aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Sirius666

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 18:05:54
Dan had ik een spdif kabel moeten maken net een kant rca en ander kant die proffesionele 75 ohm aansluiting voor op de dac.
Had daar niet zo zin in.

Ik vind dit topic echt heerlijk om te lezen maar bovenstaande opmerking zal zeer zeker bij een x aantal forumgenoten in het verkeerde keelgat schieten en daar geef ik ze eerlijk gezegd geen ongelijk in......het komt op mij iig ongepast over. Dergelijke apparatuur is toch geen wisselgeld?

Mr.M

In de optiek: rauw glas matriaal voordat het op sterkte geslepen wordt kost nog geen 5 euro.

Maar voordat je er goed doorheen gaat kijken  moet die door een hele dure machine welke het glas slijpt op sterkte en specificatie.

Hele slijp proces duurt misschien 1.5 uur . Paar coating en harding baden en voila 300 euro aan glas..

Das nogal verschil in prijs van rauw 5 euro matriaal en 300 euro winkelwaarde??

Hoe kan dat dan zou je vragen?  Dat kan omdat zoeen slijpmachine een miljoen euro per stuk in aanschaf kost. Wil je de rauw product tot iets moois toveren heb je er 3 van nodig. En dat moet terugverdient worden.
Dus prijs van een kaal unit roepen en zeggen Tis duur is niet helemaal correct.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op augustus 23, 2015, 18:21:55
Ik vind dit topic echt heerlijk om te lezen maar bovenstaande opmerking zal zeer zeker bij een x aantal forumgenoten in het verkeerde keelgat schieten en daar geef ik ze eerlijk gezegd geen ongelijk in......het komt op mij iig ongepast over. Dergelijke apparatuur is toch geen wisselgeld?
Zo was het ook niet bedoelt. Ik wilde de burmester als loopwerk .
Op moment dat ik achter kwam dat daar geen xlr aes ebu achter zat was het voor mij niet meer wat ik van had verwacht .

En als ik ergens niet lekker mee ben dan ga ik voor wat anders. Gewoon simpel denken. Voor dst geld koop je zat andere mooie loopwerken vind je niet?

Zoeen dure apparaat moet naar je zin zijn zoals je dat verwacht.althans zo denk ik.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op augustus 23, 2015, 18:21:55
Niet lullig bedoelt maar ik doe dingen die ik zelf prettig vind en niet anderen.
Dus ik zou niet weten waarom iemand dit verkeerd zou opvatten.? Zolang ik mijn zuurverdiende  geld aan spenderen ben doe ik niemand kwaad denk ik?  Dus waarom zou een ander dit in de keelgat schieten? Geef toch hun geld niet uit aan mijn hobby?lol

Sirius666

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 18:30:56
Zo was het ook niet bedoelt. Ik wilde de burmester als loopwerk .
Op moment dat ik achter kwam dat daar geen xlr aes ebu achter zat was het voor mij niet meer wat ik van had verwacht .

En als ik ergens niet lekker mee ben dan ga ik voor wat anders. Gewoon simpel denken. Voor dst geld koop je zat andere mooie loopwerken vind je niet?

Zoeen dure apparaat moet naar je zin zijn zoals je dat verwacht.althans zo denk ik.

Dat 1e weet ik want zo kom je total niet over in dit topic. Was ook meer in het verlengde van wat gebrom op voorgaande pagina's.

Je had je die rugpijn kunnen besparen als je aan die kabelverbinding had gedacht ;)

Maar ik heb een vraag....dat wisselen werkt natuurlijk verslavend....ben je niet bang dat je zoekt naar iets dat niet bestaat? Gevalletje 'chasing the dragon'?

En meer uit nieuwsgierigheid:

Het diep in de nacht kunnen luisteren is een ongekende weelde.....slaapt jouw vrouw dan met wortels in haar oren? :D

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 18:33:21
Niet lullig bedoelt maar ik doe dingen die ik zelf prettig vind en niet anderen.
Dus ik zou niet weten waarom iemand dit verkeerd zou opvatten.? Zolang ik mijn zuurverdiende  geld aan spenderen ben doe ik niemand kwaad denk ik?  Dus waarom zou een ander dit in de keelgat schieten? Geef toch hun geld niet uit aan mijn hobby?lol

Ik heb een hele dikke huid, het is ook maar internet he ;) Dat moeten we ons wel blijven beseffen.

Meer omdat die Burmester het einde van jouw zoektocht naar een loopwerk leek en dit stuk is gelopen op een kabel waar een oplossing voor is (te maken). In je eigen topic verantwoording afleggen slaat nergens op maar je was er juist zo positief over :D

patsijb

idd Maz..ieder op zijn manier
boeit mij ook niet wat anderen er van vinden..doen wat je zelf wilt
als het van anderen hun mening afhangt kom je nergens

morca

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 18:19:56
Beetje simpel gedacht. Reasurch en tijd welke in gaat om iets klinkend te krijgen kost geld.
En er moet verdient worden he.;) kast ,lack ,vervoer,units,tijd,reasurch center,conus, winkelpand,personeel,belastingdienst. ...
Dit moet eerst aan de buurt komen voordat je iets op de schappen krijgt .
2 woofers van 2 00 euro plus 4 mdf plankier van gamma en wat filter maakt nog geen mooie sub.

En ja je betaald MARTEN HE. merknaam. Jam heeft ook subs. Nog geen 100 euro voor alles.kast ,woofer conus kabels doos ...Tis ma net hoe je denkt en wat je wilt.

rolex (simpel staal) kost niets a matriaal(150)gram staal. maar kost vanaf 8000 euro . Zelfde horloge (kost in turkye  100 euro) ja het is imitatie ( echt  staal en glas) en hij doet het ook nogeens.

Prijs wordt door andere dingen gerechtvaardigd dan rauw matriaal...
Je betaald in dit geval wel heel veel voor het merk/naam.
Een sub klinkend krijgen is niet zo moeilijk daar is geen onderzoek voor nodig.

De dikgemaakte regels sla je de plank mis imo,een sub is niet zo complex als een speakerfilter ontwerpen en testen.
Als zelfbouwer vind ik deze prijs juist zwaar uit balans met de gebruikte onderdelen.
Je zei het zelf al vd week,het beste is niet altijd het duurste.

morca

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 18:33:21
We bedoelen het goed Maz als je zo,n tip krijgt,ik zou er meer mee doen.

tompj

rolex (simpel staal) kost niets a matriaal(150)gram staal. maar kost vanaf 8000 euro . Zelfde horloge (kost in turkye  100 euro) ja het is imitatie ( echt  staal en glas) en hij doet het ook nogeens.

Je weet niet veel van horloges hè Maz....
Je laatste zin klopt in ieder geval wel...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Mr.M

Om eerlijk te zijn had ik eigenlijk vanzelfsprekend verwacht dat op zoeen dure machine een aes ebu zou zitten. Dus had daar niet bij stil gestaan.
En ja dat wisselen is verslavend. Voor mij althans. Ieder keer als ik iets moois zie denk ik Hmmmm Hoe zou dat klinken.  Ben niet zo moeilijk met kopen dus als ik iets echt mooi vind doe ik er een bod op waar ik van weet dat ik die straks weer kwijt kan.
Als het geaccepteerd  wordt dan is het van mij en zo niet dan niet.
In audio land is dit wel een beetje dat chasing  the dragon. Lol
Ik vind het leuk om te doen en zolang ik er zin in hen en lol doe ik het. Als het minder wordt dan zien we dat dan wel. Voorlopig vind ik dit leuk om te doen en kijk dagelijks op marktplaats om te zien of er niets leuks tussen staat . BV een mooie AUDIO RESEARCH PRE.
BAAL NOGSTEEDS DAT DE SP17 onder me neus vandaan is gegaan met een verschil van 150 euro.
Winkelier Audiofile wilde 1450 en ik bood 1300.
Toen ik terugbelde  om het toch te kopen  was die al weg.

Mr.M

Owjaa wat me vriendin betreft. Als zij eenmaal slaapt dan hoort ze weinig.
Dus ik heb mazzel.

morca

Citaat van: tompj op augustus 23, 2015, 18:42:36
Je weet niet veel van horloges hè Maz....
Je laatste zin klopt in ieder geval wel...
[/b]
In het geval vd sub die het onderwerp was dat het niet imo.
Bestaande drivers en plate,s in een kistje zetten.
Maar goed idd wat ieder er voor wil geven/overheeft.

Sirius666

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 18:44:34
Om eerlijk te zijn had ik eigenlijk vanzelfsprekend verwacht dat op zoeen dure machine een aes ebu zou zitten. Dus had daar niet bij stil gestaan.
En ja dat wisselen is verslavend. Voor mij althans. Ieder keer als ik iets moois zie denk ik Hmmmm Hoe zou dat klinken.  Ben niet zo moeilijk met kopen dus als ik iets echt mooi vind doe ik er een bod op waar ik van weet dat ik die straks weer kwijt kan.
Als het geaccepteerd  wordt dan is het van mij en zo niet dan niet.
In audio land is dit wel een beetje dat chasing  the dragon. Lol
Ik vind het leuk om te doen en zolang ik er zin in hen en lol doe ik het. Als het minder wordt dan zien we dat dan wel. Voorlopig vind ik dit leuk om te doen en kijk dagelijks op marktplaats om te zien of er niets leuks tussen staat . BV een mooie AUDIO RESEARCH PRE.
BAAL NOGSTEEDS DAT DE SP17 onder me neus vandaan is gegaan met een verschil van 150 euro.
Winkelier Audiofile wilde 1450 en ik bood 1300.
Toen ik terugbelde  om het toch te kopen  was die al weg.

Herkenbaar over dat doorverkopen, slim!

1 voordeel: een volgend loopwerk zal ongetwijfeld makkelijker te fotograferen zijn ::)

Handig zo'n vriendin! Ik slaap moeilijk in (klinkt lekker) en ben maar eens begonnen met slaapapps op m'n tablet met regen en andere natuurgeluidjes enzo. Ik 's nachts rustig ons bedje in.....krijg ik gvd direct geklaag dat het niet echt aan het regenen is en of het direct uit mag :D :D

twani

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 18:46:05
Owjaa wat me vriendin betreft. Als zij eenmaal slaapt dan hoort ze weinig.
Dus ik heb mazzel.

Je gaat toch niet iedere avond stilletjes op de bank zitten wachten totdat ze slaapt en je muziek kunt draaien...

Op jouw leeftijd moet je iedere avond samen naar bed om "erop te springen"  MAZ. :D

Oud lid

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 23, 2015, 19:01:08

Je gaat toch niet iedere avond stilletjes op de bank zitten wachten totdat ze slaapt en je muziek kunt draaien...

Op jouw leeftijd moet je iedere avond samen naar bed om "erop te springen"  MAZ. :D
Eigenlijk wel ..lol..

Na 33 jaar ben ik me wilde haren al kwijt twani. ;)

simsalabim

Beetje simpel gedacht. Reasurch en tijd welke in gaat om iets klinkend te krijgen kost geld.
En er moet verdient worden he.;) kast ,lack ,vervoer,units,tijd,reasurch center,conus, winkelpand,personeel,belastingdienst. ...
Dit moet eerst aan de buurt komen voordat je iets op de schappen krijgt .
2 woofers van 2 00 euro plus 4 mdf plankier van gamma en wat filter maakt nog geen mooie sub.

En ja je betaald MARTEN HE. merknaam. Jam heeft ook subs. Nog geen 100 euro voor alles.kast ,woofer conus kabels doos ...Tis ma net hoe je denkt en wat je wilt.

Begrijp ik goed dat deze subs 8000 euro moesten kosten?????

Er zitten betrekkelijk goedkope Seas drivers in begrijp ik nu en om eerlijk te zijn, wat valt er in hemels naam voor Marten te 'researchen' aan deze Seas woofers??
Ik had minimaal Accuton woofers verwacht.

Gewoon even een voorbeeld waar niemand om vraagt, dit zijn mijn oude subs, kosten alles bij elkaar 1200 euro, (zijn zelfbouw) dit is 2 x 18'' van een kwaliteit die (minimaal) gelijk is aan de Seas (ik had namelijk de W22 Excell van Seas waar deze 18'' op aanvulde) maar dan met tig maal meer conus oppervlak namelijk 18"..

In 'high end' audio is alles geoorloofd, zoveel is wel duidelijk..
Dat wil niet zeggen dat het geen hele mooie subs zijn, alleen dat de prijs kwaliteit verhouding hier een 'beetje' zoek lijkt?

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

twani

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 19:43:12
Eigenlijk wel ..lol..

Na 33 jaar ben ik me wilde haren al kwijt twani. ;)

Je kan me altijd bellen als je het té druk hebt :D

erik s.

die 200 euro komt uit de lucht vallen,  ik heb nog van niemand hier gehoord welke drivers er daat werkelijk in zitten en of het uberhaupt standaard drivers zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

simsalabim

Citaat van: erik s. op augustus 23, 2015, 20:10:22
die 200 euro komt uit de lucht vallen,  ik heb nog van niemand hier gehoord welke drivers er daat werkelijk in zitten en of het uberhaupt standaard drivers zijn.

Als het Excell is Erik, dan kosten de W22 240 euro, als je zoekt kan dat lager.
Dit zijn de Excells met de bronzen phaseplugs, op de foto van de Marten lijken dit geneens Excells te zijn?? dus ik weet het niet?
Zou er niet bar weinig aan de Seas driver door marten moeten kunnen worden geresearcht?
Ik kan me voorstellen dat als je custum made Accuton woofers hebt dit misschien nog iets van invloed kan hebben mbt het keramische materiaal, de Excell is magnesium geloof ik.
Ik zie niet zo goed wat er aan een laagdriver verder nog 'geresearcht' zou moeten worden dat het dit geld moet kosten, wil je het optimaal en perfect aansluiten ivm synergie dan kies je toch zowiezo Accuton, of vind je dat synergie hier niet opgaat?

We hebben het hier niet over een leuk zelfbouw setje waar je wat drivers voor bij elkaar sprokkelt maar een speakerset die begrijp ik het goed 12000 euro gekost heeft?? wow

morca

Citaat van: YamahaRXV op augustus 23, 2015, 13:39:54
Niets mis met Seas (laag)drivers, klinken over het algemeen wel lekker strak, dus voor stereo toepassingen een mooie keuze.
2x 10 inch uit de Prestige lijn zo te zien ?  ;)

Denk deze...

ALGEMENE OMSCHRIJVING
The L26RN4X/P is a 10" cone driver with an extremely stiff and stable injection moulded metal basket to keep the critical components in perfect alignment. Large windows in the basket both above and below the spider reduce sound reflection, air flow noise and cavity resonance to a minimum. The extremely stiff aluminum cone gives tremendous bass precision. The cone and the low loss rubber surround show no sign of the familiar cone edge resonance and distortion associated with soft cones. On the other hand, the cone break up modes at higher frequencies call for special attention in the crossover design work. A 2" diameter high temperature voice coil with black anodized aluminum coil former gives high power handling and reduced power compression. A large magnet system gives good sensitivity and transient response.The phase plug reduces compression due to temperature variations in the voice coil, eliminates resonances that would occur in the volume between the dust cap and the pole piece and increases the power handling capacity.

Citaat van: erik s. op augustus 23, 2015, 20:10:22

http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=6185
Bij afname van 4 stuks 148 per stuk

simsalabim

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk begrijp ik dat een bedrijf geld moet verdienen om te kunnen bestaan, adverteren in dure bladen, audio shows afzeulen, werkruimte huren met personeel, allemaal heel begrijpelijk.

Wat ik niet zo begrijpelijk vind, is dat XTZ dezelfde kwaliteit drivers, wel, kan leveren in hun speakers voor nog geen 10de van de prijs (waarschijnlijk eerder zo een 1/15de van de prijs).
Dat is ook een bedrijf, die aan alle eerder genoemde voorwaarden moet voldoen om het hoofd boven water te houden, echter wel met een (veel?) realistischer prijsbeleid?

Nogmaals, heel raar, zeker in verband met synergie van de accuton drivers onderling dat er hier voor Seas Prestige gekozen is, maar goed, ik zal het wel helemaal mis hebben en geen idee hebben waar ik het over heb.

Je wilt geen dure buitenkant auto kopen met een golfje aan de binnenkant om die vervelende auto vergelijking er maar weer eens bij te halen, toch?

Marco66

Ben zelf bezig dit beest naar Nederland te halen, 1 vd mooiste loopwerken door sony gemaakt en met XLR uit. Moeilijk te vinden maar zijn er nog wel.

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pjotr27

Citaat van: Marco66 op augustus 23, 2015, 20:48:03
Ben zelf bezig dit beest naar Nederland te halen, 1 vd mooiste loopwerken door sony gemaakt en met XLR uit. Moeilijk te vinden maar zijn er nog wel.

Marco

Er zijn nog wel mooiere loopwerken....
Sony is niet onaardig....maar een van de mooiste?

@maz, je had toch een eenvoudig bnc - spdif pluche kunnen gebruiken om de Burmester aan te sluiten?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Interficior

Citaat van: morca op augustus 23, 2015, 20:19:46

http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=6185
Bij afname van 4 stuks 148 per stuk
Als ik naar het formaat kijk lijkt het meer een L22 te zijn, een H1208 of H1252. Wat het goedkoper maakt.

Maar wat er inderdaad bijkomt is dat Marten natuurlijk een custom versie gevraagd kan hebben die een onbepaalde marktwaarde heeft omdat hij alleen goed in dit design werkt.

Het kiezen van een Accuton woofer had gekund, een S220 bijvoorbeeld, en zelfs deze had gecustomized kunnen worden. Maar wat kan is dat Marten hiermee begonnen is vanwege uit optisch oogpunt, maar dat de Accuton woofers gewoon niet goed genoeg zijn in de basis, en dat er gekeken is naar betere alternatieven (zonder prijs in gedachten te nemen) en uitgekomen zijn bij de H1208 of vergelijkbaar. Dat blijft namelijk een verschrikkelijk goede woofer en het zou me niet heel veel verbazen als hij beter presteert op vervorming (voornamelijk d2 ten opzichte van d3) in het laag dan de Accuton, maar dit ligt ook aan de toepassing en blijft speculatie.

In het algemeen zijn de S220-222 en ook de S220-222 veel breedbandiger met een lagere inductie dan de H1252 en al helemaal de H1208. In een subwoofer is dat niet extra meegenomen.  Overigens heeft de H1252 een lagere bewegende massa dan de eierschalen van Accuton. De H1208 is door de 4-laags spreekspoel iets zwaarder.

Maar afijn, dat is allemaal zonder aanpassingen. Ik denk dat de al dan niet gemodificeerde Seas woofers een prima keuze zijn geweest als ik Maz zijn berichten lees.

Verder zie je hier alleen het eindresultaat qua wooferkeuze en niet het traject ernaartoe. Vervolgens wordt er geoordeeld dat de R&D kosten nooit zo hoog kunnen zijn. Misschien. Maar misschien ook niet.
Take it or lease it