aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Onder013 op augustus 23, 2015, 00:20:52
de lp rechts boven is een hele fraaie!
je zal horen dat de duurste lang niet altijd de beste is ;D

Gr
Henk
Klopt, die plaat vind ik een heeeeel mooie.

Wilde ook de Cole train hebben van Hugh masakela maar die is 75 euro.:(
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: LABO op augustus 23, 2015, 01:02:06
London Grammar is z'n geld toch wel waard he Maz  :wub:
Ik vind van wel. Vind het een genot om naar te luisteren. Ben een vrouwen stem liefhebber zoals je ziet. Soms zijn het net kippen maar in bepaalde "gevallen "is het magisch wat daar uitkomt. Kan je van,ehhhhh  spontaan klaar mee "zijn";) laat maar zeggen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

LABO

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 01:02:46
Wilde ook de Cole train hebben van Hugh masakela maar die is 75 euro. :(
Cole Train ken ik niet, maar de lp Hope van Hugh is ook een echte (prijzige) aanrader. En luister ook eens naar Melody Gardot  :wub:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Zo...de bekabeling even simpel neerleggen  en gaan met die banaan. Zijn mooie speakers die martens om te zien.

Mr.M

Voila   er komt muziek uit. De subs (welke nu enkel als stands dienen )laat ik even uit ,ik wil horen wat de 6.500 euro marten duke monitor op zichzelf kan.

Nu nog even laten spelen en straks de subs bij doen  en laten warm draaien. Dit wordt weer een lange nacht. Vol lol.

Mr.M

Zijn meer audiofielen wakker dan ik dacht ,;) het is half 2 en 19 man aan meekijken..

Nachtbrakers....lol

Eerste lief gaat er koud doorheen en eerste wat opvalt is de mooie plaatsing en centreren van stem.
Heb de martens gewoon neergeplurd en gaan zitten  en ik heb meteen een dikke en  stevige beeld .

Dit is een hele andere speaker dan de s7s. Absoluut anders qua klank balans en presentatie ..

Laat me nou  niet teveel lullen en alles lekker laten opwarmen en straks lekker onder de loep nemen.(voor zover in de korte tijd van vanavond mogelijk).
Ik ga lekker een tijdje met de martens spelen en doen ..leuk hobbyen k is dit met de dubbele actieve marten sub eronder.

Ik vind ze wel mooi die martens..Jammer dat ze geen BLACK LABEL units hebben ... dat doet kharma dan weer beter. Je hebt een pik zwart speaker met een koelkast wit unit...

Das weer jammer.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: felix01 op augustus 23, 2015, 01:37:38
zijn de kharma's weg? of mis ik hier iets?? :crazy:
Nee hoor die zijn langs de kant geparkeerd. ;)

Das voordeel van wit ,valt niet op ...lol

Mr.M

Ben toch nieuwsgierig welke kleur beter in de interieur past , als je zo kijkt ,zwart of wit.??

felix01

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 01:44:53
Ben toch nieuwsgierig welke kleur beter in de interieur past , als je zo kijkt ,zwart of wit.??

persoonlijk vind ik de kharma's mooier in zwart...
mijn avalon's zijn light cherry,dus gewoon houtkleurig;maakt mij ook niet zoveel uit,als ze maar mooi spelen!  :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: felix01 op augustus 23, 2015, 01:50:08
persoonlijk vind ik de kharma's mooier in zwart...
mijn avalon's zijn light cherry,dus gewoon houtkleurig;maakt mij ook niet zoveel uit,als ze maar mooi spelen!  :colgate:
Is ook zo. Gaat om het geluid maar uiterlijk is belangrijk als je geen dedicated kamer hebt.

Ik vond oom de  de kharmas het mooist in diamant zwart daarom heb ik de kleur gewijzigd en de diamant zwarte  besteld. Tot dan is het wachten  en ge iets van de martens en de witte kharmas.

felix01

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 01:52:28
Is ook zo. Gaat om het geluid maar uiterlijk is belangrijk als je geen dedicated kamer hebt.

Ik vond oom de  de kharmas het mooist in diamant zwart daarom heb ik de kleur gewijzigd en de diamant zwarte  besteld. Tot dan is het wachten  en ge iets van de martens en de witte kharmas.

ook ferme jongens die martens!! :clapping:

Mr.M

Citaat van: felix01 op augustus 23, 2015, 01:57:56
ook ferme jongens die martens!! :clapping:
Ik ben nu enkel met de duke monitors aan spelen en kan niet anders van maken dan dat het super klinkt. Mist wat gewicht in het laag en kan de kamer niet vullen met gewicht maar de plaatsing/resolutie en soundstage is heel erg goed.

Ik was bang dat het TE zou zijn met de hoge tone (mijn ervaring met de oudere martens) maar dit is best goed in balans,geen moment de volume aangeraakt of zachter moeten zetten. Daar was ik eigenlijk wel bang voor (verwacht)maar nope. Dit speelt goed in balans.
De resolutie is zoals ik van de oude kharma ceramiek gewend was uber hoof en de tweeter is open en sprankelend. De spreiding van ceramiek tweeters heb ik altijd waanzinnig goed gevonden bij kharma en dit is geen uitzondering.

Op de berrylium na is de ceramiek tweeter mijn tweede favoriet. De titanium van kharma is een duurdere tweeter maar ik heb het altijd als ietsjes te ervaren.
De ceramiek en de prachtige berrylium zijn me favorieten

De berrylium is voor mij de top van tweeters geweest.. De ceramiek is wat kouder en droger maar zeker goed als het goed gefilterd en gematched. Anders kan het aardig aan je oren knagen.

http://he-japu.blogspot.nl/2005/06/mrten-design-duke-speakers-and.html?m=1

Mr.M

Kan iemand mij vertellen wat al die knopjes en tekentjes van fase en db enz. Betekent???

Ik ga de subs nu aanzetten om te kijken wat ze doen. Maar een goed sub moet eerst afgesteld zijn wil je horen wat die doet. Lol

Mr.M

Nou ik hoor het al. Dit wordt een duik in de diepte . Ik ga dit nooit goed krijgen . De twee subs laten integreren valt niet mee. Eentje staat in fase 0 en de ander 180 dus niet goed.? . Hmmmm ikke ni  begrijp wat hier allemaal gebuurt aan de hand. ;)

Wie o wie ,
Ik.heb hier 5 draaiknopjes  en 2 schakelaars... weet een beetje wat ,heb eerder een sub gehad maar twee subs heb ik nog nooit samen ingeregeld ...

Fase/frequentie en volume is me bekend maar wat de rest doet???

Ben al moet van heen en weer lopen naar de subs. Dit begint me nu al te irriteren. Dit moet door een pro gebeuren denk ik met zijn meetspul

Mr.M

Wowww ,oepsss ,denk dat de buren wakker zijn nu.

Dacht dat de sub niet echt" meespeelde " ,.maar , hij doet zeker mee. Net sprong de muziek naar de volgende  track  waar  behoorlijk laag uitput in zat en er kwam ineens een partij geweld uit. Oeffff ,  bedoel oepsss , met de vorige muziekstuk had ik niet door dat het volume/frequentie zo hoog ingesteld Want net had ik idee dat het te licht stond en met de volgende lied vielen de kopjes haast om in de keuken. Lol

Mr.M

Kijk met geduld en beetje heen en weer lopen kom je best wel ver.
Heb de subs maar een voor een ingesteld.  Eerst de rechter en de linker uit  en dan de linker en de rechter uit. Dit gaat al een hele stuk beter.
Kan Veel beter denk ik maar dit is een begin.
Hij Is snel en strak die sub zeg.

Mr.M

Ook dit is een echte marten. Resolutie en transparantie staat vooraan in de lijst van marten.
Eindelijk heb ik de laag een beetje in balans. Alles klinkt een beetje zoals gewend. Alleen dit is beter regelbaar  en integreerbaar met de kamer.

Moet zeggen twee van die grote subs zijn zo slecht nog niet.
Nooit de behoefte gehad om dat uit te proberen maar dit klinkt behoorlijk strak en snel. Maar vooral snel en droog.
Daardoor wordt de resolutie en transparantie ook wat beter.

Heel fris en open deze martens maar niet analitisch. Boeiend en fris.
Belangerijkste /in balans. Geen hoge tonen die uitspringen en geen scherpe randen . Je kan hard spelen en verstaanbaar blijven.

Ook op hele lage volumes is alles kraak helder en strak.
Je krijgt de goede staging,focus , transparantie en  snelheid van een goede monitor maar dan met een goede laagweergave.

Dit geluid herken ik in de oude kharmas. Resolutie en transparantie op hoogste niveau met behoorlijke wauw gevoel maar niet vermoeiend dit.
Stemmen mogen iets warmer van mij maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Dit is een AUDIOFIEL SPEAKER.ik OPEN ,TRANSPARANT,UBER RESOLUTIE (ZELFS OP HELE LAGE VOLUME).

Morgen  komt als goed is de eerste audio vriend (ook van forum)even kijkje nemen . Er zijn maar twee sets hiervan verkocht in ned dus een tweede kom je niet gauw tegen om te beluisteren.;)

Ik vond de oude kharmas heel goed met de resolutie en transparantie maar deze martens zijn denk ik nog een stap verder dan de 3.2 en 2.3 welke ik heb gehad.
Kwa prijs beetje zelfde als voloptie 3.2fe en 2.3 fe. Maar met de luxe van twee actieve subs.
Had ik maar een bioscoopkamer of dedicated ruimte. Dit zou ideaal zijn voor film en muziek. Twee subs ,mooie monitors en grote geluid.

Had me veel geld gescheeld  denk ik, anders had ik front speakers nodig daarnaast twee subs voor de  ruimtelijkheids effect en bios(films). Dit is een alles in een pakket.

2 subs vind ik stiekem waanzinnig klinken.

Ze zijn  nogeens heel erg mooi om te zien. Geen lompe blok op de grond maar een elegant  hoge kast met mooie strepen en vormen welke gewoon ergens  naast kan staan met een mooie Foto lijst erop mocht je ze niet willen Gebruiken als stands.

Soort bijzet tafel maar dan elegant en doeleffectief

Merk wel ,als ik op de bank zit waar ik normaal zit, dat er nu minder ophoping van laag is en iets minder doordreun. Nu hoef ik niet perse meer naar voren in de kamer om het laag balans beter te krijgen.
Nu is het laag gewoon strak en snel ,zelfs als je  iets meer tegen de achtermuur gaat zitten.minder roomgain laat maar zeggen.

Mr.M

Owjaa vergeten even te  vermelden ...

De match met de kharma monos en sp9 is top. Geen irritante hooguitput . Geen schel uithaal of irritant transparantie.

Mooie mids welke in balans is met de rest van spectrum. En belangrijkst absoluut niet saai.

Of is dit een geluk bij ongeluk en meteen een goede match of zijn de kharma s7s wat eerlijker en laten beter horen wat er achter staat. (Minder een eigen sausje)

Martens hebben naar mijn idee wel een eigen sausje welke lekker klinkt. Open geluid en soundstage met veel resolutie en transparantie.  Das de signiture van marten. Gelukkig zijn deze onderdelen deze keer beter in balans dan mijn eerdere ervaringen met martens.

Ik herken een beetje de sound van de Django xl hierin . Die was ook waanzinnig open en transparant met hoge mate van resolutie.
Dat stond toen met kharma samen op mijn top 3. Alleen ze waren behoorlijk prijzig. En ver buiten budget.

Maikel_audionerd

:headbanging:
Cool zeg, leuk om zo uit te proberen als het voorbij komt.
Die knopjes achterop heeft meneer Marten volgens mij best goed over nagedacht
Goed idee ook om per kanaal af te regel
Geniet er nog ff van  :popcorn:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Ik ga maar slapen. Eventjes. Begint  licht te worden en ik ben nog vol plezier door me muziek aan gaan.
Dit slinkt totaal anders dan kharma maar ook heel erg goed op zijn manier.

Bas Akkerman

Meerdere subwoofers vind ik ook beter klinken. Die kant zal ik ook nog eens opgaan.
Veel plezier met je nieuwe speeltje!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 01:42:26
Nee hoor die zijn langs de kant geparkeerd. ;)

Das voordeel van wit ,valt niet op ...lol

Waar is de Burmester?! Zie nu de CEC weer staan?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

CinéHome

Mooie set speakers idd.
1 bedenking ... gezien plaatsing van subs toch echt wel bepalend is voor een goed eindresultaat is 'onder de fronts' waarschijnlijk enkel optisch ideaal.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

simsalabim

Hi Maz,
leuk gedetailleerd luisterverslag!
Misschien ook leuk om eens in toekomstige luisterverslagen mee te delen wat je specifiek opvalt bij een voor jou zeer bekend nummer.
Is heel moeilijk omschrijven, dat weet ik maar soms wel leuk om te weten, verder kan ik je heel goed volgen met je omschrijving van de specifieke Accuton sound en het 'sausje', ik heb heel veel Accuton speakers gehoord en degene die het mooiste meten en waar alles technisch 100% aan klopt vind ik bijzonder onprettig om naar te luisteren, totaal mijn sound niet (smaak valt niet over te twisten) maar als je van het gebaande pad afgaat met de Accuton units en gaat filteren eerst op meetwaardes en dan op klank dan kan een Accuton zo mooi worden..
Persoonlijk veel meer mijn smaak dan de mij veels te 'audiofiel' klinkende revelator lijn van Scanspeak, die zo mooi gemaakt zijn dat al het rauwe er van af is, en wat mij betreft een heel belangrijk component weg-geengineerd hebben.
Accuton is een draak van een unit met her en der zeer vervelende resonantie problemen maar als je het mooi filtert dan heb je iets heel bijzonders.
Kharma heeft dat wel door en zo te lezen Marten ook.

Leuk dat je even de platen liet zien, ben je ook lekker plaatjes aan het draaien?

Je hebt wel mazzel met dat je weinig slaap nodig hebt zeg.. en jij zou echt een boerderij moeten hebben, vrijstaand en dan de schuur ombouwen tot luisterruimte..

Vraag:

zitten in de Martensubs ook Accuton basdrivers?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.