aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: djoeri op augustus 13, 2015, 07:08:48
Mooie versterker heb ik ook nog gehad en staat nu bij mijn zwager. Hij en enkele op dit forum hebben hem behoorlijk aangepast en klinkt die nog wat verfijnder.

Daarnaast vraag ik me zoals elke keer af welke buis erin zit? Is het een JJ zo lijkt het op het plaatje, deze is krachtig maar mist finesse.

Succes gr Djoeri

hoi djoeri

er zitten inderdaad jj buizen in.

dat zijn instap buizen inderdaad , wat zou een verbetering geven |?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 13, 2015, 11:38:57
Ik zeg gewoon: 300B!
;)  ben opzoek.. ben opzoek.  Rustig aan , ben aan rondkijken en sparen ondertussen .
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Pjotr27

Citaat van: maz op augustus 13, 2015, 12:07:18
;)  ben opzoek.. ben opzoek.  Rustig aan , ben aan rondkijken en sparen ondertussen .

Sparen en AI kopen gaat niet samen... of spaar jij `s nachts?

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op augustus 13, 2015, 12:24:32
Sparen en AI kopen gaat niet samen... of spaar jij `s nachts?
Jawel. Mijn aankopen kun je als spaargeld zien.
1000 euri cash of 1000 euri aan waardevol app.is voor mij zelfde.

Cash doet me niet veel ,app geniet ik van als ik naar luister en mee hobby.
;)

Of je nou 3\4 k cash heb of een pass int 150 is voor mij zelfde.
De pass heb ik met een belletje omgezet tot cash geld dus app en spullen zijn voor mij cash waard.(Mits je er snel vanaf kan met beperkt verlies)
Dus apparatuur kopen is voor mij een soort spaargeld .lol

Mr.M

Deleted Member 2

Citaat van: maz op augustus 13, 2015, 12:38:14
Jawel. Mijn aankopen kun je als spaargeld zien.
1000 euri cash of 1000 euri aan waardevol app.is voor mij zelfde.

Cash doet me niet veel ,app geniet ik van als ik naar luister en mee hobby.
;)

Of je nou 3\4 k cash heb of een pass int 150 is voor mij zelfde.
De pass heb ik met een belletje omgezet tot cash geld dus app en spullen zijn voor mij cash waard.(Mits je er snel vanaf kan met beperkt verlies)
Dus apparatuur kopen is voor mij een soort spaargeld .lol

MAZ-coins

Mr.M

als goed is heb ik een audionote oto se gekocht om te testen. dus maz gaat buizen. :

pompom: :pompom:

Deleted Member 2

Citaat van: maz op augustus 13, 2015, 12:57:10
dat is inderdaad een leuk vergelijking en revieuw.

Hetging mij om de wisseling van buizen

Mr.M

advr

Citaat van: maz op augustus 12, 2015, 22:00:27
De audionote m3 heb ik al gehad dus dat is geen droom meer mitch. ;)
De combi zoals staat wil ik wel proberen.

Iedergeval maz gaat gewoon door...

Show must go on .lol

Nieuw in huize maz..

Audio innovation 500. 25 watt classe a.

Gezien ik heel erg weg ben van audion 300b duik ik in de wortels van audion ...

Bijzonder om te zien dat  buize mensen zelfs de originele verpakking van zoiets nog hebben. En dat het na 15 jaar nogsteeds als nieuw uit kan zien.
Welke versie heb je Maz, heeft deze ook een 16ohm ls aan sluiting?  Die versie had nl de beste trafo's.

Ik heb hem ook, alleen inmiddels helemaal voorzien nieuwe componenten.

Veel plezier ermee.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Mr.M

Citaat van: advr op augustus 13, 2015, 13:17:16
Welke versie heb je Maz, heeft deze ook een 16ohm ls aan sluiting?  Die versie had nl de beste trafo's.

Ik heb hem ook, alleen inmiddels helemaal voorzien nieuwe componenten.

Veel plezier ermee.
Hoi

Ik heb aan de achterkant maar 2 opties dus ik denk 8 en 4 ohm.
Ik vind hem heel erg goed klinken en ben ook van plan een een ander aan te doen ..
Wat heb je allemaal laten doen aan dat ding?
Gr maz

advr

Citaat van: maz op augustus 13, 2015, 13:20:04
Hoi

Ik heb aan de achterkant maar 2 opties dus ik denk 8 en 4 ohm.
Ik vind hem heel erg goed klinken en ben ook van plan een een ander aan te doen ..
Wat heb je allemaal laten doen aan dat ding?
Gr maz
Ze klinken ook 👍

Ik heb het zelf gedaan. Inmiddels zelf ook een SET300B gebouwd.

Er is een draadje over:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17919.0

Pagina 5  of zie je het eindstation..
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

R

Ha Maz, zou je niet eens goed laten meten en laten adviseren qua akoestiek? Dan weet je daarna ook of de akoestische aanpassingen zin hebben of niet. Semi-lukraak gaan plakken is wellicht zonde. Op gehoor kun je best eea doen, maar meten gaat veel verder.

djoeri

Citeerhoi djoeri

er zitten inderdaad jj buizen in.

dat zijn instap buizen inderdaad , wat zou een verbetering geven |?

De JJ is gewoon een prima buis voor het geld en makkelijk verkrijgbaar. Ik ben een fan van het philips karakter, lekker vloeiend en vol. Een siemens of telefunken zal wat directer klinken, maar niet helemaal mijn smaak.

Dit heb ik zowel in mijn AI500 als audio note ervaren. Mocht je hele specifieke AI500 vragen hebben moet je advr of Hvlemmi vragen beiden hebben deze gemodificeerd.

Gr Djoeri

advr

Ben nooit zo'n fan van JJ geweest. De laatste jaren gebruikte ik vooral 6l6gc types. Russische NOS. Zeer betaalbaar, €60 de vier. Met de stuurbuisjes kun je zoveel doen... Mijn favoriet NOS GE5751. Zo ontzettend muzikaal maar iets minder gedetailleerd. Allemaal kwestie van smaak.

Staaled

Citaat van: maz op augustus 13, 2015, 00:56:34
Geen flauw idee. De 2 lichte heb ik van jan.

@jan war zijn dit en wat voor frequentie "filteren "ze ?

De 4 zwaar gedempt heb ik geen idee waar ze uit bestaan. Maar die zijn echt stil.
Als ik er een voor me oren houd richting de speakers dan komt haast geen geluid door.
Pas wel op met smalbandige absorbers.
Indien je enkel midhoog en hoog dempt vallen afwijkingen "onderin" des te meer op.

Dat kan als het meezit met plaatsing weer (wat) bijgesteld worden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Citaat van: Staaled op augustus 13, 2015, 17:09:15
Pas wel op met smalbandige absorbers.
Indien je enkel midhoog en hoog dempt vallen afwijkingen "onderin" des te meer op.

Dat kan als het meezit met plaatsing weer (wat) bijgesteld worden.

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: R op augustus 13, 2015, 15:36:18
Ha Maz, zou je niet eens goed laten meten en laten adviseren qua akoestiek? Dan weet je daarna ook of de akoestische aanpassingen zin hebben of niet. Semi-lukraak gaan plakken is wellicht zonde. Op gehoor kun je best eea doen, maar meten gaat veel verder.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130619.400

group

Re: KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

« Reply #403 on: November 25, 2013, 18:44:20 »

Maz heeft me benaderd om eens bij hem te komen luisteren en wat metingen te doen. Hij was benieuwd of er wat aan zijn akoestiek verbeterd kon worden. Ik ben bij hem op bezoek geweest en heb kunnen constateren dat de akoestiek lang niet slecht was. Natuurlijk kan het beter, maar de akoestiek is overall niet slechter dan in de meeste andere huiskamers waar ik heb mogen meten. Maz vroeg me om er een kort stukje over op het forum te zetten. Bij dezen :) .

In een zeer korte tijd heeft Maz een deftige high-end set samengesteld. De set klonk in mijn oren aangenaam en er gingen weinig dingen opvallend mis. De apparatuur ziet er fantastisch uit en ik was onder de indruk van hoe dood de kasten van de Kharma's waren. Er viel bijna geen trilling te voelen of horen; enkel het achterpaneel leek marginaal mee te resoneren met de muziek.

Zoals in elke andere kamer, heeft ook Maz te maken met staande golven. Een enigszins onregelmatige frequentiekarakteristiek onder ongeveer 300 hz is het gevolg. Deze onregelmatigheden worden niet door de luidsprekers veroorzaakt, maar door de interactie met de kamer. Een flinke staande golf bij 32 hertz geeft extra kracht aan sommige opnames mee (dat vond Maz juist heel aangenaam), maar met sommige muziek is het duidelijk te veel van het goede (bijv. met Jack Jones).

Al met al is Maz best wel tevreden met het laag, dus metingen vertellen in dezen maar een deel van het verhaal. De linker luidspreker spreekt staande golven op 32, 49 en 98 hertz aan, terwijl er tussen die frequenties juist betrekkelijk weinig gebeurt. Tussen 100 en 200 hertz zit duidelijk te veel energie, wat hoorbaar wordt met zware lage mannenstemmen. Die worden nog wat aangezet. Dat kan bij sommige opnames storend zijn, maar Maz gaf ook aan dat hij die volheid en grootsheid juist wel prettig vond bij sommige opnames. De rechter luidspreker laat daarentegen afgezien van de staande golf bij 32 hertz een mooi gelijkmatig verloop zien tot ongeveer 160 hertz. Daarboven zit een brede dip in de respons tot ongeveer 400 hertz.

In het midden en het hoog gaat er weinig mis. De galmtijd in de kamer ligt in het middengebied rond 0,45 seconde. Naar hoge frequenties valt de galmtijd wat af. Maz heeft een aantal relatief dunne vloerkleden in zijn kamer liggen. Dit verklaart waarschijnlijk de betrekkelijk lage galmtijd in het hoog, terwijl er in het middengebied in verhouding juist een betrekkelijk grote galmtijd is. Doordat de luidsprekers best wel dicht bij de wanden staan, heeft Maz te maken met betrekkelijk veel sterke vroege reflecties. Daar zou ik wat aan doen.

Ik heb Maz geadviseerd het aantal vloerkleden wat te verminderen en om  juist voor dikkere kleden te opteren. Dikkere kleden zullen breedbandiger absorberen, waardoor de galmtijd wat gelijkmatiger met frequentie zal variëren. Bovendien zou ik de opstelling iets symmetrischer maken en de vroege reflecties dempen. Door een wat breder en significant dikker vloerkleed tussen de luidsprekers en de bank te leggen, kan de vloerreflectie worden tegengegaan. De zijwandreflecties komen bij Maz zeer vroeg en daarom is het nuttig die te dempen.

Al deze maatregelen zullen de vroege reflecties flink verminderen en bovendien de galmtijd wat verlagen en gelijkmatiger met frequentie laten variëren. De kamerklank zal er minder door worden en Maz zal meer details en ruimtelijkheid van de opname zelf horen. De afbeelding zal preciezer en stabieler worden en de klank zal minder gauw 'dicht lopen' bij drukke muziek en op hoge geluidsniveaus. We hebben het ook nog even gehad over maatregelen om het laag te verbeteren, maar dat zal wat meer voeten in de aarde hebben.

Maz, succes met het doorvoeren van de aanpassingen en ik wens je nog veel luisterplezier!

chansig

Andere speakers en je set staat nu ook op een andere plek.

Dus zou je opnieuw moeten/kunnen meten.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

R

Ah goed zo, leuk om te lezen. Verder eens met chansig, er is best wat veranderd afgelopen tijd ;)

Mr.M

Mr.M

Er is akkoord voor de audionote oto se.

MORGEN IN HUIZE MAZ

AUDIONOTE OTO SE..

Pjotr27

Mooie geintegreerde AudioNote....
Is dit niet iets voor je: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152636.0;topicseen

Zijn wel heel serieuze luidsprekers.....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.