aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

solitaire

Citaat van: maz op juli 19, 2015, 11:27:14
Charles had gelijk toen die zei : "je zult versteld staan hoe de 10 watt 300b het zal doen op deze kharmas ,niet luisteren naar mensen en hun idee dat 200_300 watt nodig is om deze  speaker aangestuurd te krijgen. Met de eerste 10 watt staan je buren al voor de deur bij wijzen van " maar wil je meer punch in het laag ,dan zijn mono blok 300b iets beter."

Dan denk je, waar ben je dan nu nog naar opzoek?
Nou, dit ben ik tegen het lijf gelopen omdat ik ben gaan zoeken zoek en zoeken.
Had ik de 300b of ml 38s/pass combo niet gehoord, dan had ik dit heerlijke muziek ervaring gemist met de 300b.

Zou toch graag een keer betere 300b met iets meer kracht willen horen op de kharma s. Kijken of de mate van wauw gevoel /emotie en muzikaliteit te overtreffen is. ;)

Je bijt je vast in je '9watt does it' idee, terwijl mi. niet direct het aantal watjes een indicatie is van kunnen matchen met je luidsprekers/ruimte maar veel meer de technische opbouw / toepassing van die watjes (zeker bij buizen-watjes). Mijn reactie (#4936) betrof dus ook niet dat je beter megawatts kan gaan gebruiken, maar dat de techniek achter de watjes die je hebt misschien toch niet optimaal matchen. De luisterverslagen leken / lijken dat aan te geven (al blijf je lyrisch over de emotionele aspecten van de muziek die je nu hoort en die je blijkbaar verrassen), en de opmerking van Dhr. van Oosterum lijkt mij ook meer de duiden op een verandering van technische opbouw (splitsen van de workload over meer buizen en trafoos) dan puur een verhoging van wattage.

Zelf draai ik met de oma van jouw versterker (de Audio Innovations First Audio, 7watt 2A3), nu met succes op een 89dB/m monitor luidspreker maar andere zijn ook voorbij gekomen (waaronder een setje Audio Note AN-K), in een ruimte ± 6 x 8 meter, en ik herken veel van je ervaringen "weinig buis op veel luidspreker". Ik ben benieuwd waarnaar je geschuif met apparatuur uiteindelijk zal leiden (misschien naar ... nog meer schuifen :yinyang:)

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mr.M

Nee, ik blijf niet vast aan 9 watt does it. Of misschien toch wel? Want it rally does it. Haha. Klinkt tot zover beter dan alle andere spul wat ik heb gehad in de laatste weken. Dus ja , it does it inderdaad, voor nu, tot ik iets vindt die het beter doet of meer kracht heeft met behoud van deze eigenschappen.. Ik was zelf iemand die in more is beter geloofde en ben begonnen met de hobby met een dikke asr emitteren 2 met zijn reserves van 600.000 micro  fahrad. (60×10000uf elco caps)hahaha

Ik geloofde nooit dat je met 10 watt überhaupt iets kon aansturen. Maar blijkbaar is dat mogelijk ,mits je binnen bepalende criteria blijft.
Dus niet hard draait en je ls is niet te hongerig  naar kracht en geen gekke dip maakt.
Kan niets anders zeggen dan dat dit kleine 300b zeer muzikaal is. Mooiste zou zijn ;als ik nogeens hard kon draaien met behoud van de eigenschappen van de 300b.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Een accuphase zou ik ook graag een keer in huis willen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Uit nieuwsgierigheid weer.... schiit dac in huize maz.

Ben al heel lang benieuwd naar deze dac en nu mag ik hem eerste hand horen.

Mr.M

Daarnaast de kamer netjes opgeruimd en alles netjes gezet op rek

En een nieuwe tel gekocht. Dus hopelijk betere foto's. Hahaha

tompj

Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

twani

Citaat van: tompj op juli 19, 2015, 22:23:55
Zeker een heel groot model?
Tja, mijn eigen foto's op het forum zijn al niet best, maarre .......... :D

Hoe zit dat met die nieuwe "Foon" van je MAZ? :)

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 19, 2015, 22:42:18

Denk dat de Kharma,s op het gebied van resolutie beter presteren als die nieuwe ''foon'' van Maz  ;D
Het is wat beter Maz met die foto,s , maar om nou te zeggen perfect.....nee  :nowink:

Ben trouwens benieuwd wat je van de Schiit dac vindt, heb hem hier ook in huis gehad.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 19, 2015, 23:30:59
Welke is het Jan?

De Gungnir  ;)

De nieuwe Yggdrasil schijnt overigens wel een erg goede dac te zijn....
Heerlijk no-nonsense merk dat Schiit  8)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Net even de schiit goed onder handen genomen met wat bekende nummers en hij klinkt best goed.
Alleen wanneer je de resonesance INVICTA eraan hang dan komt alles meer tot leven en de stage trekt wat meer open .
Geluid is gewoon wat opener met de invicta (niet scherp )open in de zin van ruimtelijke en nog echter.
Nou moet ik ook zeggen, de prijsverschil is 6 maal Maargoed ik ben twee dacs  aan vergelijken en niet de prijs. Dus in de zin van dacs is de INVICTA in deze setting met de huidige componenten en laptop echt beter en muzikaler.

Heel vaak is het zo dat iemand zijn huidige  producten (spullen )beter vindt en nooit afkraakt , maar dat is bij mij niet het geval. De invicta is hier ter demo dus nog niet voldaan.
Daarom wilde ik graag eerst de schiit horen voordat ik een besluit nam.was de schiit beter geweest, dan had het mij  behoorlijk wat geld gescheeld.
Stiekem had ik gehoopt dat de schiit netzo goed zou spelen dan was ik met een "sissertje" er vanaf want "goede" dac is behoorlijk prijzig.
Maar na dit te hebben gehoord weet ik zeker dat ik deze dac gaat houden.dus morgen naar de eigenaar om de deal te sluiten. :)

Dac  is een van die dingen die ik niet vaak verwissel zoals jullie hebben gemerkt.
Daarom vind ik investeren daarin niet heel erg .

Gezien ik best tevreden ben met Hoe het allemaal klinkt ben ik me wat meer gaan verdiepen in de akoestiek.;) (voor nu) en wat het scheelt als ik met panelen gaat schuiven.

Je moet toch wat.
....

Heb totaal 6 grote panelen om mee te schuiven en het maakt toch verschil zoeen paneel achter je tegen het glas.

Mr.M

Citaat van: twani op juli 19, 2015, 22:42:18

Heb geüpgraded van Samsung s2 naar de s4 of 5
Ik weet nou niet meer  welke.lol.
Hoe kan je een mooie foto maken ?zodra ik de resolutie op de tel op beter zet dan past het niet meer in de forum beleid . Dan krik je de resolutie na beneden en beeld is shit.

twani

Citaat van: maz op juli 20, 2015, 02:22:39
Heb geüpgraded van Samsung s2 naar de s4 of 5
Ik weet nou niet meer  welke.lol.
Hoe kan je een mooie foto maken ?zodra ik de resolutie op de tel op beter zet dan past het niet meer in de forum beleid . Dan krik je de resolutie na beneden en beeld is shit.

Dan ligt het nu niet meer aan je telefoon, die kan best een aardige foto maken.

Igv Tinypic bijv, zie je aangegeven het formaat dat je moet aanklikken specifiek voor berichten forums zoals deze.

Zie aanduiding "message board"

Er zullen vast betere nóg methodes zijn maar ik gebruik of "Tinypic" of "Photogene"

take5

Citaat van: maz op juli 20, 2015, 01:56:05
Maar na dit te hebben gehoord weet ik zeker dat ik deze dac gaat houden.dus morgen naar de eigenaar om de deal te sluiten. :)

Dac  is een van die dingen die ik niet vaak verwissel zoals jullie hebben gemerkt.
Daarom vind ik investeren daarin niet heel erg .

Volgens mij zie ik inderdaad maar 3 dacs op de foto's..  ;D
Maar even serieus - mooie spullen allemaal!  :clapping:

Midcall

Citaat van: take5 op juli 20, 2015, 08:42:07
Volgens mij zie ik inderdaad maar 3 dacs op de foto's..  ;D
Maar even serieus - mooie spullen allemaal!  :clapping:
Alleen wel een verbazingwekkend kleine cd collectie  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mr.M

Citaat van: twani op juli 20, 2015, 06:53:21
Dan ligt het nu niet meer aan je telefoon, die kan best een aardige foto maken.

Igv Tinypic bijv, zie je aangegeven het formaat dat je moet aanklikken specifiek voor berichten forums zoals deze.

Zie aanduiding "message board"

Er zullen vast betere nóg methodes zijn maar ik gebruik of "Tinypic" of "Photogene"
Ahaaa. Daar ligt dus het geheim. Tnx theo

Mr.M

Vergeleken met velen is het inderdaad een klein cd collectie. +-100 cd's. 20 lps en stream.  Betrap mezelf toch vaak met streaming en muziek ontdekken.

Nieuwe poging,om fatsoenlijke foto te maken en met advies van twani en nieuwe app moet het nu beter gaan ..hopelijk..

patsijb

grote collectie hoeft niet beter te zijn he
net als met die wattages..

Mr.M

Kleine upgradetje,  ben benieuwd of iemand dit opvalt.
Kijken of deze nieuwe telefoon  betere foto's kan maken. ;)

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

YamahaRXV

Citaat van: paaj op juli 20, 2015, 20:21:27
Langere covers?

Inderdaad, en de rechterspeaker heeft t.o.v. de eerdere foto,s minder toe-in  ;)

Mr.M

Inderdaad langere front.  (Eigenlijk is dit een db7 front)

Ik vond dit Veel mooier dan de korte. Maakt het een stuk eleganter. :pompom:

Li ks de db7 front en rechts de S7.

Mr.M

Volgens mij zijn de foto's iets beter dan voorheen.;)