aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: maz op juli 20, 2015, 20:55:23
Volgens mij zijn de foto's iets beter dan voorheen.;)

en de fronten ook! Perfecte look nu. Kan Kharma nog wat van leren ;-))
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op juli 20, 2015, 21:00:14
en de fronten ook! Perfecte look nu. Kan Kharma nog wat van leren ;-))

Als het goed is wordt deze kritiek van mij betreft de korte  fronten doorgezet bij kharma en de lange front wordt doorgezet  als vaste front voor de S7. Ze waren het  BIj kharma met mij eens, de langer front ziet eleganter uit  dan de kleine frontjes.

Ik ( en haast iedereen) vindt de db7 mooier dan de S7 om te zien, terwijl ze even groot zijn???? Waar zit het verschil dan in?  De lange front die het velen malen eleganter maakt in mijn optiek.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

djoeri

Een vrouw met lange haren is ook eleganter dan met een kort pittig kapsel :P

twani

Behoorlijke foto's MAZ!  Prima zo man ;)

Eindelijk zie ik ook dat ze mooi zijn :)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

MauZ

Mucho betere pica's Maz! 👍 😊
En de speakers zien er ook leuk uit! Hahahaha...

Mis alleen nog een foto zonder covers..  😋😉
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

VlisChris

Zo zie je dat het gigantisch uitmaakt dat je niet tegen het licht in hoeft te fotograferen, maar met de zon mee ;)

De covers zijn me een partij een vooruitgang :o Dat maakt ze serieus veel eleganter.

tompj

Heb ik het mis of dekken die nieuwe covers de woofers niet helemaal af?

Ennu....goede foto's Maz!
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Mr.M

Citaat van: MauZ op juli 20, 2015, 21:54:23
Mucho betere pica's Maz! 👍 😊
En de speakers zien er ook leuk uit! Hahahaha...

Mis alleen nog een foto zonder covers..  😋😉
Komt er aan. Begin denk ik te leren foto's maken met de tel.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

De 300b heeft een vaste plank verdient op op mijn rack.

Mr.M

Mijn zeer geliefde 300b.en de kharma 7 inch Omega unit uit de exquisite lijn.

Mr.M

Citaat van: tompj op juli 21, 2015, 00:04:51
Heb ik het mis of dekken die nieuwe covers de woofers niet helemaal af?

Ennu....goede foto's Maz!
Beide covers  dekken de woofers alleen de woofer  kast is een tinkeltje te zien omdat de woofers haast tot aan de doorbuigen van de zijwand doorlopen. Dat is gedaan zodat er zo min mogelijk reflecties ontstaan  via de zijwanden van kast.
De front kan ook niet groter want anders steekt het uit aan de zijkanten.
De woofekast randen lopen bij de nieuwe kharmas helemaal tot aan de rand waar de kast doorbuigt daarom zie je de wooferkastranden net .
dat is met beide fronten het geval.

patsijb

Citaat van: maz op juli 21, 2015, 00:55:16
Beide covers  dekken de woofers alleen de woofer  kast is een tinkeltje te zien omdat de woofers haast tot aan de doorbuigen van de zijwand doorlopen. Dat is gedaan zodat er zo min mogelijk reflecties ontstaan  via de zijwanden van kast.
De front kan ook niet groter want anders steekt het uit aan de zijkanten.
De woofekast randen lopen bij de nieuwe kharmas helemaal tot aan de rand waar de kast doorbuigt daarom zie je de wooferkastranden net .
dat is met beide fronten het geval.

ach als dat het enige is....zei ik ook tegen de mensen van kharma..

persoonlijk vind ik korte cover mooier..laat meer van de speaker zelf zien..zeker op wit maar smaken verschillen he

eddy135

Ik vind de korte fronts ook mooier; maakt de speaker wat minder lomp, luchtiger... ::)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

met deze graad van afwerking en zorg voor detail (ook vwb de drivers/montage) zou ik de fronts er gewoon af laten ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Zo zie je maar , smaken verschillen enorm.
Ik vind lange grill absoluut mooiste. daarna kort en als laatst zonder grill.
De witte kleur zonder grill is niet om aan te zien vind ik. De donkere kharmas zonder gril vallen mee want dan vallen de units niet op.

Oud lid

Korte fronts zijn mooier, vind ik. Geen fronts is ook mooi, maar kwetsbaarder.

Erwin B

Bama

Citaat van: Dynky op juli 21, 2015, 08:47:55
met deze graad van afwerking en zorg voor detail (ook vwb de drivers/montage) zou ik de fronts er gewoon af laten ;)

:withstupid:  ;)

Thanatos

Zonder frontjes zeker het mooist. Alhoewel de frontjes super afwerking hebben met mooie chromen rand.

patsijb

Citaat van: maz op juli 21, 2015, 09:31:57
Zo zie je maar , smaken verschillen enorm.
Ik vind lange grill absoluut mooiste. daarna kort en als laatst zonder grill.
De witte kleur zonder grill is niet om aan te zien vind ik. De donkere kharmas zonder gril vallen mee want dan vallen de units niet op.
oh S7 zonder frontje vind ik schitterend, juist hier vind ik het mooi dat de units er zo mooi uitspringen
vandaar dus ook mijn keuze op wit, valt mooi met de zwarte stands
haha

Raymond187

Raphie

Maz, ik vind je speakers schitterend, maar autistisch als ik ben zou ik echt niet tegen een overflappend front willen aankijken, want er ziiten geen gaatjes én geen drivers. Het geeft de illusie van een 3-weg
Ik vind het orginele front mooier en minimalistischer en meer recht doen aan het ontwerp van de speaker
JBL PRX Power!

André_84

Ik vind de langere covers veruit het mooist, maar als het licht erop valt en je ziet er niets onder zitten dan zou ik het ook weer gek vinden. Normaal gesproken zie ik overigens het liefst toch de drivers, dus zonder front. Bij deze speakerkast vind ik het in verhouding een wat grote kast t.o.v. de drivers en dan vind ik het met covers toch beter.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

patsijb

ehm Maz
wat zijn die twee kleine ringetjes onder de woofer eigenlijk?
dat zit er bij mij niet..

YamahaRXV

Citaat van: patsijb op juli 21, 2015, 20:31:35
ehm Maz
wat zijn die twee kleine ringetjes onder de woofer eigenlijk?
dat zit er bij mij niet..

Het lijken wel twee kleine contra magneetjes uit het front ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8