aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: i2Paq op augustus 19, 2015, 09:08:54
Ik vindt het witte de minst opvallende in je interieur en elke andere kleur is meteen (meer) duidelijk aanwezig.

Maar het gaat er om wat jij het mooist vind, dus ik snap deze vraag aan ons niet.

Ben de voorkeuren aan bekijken van verschillende mensen qua kleursmaak.
Wit is nooit mijn kleur geweest (alleen bij auto's ) de kharmas zijn absoluut het mooist in wit, dan zie je alle lijnen ,alleen in mijn interieur springt die heel erg uit merk ik. (Misschien is het een psychlogisch ding ) en ik moet er gewoon aan wennen.

Citaat van: Martin!!! op augustus 19, 2015, 09:34:49
De parelmoer witte houden en anders toch maar voor een knap setje Vivids gaan (die blijven volgens mij toch maar in je hoofd rondspoken)
De vivids  spoken inderdaad door me hoofd , maar dat doen de kharma MINI EXQUISITE OOK.lol

Bij mij spookt van alles door me hoofd totdat ik ze heb. Dan spookt er weer iets anders door me hoofd.

Citaat van: hifi-ralph op augustus 19, 2015, 10:32:22
Kun je toch beter het kleedje en de bank vervangen, dat is veel goedkoper.
Nee hoor speakers omruilen kost me niets. De witte worden opgehaald en de gewenste kleur wordt neergezet.

Kosteloos ,  WELCOMETO THE WORLD OF KHARMA. Service op hoogste niveau.
Citaat van: katwax op augustus 19, 2015, 10:35:48
Maar welke? Waarschijnlijk custom design :)
Ja het is een costum design naar het "huissound" van  kharma
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

djoeri

Bij een HIFI zaak in Hilversum onlangs nog de arc gsi75 en gs150 gehoord op magico en tad. Veel power en grootsbeeld. Zowel kt120 als 150 buis met genoeg vermogen.

Gr Djoerk

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 02:22:30
Heb  de laatste switch gedaan en straks na bed.

Vanavond achter elkaar naar 3 verschillende versterkers geluisterd in totaal verschillende vermogens ,combies  en prijsklasse.

Als eerst de ARC SP9MK3 MET KHARMA MONOBLOKKEN   2x 150 watt klasse d .

DAARNA DE LEBEN cs300 2x 13 watt

EN ALS LAATST DE ARS Sonum. 2x 30 watt

IEDER VERSTERKER HEEFT EEN KLEIN 2 /2.5 UUR GEDRAAID.

DUS GENOEG OPWARM TIJD.

EN DE UITSLAG : KOMT ZOMETEEN ...

Maz, waar blijft nou die uitslag waar je het vannacht over had...?  :blink:
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar je persoonlijke uiteindelijke top 3 van alle buizenversterkers (geïntegreerd) en/of combinatie van buizenpre en solid state eindversterkers....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

CiteerNee hoor speakers omruilen kost me niets. De witte worden opgehaald en de gewenste kleur wordt neergezet.

Kosteloos ,  WELCOMETO THE WORLD OF KHARMA. Service op hoogste niveau.

En je witte worden weer als nieuw verkocht aan een volgende klant?
Als ze tweedehands worden verkocht leveren ze veel geld in...

Uitkijken als ik een setje bestel bij Kharma, voor ik het weet heb ik een gebruikte en betaal ik de nieuwprijs..
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

djoeri

Of ze zien het als gratis reclame aangezien veel mensen dit topic volgen en daaruit mogelijk weer verkopen voortvloeien. Dan neem je die afschrijving voor lief en de vraag is hoeveel het hun kost om een paar te maken.

Gr Djoero

i2Paq

Citaat van: Pjotr27 op augustus 19, 2015, 13:18:53

Uitkijken als ik een setje bestel bij Kharma, voor ik het weet heb ik een gebruikte en betaal ik de nieuwprijs..

Of ze worden als Demo model verkocht.

Dan is er niets aan het handje...

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Pjotr27

Citaat van: i2Paq op augustus 19, 2015, 13:48:25

Nee, en als ze dat verlies dan voor lief nemen ( je levert aardig wat geld in zo) zou ik het wel een hele goede actie vinden.
Maar het lijkt mij als bedrijf wel een lastige... wat als een klant gele besteld en dat na vijf weken niet mooi vindt?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

sultankat

Is ook mijn eerste gedachte........
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Thanatos

Ik denk dat Kharma nog eerder het paar gratis weggeeft dan zijn reputatie op het spel te zetten..

De meeste klanten zitten in het buitenland. Ik kan mij zo voorstellen dat ze bij terugname enkel als demonstratie modellen worden verstuurd/ingezet.

Bama

Ik heb al meerdere keren speakers gekocht bij Kharma en ze zijn altijd heel duidelijk wat nieuw is wat demo en wat gebruikt.
We praten niet over de mediamarkt heren deze mensen hebben wel een naam te vergooien.

sultankat

Citaat van: Bama op augustus 19, 2015, 14:23:14
Ik heb al meerdere keren speakers gekocht bij Kharma en ze zijn altijd heel duidelijk wat nieuw is wat demo en wat gebruikt.
We praten niet over de mediamarkt heren deze mensen hebben wel een naam te vergooien.

Dan zijn ze naar Maz heel klantvriendelijk met de optie van omruilen. Chapeau!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

BuSpu

Wat een vertrouwen zeg  :dry:

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Citaat van: BuSpu op augustus 19, 2015, 15:26:00

Als ik gewoon heel zakelijk bekijk dan kan dit gewoon nooit...
Als ik een nieuwe auto koop en ik vind de kleur na 6 weken niet mooi, dan  ben ik aardig wat geld kwijt. Al heb ik er geen meter mee gereden. Je kan dit nooit meer als nieuw verkopen en er hangt dus een ander kaartje aan.

Als ik een bedrijf als Kharma ben en iemand besteld een set speakers die in een bepaalde kleur worden geleverd dan kost dit als bedrijf een x bedrag. Als ze nu omruilen zijn ze een bedrag kwijt omdat ze niet meer als nieuw verkocht kunnen worden. En ze moeten nog een tweede set laten maken zonder een euro inkomsten. En maar hopen dat de witte nog eens verkocht gaan worden.
Ze zijn veel geld kwijt nu, als service en dat bedrag had ik dan ook als korting kunnen krijgen...

Ik snap dit gewoon niet.... en dan ga ik wel twijfelen hoe het verder verloopt met de witte luidsprekers...

Maro

Citaat van: Pjotr27 op augustus 19, 2015, 16:20:54
Als ik een nieuwe auto koop en ik vind de kleur na 6 weken niet mooi, dan  ben ik aardig wat geld kwijt. Al heb ik er geen meter mee gereden. Je kan dit nooit meer als nieuw verkopen en er hangt dus een ander kaartje aan.

Als ik een bedrijf als Kharma ben en iemand besteld een set speakers die in een bepaalde kleur worden geleverd dan kost dit als bedrijf een x bedrag. Als ze nu omruilen zijn ze een bedrag kwijt omdat ze niet meer als nieuw verkocht kunnen worden. En ze moeten nog een tweede set laten maken zonder een euro inkomsten. En maar hopen dat de witte nog eens verkocht gaan worden.
Ze zijn veel geld kwijt nu, als service en dat bedrag had ik dan ook als korting kunnen krijgen...

Ik snap dit gewoon niet.... en dan ga ik wel twijfelen hoe het verder verloopt met de witte luidsprekers...

Precies mijn gedachten. Straks neemt ie zwarte maar na 2 weken toch maar weer een andere kleur.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

Nooit. Als je 4 setje speakers verkoopt in een jaar met een prijskaartje van 1.3 miljoen dan ga je echt niet liegen voor paar duizend.
Zo zit kharma niet in elkaar. Ze vinden absoluut niet erg speakers van mij terug te nemen gezien het een kleur is die ze zelf niet in voorraad hebben om te laten zien. Daarnaast komt dit goed uit voor ze want ze hebben ten alle tijden 2 of 3 demo modellen nodig welke ingespeeld zijn voor de klanten  die interesse hebben om ze thuis te horen.

Citaat van: djoeri op augustus 19, 2015, 13:30:51
Of ze zien het als gratis reclame aangezien veel mensen dit topic volgen en daaruit mogelijk weer verkopen voortvloeien. Dan neem je die afschrijving voor lief en de vraag is hoeveel het hun kost om een paar te maken.

Gr Djoero
Nee dit is "gewoon " service bij kharma.
Citaat van: i2Paq op augustus 19, 2015, 13:48:25

Ze worden gewoon in showroom gebruikt als demo voor de kleur.

Citaat van: Pjotr27 op augustus 19, 2015, 14:05:08
Nee, en als ze dat verlies dan voor lief nemen ( je levert aardig wat geld in zo) zou ik het wel een hele goede actie vinden.
Maar het lijkt mij als bedrijf wel een lastige... wat als een klant gele besteld en dat na vijf weken niet mooi vindt?

Inderdaad , als het een bijzondere special paint is dan wordt het wat moeilijker maar kharma kennende zal zelfs een geele speaker teruggenomen worde als de eigenaar ongelukkig is , ze vinden altijd een oplossing.  maar dan zou je enkel de kosten voor overspuiten moeten betalen.

Citaat van: sultankat op augustus 19, 2015, 14:09:45
Is ook mijn eerste gedachte........
Kharma is tegenwoordig zo groot en bekend  dat niets boven reputatie en service staat.
Al moeten ze geld toeleggen.

Citaat van: Thanatos op augustus 19, 2015, 14:20:26
Ik denk dat Kharma nog eerder het paar gratis weggeeft dan zijn reputatie op het spel te zetten..

De meeste klanten zitten in het buitenland. Ik kan mij zo voorstellen dat ze bij terugname enkel als demonstratie modellen worden verstuurd/ingezet.
Weet wel zeker.

Citaat van: Bama op augustus 19, 2015, 14:23:14
Das simpel bij kharma , als je na de kwaliteitscontrole de speakers gebruikt , dan is het een demonstratie model want je bent met de speaker aan demonstreren.

Ze verkopen ook liever niet de demo modellen die ingespeeld zijn want die klinken dan optimaal voor demonstraties.

DUIDELIJK VERHAAL DENK IK?

Citaat van: sultankat op augustus 19, 2015, 14:41:10
Dan zijn ze naar Maz heel klantvriendelijk met de optie van omruilen. Chapeau!
;)   
Citaat van: BuSpu op augustus 19, 2015, 15:26:00
Ikke wel..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op augustus 19, 2015, 16:20:54

Kharma hoef niet te hopen dat iets niet verkocht wordt . De bestellingen zijn zoveel dat de eerst volgende order pas over 2 maanden klaar is.lol

Dat je het niets snapt is begrijpelijk maar als je een miljoenen bedrijf hebt dan is dit niets raars. Een demo model meer of minder maakt je geen ruk uit.
Ik verslijp  op de zaak ook weleens een glas en ruil ook een glas om voor een ander glas als het niet naar tevredenheid van klant is.

Daar ben je particulier winkelier voor. Je kan ieder klant naar behoren en tevredenheid helpen.
Soms betekent DAT dat je niet het volle mep verdient ergens op. Dat is niets dan normaal. Aan eind van de jaar zit kharma ongeacht deze om ruilingen en klanten tegemoetkomingen nogsteeds dik in de WIENST.

Mr.M

Citaat van: Maro op augustus 19, 2015, 16:24:43
Precies mijn gedachten. Straks neemt ie zwarte maar na 2 weken toch maar weer een andere kleur.
Zolang Charles dat goed vind is daar niets mis mee.

Kan het niet dan zeggen ze dat ook gewoon. Alles binnen de redelijke is mogelijk.

Een klant de speakers ruilen binnen korte termijn omdat hij of zij ongelukkig is is in mijn optiek de kracht van een goede onderneming.
Zo heeft ieder onderneming zijn uitzonderingen. Ook bij mij op de zaak doe ik weleens dingen die niet goed voor mijn marges zijn , maar uiteindelijk zit ik toch met een dikke winst aan eind van jaar met heleboel Gelukkige en trouwe klanten.

Daar gaat het om.

Klanten binding heet dat.

Pjotr27

CiteerDUIDELIJK VERHAAL DENK IK?

Ja, zo is het wel duidelijk,

I
Citeernderdaad , als het een bijzondere special paint is dan wordt het wat moeilijker maar kharma kennende zal zelfs een geele speaker teruggenomen worde als de eigenaar ongelukkig is , ze vinden altijd een oplossing.  maar dan zou je enkel de kosten voor overspuiten moeten betalen.

Dat is dan geen nieuwe luidspreker meer, maar als ze de afschrijving voor lief nemen...

CiteerZe worden gewoon in showroom gebruikt als demo voor de kleur.

Ja dat is dan wel weer een optie, het moet alleen niet te vaak gebeuren, krijg je wel heel veel demo modellen...

Goed, jij mag gaan nadenken voor een andere kleur.... in mijn huiskamer staat geel erg goed...

Maro

Ben dan gewoon wel nieuwsgierig waar jouw witte straks voor weg gaan. Zou ze trouwens laten staan. Echt de mooiste kleur. Straks krijg je weer spijt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Roksan

Heerlijk, iedereen weer in rep en roer omdat Maz de kleur niet meer zo mooi vindt.....
Volgens mij koopt die straks gewoon weer andere bij Kharma.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Pjotr27

Citaat van: Roksan op augustus 19, 2015, 16:46:14
Heerlijk, iedereen weer in rep en roer omdat Maz de kleur niet meer zo mooi vindt.....
Volgens mij koopt die straks gewoon weer andere bij Kharma.

^

Mr.M

Bijzonder om te zien hoe mens de goede eigenschappen van een onderneming zo weet te uiten dat het negatief wordt.... waar en aan wie zou dat leggen??

Mr.M

Citaat van: Maro op augustus 19, 2015, 16:41:23
Ben dan gewoon wel nieuwsgierig waar jouw witte straks voor weg gaan. Zou ze trouwens laten staan. Echt de mooiste kleur. Straks krijg je weer spijt.
Gaan niet weg . Die komen op de demo in de showroom ..naast de rest van de demo modellen. Je moet uiteindelijk je kleuren laten zien.

Dan komt misschien nog een witte hiernaast. ;)

Deleted Member 2

Metallic donker rood-bruin Maz. Dat wit of zwart is veel te voorzichtig voor jouw uitbundige smaak.

Zoiets dus: