Mijn stereo setje

Started by advr, June 3, 2004, 19:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Hierbij een overzicht van mijn hifi setje.


Van boven naar beneden

- Linn Sondek LP12 met Benz Micro Silver highout MC element
- Audio Innovations 500 MKII, met eindbuizen in triode geschakeld en upgrade met Black Gates en alle NOS buizen.
- Audio Analogue Paganinni CD speler met Trichord clock modificatie
- JVC setje voor huis-tuin en keuken luisteren
- Revox A76 tuner
- (niet zichtbaar) Kemp Powerstrip en ONEAC filter
- MC Systems 3, luidsprekers met ziver bekabeling. Luidspreker kabel, zilver MC system

Stroom via eigen audio groep.

Onder de JVS breedbeeld 100Hz tv bevinden zich nog een Panasonic DVD en Video recorder.


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Scarp

Nice ... hoe bevalt die audio analogue cd speler?

Trouwens, die voorste LP ... dat lijkt mart smeets wel :P

advr

#2
De Paganinni bevalt super! :) Vooral de Trichord clock modificatie helpt veel bij de detaillering en rust in het geluid.

Die Mart Smeets is Sir Georg  Solti O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Ziet er netjes uit Ad !! Vooral je buizenversterker en je platenspeler vind ik  8) Uiteraard mag de rest er zeker ook wezen  ;D

Keep up the good work  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr



Maar het ziet er allemaal niet zo super cool uit als bij jou. Echter het klinkt heerlijk!
:P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

-Logix-

Quote from: advr on June  3, 2004, 20:04:11


Maar het ziet er allemaal niet zo super cool uit als bij jou. Echter het klinkt heerlijk!
:P


En daar gaat het uiteindelijk om ;) Mooie set!
Shut the fuck up Donny!

advr



Dank je, dank je. Ik ben er ook zeer content mee hoor. Genieten doe ik bijna elke dag O0 O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

B.J.

Ziet er zeer strak uit zeg!

advr

Quote from: bac on June  3, 2004, 22:48:26
Ziet er zeer strak uit zeg!

Dank je BAC.
Het is nog geen surround maar dat komt ooit wel als ik weet wat ik wil en als ik er het geld voor heb.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

B.J.

Quote from: advr on June  3, 2004, 22:50:44


Dank je BAC.
Het is nog geen surround maar dat komt ooit wel als ik weet wat ik wil en als ik er het geld voor heb.

Ad.
Aan je apparatuur te zien lijk je ook een stereo liefhebber. Wil je surround puur voor de films die je kijkt en dan naast deze set?

Misschien zijn wat closup fotos van je app ook erg leuk!!

advr


Van huis uit ben ik een stereo liefhebber, dat klopt. Maar uiteindelijk zou ik wel naar een meerkanaals SACD / DVD omgeving willen. Met een goede SACD speler kan stereo ook heel goed klinken.

Ik kijk regelmatig muziek DVD's en maar af en toe films. Het is me wel meer om de muziek te doen. Echter als ik aan de meerkanaals installatie aanschaf dan ook in een keer goed. Van een setje gekocht bij de kruidvat kan ik niet genieten. Er zijn zeker mensen die dat wel kunnen en dat is goed dat er die mensen zijn maar mijn lat ligt daarin erg hoog en dus meteen (voorlopig) onbetaalbaar.

Of ik zo'n set ernaast wil, ik ontkom er dan bijna niet aan. Het liefst zou ik wel weer buizen willen gebruiken voor het meerkanaals omdat buizen zo heerlijk kunnen klinken. McIntosh heeft een meerkanaals voorvertseker.

Een echte goede meerkanaals set heb ik overigens nog niet gehoord maar misschien kan ik eens gaan luisteren bij een van de forumleden. Ja, wel eens op de VAD show dat was zeer indrukwekkend. Dus het kan wel mooi klinken.

V.w.b. detail foto's ik zal er dit weekend eens een paar maken. op http://home.planet.nl/~rooi0437/ staan ook wel een paar willekeurige foto's maar da's meer van de versterker met diverse buizen bezettingen en het rommelige binnewerk van de AI500


Ad.


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#11
Quote from: bac on June  4, 2004, 00:27:02
Misschien zijn wat closup fotos van je app ook erg leuk!!

Ik krijg er niet meer foto's op, hoe doe je dat en het toevoegen van tekst ??? ::) :P :-[

ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Ad, ik zet de foto's op mijn eigen provider z'n webspace (is Frank erg blij mee) en daar link ik naar in m'n post. Dan kun je tussendoor ook nog tekst toevoegen.

Er zijn ook nog zat gratis providers van webspace waar je je plaatjes op kwijt kunt. Er is een topic over onder "dit board" oid bovenin.

Je platenspeler is echt VET, ik wil ook nog een mooie platenspeler hebben. Laatst gehoord hoe dat klinkt en de dynamiek is wel fantastisch van een plaat  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Frank,

Och ja, dat heb ik wel eens gedaan.
Maar ik krijg de koppeling met met eigen site niet voor elkaar. ??? :P

http://home.planet.nl/~rooi0437/

Ga ik morgen wel verder uitzoeken.

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on June  5, 2004, 22:24:10
Och ja, dat heb ik wel eens gedaan.
Maar ik krijg de koppeling met met eigen site niet voor elkaar. ??? :P

De url van het plaatje neerzetten en dan [img ] ervoor (zonder spatie uiteraard) en [/img ] erachter. Dat werkt perfect!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

#15
even proberen:

mijn cd speler Audio Analogue Paganinni met Trichord clock modificatie



mijn tuner Revox A76 MKII



mijn luispreker MC Systems 3


dat gaat perfect dus, alleen een beetje grote foto's ;D :D O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Heheh ff de foto's verkleinen (er is ook een optie om ze door het forum te laten verkleinen, maar weet uit m'n hoofd ff neit hoe)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: frenkb on June  5, 2004, 21:53:43
Ad, ik zet de foto's op mijn eigen provider z'n webspace (is Frank erg blij mee) en daar link ik naar in m'n post. Dan kun je tussendoor ook nog tekst toevoegen.

Gelukt ;D

Quote from: frenkb on June  5, 2004, 21:53:43
Je platenspeler is echt VET, ik wil ook nog een mooie platenspeler hebben. Laatst gehoord hoe dat klinkt en de dynamiek is wel fantastisch van een plaat  8)

Ik ben er ook zeer content met en het klinkt ook als een t..t!! :D
Het blijft altijd een genot om naar de zwarte schijven te luisteren. Ik heb, tussen de 450-500 platen die ik heb, ook een aantal van die zware 180 en 200 grams platen. Die klinken helemaal te gek. Al heb ik af en toe het idee dat mijn element (Benz Micro Silver) het niet allemaal kan volgen. Die wordt ook wel een keer vervangen.
Maar als je een goede platenspeler hebt, welke goed is afgesteld, dan heeft menig cd speler het nazien. Het klinkt gewoon veel natuurlijker :) :)

Kom maar een keer luisteren.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



eens kijken wat dit wordt. ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

markvl

Ad, een hele mooie set!

Ik denk dat iedereen die met LPs is opgegroeid het verlangen naar een goede platenspeler blijft houden.
Dat moment dat je de naald laat zakken, en dan vlug gaan zitten en genieten...

Misschien dat ik die Furutechs wel aan huis kom bezorgen als ik dan even mag luisteren ;)

Groeten,
Mark

Ps. Staat daar nog een bovenlader CD speler onder de Paganinni?
Oh ja, dat is je JVC set...
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

advr


Hoi Mark,

Je bent van harte welkom, als je dan op een donderdag avond komt dan kunnen we rustig luisteren. Dat is meestal mijn luisteravond en is het rustig in huis.

Er staat inderdaad een JVC setje voor het huis-tuin en keuken luisteren. 8) De hele dag de buizen aan is niet verstandig ivm de beperkte aantal uren wat de buizen mee gaan.

Staat jou set ook op het forum?

Groet,

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

markvl

Als de stekkers binnen zijn spreken we een keer af, goed?

Onderaan de 1ste post in dit topic staat mijn lijstje.
Zoals je daar kunt lezen ben ik erg te spreken over Meridian.
Hun filosofie is wel precies tegengesteld aan een platenspeler/buizenversterker idee.
Zij houden liefst het signaal tot in de luidspreker digitaal...

Als je eens wilt komen luisteren ben je uiteraard welkom.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

advr

Hoi Mark,


Meridian is ontzettend mooi spul waarover nagedacht is. Jaren geleden had ik ook testen gelezen over de eerste digitale luidspreker welke goed klonk. Ze zijn daar erg goed in. Maar je hebt geweldig mooi spul staan, het zal zeker een meer beleving opleveren dan bij mij. :D

Het gaat uiteindelijk om het resultaat ;) Hoe dat tot stand komt maakt niet uit. Iedereen zoekt daarin zijn weg. Dat is juist het leuke van HiIFi in welke vorm dan ook.

Ik wil het zeker bij jou ook eens beluisteren. Lijkt me machtig mooi. Het is een set waar ik van kan dromen.

Prettige zondag verder, ik zet het forum even uit.

Tot "binnenkort". 8)


Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

QuoteJaren geleden had ik ook testen gelezen over de eerste digitale luidspreker welke goed klonk.

Was dat niet met de Philips 900 serie digitale luidsprekers???

Volgens mij doorverkocht aan Meriadian  ;D.

Vond destijds die digitale speaker systeem met de 950 controller van Phlips niet echt geweldig.
Veel te fel door de isophase tweeter. Het klonk zelfs te schel af en toe. Vooral met klassieke opnames werd je gek van de felheid, waarmee de strijkers bijv werden weergegeven.

Wel een mooi concept, die inmiddels door Meridian al flink door is getechnologiseerd...
Die nieuwe Merdians heb ik nog nooit mogen beluisteren, dus daar kan ik geen oordeel over geven...

Grtz,
Rens

PS mooie platen speler zeg! Heel mooi.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler