aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 16:52:49
Bijzonder om te zien hoe mens de goede eigenschappen van een onderneming zo weet te uiten dat het negatief wordt.... waar en aan wie zou dat leggen??

Ach, ik ken Kharma heel goed, ik heb er zeker geen negatieve ervaring mee. Maar wel weet ik dat ze heel zakelijk zijn ingesteld.... of er moet iets veranderd zijn de laatste tijd....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op augustus 19, 2015, 17:04:11
Ach, ik ken Kharma heel goed, ik heb er zeker geen negatieve ervaring mee. Maar wel weet ik dat ze heel zakelijk zijn ingesteld.... of er moet iets veranderd zijn de laatste tijd....
Zakelijk zijn ze zeker en begrip hebben ze gelukkig ook.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

mijkie

En wat dan nog, als Maz toch een andere kleur wilt hebben, zijn keuze !

1 voordeel voor Kharma, hebben ze daar voor velen, de mooiste kleur als demo [emoji3]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

LABO

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 16:52:49
Bijzonder om te zien hoe mens de goede eigenschappen van een onderneming zo weet te uiten dat het negatief wordt.... waar en aan wie zou dat leggen??
+1
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

i2Paq

Citaat van: Onder013 op augustus 19, 2015, 17:02:56
Metallic donker rood-bruin Maz. Dat wit of zwart is veel te voorzichtig voor jouw uitbundige smaak.

Zoiets dus:

Als ik dat in huis zou halen "voor de kleur" krijg ik ruzie met mevr. i2Paq  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

Dan is mevrouw i2Paq  niet OPEN MINDED;)..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

i2Paq

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 18:45:48
Dan is mevrouw i2Paq  niet OPEN MINDED;)..

Dat weer wel, en dat is een ander verhaal, maar in huis halen is een 2de  :laugh:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 00:54:07

Dit set BV ,maar dan met de bijbehorende reference versterker...  wat een pronkstuk. Hoe kan je dit ooit de deur uit doen john???? Hoe???
Hoe????
Kon je niet wachten paar jaartjes  en  nu aan mij verkopen  voor weinig ? Lol

http://www.hifi.nl/nieuws/39398/Burmester-introduceert-069-CD-speler.html
....

Oeffffffff oefffff oeffffff.

Als ik dit ooit te pakken kan krijgen dan  laat ik een glazen huisje ervoor bouwen met uv filter zodat licht geen schade doet aan de lak en  met spotlampjes erop.  Oeffff

Blijft ontzettend mooi spul en klankmatig weet ik precies hoe Burmester zijn mannetje staat. Hun musicservers zijn werkelijk briljant, zelfs de kleine die dicht tegen de musicserver 111 speelt.
Burmester weet dit altijd heel goed te doen dat de series die onder de reference series komen klankmatig ontzettend dicht tegen aan zitten.

Maar helaas een trieste mededeling dat de eigenaar en oprichter Dieter Burmester op 15 augustus is overleden. Overleden na kort hevig ziekbed.
Hij was jaren terug ook al ( ernstig)ziek en zodoende heeft hij zijn meerderheid verkocht( gelukkig niet aan een investeringsgroep), toen het weer beter ging heeft hij weer terug genomen en sindsdien is het op nieuwe producten weer lekker gegaan en met de luidsprekers nieuwe weg ingeslagen.
Nu helaas  is hij heengegaan  :-[

R.I.P Dieter Burmester!!
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

eddy135

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 17:11:35
Zakelijk zijn ze zeker en begrip hebben ze gelukkig ook.

Er zitten iig. flinke marges op hun producten, dus we hoeven echt geen medelijden te hebben, hoor ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: eddy135 op augustus 19, 2015, 19:42:30
Er zitten iig. flinke marges op hun producten, dus we hoeven echt geen medelijden te hebben, hoor ;D
Daarom. Vooral als je rechtstreeks aan de klant verkoopt en geen dealer tussen heb staan.  Dus je hoef je echt geen zorgen te maken dat ze verlies lijden aan een ruiltje . ;)

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 19, 2015, 19:41:16
Blijft ontzettend mooi spul en klankmatig weet ik precies hoe Burmester zijn mannetje staat. Hun musicservers zijn werkelijk briljant, zelfs de kleine die dicht tegen de musicserver 111 speelt.
Burmester weet dit altijd heel goed te doen dat de series die onder de reference series komen klankmatig ontzettend dicht tegen aan zitten.

Maar helaas een trieste mededeling dat de eigenaar en oprichter Dieter Burmester op 15 augustus is overleden. Overleden na kort hevig ziekbed.
Hij was jaren terug ook al ( ernstig)ziek en zodoende heeft hij zijn meerderheid verkocht( gelukkig niet aan een investeringsgroep), toen het weer beter ging heeft hij weer terug genomen en sindsdien is het op nieuwe producten weer lekker gegaan en met de luidsprekers nieuwe weg ingeslagen.
Nu helaas  is hij heengegaan  :-[

R.I.P Dieter Burmester!!
Dan heeft de audiowereld een briljant ontwerpen minder.
Kan niet anders zeggen dat die man smaak had voor perfectie en kwaliteit.  RIP.

bokkes

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 19:52:30
Daarom. Vooral als je rechtstreeks aan de klant verkoopt en geen dealer tussen heb staan.  Dus je hoef je echt geen zorgen te maken dat ze verlies lijden aan een ruiltje . ;)
Het is dus net als met brillen ,alleen geeft die ene zaak de tweede kleur montuur er gelijk maar gratis bij  :D

Mr.M

Citaat van: bokkes op augustus 19, 2015, 22:33:48
Het is dus net als met brillen ,alleen geeft die ene zaak de tweede kleur montuur er gelijk maar gratis bij  :D
Of  een zonnebril op sterkte of gewoon geld korting.  ;) .
Dat laatste is de minst aantrekkelijke voor de winkelier want je kan beter spullen weggeven twv  x bedrag   dan een korting  van x bedrag.

Als je in een winkele  ipv 10% cash korting @(2000)euro een ls  kabel weggeef van 2000 euro dan geef je in werkelijkheid minder cash weg  .

Op papier is de korting ten alle tijden  2000 euro maar in werkelijkheid geeft de winkelier geen 2000 euro geld weg want de inkoop is minder dan 2000.

Dus een  artikel weggeven levert meer op dan cash korting.

Ik kies op de zaak om cash korting te geven aan de klant want daar heeft de klant meeste profijt van.
Als hij een tweede bril NODIG heeft dan mag hij dat zelf beslissen en kopen met de geld wat die heeft bespaart bij de aankoop.

LABO

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 23:29:21

Ik kies op de zaak om cash korting te geven aan de klant want daar heeft de klant meeste profijt van.
Als hij een tweede bril NODIG heeft dan mag hij dat zelf beslissen en kopen met de geld wat die heeft bespaart bij de aankoop.

Pffff dan moet ik misschien toch eens langs gaan bij die winkel van jou want ik krijg altijd geen van beiden (maar ik hou dan ook niet van die prijsvechters, en heb liever iets bijzonders)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op augustus 19, 2015, 23:35:42
Pffff dan moet ik misschien toch eens langs gaan bij die winkel van jou want ik krijg altijd geen van beiden (maar ik hou dan ook niet van die prijsvechters, en heb liever iets bijzonders)
Particulieren kunnen best korting geven echter moet dat niet de reden zijn waarom je naar een particulier gaat. Particulier opticien zegt:je komt niet naar mij voor de prijs maar voor kwaliteit en service.
Dat wil niet zeggen dat je geen korting kan geven. Echter gaat korting vaak  ten kosten van iets (Winst marge, gemak van meer personeel,kwaliteit of service).

Prijs vechters gaan voor de kwaliteit verlies(hans anders /specsavers/pearle)

Dan heb je de betere winkelketens  (eye wish / Het Huis ) die leveren beter kwaliteit maar zijn haast netzo duur ivm met hoge personeels kosten als een particulier , voordeel hieven is: ze hebben geen hoge drempel voor de klanten omdat ze niet duur ogen in hun winkeluiting.

Dan heb je de zelfstandige particulieren en die leveren  topkwaliteit en hebben de mooiste spullen en daar betaal je de hoofdprijs voor als klant omdat zij de beste apparatuur en duurste en best opgeleid en ervaren personeel in dienst hebben om aan de hoogste eisen te kunnen voldoen. Door de hoge eisen van de klanten hebben zij  maximale marge nodig om uit de kosten te komen en kunnen moeilijk stunten met prijzen.

Ik heb ervoor gekozen om geen personeel in dienst te nemen.(part time alleen)

Ik heb gewerkt als verkoopmedewerker/winkel manager/opticien en werkplaats chef in de 15 jaar dat ik in de optiek zit.

Daardoor heb ik niemand nodig en ben niet afhankelijk van extra personeel om een particulier winkel te runnen in de mid hoog segment.

Doordat ik een allrounder ben kan ik me kosten aanzienlijk lager houden dan me concurrentie , (+_ 25% lagere koste met behoud van zelfde service en kwaliteit ).

Natuurlijk kan ik ook de hoofdprijs vragen maar dan is er geen onderscheiding tussen mij en de buurman. Koop je liever een pass Labs bij winkel A voor 8500 of bij winkel B om de hoek voor 6500? (Verschil is :de een heeft 3 man in de winkel lopen en de ander staat alleen en moet voor 3 man lopen werken. ;)

Ik heb gekozen om harder te werken  in de voordeel van klanten.

Om verder te komen op audio en hobby.

Ik heb de rek weer omgegooid en zo staat het momenteel.

De ARC ICM DE KHARMA MONO BLOKKEN SPELEN ZEER MOOI SAMEN.

De ARC heeft een bijzonder vloeiendheid waardoor alles heel aangenaam en lekker klinkt .
De phono stage van de arc is bijzonder goed moet ik zeggen. Alleen voor de phono stage zou ik deze vv al houden.

Heb vanmiddag mail gestuurd naar michel van AUDIOPHILE  omdat ik de arc sp17 welke hij had staan toch wilde kopen . maar helaas was de ARC SP17 waar ik vorige week mee bezig was om te kopen verkocht  :(.
Anders had ik hem morgen opgehaald.

Dan maar verder zoeken...

patsijb

ach ja..ik ben blij met mijn witte S7 en zou geen andere kleur willen..
snap wel dat hij iets anders wil, ik zou ook geen zwarte meer willen

sultankat

Citaat van: LABO op augustus 19, 2015, 23:35:42

Inmiddels zijn ook de exclusieve brillenzaken genoodzaakt een forse korting te geven. Ook in dit segment is de concurrentie moordend. Hier alleen al op de Frederik Hendriklaan in Den Haag zitten zeven brillenzaken, van prijsvechter tot zeer exclusief. Zonder uitzondering geven ze korting, soms expliciet dan weer als je daar interesse toont. Terecht, de prijzen in Nederland zijn/waren over the top, zowel de glazen als de monturen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

BuSpu

Mr.M

Citaat van: BuSpu op augustus 21, 2015, 09:00:29
He Maz, misschien heb je hier wat aan ivm je akoestiek: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152392.msg777845#new

tnx voor de link maar vind ze niet mooi vooral niet als je er maar 3 heb.

Mr.M

even stil geweest maar kan meedelen dat de ARC sp9 een hele mooie combo is met de kharma klasse D.

niet verwacht maar ze spelen samen behoorlijk goed.

ik denk dat dit op nummer een staat nu.
zelfs beter dan de marklevinson 38s en pass aleph eindtrap..

hele mooie match voor een hele kleine prijsje. lol

Jumping Jack

Er staat een ARC Ref 3 op hifi.nl  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op augustus 21, 2015, 11:55:02
Er staat een ARC Ref 3 op hifi.nl  ;).

Erg mooi, alleen altijd weer die verfoeid lelijke handgrepen op die front plate  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 21, 2015, 13:34:43
Erg mooi, alleen altijd weer die verfoeid lelijke handgrepen op die front plate  :(

Zal best klinken, maar als ik de hele opstelling zo zie zal het uiterlijk van de set geen prioriteit hebben bij MAZ, kunnen die handgrepen er ook nog wel bij.

Mijn hemel wat een puinhoop die opstelling. :crazy:

Als je dat visueel eens even wegzet tegenover (bijv.) jouw setup Jan....

Dat ziet er waanzinnig gelikt uit, zeker met die achterover hellende Kharma`s, pr8tig gewoon! :inlove:

larsonator

Citaat van: Onder013 op augustus 19, 2015, 17:02:56
Metallic donker rood-bruin Maz. Dat wit of zwart is veel te voorzichtig voor jouw uitbundige smaak.

Zoiets dus:
Of mooi oranje:
Spoiler

Ik heb de foto even achter een spoiler gezet. Omdat er niet moeilijk gedaan wordt over de foto laat ik hem staan, maar pas er wel een beetje mee op. ;)

Zodiac

Citaat van: twani op augustus 21, 2015, 14:38:56
Zal best klinken, maar als ik de hele opstelling zo zie zal het uiterlijk van de set geen prioriteit hebben bij MAZ, kunnen die handgrepen er ook nog wel bij.

Mijn hemel wat een puinhoop die opstelling. :crazy:

Als je dat visueel eens even wegzet tegenover (bijv.) jouw setup Jan....

Dat ziet er waanzinnig gelikt uit, zeker met die achterover hellende Kharma`s, pr8tig gewoon! :inlove:
Uiterlijk is wel prioriteit, want die kharma's moeten n andere kleur worden.....toch?
Of is die hobbel al genomen.....?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *