Ik zit hier echt met genot te luisteren naar de "simpel"arc sp9.
Soms zelfs met verbazing Hoe de arc muziek voortbrengt en emoties laat horen en beleven.
Eigenlijk ben ik nu best tevreden. Maar ik wil de ref 5 gewoon "hebben"/horen. Als dit al zo speelt dan moet ik met de ref 5 haast klaar..... zijn ,laat maar zeggen.lol

felix01

gisteren hekel je tot 3x toe de bedrijfspolitiek van ARC,vandaag ga je ene kopen..... :crazy: :crazy: :crazy:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

YamahaRXV

Citaat van: felix01 op augustus 29, 2015, 23:12:01
gisteren hekel je tot 3x toe de bedrijfspolitiek van ARC,vandaag ga je ene kopen..... :crazy: :crazy: :crazy:

Maar geen SE versie... :D