aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: YamahaRXV op augustus 15, 2015, 00:17:19
Kharma Grand Midi met diamond tweeters ?  ;)
Die staan bij Gaston, daar moet je gewoon ff langs gaan Maz, die heeft het hifi-hart op dezelfde plaats zitten als jij.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

djoeri

Mooi om te lezen dezelfde ervaring had ik ook met de ai500 oto se. En dan is die oto se de instapper dus er is nog heel veel mogelijk. Al moet je met audio Note wel oppassen want in de hogere serie gaan ze vaak zilver gebruiken en zilver kan heeeel goed klinken maar ook net teveel waardoor het vermoeiend is en scherp.

Succes

Mr.M

Citaat van: simsatit op augustus 14, 2015, 23:23:38
Ik zie altijd heeeeel veel apparatuur voorbij komen hier.
Maar koop je ook wel eens cd's of lp's Maz? daar zie ik niet zo vaak foto's van..
Ik koop nog steeds veel cd's daar ik het streamen met rippen niet ideaal vindt.
Originele cd klinkt bij mij nog steeds het best, maar kijk nog wel eens naar een streamer al heb ik daar nu nog geen behoefte aan.
Ik houd van met een cd hoesje op de bank te zitten, de teksten te kunnen lezen etc.
Ik zou echt AbsoLuut niet met een iwat ofzo willen zitten...

cd kopen doe ik minder gezien ik veel met qobuz stream en spotify af en toe maar platen kopen doe ik steeds vaker.
Citaat van: Roksan op augustus 15, 2015, 06:29:00
En dan nog een mooie AN Dac erbij.

dat zou ik nog weleens willen uitproberen, een audionote dac. staat er ergens een?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

net gaston gesproken en binnenkort bij hem even langs , waarschijnlijk morgen al maar das nog niet zeker. :) hij woont bij mij 5 min van de zaak  dus das zo gepiept.
Even neuzen of daar wat leuks tussen zit voor maz. de MIDI grand ben ik ook heel erg benieuwd naar. de prijs is in ieder geval niet onaardig.

je weet maar nooit met mij , netzo goed val ik om daar en kom ik met een EXQUISIT THUIS.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Roksan

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 11:09:02
dat zou ik nog weleens willen uitproberen, een audionote dac. staat er ergens een?

Eentje op MP staat al een tijdje gereserveerd. Maar wellicht nog wel te koop?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Citaat van: Roksan op augustus 15, 2015, 11:13:24
Eentje op MP staat al een tijdje gereserveerd. Maar wellicht nog wel te koop?
.

die wordt morgen opgehaald , de geïnteresseerde  was op vakantie en komt morgen terug.

als die niet wordt opgehaald dan ga ik een poging wagen,

djoeri

Veel audio Note gaat vaak via via van de hand. Een kennis komt luisteren en hoort dan een audio Note en is verkocht en koopt die dan zodat de eigenaar weer een duurdere kan kopen haha. Well done Peter.

Gr Djoeri

Lion of Judah

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 11:09:02
cd kopen doe ik minder gezien ik veel met qobuz stream en spotify af en toe maar

Dat doe je toch via een laptop Maz? Hoe heb je de laptop op je dac aangesloten? Via USB?

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Mr.M

Citaat van: Lion of Judah op augustus 15, 2015, 15:20:05
Dat doe je toch via een laptop Maz? Hoe heb je de laptop op je dac aangesloten? Via USB?
Ja doe ik via laptop en usb.mijn laptop heeft geen spdif uitgang

Pjotr27

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 15:46:34
Ja doe ik via laptop en usb.mijn laptop heeft geen spdif uitgang

Koop even een Audioquest Dragonfly 2....

Even door de honderd euro... en je weet niet wat je hoort. Plug je in je laptop en dan met kabel naar je versterker.... ( wel een kabel met 3.5mm stereo naar rca erbij kopen)!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op augustus 15, 2015, 15:50:36

Even door de honderd euro... en je weet niet wat je hoort. Plug je in je laptop en dan met kabel naar je versterker.... ( wel een kabel met 3.5mm stereo naar rca erbij kopen)!
Ik denk dat mijn dac  beter de usb omzet dan de Audioquest dragonfly.;)

dre73

Heb je nog plannen om een streamer te gaan gebruiken?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

djoeri

Audio Note heeft allen digitaal coax of gebalanceerd. Voor de audio Note diy is er een cheap USB optie. Voor audio Note is streamen een beetje als vloeken in de kerk, hoop dat ze toch ooit een oplossing bieden.

Gr Djoeri

Pjotr27

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 15:54:10
Ik denk dat mijn dac  beter de usb omzet dan de Audioquest dragonfly.;)

Natuurlijk.... even overheen gelezen, ja dan is dit prima...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HuubF

Citaat van: Pjotr27 op augustus 15, 2015, 15:50:36

De Dragonfly is inderdaad erg goed. Neem er dan ook een Jitterbug bij, dat is een waanzinnig ding. En een Dragontail natuurlijk. Samen met het broodnodige betere Audioquest 3,5-rca kabeltje kost het toch nog een vermogen natuurlijk maar het klinkt oh zo lekker.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 15, 2015, 15:55:25
Heb je nog plannen om een streamer te gaan gebruiken?
Om eerlijk te zijn zie ik nogsteeds niet de nut van een streamer tov computer stream?  Ik heb ergens gelezen dat computer veel "ROMMEL" heeft die het geluid beïnvloed en de voeding niet "STIL" is . Maargoed ik merk daar weinig van om eerlijk te zijn .

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op augustus 15, 2015, 17:01:25
De Dragonfly is inderdaad erg goed. Neem er dan ook een Jitterbug bij, dat is een waanzinnig ding. En een Dragontail natuurlijk. Samen met het broodnodige betere Audioquest 3,5-rca kabeltje kost het toch nog een vermogen natuurlijk maar het klinkt oh zo lekker.

Je bent me net voor ;) Gewoon tussen je laptop en je DAC. Jij hebt idd de Dragonfly en de rca kabel niet nodig met je huidige DAC.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

dre73

Citaat van: maz op augustus 15, 2015, 17:05:06
Om eerlijk te zijn zie ik nogsteeds niet de nut van een streamer tov computer stream?  Ik heb ergens gelezen dat computer veel "ROMMEL" heeft die het geluid beïnvloed en de voeding niet "STIL" is . Maargoed ik merk daar weinig van om eerlijk te zijn .

Dat verschil is inderdaad minimaal.
Het is alleen nog minder vermoeiend. :D
Een NAS i.c.m. een streamer wekr wel heel lekker in ieder geval.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sultankat

Citaat van: Lion of Judah op augustus 15, 2015, 17:10:39
Je bent me net voor ;) Gewoon tussen je laptop en je DAC. Jij hebt idd de Dragonfly en de rca kabel niet nodig met je huidige DAC.

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

RZeemering

Hey Maz, heb je voorbeelden van die nummers waar jij de kleine geluidjes "aan kunt raken?" Ben wel benieuwd!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Mr.M

Citaat van: RZeemering op augustus 15, 2015, 21:06:31
Hey Maz, heb je voorbeelden van die nummers waar jij de kleine geluidjes "aan kunt raken?" Ben wel benieuwd!
http://open.spotify.com/track/1u0AfFyJ3DXDXKzXFeSdOT
Dont explain  by Malia.

Als het goed gaat hoor je vanaf begin alle  tinkeltje rechts ver naast je zitplaats overal in de lucht sweven. Je moet echt een wtf gevoel krijgen .lol

zo niet dan hoor je gewoon wat tinkel jes en tankeltjes om de speaker en voor je  die gewoon  in de muziek zitten en verder niets bijzonders doen dan gewoon aanwezig zijn .

Mr.M

Show must go on

MAZ GOE'S LUNEY TUBES.

Relax sit back and do what u do. Haha

Oto se  vs leben cs300  ;)

Maz houd jullie wel bezig.

dre73

Mr.M

Beide zijn 10 watt en beide op dezelfde prijs verhouding plus minus.

dre73