aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Thanatos op augustus 18, 2015, 22:49:28
Kun je nagaan wat er gebeurd als je een mooie ARC REF combineert met een echte eindtrap   :D
Dat roep je nou de hele tijd john, en ik denk dat je best in de goede richting zit met aansturing van maz.haha lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Vraagje aan allen. Ik Twijfel heel erg in de kleur van de kharmas.
Kan er maar niet aan wennen dat parel wit.
Steekt heel erg uit in mijn interieur en ben aan overwegen om een ander kleur te nemen.
Ben benieuwd waar de voorkeur van meeste naar uit zou gaan.
Opties

Parel wit (staat nu bij mij)
Obergien metallic  (tegen zwart aan)
Piano zwart
Diamant zwart(metaal deeltjes door de lac)zwart met grijze  glitter door de lak.
Grijs (graphite)
Foto 1 en 2 zijn de grijze en Obergien
Foto 3 is parel wit
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

R

Piano zwart denk ik, (ook omdat het courante toekomstige verkoop kleur is ). Straalt m.i. de meeste klasse uit.

Lijkt me trouwens een mooie combi die AR en mono's, kan wel eens een goede route zijn.

CZ79

Lekker deze houden, erg mooie kleur en dat ze afsteken tegen de rest dat is juist goed, anders zie je deze beauty's niet goed :)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

YamahaRXV

Vooropgesteld dat ik de kleur die je nu hebt staan absoluut niet vind misstaan, zou ik persoonlijk voor diamantzwart gaan.
Piano (hoogglans) zwart is mooi, maar diamantzwart heeft die mooie metallic deeltjes in de lak wat het net weer wat specialer maakt  ;) (maar goed, dat is mijn smaak/voorkeur hoor...)

Zo stond zwart in huize Maz dus... ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LABO

Gezien jouw inrichting, o.a. jouw kleed, bank e.d., zou ik ook voor de diamant zwarte gaan. Mij bevalt dat diamant ook enorm, met name omdat je daardoor niet direct ieder stofje ziet. De kleur die je nu hebt vindt ik ook heel erg mooi maar is inderdaad wat meer inrichting gevoeliger. Als tweede vind ik de grijze wel passen. 
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Thanatos

Ik vind ze in de huidige parelmoer witte kleur het allermooist. Op geen enkele foto komt de kleur ook echt uit, je moet ze in het echt zien. Zwart is de beste kleur voor een verkoop in de toekomst. Maar deze 'witte' zullen het net zo goed doen. Nadeel van het zwart is dat je de contouren minder ziet.

Het is een hagelnieuwe serie die heel goed ontvangen wordt. Zodra er een op de 2e hands markt komt tegen de goede prijs is hij verkocht. Al zou hij kanarie geel zijn  :nervous:

michel69

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 22:56:11
Dat roep je nou de hele tijd john, en ik denk dat je best in de goede richting zit met aansturing van maz.haha lol

;D...................................en opeens weet je het.......................de tips van het forum zijn toch uiteindelijk waardevol............. ;) :tongue2:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op augustus 19, 2015, 00:06:17
;D...................................en opeens weet je het.......................de tips van het forum zijn toch uiteindelijk waardevol............. ;) :tongue2:
Ik heb nooit gezegd dat ik daar geen waarde aan hecht. Sommige hier hebben spullen gehad waar een paard de hik van krijgt .

Die zo rustige monsieur thanathos : Als jullie wisten wat hij allemaal heeft gehad in de uber high end categorie,.[emoji7] [emoji7]  ik denk dat de  helft of zelfs 3/4 van jullie steil achterover zou  vallen . Mijn droom spullen hebben zijn revuw allang gepasseerd, lol ..
Ik viel steil achterover toen ik de foto's zag van zijn vroegere sets.

Maar je hoort ,ziet en merkt niet veel van zulke forumgenoten helaas , zou wel iets Europees zijn denk ik ,HEBBEN MAAR niemand LATEN ZIEN.lol 

OF BAMA , jullie noemen mij erg maar ik heb nog nooit 5 dezelfde platenspeler gehad (in zijn geval lp12s) omdat ze allemaal net anders zijn en klinken .lol
Er is altijd baas over baas.hahah

ik ben tenminste makkelijk, als ik heb mag je het zien ,als ik het niet heb dan valt ook niets te zien.hahah

Dit set BV ,maar dan met de bijbehorende reference versterker...  wat een pronkstuk. Hoe kan je dit ooit de deur uit doen john???? Hoe???
Hoe????
Kon je niet wachten paar jaartjes  en  nu aan mij verkopen  voor weinig ? Lol

http://www.hifi.nl/nieuws/39398/Burmester-introduceert-069-CD-speler.html
....

Oeffffffff oefffff oeffffff.

Als ik dit ooit te pakken kan krijgen dan  laat ik een glazen huisje ervoor bouwen met uv filter zodat licht geen schade doet aan de lak en  met spotlampjes erop.  Oeffff

Vergeleken met velen hier op de forum die stilletjes tussen ons rond zwerven op verschillende topics  ben ik maar een beginner en een groentje die de bekende pad van audio volgt.lol

Zoeen persoon die dubbel en dwars meer dan ik heeft doorgejast moet je serieus nemen wanneer die jouw een tip geeft.lol

Mr.M

Heb  de laatste switch gedaan en straks na bed.

Vanavond achter elkaar naar 3 verschillende versterkers geluisterd in totaal verschillende vermogens ,combies  en prijsklasse.

Als eerst de ARC SP9MK3 MET KHARMA MONOBLOKKEN   2x 150 watt klasse d .

DAARNA DE LEBEN cs300 2x 13 watt

EN ALS LAATST DE ARS Sonum. 2x 30 watt

IEDER VERSTERKER HEEFT EEN KLEIN 2 /2.5 UUR GEDRAAID.

DUS GENOEG OPWARM TIJD.

EN DE UITSLAG : KOMT ZOMETEEN ...

katwax

Citaat van: maz op augustus 19, 2015, 02:22:30
Heb  de laatste switch gedaan en straks na bed.

Vanavond achter elkaar naar 3 verschillende versterkers geluisterd in totaal verschillende vermogens ,combies  en prijsklasse.

Als eerst de ARC SP9MK3 MET KHARMA MONOBLOKKEN   2x 150 watt klasse d .

DAARNA DE LEBEN cs300 2x 13 watt

EN ALS LAATST DE ARS Sonum. 2x 30 watt

IEDER VERSTERKER HEEFT EEN KLEIN 2 /2.5 UUR GEDRAAID.

DUS GENOEG OPWARM TIJD.

EN DE UITSLAG : KOMT ZOMETEEN ...
Maz welke modules zitten er in die monoblokken?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

patsijb

wil je nou echt de kleur veranderen?
ik zeg niet doen
(je koopt ze ook niet om over 10 jaar te verkopen, witte raak je zeker ook kwijt)
en zwart/grijs is al iets wat je te vaak ziet

RZeemering

De witte houden. Staat erg mooi in je interieur en er zijn al genoeg zwart/ grijze luidsprekerboksen in de wereld ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

sultankat

Citaat van: Roksan op augustus 18, 2015, 21:02:15
MAZ ik vind het fantastisch hoe jij het aanpakt. Jij doet wat hier op het forum zo vaak geadviseerd wordt. Altijd thuis luisteren en naar verschillende aparatuur. En dat doe je op je heerlijke eigen MAZ manier. Ik geniet er van, van wat er allemaal in je topic voorbijkomt. Jij doet waar sommige toch ook wel van dromen (ik soms wel een beetje).

Zo is dat!

En wat de kleur betreft: Maz, je bent anders dan doorsnee. Laat dat ook met je speakers zien: die parelmoer is echt anders en zeer fraai. Diamant zwart is er al genoeg en bij deze parelmoer witte zie je inderdaad de contouren veel beter. Gewoon houden.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Zodiac

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 21:57:15
Tnx jongens

Dan is al mijn tijd hier geen verloren tijd als er mensen zijn die het kunnen warderen.  Ik zou het zelf ook heel gaaf vinden om iemand te volgen zoals vroeger BAMA was (gevorderde maz) Haha lol ton,

En zo een idee te krijgen wat wat is en doet en zo ook nieuwe merken te ontdekken .

Ik zit al hele tijd lekker te luisteren en de ARC EN KLASSE D SPEELT TOCH WAANZINNIG GOED.
Meer naar mijn smaak is dit.

Ik heb nu een aantal keren ARC gehad en nooit teleurgesteld geweest.
Zoals jullie weten ben ik niet zoeen klasse d fan maar dit is toch echt lekker. Loeistrak met heerlijke sausje buizen.  En dat voor een Vv van Nog geen 1000 euro. De EV is wel een dure geweest met een nieuwprijs van 5.5k maar toch heb ik altijd iets negatiefs gehad met klasse d. Ik weet het niet maar ben volgens mij gehersenspoeld als het om klasse d gaat.
Maar ik zit nu te luisteren en ik mis niets en klinkt heerlijk.

Dit speelt een beetje als de leben maar dan Veel krachtiger. Genoeg emotie en helderheid maar totaal niet over de top of vermoeiend.

Als ik dit zo hoor dan denk ik dat ik straks met een dikke ARC REFERENCE VV gaat komen en een goede ev. De ARC IS TOCH EEN BEETJE MIJN SOUND.
Het kwartje begint geloof ik n beetje te vallen......
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 23:14:30
Vraagje aan allen. Ik Twijfel heel erg in de kleur van de kharmas.
Kan er maar niet aan wennen dat parel wit.
Steekt heel erg uit in mijn interieur en ben aan overwegen om een ander kleur te nemen.
Ben benieuwd waar de voorkeur van meeste naar uit zou gaan.
Opties

Parel wit (staat nu bij mij)
Obergien metallic  (tegen zwart aan)
Piano zwart
Diamant zwart(metaal deeltjes door de lac)zwart met grijze  glitter door de lak.
Grijs (graphite)
Foto 1 en 2 zijn de grijze en Obergien
Foto 3 is parel wit
Correctie: je spoort niet! [emoji3]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

i2Paq

Citaat van: Thanatos op augustus 18, 2015, 23:54:20
Ik vind ze in de huidige parelmoer witte kleur het allermooist. Op geen enkele foto komt de kleur ook echt uit, je moet ze in het echt zien. Zwart is de beste kleur voor een verkoop in de toekomst. Maar deze 'witte' zullen het net zo goed doen. Nadeel van het zwart is dat je de contouren minder ziet.

Het is een hagelnieuwe serie die heel goed ontvangen wordt. Zodra er een op de 2e hands markt komt tegen de goede prijs is hij verkocht. Al zou hij kanarie geel zijn  :nervous:

Ik vindt het witte de minst opvallende in je interieur en elke andere kleur is meteen (meer) duidelijk aanwezig.

Maar het gaat er om wat jij het mooist vind, dus ik snap deze vraag aan ons niet.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Martin!!!

De parelmoer witte houden en anders toch maar voor een knap setje Vivids gaan (die blijven volgens mij toch maar in je hoofd rondspoken)
mainly British stuff

hifi-annemie

Citaat van: LABO op augustus 18, 2015, 23:41:32
Gezien jouw inrichting, o.a. jouw kleed, bank e.d., zou ik ook voor de diamant zwarte gaan. Mij bevalt dat diamant ook enorm, met name omdat je daardoor niet direct ieder stofje ziet. De kleur die je nu hebt vindt ik ook heel erg mooi maar is inderdaad wat meer inrichting gevoeliger. Als tweede vind ik de grijze wel passen.
Kun je toch beter het kleedje en de bank vervangen, dat is veel goedkoper.

katwax

Citaat van: cz79 op augustus 19, 2015, 07:13:32
Volgens mij gewoon hypex toch?
Maar welke? Waarschijnlijk custom design :)

erik s.

Ik vind de huidige kleur prima combineren met je ruimte.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Bama

Zoals al meerdere keren hier gezegd is parelmoerwit erg mooi en erg moeilijk op de foto te zetten en de kleur verandert met het licht.
Ik kan wel begrijpen dat het bij jou niet helemaal een match is Maz en zou in jouw geval naar een warmere kleur gaan, maar neem gewoon wat jij mooi vindt.

Bruine vivids lijken me ook erg mooi bij jou staan en vooral zoals je speakers nu staan. >:D

katwax

Citaat van: katwax op augustus 19, 2015, 10:35:48
Maar welke? Waarschijnlijk custom design :)
Het gaat om ucd180 en als ik het goed kan zien is het met de hxr (maar geen enkele duidelijk foto gevonden)