aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: doorofnight op augustus 18, 2015, 14:38:20
Dat is erg keurig. Is dat objectief gemeten of opgegeven door Kharma?
Dat is me door  Charles inderdaad verteld toen ik hem zei ,Charles als ik de kharmas beschadig is jouw schuld .Hahah lol

Volgens hem is dit een van de meest vriendelijk gefilterd speaker gezien de specificaties.
Daarna volgde een 15 min lang info waar ik geen ruk van snapte.
Kwam op neer in het kort:

Serieel gefilterd in de meest simpele manier die hij kon verzinnen.
Geen impedantie dip? ??Wat dat mag betekenen ben ik alweer kwijt.
Geen negatief terugkoppeling naar de versterker (load).
korte spoelen gebruikt en de filter is niet eerste orde maar ook niet 2 de order.of zoiets.

Kwam gewoon op neer dat deze hele vriendelijke speakers zijn.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 16:24:30
Dat is me door  Charles inderdaad verteld toen ik hem zei ,Charles als ik de kharmas beschadig is jouw schuld .Hahah lol

Volgens hem is dit een van de meest vriendelijk gefilterd speaker gezien de specificaties.

korte spoelen gebruikt en de filter is niet eerste orde maar ook niet 2 de order.of zoiets.

Met betrekking tot o.a. bovenstaand voor de (technisch) geïnteresseerden onder ons  ;)
http://education.lenardaudio.com/en/14_valve_amps_7.html

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Tnx jan.

Lange dag vandaag op de zaak als je zoveel leuk spul thuis heb om mee te hobbyen...

Nu aan de buurt

ARC SP9 MK3. PRE EN KHARMA MP150 KLASSE D EINDBLOKKEN.
GENOEG SPUL IN HUIZEN MAZ OM LEKKER ZOEt TE ZIJN..;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

take5

Haha prachtig wat je allemaal weer naar binnen hebt gesleept! Je bent er maar druk mee!  ;D

Mr.M

Citaat van: take5 op augustus 18, 2015, 20:31:14
Haha prachtig wat je allemaal weer naar binnen hebt gesleept! Je bent er maar druk mee!  ;D
Het kan ook niet anders als je de juiste match wil vinden. Of ik moet steeds van winkel naar winkel gaan en steeds demo artikelen gaan lenen om de juiste match te vinden terwijl ik daar toch niets nieuws ga kopen.
Er zijn ook niet zoveel winkels die demo of tweedehands spullen hebben.
W&w is eentje die veel tweedehands voorradig heeft maar die is 200 km verderop.

Ik als winkelier zijnde  zelf zou daar echt niet vrolijk van worden als mensen zoals ik  voor de ervaring dingen komen lenen.lol

Roksan

MAZ ik vind het fantastisch hoe jij het aanpakt. Jij doet wat hier op het forum zo vaak geadviseerd wordt. Altijd thuis luisteren en naar verschillende aparatuur. En dat doe je op je heerlijke eigen MAZ manier. Ik geniet er van, van wat er allemaal in je topic voorbijkomt. Jij doet waar sommige toch ook wel van dromen (ik soms wel een beetje).
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Tnx rokshan

Ik denk dat ik stiekem een verzamelaar aan worden ben.lol
Heb steeds meer moeite om afscheid te nemen met spullen die ik leuk vind.
Zo heb ik weer veel spullen hier welke ik eigenlijk gewoon wil houden bij de rest van de verzameling welke aardig begint op te hopen. Zoals de leben,de arc en de  Ars.

Ik kan het nu ook meer permiteren om spullen aan de kant te laten liggen  en dat maakt zeker verschil in manier van denken en doen.

Vroeger vond ik die mensen beetje raar die alles verzamelden en nu begin ik zelf ook een te worden.
Hè henk? Lol..

als jullie wisten hoeveel audio liefhebbers hele collecties aan audio spullen hebben alleen voor de heb,  zou je bijna denken dat jij abnormaal bent  en  apparatuur  verzamelen normaal is.hahaha

Ik ken meerdere audiofielen die  kamers vol rekken had waar van alles op stond.  Van vintage tot nieuwste spul.  Hè onder 13 ;). Hahaha.
Wanneer mag ik nou eens je verzamel kamer zien henk? Haha lol

Soms willen ze iets wegdoen om wat anders voor terug te kopen maar echt verkopen voor het geld , NO WAY.

Ik ben maar een klein scharrel verzamelaar in opkomst als je mij met hunnie vergelijkt.haha

DofN

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 16:24:30

Je moet mensen ook een beetje kunnen vertrouwen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Wat een waanzinnig liedje is dit.

Grote fan van lana del Ray

Get high by the beach
Lanka del ray

http://open.spotify.com/album/7w6aYWR2UbTa9pJKueh2YD

katwax

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 21:26:30
Wat een waanzinnig liedje is dit.

Grote fan van land del Ray

Get high by the beach
Lanka del ray

http://open.spotify.com/album/7w6aYWR2UbTa9pJKueh2YD
Voor een fan ben je slecht in het schrijven van haar naam  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Citaat van: katwax op augustus 18, 2015, 21:28:24
Voor een fan ben je slecht in het schrijven van haar naam  [emoji14]
Dat heet auto correct van de tel.

katwax

Ze kan inderdaad goed zingen, maar ben niet overtuigd van de opname van haar eerste cd. Weet niet of haar 2de beter is, deze zou ik is moeten beluisteren.

En ik ken het probleem van autocorrect, krijg regelmatig volgende replies -> "?" :)

michel69

Citaat van: Roksan op augustus 18, 2015, 21:02:15
MAZ ik vind het fantastisch hoe jij het aanpakt. Jij doet wat hier op het forum zo vaak geadviseerd wordt. Altijd thuis luisteren en naar verschillende aparatuur. En dat doe je op je heerlijke eigen MAZ manier. Ik geniet er van, van wat er allemaal in je topic voorbijkomt. Jij doet waar sommige toch ook wel van dromen (ik soms wel een beetje).

^^ en als toevoeging voor mij iig er komen regelmatig spullen langs waar voorheen ik nog nooit van gehoord had......1 grote ontdekkingsreis is dit topic....... ;) ;D ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Tnx jongens

Dan is al mijn tijd hier geen verloren tijd als er mensen zijn die het kunnen warderen.  Ik zou het zelf ook heel gaaf vinden om iemand te volgen zoals vroeger BAMA was (gevorderde maz) Haha lol ton,

En zo een idee te krijgen wat wat is en doet en zo ook nieuwe merken te ontdekken .

Ik zit al hele tijd lekker te luisteren en de ARC EN KLASSE D SPEELT TOCH WAANZINNIG GOED.
Meer naar mijn smaak is dit.

Ik heb nu een aantal keren ARC gehad en nooit teleurgesteld geweest.
Zoals jullie weten ben ik niet zoeen klasse d fan maar dit is toch echt lekker. Loeistrak met heerlijke sausje buizen.  En dat voor een Vv van Nog geen 1000 euro. De EV is wel een dure geweest met een nieuwprijs van 5.5k maar toch heb ik altijd iets negatiefs gehad met klasse d. Ik weet het niet maar ben volgens mij gehersenspoeld als het om klasse d gaat.
Maar ik zit nu te luisteren en ik mis niets en klinkt heerlijk.

Dit speelt een beetje als de leben maar dan Veel krachtiger. Genoeg emotie en helderheid maar totaal niet over de top of vermoeiend.

Als ik dit zo hoor dan denk ik dat ik straks met een dikke ARC REFERENCE VV gaat komen en een goede ev. De ARC IS TOCH EEN BEETJE MIJN SOUND.

Mr.M

Citaat van: katwax op augustus 18, 2015, 21:34:51
Ze kan inderdaad goed zingen, maar ben niet overtuigd van de opname van haar eerste cd. Weet niet of haar 2de beter is, deze zou ik is moeten beluisteren.

En ik ken het probleem van autocorrect, krijg regelmatig volgende replies -> "?" :)
Koop de plaat jongen . Gaat een wereld open.hahah niet te vergelijken met de cd's.  Ik heb ze allemaal en de lp verslaat alles.

katwax

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 21:57:15
Tnx jongens

Dan is al mijn tijd hier geen verloren tijd als er mensen zijn die het kunnen warderen.  Ik zou het zelf ook heel gaaf vinden om iemand te volgen zoals vroeger BAMA was (gevorderde maz) Haha lol ton,

En zo een idee te krijgen wat wat is en doet en zo ook nieuwe merken te ontdekken .

Ik zit al hele tijd lekker te luisteren en de ARC EN KLASSE D SPEELT TOCH WAANZINNIG GOED.
Meer naar mijn smaak is dit.

Ik heb nu een aantal keren ARC gehad en nooit teleurgesteld geweest.
Zoals jullie weten ben ik niet zoeen klasse d fan maar dit is toch echt lekker. Loeistrak met heerlijke sausje buizen.  En dat voor een Vv van Nog geen 1000 euro. De EV is wel een dure geweest met een nieuwprijs van 5.5k maar toch heb ik altijd iets negatiefs gehad met klasse d. Ik weet het niet maar ben volgens mij gehersenspoeld als het om klasse d gaat.
Maar ik zit nu te luisteren en ik mis niets en klinkt heerlijk.

Dit speelt een beetje als de leben maar dan Veel krachtiger. Genoeg emotie en helderheid maar totaal niet over de top of vermoeiend.

Als ik dit zo hoor dan denk ik dat ik straks met een dikke ARC REFERENCE VV gaat komen en een goede ev. De ARC IS TOCH EEN BEETJE MIJN SOUND.
Stel je voor een Leben vv + klasse D als ev.
Dit heb ik al is gezegd zeker :)

Deleted Member 2

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 21:19:59
Tnx rokshan

Vroeger vond ik die mensen beetje raar die alles verzamelden en nu begin ik zelf ook een te worden.
Hè henk? Lol..

als jullie wisten hoeveel audio liefhebbers hele collecties aan audio spullen hebben alleen voor de heb,  zou je bijna denken dat jij abnormaal bent  en  apparatuur  verzamelen normaal is.hahaha

Ik ken meerdere audiofielen die  kamers vol rekken had waar van alles op stond.  Van vintage tot nieuwste spul.  Hè onder 13 ;). Hahaha.
Wanneer mag ik nou eens je verzamel kamer zien henk? Haha lol

Hahaha. Je komt er niet in Maz ;D
Ik ken zo langzamerhand je bekwaamheid om de fraaiste spullen los te kletsen.

Gr
Henk

PS
Er staat zelfs een buizenversterker bij.....een blijvertje

katwax

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 22:00:08
Koop de plaat jongen . Gaat een wereld open.hahah niet te vergelijken met de cd's.  Ik heb ze allemaal en de lp verslaat alles.
Awel daar ben ik nu niet wild voor te krijgen :)

Jumping Jack

Katwax is nog van de oude stempel, hij heeft geen hippe vinyldraaier  :tounge2:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: katwax op augustus 18, 2015, 22:05:53
Stel je voor een Leben vv + klasse D als ev.
Dit heb ik al is gezegd zeker :)
Nu dit match te hebben gehoord wil ik haast me woord terug nemen dan klasse d NIET KLINKT. ; ) schaam je maz. Haha
Citaat van: Onder013 op augustus 18, 2015, 22:06:36

Hahaha. Je komt er niet in Maz ;D
Ik ken zo langzamerhand je bekwaamheid om de fraaiste spullen los te kletsen.

Gr
Henk

PS
Er staat zelfs een buizenversterker bij.....een blijvertje
Alweer een  mislukte poging. Heb de verhalen gehoord over je "VERZAMELKAMER" henk . Heb gehoord dat daar hele mooie zeldzame spullen staan. Wanneer ga je op vakantie? Heeft paco  reserve sleutel? Misschien kan ik hem omkopen tot openen van de zo geheime deur waar ik steeds met me neus tegenaan loop. Lol

Mr.M

Even serieus ,of de ARC EN KHARMA D speelt zo mooi of mijn oren waren dicht.
Volgens mij komt de arc tot leven na lekker opwarmen.
Dit klinkt bijzonder mooi. Lekker upfront en wauw . Met kracht en detail. Nu heb ik een  op podium gevoel welke ik lekker vind. Geen concert vanuit laatste rij of ver in de diepte. Lekker voor je neus tegen de grote speakers aan.

katwax

Citaat van: Jumping Jack op augustus 18, 2015, 22:07:17
Katwax is nog van de oude stempel, hij heeft geen hippe vinyldraaier  :tounge2:.
Wie weet ooit :)

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 22:15:19
Even serieus ,of de ARC EN KHARMA D speelt zo mooi of mijn oren waren dicht.
Volgens mij komt de arc tot leven na lekker opwarmen.
Dit klinkt bijzonder mooi. Lekker upfront en wauw . Met kracht en detail. Nu heb ik een  op podium gevoel welke ik lekker vind. Geen concert vanuit laatste rij of ver in de diepte. Lekker voor je neus tegen de grote speakers aan.
Buizen moeten warm worden, maar heb horen zeggen dat het niet te lang duurt :)

Mooi upfront en toch kan je de gitarist meer achter de zanger plaatsen en hoor je aan de andere kant de slagen op de piano, ... Kracht (ev) + buizen (vv) :)

Mr.M

Citaat van: katwax op augustus 18, 2015, 22:19:52
Wie weet ooit :)
Buizen moeten warm worden, maar heb horen zeggen dat het niet te lang duurt :)

Mooi upfront en toch kan je de gitarist meer achter de zanger plaatsen en hoor je aan de andere kant de slagen op de piano, ... Kracht (ev) + buizen (vv) :)

Precies dit ja..

Upfront maar niet iedereen door elkaar.
Iedereen op zijn plek en duidelijk hoorbaar ,ook in de drukste passages. Lekker mooie grote slagen met veel resolutie ipv een klein tinkeltje en mini slagen in de verte.

Mr.M

Kijk hier klinkt zelfs spotify WAANZINNIG GOED OP.
ik zeg altijd ,als je spotify muzikaal aan de praat krijg dan kan het alleen beter worden met een beter source matriaal(bron). Lol

Thanatos

Kun je nagaan wat er gebeurd als je een mooie ARC REF combineert met een echte eindtrap   :D