aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Bama op juli 18, 2015, 12:06:19
Als het binnen een paar minuten niet boeit waarom zou het dat wel doen na 2 weken luisteren?
Of is het omdat je dan gewend bent aan het geluid dat je het iets gaat vinden?

Maz kan zo lekker spelen met de spullen in zijn eigen ruimte met zijn eigen componenten. Denk dat hij zo tot een beter iets komt dan de meesten die een paar keer luisteren bij een dealer en soms 1 component mee naar huis nemen om te proberen.

Ik was afgelopen week bij iemand die had een set gekocht van 40k en die klonk voor geen meter. Hij had er een keer over gelezen dat het goed was en op een beurs gezien en gekocht.
In dit geval overigens een triest verhaal omdat er gewoon misbruik was gemaakt van de onkunde van de man.
Je staat toch wel raar te kijken als de man zegt ik heb de upgrade versie genomen en daar zit een schakelaar op en dan kan ik schakelen tussen mm en mc, erg mooi.
Man had alleen een cd speler.
dat was inderdaad een triest verhaal.. :nopompom: :nopompom:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

katwax

Citaat van: maz op juli 18, 2015, 12:31:38
inderdaad , men kan , als die weet waar die naar opzoek is en duidelijk voorkeur heeft op een sound vrij snel bepalen of iets naar zijn smaak klinkt of niet.
er zijn natuurlijki variabelen die meetellen zoals opwarmen van app, en luistermoeheid bij langer tijd luisteren. echter is luistermoeheid enkel van toepassing als je de betreffende artikel zodanig goed vindt dat je hem hou als referentie. als je naar iets luistert en het bevalt je niet ,waarom zou je het houden als referentie?  om te kijken of je er luister moe van wordt na 2 weken???hahahah
ik denk dat je een stap overslaat nu en dat is: om luister moe te worden van een apparaat moet je hem wel zo goed vinden klinken dat je hem als referentie behoudt .:)
anders is het volkomen zinloos om naar iets te luisteren wat je vanaf begin niet heeft geboeid.
Luistermoeheid heb je volgens mij na enkele uren al volgens mij en dus geen 2 weken :) Dus zelfs al wissel je zo snel als jij nu met de Classe, dan zou je het al hebben kunnen opmerken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Citaat van: katwax op juli 18, 2015, 12:49:40
Luistermoeheid heb je volgens mij na enkele uren al volgens mij en dus geen 2 weken :) Dus zelfs al wissel je zo snel als jij nu met de Classe, dan zou je het al hebben kunnen opmerken.
Precies.....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Oud lid

Ik ben het er niet mee eens, maar Maz mag van mij lekker aan rotzooien... :P

Erwin B

djoeri

Eigenlijk geeft het snelle wisselen wel aan dat veel HIFI niet echt boeiend, daar kom je alleen achter door veel te horen en vergelijken wat MAZ doet en dan heb je op een gegeven moment maar enkele minuten nodig om iets te beoordelen.

raindog

Citaat van: LPlover op juli 18, 2015, 12:22:19
ben het met je eens. Een component moet gelijk wat met je doen en als dat niet zo is is het niks voor JE.

Dat ben ik dus weer niet met jullie eens. Een component hoeft niets anders te doen dan de muziek voor zichzelf te laten spreken. Hoe minder aandacht het component zelf opeist hoe beter, in mijn ogen. Ik krijg vaak het gevoel dat velen in deze hobby meer op zoek zijn naar een specifieke sound dan naar een dienstbare weergave van muziek. Daar is overigens helemaal niks mis mee, iedereen doet het op zijn eigen manier en streeft zijn eigen doelen na.

Wat betref het snel wisselen van Maz, ik denk dat hij inmiddels prima in staat is om binnen een paar dagen een oordeel te vellen en de manier waarop hij zijn quest voorzet maakt dit draadje tot het leukste van het forum :clapping:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Rusher

Citaat van: katwax op juli 18, 2015, 12:49:40
Luistermoeheid heb je volgens mij na enkele uren al volgens mij en dus geen 2 weken :)
Luitermoeheid is ter sprake op het moment dat je de volumeknop lager wilt zetten. En dat kan al binnen een minuut. Of ben ik dan te streng (voor mijzelf)?

Dolby

Dat is geen luistermoeheid. Dat is verkeerde muziek :D

Mvrgr, Peter

Rusher

Citaat van: Dolby op juli 18, 2015, 18:25:50
Dat is geen luistermoeheid. Dat is verkeerde muziek :D

Mvrgr, Peter
Klopt, maar dat is één van de oorzaken voor het verlagen van het volume. Luistermoeheid kan lang duren, omdat goede muziek aanvankelijk prachtig wordt weergegeven, echter na een half uur vervelend wordt door net even te stevige bassen, maar kan ook heel kort duren omdat goede muziek op een mismatch van apparaten het hoog vreselijk irritant doet uitkomen. In beide gevallen wordt de volumeknop tegen de klok in gedraaid, omdat je moe bent van het luisteren. Een marathon loper is moe na 42 km en een sprinter is moe na 100 meter.

katwax

Citaat van: Rusher op juli 18, 2015, 18:20:31
Luitermoeheid is ter sprake op het moment dat je de volumeknop lager wilt zetten. En dat kan al binnen een minuut. Of ben ik dan te streng (voor mijzelf)?
Als het binnen enkele minuten al is dan vrees ik dat er iets anders aan de hand is, maar inderdaad volume lager zettten of uitzetten dat zijn voor mij de duidelijke symptomen van luistermoeheid
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Lodewijk

De beste man had die quadjes nooit weg moeten doen, dan waren die schijnbewegingen allemaal niet nodig geweest ::)

Mr.M

Vandaag woonkamer beetje in orde gemaakt en de audio spullen opgeruimd.
De 300b is tot zover mij referentie samen met de ml38s /pass Labs aleph combi.

Xander32

Eng; rust in huize Maz :omg: ;D.

Citaat van: maz op juli 19, 2015, 01:16:49
Vandaag woonkamer beetje in orde gemaakt en de audio spullen opgeruimd.
De 300b is tot zover mij referentie samen met de ml38s /pass Labs aleph combi.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2015, 08:02:54
Eng; rust in huize Maz :omg: ;D.

Maz kennende zal die rust tijdelijk zijn al houd de buizen versterker het in verhouding lang uit. Zeker niet verkeerd.
Maar of hij het eind station heeft bereikt? Gedeeltelijk zeker met z n karma. We zullen zien.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Bama

Rock Solid

Mooi spul komt hier voorbij en veel dingen worden geroepen.
Ik denk dat je jezelf de vraag moet gaan stellen; wil ik highend-perfectionisme of wil ik muziek-emotie.
Ik heb lang in de eerste hoek gezeten (Avalon en Krell), maar ik had veel luistermoeheid ... veel en snel CD'S wisselen, rommelen met het volume, onrustig worden bij het luisteren. Daarna een keer begonnen met een buizenversterker en hierbij passende luidsprekers gezocht. Toen zijn voor mij de ogen (oren) geopend. Ben nu volledig bezweken voor muziek-emotie sets.

Het punt is, dat een 300B versterker je aanspreekt, geeft enigszins aan dat je klankkleur prettig vindt en meer leunt naar muziek-emotie. 't is maar een suggestie  ::) En misschien is een mix tussen highend en emotie ook best wel (tijdelijk) mogelijk, maar wellicht is het onderzoek naar een emotionele audioset wel eens de moeite waard.

(Edit: nog even een toevoeging. Er zijn ook zeker muziek-emotie sets die super overweg kunnen met mijn muzieksmaak: zoals rock, prog-rock, etc.)

Succes!

Mr.M

http://www.hifi.nl/artikel/22723/Audion-Silver-Night-Limited-20th-Anniversary.html

Leuk stukje leesvoer welke mijn beleving van 300b ondersteunt.
Gisteren avond de audio research Vt 60 aangesloten en dat klinkt met de dac vv best aardig. De aura van buizen en lekker vloeiendheid is er maar hij haalt het niet  bij de 300b echtheidsgevoel van stemmen en instrumenten. De punch die hij geeft met zijn 50 watts  is wel beter gedefinieerd en iets beter voelbaar.ben wel onder de indruk van de audio reasurch eindtrap. Alleen mijn dac vv is de beperkende factor denk ik.
Daarna de 300b weer aangesloten en
Ik moet je eerlijk zeggen ,ik zat zolang lekker te luisteren dat ik op gegeven moment in slaap viel.;)
Dat is voor mij de beste teken die er is.
Dan ben ik aan muziek luisteren en tot rust aan komen. Dus niet nadenken over wat is mis of waarom het niet naar me zin is en wat nou als ik ...  geen geschuif met de ls of apparatuur , gewoon zitten luisteren en genieten. Ja dat kan ik ook ;), mits alles naar me zin klinkt.
Ik heb de ene muziek na de ander opzet en bij alles haast wauw gevoel gehad voor mezelf.
Eigenlijk kan je zeggen dat ik TEVREDEN BEN MET HOE HET KLINKT en de 1500 euro 300b van me.;) haast ongelooflijk  want ik had verwacht dat ik 4 maal dat prijs zou tikken om de kharma s beetje aan zingen te krijgen.

Charles had gelijk toen die zei : "je zult versteld staan hoe de 10 watt 300b het zal doen op deze kharmas ,niet luisteren naar mensen en hun idee dat 200_300 watt nodig is om deze  speaker aangestuurd te krijgen. Met de eerste 10 watt staan je buren al voor de deur bij wijzen van " maar wil je meer punch in het laag ,dan zijn mono blok 300b iets beter."

Dan denk je, waar ben je dan nu nog naar opzoek?
Nou, dit ben ik tegen het lijf gelopen omdat ik ben gaan zoeken zoek en zoeken.
Had ik de 300b of ml 38s/pass combo niet gehoord, dan had ik dit heerlijke muziek ervaring gemist met de 300b.

Zou toch graag een keer betere 300b met iets meer kracht willen horen op de kharma s. Kijken of de mate van wauw gevoel /emotie en muzikaliteit te overtreffen is. ;)

keeszondag

muziekskes: connect - Yamaha R-N301 - B&W 683s2/ connect:amp-MA R90 HD-Yamaha YST-SW90/ connect:amp - Magnat Monitor 1000/ Play:3/ Play:5
filmpkes: Sony KDL42W705B-Onkyo TX-NR636-B&W DM601-DM600-CC3-Yamaha YST-SW90/RBPi-KODI
bitjes opslag: DIY NAS- FreeBSD met ZFS - 6 x 1 TB in RaidZ

Mr.M

http://www.6moons.com/audioreviews/audion/1.html

Ook een leuk stukje leesvoer.

Wel leuk om te zien dat de pass int 150 welke een mooie match is  met de kharmas hier in vergelijking genoemd wordt.

This review page is supported in part by the sponsors whose ad banners are displayed below

Did you see that glory? It's an appropriate icon for our subject today. 

For me it first brought to mind a halo—also known as a nimbus or aureole—which is a ring of light that surrounds a person in art. Halos may be shown as almost any color but as they represent light are most often depicted as golden, yellow or white. 

Depending on the position of the sun coming through one of the windows in the listening room, it appears as a luminous disk around the amp. As the day wanes it becomes an aureole, with the disc shape becoming oval and then elliptical in form, eventually enveloping the whole system. 

Did you know that the combination of halo and aureole is called a glory? I sure didn't but it's a fitting word for this amp. When used as an adjective (or found in an amp) we end up with the word glorious as in highly enjoyable.

Which is what the hobby is all about for me. Of course she who can't help but be adored for her seemingly inexhaustible tolerance calls the hobby something else. But, but - for the record, I do not suffer from insanity. I try to enjoy every minute of it.

"Vanishing Point" by Iardacil

Seriously ... how does it sound?! What makes the Audion special is the fact that it offers both aural ease and liquid momentum. It's also eerily quiet upon powering up. In those respects it reminds me a lot of the Pass Labs INT-30A. Listening sessions were exceptionally effortless. Then again it doesn't remind me of the Pass at all. Despite its absence of electronic hash the Audion doesn't deliver the same level of lucidity or extensive reach in the top and bottom octaves. It does however make music come alive with impressive emotional essence in the mids - more spirit or musically vibrational bloom if you will. So in the realm of tone, harmonics and texture it surpasses the Pass. And in classic 300B form the Audion is sumptuous with voices whether it's Jacinta purring, Chrissie Hynde panting, Sinatra swingin' or Lightnin' Hopkins supplicatin'... all—and here's what separates it from some others—whilst remaining well-balanced, well-grounded and well-focused.

Robiwan

Citaat van: maz op juli 19, 2015, 11:27:14

Ik moet je eerlijk zeggen ,ik zat zolang lekker te luisteren dat ik op gegeven moment in slaap viel.;)
Dat is voor mij de beste teken die er is.

slaap jij uberhaupt wel eens? :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Mr.M

Citaat van: LPlover op juli 19, 2015, 11:47:28
slaap jij uberhaupt wel eens? :D
Hahaha. Ben niet zoeen vroeg slaper. Heb de openingstijden van de zaak ook aangepast naar 10.00 ;). Scheelt weer, dan kan ik het later maken.

Ik heb genoeg aan 5 uur slaap. Vind het zonde van tijd om te slapen.haha.

bert50

Ik zeg een Accuphase klasse A je weet niet wat je hoort Maz ik speel zelf met de E 600
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Thanatos

take5

Citaat van: Rusher op juli 18, 2015, 18:20:31
Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe hard je begonnen bent ;)