aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: Pjotr27 op augustus 13, 2015, 22:49:16
Mooie geintegreerde AudioNote....
Is dit niet iets voor je: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152636.0;topicseen

Zijn wel heel serieuze luidsprekers.....

Mooi maar missen de ultieme verfijning van de Kharma's
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Citaat van: maz op augustus 13, 2015, 22:40:47
Er is akkoord voor de audionote oto se.

MORGEN IN HUIZE MAZ

AUDIONOTE OTO SE..

En de AI dan? Heb ik het resultaat daarvan gemist soms? :o.

Sluit je de diverse versterkers eigenlijk nog wel aan MAZ? Of ben je alleen nog maar aan het handelen?

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 13, 2015, 23:03:20
Sluit je de diverse versterkers eigenlijk nog wel aan MAZ? Of ben je alleen nog maar aan het handelen?

''Malle Pietje''  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Citaat van: YamahaRXV op augustus 13, 2015, 23:03:39
+1 ....en nog meer dan dat  ;)

Zou best weleens kunnen, ze zien er indrukwekkend uit.... maar mijn smaak is het zeker niet... veel te modern,  geef mij maar wat oud spul....
Maar goed wat gaat de AudioNote presteren tegenover de AI? Of is die al weer verkocht?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jean Sibelius

Hoi Maz,

Goed om te zien dat Martijn destijds al heeft gekeken naar de akoestiek van de ruimte (de 'problemen' die je nog hebt vergen iets meer dan een kleedje, mijns inziens). Perfecte audiofiele reproductie is verder een utopie. Een echt live optreden kan never-nooit-niet geëvenaard worden, zelfs niet door gebruik te maken van zorgvuldig bij elkaar gezochte elektronica geplaatst in een goede ruime en gebruikmakend van onberispelijk bronmateriaal (het blijft altijd een benadering, maar je kunt wel een eind komen!) Persoonlijk ga ik regelmatig naar concerten/optredens in het Frits Philips muziekcentrum in Eindhoven om te ervaren hoe live echt klinkt en gebruik dat als ijkmaat in mijn eigen zoektocht en om te genieten van muziek natuurlijk.

Wat ik je adviseer is om eens bij een paar mensen op bezoek te gaan met je favoriete muziek en om te luisteren hoe hun set klinkt (wat bevalt je wel wat niet, hoe ziet hun set eruit/welke componenten, e.d.). Dan weet je meteen wat je wel bevalt en wat niet en kun je gericht(er) op zoek gaan en proberen te convergeren in plaats van te divergeren.

Lezend/scannend door je topic krijg ik de indruk dat je door het hele oplossingsveld aan het wandelen bent in de 'hoop' om mogelijk tegen een optimum aan te lopen. Als dat zo is... stop maar! Alleen al rekening houdend met het aantal speakers, versterkers en bronnen op de markt, zou je bij 1 wisseling per dag onmogelijk alle variaties kunnen beluisteren (dit geldt al voor 30 verschillende typen speakers, 30 verschillende typen voorversterkers en 30 typen eindversterkers), dan ben je ongeveer 100 jaar oud :) (en dan heb je nog niet eens naar de effecten van DACs, bronnen, kabels, e.d. geluisterd).

Positief is in ieder geval dat je hebt gehoord hoe het kan klinken in je woonkamer en dat je daar (even) tevreden mee was. Neem dat als basis en maak vanuit daar kleine stapjes. Tenzij je het natuurlijk gewoon leuk vindt om oneindig te variëren met apparatuur en te luisteren wat een combinatie doet en wat vooral niet... Het staat iedereen vrij om te doen met zijn tijd en geld wat hij wil natuurlijk! ;D

Succes met de hobby!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

djoeri

CiteerMaar goed wat gaat de AudioNote presteren tegenover de AI? Of is die al weer verkocht?

Toen ik mijn AI500 kocht heb ik die vergeleken met een audio note en ik meen de oto se maar kan ook een type hoger zijn.
En toen viel met toch wel op dat de audio note een door ontwikkelde Ai500 was, hij klonk gebalanceerder en minder grainy.
Het prijsverschil was dan wel 4 keer meer voor de audio note en heb dus de ai500 gekocht. Laterna toch de overstap naar AN.

gr Djoeri

Xander32

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 14, 2015, 07:18:16
Hoi Maz,

Goed om te zien dat Martijn destijds al heeft gekeken naar de akoestiek van de ruimte (de 'problemen' die je nog hebt vergen iets meer dan een kleedje, mijns inziens). Perfecte audiofiele reproductie is verder een utopie. Een echt live optreden kan never-nooit-niet geëvenaard worden, zelfs niet door gebruik te maken van zorgvuldig bij elkaar gezochte elektronica geplaatst in een goede ruime en gebruikmakend van onberispelijk bronmateriaal (het blijft altijd een benadering, maar je kunt wel een eind komen!) Persoonlijk ga ik regelmatig naar concerten/optredens in het Frits Philips muziekcentrum in Eindhoven om te ervaren hoe live echt klinkt en gebruik dat als ijkmaat in mijn eigen zoektocht en om te genieten van muziek natuurlijk.

Wat ik je adviseer is om eens bij een paar mensen op bezoek te gaan met je favoriete muziek en om te luisteren hoe hun set klinkt (wat bevalt je wel wat niet, hoe ziet hun set eruit/welke componenten, e.d.). Dan weet je meteen wat je wel bevalt en wat niet en kun je gericht(er) op zoek gaan en proberen te convergeren in plaats van te divergeren.

Lezend/scannend door je topic krijg ik de indruk dat je door het hele oplossingsveld aan het wandelen bent in de 'hoop' om mogelijk tegen een optimum aan te lopen. Als dat zo is... stop maar! Alleen al rekening houdend met het aantal speakers, versterkers en bronnen op de markt, zou je bij 1 wisseling per dag onmogelijk alle variaties kunnen beluisteren (dit geldt al voor 30 verschillende typen speakers, 30 verschillende typen voorversterkers en 30 typen eindversterkers), dan ben je ongeveer 100 jaar oud :) (en dan heb je nog niet eens naar de effecten van DACs, bronnen, kabels, e.d. geluisterd).

Positief is in ieder geval dat je hebt gehoord hoe het kan klinken in je woonkamer en dat je daar (even) tevreden mee was. Neem dat als basis en maak vanuit daar kleine stapjes. Tenzij je het natuurlijk gewoon leuk vindt om oneindig te variëren met apparatuur en te luisteren wat een combinatie doet en wat vooral niet... Het staat iedereen vrij om te doen met zijn tijd en geld wat hij wil natuurlijk! ;D

Succes met de hobby!

Groeten, Jan

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

dre73

Maz moet nog een tijdje spelen en dan komt het vanzelf goed. ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

YamahaRXV

Citaat van: dre73 op augustus 14, 2015, 09:42:09

Dat denk ik ook, en dat spelen (de oneindig lijkende zoektocht) is juist hetgeen waar hij veel plezier uit put en bewust voor kiest.
Veel personen hier denken dat hij ''verdwaald'' is in audioland, maar inmiddels Maz beter kennende weet ik dat niet zo is, integendeel want hij weet absoluut wat hij wil en prefereert qua sound en volgt daarin echt zijn eigen weg (ondanks alle goedbedoelde adviezen)  ;)

Zodiac

Citaat van: YamahaRXV op augustus 14, 2015, 10:15:13
Dat denk ik ook, en dat spelen (de oneindig lijkende zoektocht) is juist hetgeen waar hij veel plezier uit put en bewust voor kiest.
Veel personen hier denken dat hij ''verdwaald'' is in audioland, maar inmiddels Maz beter kennende weet ik dat niet zo is, integendeel want hij weet absoluut wat hij wil en prefereert qua sound en volgt daarin echt zijn eigen weg (ondanks alle goedbedoelde adviezen)  ;)
Ongeveer ja. Maar of hij Precies weet wat hij wil betwijfel ik.

Het is natuurlijk een absurdistisch schouwspel dit. Twani vroeg zich ook al af of we hier wellicht gewoon de logistiek van een 'handelaar' aan t volgen zijn. Zoiets....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

hifi-annemie

Misschien leuk voor een nieuw topic "wie kent Maz het beste" "
of gokken op "wat wordt de volgende aankoop"

dre73

Ik herken het gedrag wel.
Hier zijn ook de nodige apparaten getest,maar op een bepaald moment kwam er vanzelf rust in.

Tenminste,dat denk ik nu. :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 13, 2015, 23:03:20
En de AI dan? Heb ik het resultaat daarvan gemist soms? :o.

hoi theo

de koop van de audionote komt door de komst van de AI.

ik heb al een hele tijd een audio kennis die de 300b wilde ruilen met me met de audionote van hem maar tot nu toe wilde ik de 300b niet van hand doen. nu heb ik met de AI een beetje de muzikaliteit van 300b (beetje) maar dan met meer kracht en controle.  dus ik heb besloten om de 300b te ruilen en om te ervaren wat een oto se doet op de kharmas.

En ja theo ik beluister ze ook weleens hahah.

post 3115 :
Om even terug te komen op de audio innovation

Hij klinkt heel erg goed ,ver boven mijn verwachtingen .

Hij is niet de meest resolutie volle amp maar wel lekker om naar te luisteren.
Stemmen hebben een mooie aantrekkelijke weergave. Soundstage is heel erg goed . Plaatsing en ruimtelijkheid is meer dan zat.
Tjaaaaaa eigelijk vind ik dit  lekkerder klinken dan de meeste spul welke ik heb gehad hier.
Matched beter met mijn set en mijn SMAAK.
APART HÈ?  Een tig jaar oud buizentje speelt lekkerder dan Veel nieuwere spul welke ik heb gehad.
En dat voor een fractie van de pass of classe.

Hij speelt een heel stuk krachtiger dan de 300b en heeft wat van de openheid  van de 300b en midgebied. Niet helemaal 300b kwa openheid van klankbeeld maar ruim genoeg om me te voorzien van interesse om te blijven luisteren.

Zeer muzikale versterker tje voor de prijs . 

Nice...
dit is een blijvertje .(voorlopig)

Citaat van: Pjotr27 op augustus 13, 2015, 23:31:22
Zou best weleens kunnen, ze zien er indrukwekkend uit.... maar mijn smaak is het zeker niet... veel te modern,  geef mij maar wat oud spul....
Maar goed wat gaat de AudioNote presteren tegenover de AI? Of is die al weer verkocht?

nee de audionote moet nog komen , en ik verwacht niet dat die beter doet dan de AI of 300b maar goed of ik nou de 300b aan de kant heb hier of AN maakt ook niet uit, nu kan ik in ieder geval lekker kosteloos rouleren met spullen door te ruilen.

uiteindelijk kost dit me misschien 100euro  aan benizne en kost veel tijd en veel rijden om die spullen op te halen en afgooien maar goed dat hoort bij mijn hobby.

ik vind gewoon leuk om te horen wat het brengt op de s7s als je verschillende spullen aan hangt.

Citaat van: dre73 op augustus 14, 2015, 09:42:09

wat moet goedkomen? gaat er iets niet goed dan?

ik heb nergens last van?????

Citaat van: YamahaRXV op augustus 14, 2015, 10:15:13

sommige snappen het blijkbaar wel. hahaha

Citaat van: Zodiac op augustus 14, 2015, 10:39:16
Ongeveer ja. Maar of hij Precies weet wat hij wil betwijfel ik.

Het is natuurlijk een absurdistisch schouwspel dit. Twani vroeg zich ook al af of we hier wellicht gewoon de logistiek van een 'handelaar' aan t volgen zijn. Zoiets....

gezien de spullen en snelheid waarmee ik spullen in en uit de deur zet kan ik je begrijpen, echter kan ik je verzekeren als ik een handelaar was dan was ik de slechtste audiohandelaar van ned.

ik heb voor de 300b 1400 euro betaald en 180 km voor gereden en half dag voor uitgetrokken. vervolgens ruil ik hem in voor een otose .
om dat voor elkaar te krijgen moet ik straks weer 145 km rijden en weer een half dag voor uittrekken.

de oto se heeft een max dagwaarde van 1400 euro .

als je dit als goede handelaar kan bestempelen dan ben je een slecht handelaar in mijn optiek.lol

Gelukkig ben ik een opticien en daar valt nog wel een broodje met beleg te verdienen en nogeens wat overhouden om de hobby te bekostigen.

ow wacht ik heb op de int 150 wel wat verdient , een multimeter , hahahah die mocht ik dan houden van onze forumgenoot voor het gunnen aan een bekende.

of niet john??? ik mocht de multimeter toch houden? anders heb ik zelfs daar een klein verlies gemaakt. lol

Citaat van: hifi-ralph op augustus 14, 2015, 10:46:42
Misschien leuk voor een nieuw topic "wie kent Maz het beste" "
of gokken op "wat wordt de volgende aankoop"

lol.. zo houden we elkaar toch bezig? ik mezelf in ieder geval wel.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Dday

Gelijk heb je Hobby mag wat kosten en zo te lezen heb jij nodige plezier aan je zoektocht en deel je deze met het forum. En plezier hebben aan de hobby daar gaat het om.... Er zijn altijd mensen die overal ? bij willen hebben. Blijf je houden ;-)

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 14, 2015, 11:03:52
Ik herken het gedrag wel.
Hier zijn ook de nodige apparaten getest,maar op een bepaald moment kwam er vanzelf rust in.

Tenminste,dat denk ik nu. :D

dat zal bij mij ook vast komen chris, ik heb ook momenten waar ik volop ergens mee bezig ben en dan ineens weer niet,

IM A MINUTE MAN.... LEEF MET DE DAG MEE CHRIS,  DOE WAT JE WILT ALS JE DAT KAN WANT TOT MORGEN KAN NOG VAN ALLES GEBEUREN.

laten we het niet te moeilijk maken , ik doe in ieder geval waar ik zin in heb . en nu had ik zin om de 300b te ruilen met een oto se. lol. handel of hobby ? whoe cares ik heb er lol in.

zou een mooie handelsnaam zijn.

NO PROFIT AUDIO. lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

dre73

Dat had ik ook,tot ik een eindversterker vond die voor mij een heleboel dingen goed deed.
En die is ook gebleven.
Later heb ik apparaten die ik bijna goed vond laten modificeren,zo ben ik aan mijn huidige set gekomen.

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 14, 2015, 11:36:43
Dat had ik ook,tot ik een eindversterker vond die voor mij een heleboel dingen goed deed.
En die is ook gebleven.
Later heb ik apparaten die ik bijna goed vond laten modificeren,zo ben ik aan mijn huidige set gekomen.

kijk, u snapt het.

wie niet ervaart en niet switched wie niet weet wat wat doet en hoe het klinkt.

ik weet nu heel goed wat ik wil horen en wat mogelijk is binnen mijn akoestiek.

@ jan sib....

bedankt voor je input jan, ik snap volkomen wat je wilt zeggen en kan me daar zeker in vinden. besef ook wel dat audio enkel een namaak is van realiteit en dat het nooit de echte werk wordt.

voor nu, vind ik het gewoon leuk om te schuiven met spullen en ervaren, zoals jij houdt van meten meten en weten is bij mij kopen kopen en switchen. hahah lol.

er komt vast een moment dat ik mijn spullen heb zoals ik ze wil en dat ik met fine tunen en metingen in de weer ga om de max uit mijn set te halen.
maar eerst moet ik mijn set samenstellen om vervolgens de akoestiek aan te pakken om het allemaal nog beter te laten klinken,
Helaas woon iki niet in de buurt bij jouw anders had ik graag een keer je waanzinnige set willen horen.

gr maz

chansig

Mensen vinden het over het algemeen lastig als anderen gedrag laten zien wat ze niet kunnen plaatsen. Bijzondere is om dat wel te kunnen plaatsen ze verantwoording gaan vragen aan de ander...Gekke mensen.  :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

dre73

lynch1979

Citaat van: chansig op augustus 14, 2015, 12:10:33
Mensen vinden het over het algemeen lastig als anderen gedrag laten zien wat ze niet kunnen plaatsen. Bijzondere is om dat wel te kunnen plaatsen ze verantwoording gaan vragen aan de ander...Gekke mensen.  :D

Gr Hans

Ik kan jouw gedrag anders heel goed plaatsen  :D

Thanatos

Citaat van: maz op augustus 14, 2015, 11:25:55

ow wacht ik heb op de int 150 wel wat verdient , een multimeter , hahahah die mocht ik dan houden van onze forumgenoot voor het gunnen aan een bekende.

of niet john??? ik mocht de multimeter toch houden? anders heb ik zelfs daar een klein verlies gemaakt. lol

:crazy: :ph34r: :D

Blij dat ik je niet mijn Fluke 85V geleend heb  :butbut: :D

Ik jat m wel weer een keer mee in een onbewaakt moment  >:D

chansig

Citaat van: lynch1979 op augustus 14, 2015, 12:19:29
Ik kan jouw gedrag anders heel goed plaatsen  :D

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :colgate:

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

lynch1979

Citaat van: chansig op augustus 14, 2015, 13:41:40
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :colgate:

Gr. Hans

Je niet al te serieus te nemen  :D

En door je een paar keer in het echt ontmoet te hebben, in real life val je reuze mee.

Zodiac

Citaat van: Zodiac op augustus 14, 2015, 10:39:16
.......
Het is natuurlijk een absurdistisch schouwspel dit.
Om misverstanden te voorkomen cq boze gezichtjes....
'Absurdistisch' niet verwarren met 'absurd' svp.

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *