aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 18, 2015, 07:50:29
Wat is de staat van de buizen? En is het ding gebiased? Hoe oud is dit apparaat?

App is nieuw gekocht  4
jaar oud en komt van de eerste eigenaar.

De eigenaar is de aardigste en voorzichtige persoon die ik ken.als hij de audio spullen aanraak dan is het haast met een zachte handschoen anders wordt het vet door de vingers.lol .

Laat maar zeggen , licht autistisch. Woont ook nog gewoon bij de moeder op +40 jarige leeftijd.
Dus in betere handen kon deze versterker niet zijn.;)
De staat van buizen weet ik zo een , twee niet maar als ze aan vervanging toe waren dan was dat al gedaan door hem.zo eentje is hij.
Of ik zit er compleet  naast en ze zijn aan vervanging toe ,  hem kennende, hij koopt dan een hele nieuwe versterker ipv alleen buizen vervangen. Lol

Hij heeft nu geüpgraded met de complete set en is overgestapt naar de grote broer van 10k.

Zelfde als mensen die een nieuwe auto kopen en  wanneer de garantie termijn verloopt weer inruilen en bijbetalen voor een nieuwe.. (Ik ken er een namelijk die zodra de garantie termijn afloop de auto weer inruilt voor een nieuwe) anders heeft die onzeker gevoel. (Ook licht autistisch) denk dat hij nu voor een klein  50.000 euro aan opel  corsa's heeft gekocht en weer als bijbetaling betaald voor inruil.
De dealer lacht zich 6 slagen in de rondte als hij binnen loopt.

.

Citaat van: Jumping Jack op augustus 18, 2015, 08:30:08
Die twee rca-aansluitingen naast de speakeraansluiting zien er mij niet origineel uit, je vindt ze ook op geen enkele productfoto terug.
Alles is 100%origineel. Niemand komt aan de audio spullen bij hem behalve de dealer ,lol  dus er in laten sleutelen ?NO WAY.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ik heb even in de papieren gekeken en de rca aansluiting is 100%  origineel. ;)

Ik ga hem straks wel even bellen om te vragen hoe het zit met de buizen . Hem kennende zal me niet verbazen als hij op papier heeft bijgehouden hoeveel uur de buizen hebben aangestaan (tijd /datum en aantal uren die hij heeft geluisterd per dag.lol )
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Zie ik dat goed !

Sylvania 5814A ....  :worship:
Kun je zien of dit BlackPlates zijn? Erg moeilijk aan te komen, vind dit de mooiste 12AU7's die ik gehoord heb.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

YamahaRXV

;)  http://www.stereophile.com/thefifthelement/1007fifth/index.html#IR6FvWlxYo6REWPb.97

However, the Filarmonía SE is not the integrated amplifier for all seasons. Based on its specifications alone, I anticipate that it will pretty much give up if asked to drive a speaker whose impedance falls to 2.75 ohms while presenting a –45° phase angle, and that has gallons of air to push around in a large enclosure. Good intentions plus craftsmanship do not repeal the laws of physics. Careful system matching and, ideally, an in-home audition will determine whether this marriage is made in Heaven or somewhere else. If you blindly buy a Filarmonía SE and pair it with the wrong speakers, you'll be wasting a lot of money.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 18, 2015, 11:20:46
;)  http://www.stereophile.com/thefifthelement/1007fifth/index.html#IR6FvWlxYo6REWPb.97

However, the Filarmonía SE is not the integrated amplifier for all seasons. Based on its specifications alone, I anticipate that it will pretty much give up if asked to drive a speaker whose impedance falls to 2.75 ohms while presenting a –45° phase angle, and that has gallons of air to push around in a large enclosure. Good intentions plus craftsmanship do not repeal the laws of physics. Careful system matching and, ideally, an in-home audition will determine whether this marriage is made in Heaven or somewhere else. If you blindly buy a Filarmonía SE and pair it with the wrong speakers, you'll be wasting a lot of money.

Careful system matching is wat er voor mij uitspringt in dit stukje. Dunne en teruggetrokken klank duiden meestal op elektrische mis-match.

Pjotr27

Een mooi ding, maar of dit nu is wat je zoekt?
Ook de verkoopbaarheid kon weleens te wensen overlaten, wie kent dit merk nu?
Maar het zijn gelukkig niet mijn centen   ;)

Maar wel leuk om je zo te volgen.

Maar hoe speelt de Burmester eigenlijk?  Of heb ik dit gemist?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Thanatos

Dat ding ademt kwaliteit. Welter trafo's volgens mij, Hovland caps, Cardas aansluitingen. Alps Blue Velvet. Europees (Spaans) met de hand gebouwd. 4 jaar oud.

Denk als iemand opzoek is naar een mooie geïntegreerde buis dat deze zo weg is.

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 18, 2015, 11:31:42
Careful system matching is wat er voor mij uitspringt in dit stukje. Dunne en teruggetrokken klank duiden meestal op elektrische mis-match.

Klopt, verder krijg ik (gezien de doorgaans positieve resultaten die Maz behaald met buizenversterkers) steeds meer de bevestiging dat buiten de persoonlijke klankmatige voorkeuren de Kharma S7 van Maz een toch wel makkelijk aanstuurbare speaker blijkt te zijn en dermate verschilt qua ''handling'' van de Kharma 3.2 waar ik mee speel.
Voor mij ook weer een stukje bevestiging/bewijs waarom de Int.150 bij Maz niet zijn volledige potentie liet horen die hij dus wel laat horen als hij met ''lastig aanstuurbare'' speakers gematcht wordt...

Verder denk ik dat de door Maz ervaren gehoorde verschillen tussen de inmiddels beluisterde buizenversterkers ook grotendeels te maken hebben met puur de klankkarakteristiek en eigenschappen van de toegepaste buizen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

De S7 Sig. dipt niet onder de 6 Ohm. Hoog rendement dus prima geschikt voor een buis.

Maz houdt duidelijk van een geoliede sound. Waarbij stemmen en beleving er uit moeten springen. De INT-150 is een hele mooie en neutrale versterker, perfectie in veel opzichten. Die geeft echter niet het sausje waar Maz naar opzoek is. Dit zegt meer over de voorkeur dan de prestatie en verklaard ook wel waarom hij neigt naar de buizen beleving.

Pjotr27

Citaat van: Thanatos op augustus 18, 2015, 12:07:29
Dat ding ademt kwaliteit. Welter trafo's volgens mij, Hovland caps, Cardas aansluitingen. Alps Blue Velvet. Europees (Spaans) met de hand gebouwd. 4 jaar oud.

Denk als iemand opzoek is naar een mooie geïntegreerde buis dat deze zo weg is.

In de huidige markt? Ding zal toch al snel paar mille moeten opbrengen.... geen importeur, dus service is ook lastig...
Ach, zijn mijn zorgen niet, Maz geniet voorlopig..
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: Kingpin op augustus 18, 2015, 11:00:10
Zie ik dat goed !

Kun je zien of dit BlackPlates zijn? Erg moeilijk aan te komen, vind dit de mooiste 12AU7's die ik gehoord heb.

geen flauw idee met buizen , hoe wat maar las jij dat zegt dan ga ik daar meteen vanuit, :clapping: :clapping: :clapping:

Richi

Hé Maz, hoe klink die Burmester CD speler nou? Ik word nu toch wel heel nieuwsgierig!  :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

michel69

Citaat van: Richi op augustus 18, 2015, 13:07:08
Hé Maz, hoe klink die Burmester CD speler nou? Ik word nu toch wel heel nieuwsgierig!  :D

:clapping: precies we willen denk ik allemaal wel weten hoe de Burmester het doet.......dussss kom op Maz en laat ons niet langer wachten.......... ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

YamahaRXV

Citaat van: Thanatos op augustus 18, 2015, 12:23:44
De S7 Sig. dipt niet onder de 6 Ohm. Hoog rendement dus prima geschikt voor een buis.

Dat sluit dus precies aan bij wat ik al vermoedde en aangaf  ;)

Citaat van: Thanatos op augustus 18, 2015, 12:23:44
Maz houdt duidelijk van een geoliede sound. Waarbij stemmen en beleving er uit moeten springen. De INT-150 is een hele mooie en neutrale versterker, perfectie in veel opzichten. Die geeft echter niet het sausje waar Maz naar opzoek is. Dit zegt meer over de voorkeur dan de prestatie en verklaard ook wel waarom hij neigt naar de buizen beleving.

Dat ben ik grotendeels met je eens, maar vergeet niet dat een versterker die niet goed of gewoon slecht matched met een speaker niet de volledige performance en klanksignatuur laat horen die hij wel kan leveren in een andere setting. Ik heb hier inmiddels al de nodige ervaringen mee gehad en wat dat betreft is de Int.150 zeker geen ''allemansvriend''. De match met de ex 3.2,s van Maz is voor mij een soort van ''a match made in heaven'', maar ik heb het ook beduidend minder meegemaakt... de controle, kracht, autoriteit, en de gloedvolle ietwat buizenachtige Pass klank was in geen velden of wegen te bekennen.

Heb een tijdje geleden uit pure interesse via de mail nog contact gehad met Jason Parmenter (Pass Labs importeur Nieuw-Zeeland) omdat ik regelmatig zijn positieve bevindingen lees met Pass i.c.m. bepaalde merken speakers. Een combinatie die voor hem telkens als één van de meest muzikale en best matchende naar voren blijkt te komen is die van de Int.150 met de Harbeth SHL 5 en vooral de M40.1 (laatstgenoemde staat toch wel bekend als niet meest versterker vriendelijke speaker...)
Met name de toch wel lage gevoeligheid (85dB/W/m !) van de Harbeth M40.1 zou in zijn optiek één van de grootste redenen zijn dat de Int.150 juist zo getriggerd wordt tot max. klankmatige performance, kortom het ding moet gewoon ''zweten''  ;)

''I would like to highly recommend the Pass Labs INT 150 Integrated amplifier as a excellent allround pre-power combination to match with the Harbeth Monitor 40.1 and the Harbeth SHL5 Loudspeakers.
The Pass Labs & Harbeth combination has real synergy to the music. If you have Harbeth M40.1 speakers and thinking about a amplifier to match please audition the Pass Labs INT 150 integrated amplifier.''

Cheers Jason

Mr.M

tja  de burmester cd speler.

ik denk dat dit een van de beste bronnen is welke ik heb gehad. heeel erg gedetailleerd geluid  en perfecte balans.

De diepte presentatie van de burmester is  niet overdreven, niet heel ver in de dipte maar ook geen upfront gevoel. ik vind hem echt een hele mooie cd speler .
Dit is gewoon een speler welke in balans speelt, niets teveel en niets te weinig, niets versmeert en niet verdwijnt uit beeld bij drukke pasaages.

Ik heb hem nog niet als loopwerk gebruikt met de externe dac maar dat komt vanavond aan de buurt. zijn eigen dac (al is het een dagje ouder) doet het behoooorlijk goed. eigenlijk  heb ik niet de behoefte om hem aan een extern dac te hangen. Ik ga het wel doen enkel om deverschillen te horen maar hij is zodanig goed dat je niets mist, mag ook wel verwachten van een cd speler van dit kabliber.
Dit is echt een hebben ding voor me zoals de platenspeler. zeldzame spullen wordt ik warm van.

Mr.M

Citaat van: Kingpin op augustus 18, 2015, 11:00:10
Zie ik dat goed !

overheen gelezen king , sorry. hoe kan ik zien of dit blackplates zijn?

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op augustus 18, 2015, 12:29:35
In de huidige markt? Ding zal toch al snel paar mille moeten opbrengen.... geen importeur, dus service is ook lastig...
Ach, zijn mijn zorgen niet, Maz geniet voorlopig..

bedankt voor de zorgen pjot, ga lekker achterover leunen en relax , zorg en stress wordt je alleen oud, grijs en lelijk van. ;)  laat de zorgen maar aan mij over want ik maak me er niet druk om.

heb nog nooit met een artikel in me maag gezeten , dat al met dit ook niet zijn. sterker nog , 2 gegadigden staan al op de pm. en ik heb ze nog maar net uitgepakt.lol

buizenwereld zoals ik het nu meemaak heeft bepaalde garde die niet op naam valt maar op kwaliteid van componenten en bouwkwaliteit.
Dit blijkt dan weer want ik heb hem nog niet eens uitgepakt en al 2x verkocht.  had ik er maar meer van deze buizenversterkers.

Mr.M

Citaat van: Richi op augustus 18, 2015, 13:46:17
Bedankt Maz. Klinkt goed!

klinkt zo goed en is zo mooi om te zien dat dit een vaste onderdeel wordt van mijn set.
dus de platenspeler en cd speler gaan niet meer weg en zijn mijn pronk stukken.

Richi

Citaat van: twani op augustus 18, 2015, 11:31:42
Toen ik mijn Pioneer speakers beluisterde bij Stassen, stonden ze aangesloten op een Luxman versterker. Ongetwijfeld een mooie versterker, maar ik was niet overtuigd van de speakers. Gelukkig had mijn zwager zijn Classé CAP-151 bij zich en die match klonk hemels. Het is echt niet te onderschatten wat goede (of slechte) matching doet.

DofN

Citaat van: YamahaRXV op augustus 18, 2015, 13:36:33
Dat sluit dus precies aan bij wat ik al vermoedde en aangaf  ;)

Dat is erg keurig. Is dat objectief gemeten of opgegeven door Kharma?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Thanatos

Aangegeven door Charles tegen Maz. Dus ik heb het uit 3e hand  :D

Kingpin

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 13:44:40
overheen gelezen king , sorry. hoe kan ik zien of dit blackplates zijn?
Dan zijn de opstaande platen (Black Plates)  ;D

Voorbeeld
Black Plates:

Gray Plates:

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Mr.M

Citaat van: Richi op augustus 18, 2015, 14:17:31
Toen ik mijn Pioneer speakers beluisterde bij Stassen, stonden ze aangesloten op een Luxman versterker. Ongetwijfeld een mooie versterker, maar ik was niet overtuigd van de speakers. Gelukkig had mijn zwager zijn Classé CAP-151 bij zich en die match klonk hemels. Het is echt niet te onderschatten wat goede (of slechte) matching doet.
Dan snap je waarom ik zo aan switchen ben. De eene versterker is de ander echt niet en de juiste match vinden is echt niet makkelijk.