aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: Zodiac op augustus 14, 2015, 14:06:43
Om misverstanden te voorkomen cq boze gezichtjes....
'Absurdistisch' niet verwarren met 'absurd' svp.

Ach maak je er niet druk om Zodiac, doet niemand hier :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

chansig

Citaat van: lynch1979 op augustus 14, 2015, 13:47:16
Je niet al te serieus te nemen  :D

En door je een paar keer in het echt ontmoet te hebben, in real life val je reuze mee.

Gelukkig... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Thanatos op augustus 14, 2015, 13:01:00
:crazy: [emoji14]h34r: :D

Blij dat ik je niet mijn Fluke 85V geleend heb  :butbut: :D

Ik jat m wel weer een keer mee in een onbewaakt moment  >:D
Hahaha.lol ik doe er weinig mee john. En je zou me toch voor kerst een multimeter geven? Of was dat eentje van de kijkshop?

Citaat van: Zodiac op augustus 14, 2015, 14:06:43
Om misverstanden te voorkomen cq boze gezichtjes....
'Absurdistisch' niet verwarren met 'absurd' svp.
Maak je niet druk ,hier is geen hard feeling. Allemaal blije gezichten hoop ik.

Lay back relax en zie dit als de dagelijkse bezigheid. Beetje als de krant lezen,alleen over audio. Lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Zodiac

Citaat van: twani op augustus 14, 2015, 14:18:18
Ach maak je er niet druk om Zodiac, doet niemand hier :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Mooi! Tis inderdaad een luchtig 'gesprek' (zo noemde iemand het laatst...). Zo moet t ook zijn! [emoji106]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 14, 2015, 14:32:56
Lay back relax en zie dit als de dagelijkse bezigheid. Beetje als de krant lezen,alleen over audio. Lol

Hahaha, dit vind ik een mooie en passende uitspraak  8) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Oud lid

Maz, is die Almarro A318B op MP niks voor jou?

Erwin B

zoldar

Graaf gm100 of gm200 otl als je een warm hart hebt voor buizen.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Zodiac

Je zou voor de gein ook s naar Rhenen kunnen afreizen, naar Triple M. Misschien niet zo fancy als alles wat hier de revue passeert, maar het zou je wellicht kunnen verrassen (Pink Faun). Is een leuke belevenis, al ga je gewoon s babbelen met die mannen daar! Goeie sfeer daar en aardige visie op apparatuur.
(Geef ik nou een 'ongevraagd advies' ?........)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

Citaat van: Zodiac op augustus 14, 2015, 22:05:42
Nee, je geeft de feiten weer...
Echt iets voor Maz om daar te babbelen.

chansig

Kan Maz gelijk even een bakkie koffie bij mij drinken en horen hoe een echt goede set klinkt. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Erwin B op augustus 14, 2015, 17:44:34
Maz, is die Almarro A318B op MP niks voor jou?

Erwin B
Ken ik niet. Maar xal even een kijkje nemen.

Leben is wel een merk die ik graag wil horen aangezien ik toch met buizen in de weer ben.
Citaat van: zoldar op augustus 14, 2015, 21:47:56
Graaf gm100 of gm200 otl als je een warm hart hebt voor buizen.
Graaf heb ik goede verhalen van gehoord maar nog niet mogen ervaren . Misschien ooit als er een mijn pas op komt
Citaat van: Zodiac op augustus 14, 2015, 22:05:42
Je zou voor de gein ook s naar Rhenen kunnen afreizen, naar Triple M. Misschien niet zo fancy als alles wat hier de revue passeert, maar het zou je wellicht kunnen verrassen (Pink Faun). Is een leuke belevenis, al ga je gewoon s babbelen met die mannen daar! Goeie sfeer daar en aardige visie op apparatuur.
Ben daar nog nooit geweest maar dat lijkt me een mooie winkel.

W&w ben ik ook nog nooit geweest en dat lijkt me ook een toko met veel lekkernijen gezien hun grote aanbod tweedehands en demo.
Citaat van: Rusher op augustus 14, 2015, 22:12:07
Nee, je geeft de feiten weer...
Echt iets voor Maz om daar te babbelen.
Babbelen ken ik wel hoor. ;)
Citaat van: chansig op augustus 14, 2015, 22:14:36
Kan Maz gelijk even een bakkie koffie bij mij drinken en horen hoe een echt goede set klinkt. :D

Gr Hans
Graag hans  , ben benieuwd hoe het een echte set klinkt. ;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ondertussen ben ik thuis aangekomen met een mooie audionote oto se.
Niet verwacht maat dit is mooier ,groter en zwaarder dan ik dacht..
Ik vind hem eigenlijk heel erg mooi.

Nu nog even kijken hoe het allemaal klinkt.

Richi

Ja, ik ben ook wel heel benieuwd. Lekker knutselen! :thumbs-up:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

simsalabim

Ik zie altijd heeeeel veel apparatuur voorbij komen hier.
Maar koop je ook wel eens cd's of lp's Maz? daar zie ik niet zo vaak foto's van..
Ik koop nog steeds veel cd's daar ik het streamen met rippen niet ideaal vindt.
Originele cd klinkt bij mij nog steeds het best, maar kijk nog wel eens naar een streamer al heb ik daar nu nog geen behoefte aan.
Ik houd van met een cd hoesje op de bank te zitten, de teksten te kunnen lezen etc.
Ik zou echt AbsoLuut niet met een iwat ofzo willen zitten...
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Richi

Citaat van: simsatit op augustus 14, 2015, 23:23:38
Ik zou echt AbsoLuut niet met een iwat ofzo willen zitten...
Dat heb ik ook jaren gezegd, maar nu zou ik niet meer zonder mijn iMac, Audirvana en iPhone (Remote) willen.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Marino

Volgens mij heb ik net jouw nieuwe luidsprekers zien staan op marktplaats, ze staan ook nog eens in Rotterdam!
Versterking:
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2

YamahaRXV

Citaat van: Marino op augustus 15, 2015, 00:06:38
Volgens mij heb ik net jouw nieuwe luidsprekers zien staan op marktplaats, ze staan ook nog eens in Rotterdam!

Kharma Grand Midi met diamond tweeters ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Marino

Versterking:
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2

Mr.M

De audio note oto se staat nu een klein uur aan en me eerste referentie muziek gaat er nu doorheen.
Ik moet je zeggen dit KLINKT (MATCHED )HEEL ERG GOED.
Hij voelt heel krachtig aan ,laag is best strak en ruimtelijkheid is bijzonder goed.
Ik sta versteld gezien de kleine wattage .
Hij is behoorlijk krachtig en heeft het laag best goed onder controle.
Rinkel en tankeltjes zijn ui de lucht te grijpen en ruimtelijke projectie is heel erg goed, ver buiten de speakers.

Ben zwaar onder de indruk van deze oto se.

De soundstage en plaatsing is stabieler dan de 25 watter van AUDIO INNOVATION.

Stemmen hebben behoorlijk kracht en presentatie van solo zijn heel erg muzikaal en stabiel op hun plek.
Dit matched mooier dan de Ai met de rest van de set.

Ik had net even de wauw gevoel te pakken. ;)

De kharmas gooiden net de ruimtelijkheid neer die ik al een tijdje niet had gehoord .
Laatste keer dat ik de tinkel  tankeltjes zo ruimtelijk om me heen hoorde was bij de pass aleph en de ml38s.
De kharmas doen nu de magie zoals ik van ze gewend ben .

BEN IK BLIJ DAT IK BEN BLIJVEN SWITCHEN.
DIT WAS TOTAAL ONVERWACHT.gezien de kleine wattage van de AN had ik dit echt niet verwacht.

NAAR MIJN SMAAK IS DIT DE BESTE MATCH TOT NU TOE MET DE KHARMAS.

IK STA VERTELD HOE GOED DIT SAMEN SPEELT.

Mr.M

DIT WAS DE BESTE RUIL OOIT.LOL.

DE ex eigenaar heeft ook de AUDIO INNOVATION 500 (liefhebber en verzamelaar) hij speelt zelf met AIRTIGHT EN ENSAMBLE AUDIO en  met maar liefst 2 sets. ;)  (Woonkamer en luisterkamer) hij zei nog  :" maz je gaat versteld staan hoe krachtig de oto se is. Ik heb de Ai 500 ook en de oto se klinkt krachtiger." En verdomd dat het klopt.Gezien de specs had ik dat niet verwacht maar is och echt zo. De audio note heeft het laag toch best onder controle. Het is geen klasse d controle maar toch bevredigend genoeg.

Mr.M

SOMS VERGEET JE EN BESEF JE NIET HOE GOED EIGENLIJK HET KAN KLINKEN TOTDAT JE HET HOOR. zoveel amps gehad laatste weken  en eindelijk een amp die de kharmas EEN BEETJE DOET  BEWEGEN EN ZINGEN.
Nu lijk ik helemaal weg te zijn van de oto se en dat ben ik ook, gezien de teleurstelling dat de  pass labs int 150  geen match was met de set  terwijl ik daar eigenlijk hoge verwachtingen van had en vandaag ging ik met 0.0 verwachting de deur uit om de 300b te ruilen met iets wat net wat meer kracht heeft op papier, (paar zielige watjes meer) en ik zit verbaasd te luisteren hier .

Ben Totaal overdonderd. NIET VERWACHT DAT DE AUDIONOTE ZICH ZO ZOU GEDRAGEN MET DE KHARMAS EN DE REST VAN DE SET.

Mr.M

Ik heb nog iets onderweg opgehaald maar dat laat ik even als verrassing staan.

Ik had niet verwacht dat de audionote deze prestatie neer zou zetten hier  daarom heb ik nog iets opgehaald welke ik graag wilde horen.

Het is echt een liefhebbers  BUIZEN AMP en niet bepaald mijn smaak qua uiterlijk. velen zijn er weg van in de buizen wereld dus het zal wel goed klinken.Dus daar ben ik ook zeer benieuwd naar.

Voorlopig laat ik hem in een hoek en zal met de audio note genieten van muziek.

Mr.M

Ik zit nog te luisteren en gezien jullie mij al een beetje kennen weten jullie dat dat een hele goede teken is. Anders had ik hem nu al ingepakt staan in de gang klaar voor vertrek. Lol.
Maar nee maz heeft niet eens de drang gehad om de tegenstander uit tepakken om ernaast te hangen.
Dit klinkt zodanig bevredigend dat ik al een behoorlijk aantal liedjes doorheen heb gezet. En ben nogsteeds leer aan luisteren.

Vele duurdere spullen hebben binnen een uur de woonkamer verlaten naar de opslagkamer. De audionote oto se staat nog volop te spelen.
Eindelijk een match. Pffffff en een zeer (absoluut)onverwachte match.lol

Deze audionote doet echt veel dingen goed  naar mijn zin.

Mr.M

Lekker dan ,de batterij van de laptop is OPGERAAKT en Tis ineens stilte en de show is voorbij.
Concert is afgelopen.

Wil eigenlijk nog even luisteren maar moet morgen weer werken helaas of  (gelukkig)want dit wordt sparen voor een dikke audionote of zoeen  wavac welke op mp staat.met zijn 150 watt puur liefde.
Dan is zelfs de laagste laag onder controle . Oefff wat een ding.

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO