aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: tompj op juli 15, 2015, 16:59:52
Je lijkt tot op heden nog niet volop overtuigd...

Dat beangstigende gevoel bekruipt mij ook van meet af aan :nopompom:

larsonator

Citaat van: tompj op juli 15, 2015, 16:59:52
Je lijkt tot op heden nog niet volop overtuigd...

Citaat van: twani op juli 15, 2015, 17:19:58
Dat beangstigende gevoel bekruipt mij ook van meet af aan :nopompom:
it's the journey that matters not the destination  :D

tompj

Citaat van: larsonator op juli 15, 2015, 17:24:43
Met de nodige steun en goede adviezen van zijn forumvrienden (en vooral zijn eigen geëxperimenteer) gaat het vast goed komen. Die prachtige luidsprekers zijn vast aan het zingen te krijgen bij MAZ.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

YamahaRXV

Citaat van: larsonator op juli 15, 2015, 17:24:43

Denk dat deze meer van toepassing is  ;)

Sometimes it's the journey that teaches you a lot about your destination.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

erik s.

Citaat van: maz op juli 12, 2015, 05:38:16
mijn platenspeler lagertje is ook binnen dus kan straks ook platen draaien...alles begint een beetje goed te komen.

morgen maar eens de spectrals aan hangen. maar eerst  kijken hoe het met de spectral verhaal zit? heb ik nou perse een mit LS kabels nodig? want ik zie het echt niet zitten om nogeens  een dikke kabels te moeten kopen om deze spectrals aan te sluiten.

ik hoor verschillende verhalen.de eene zegt ja, is een must. de ander zegt nee. dan heb je weer iemand die zegt , het moet nogeens een speciale mit zijn voor spectral????

weet hier iets van???? voordat ik iets opblaas hier?? hahah ik heb al eerder dikke spul opgeblazen en ben daar getraumatiseerd door.lol ..(asr emitter 2. waarvan alle 20 transistors ontploften ,letterlijk.)toen ik hem hard zetten.

het gaat hier om de spectral dcm12 vven de dma90 ev. de interlinks zijn wel van mit EVO 350 SHOTGUN.(huidige oracle serie)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larsonator

Citaat van: sultankat op juli 15, 2015, 17:36:28
+1
naar mijn bescheiden mening is dat aan MAZ om dat aan te geven. het is immers zijn topic die ''vervuilt'' word met relevante  informatie

chansig

@Erik S.:

:D

Zo dat was even zoeken en daar had hij nog geen antwoord op gekregen ? En toen ging het plots over Avalon en MIT... en dat allemaal omdat Maz zich afvroeg, 3 dagen geleden, of hij de boel niet kon opblazen. :D :D :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: tompj op juli 15, 2015, 17:32:06
Met de nodige steun en goede adviezen van zijn forumvrienden (en vooral zijn eigen geëxperimenteer) gaat het vast goed komen. Die prachtige luidsprekers zijn vast aan het zingen te krijgen bij MAZ.

Daar ben ik 100% zeker van want ze hebben in de oude opstelling (!!) met de juiste versterking meer dan goed gezongen  ;)

Citaat van: maz op maart 23, 2015, 12:52:33
was ik maar rijk en niet zo knap....hahahaha... lol

dit waren echt juweeeltjes om te zien en horen.... echt een muzikalespeaker welke goed matched met mijn ruimte.. was even bezig met plaatsing maar als je ze eenmaal goed heb dan dwaal je weg in een bol van geluid welke 360 graden om je heen sprankeld en doet...

waanzinnige speakers voor zoeen klein kastje en vrij klein unit.7 inch...

Citaat van: Thanatos op maart 23, 2015, 12:02:25
Eerste indruk was.. wat zijn ze klein.. Maar dit zijn werkelijk schitterende weergevers. Het beste, naar mijn smaak, wat ik tot nu toe bij Maz in huis gehoord heb. De Vivids waren tonaal wat te fris en geaccentueerd naar mijn smaak. Maar dit is tonaal spot on. Mega soundstage en perfecte plaatsing. De tweeter is een hele mooie zonder randjes of bij effecten. Niet betaalbaar voor mij maar het zijn juweeltjes..
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

erik s.

Citaat van: Midcall op juli 15, 2015, 14:27:24
Ik hecht niet zoveel waarde aan mooie teksten die voortkomen uit een commerciële joint venture van twee merken. Maar het is wel een goed verhaal verder, daar niet van.
Ik vind het redelijk schandalig dat je de filosofie van Keith O Johnson af doet als marketing BS.
Pagina's over Pass mag blijkbaar wel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

contour3.0

Citaat van: chansig op juli 15, 2015, 17:49:06
@Erik S.:

:D

Zo dat was even zoeken en daar had hij nog geen antwoord op gekregen ? En toen ging het plots over Avalon en MIT... en dat allemaal omdat Maz zich afvroeg, 3 dagen geleden, of hij de boel niet kon opblazen. :D :D :D

Gr Hans

en laat hij daar nou nog geen antwoord op gekregen hebben..........

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

erik s.

Citaat van: contour3.0 op juli 15, 2015, 18:04:55
en laat hij daar nou nog geen antwoord op gekregen hebben..........

Rob
Zeker wel, dat schrijft Maz zelf, hij heeft de set niet opgeblazen.

Deleted Member 2

YamahaRXV

Citaat van: erik s. op juli 15, 2015, 18:02:03
Ik vind het redelijk schandalig dat je de filosofie van Keith O Johnson af doet als marketing BS.
Pagina's over Pass mag blijkbaar wel.

Wat een pagina vullende vasthoudendheid toch zeg voor een stukje bewijsvoering (?).... :withstupid:
Is MIT één van de hardlopers in je assortiment of zo ?

erik s.

Citaat van: YamahaRXV op juli 15, 2015, 18:16:09
Wat een pagina vullende vasthoudendheid toch zeg voor een stukje bewijsvoering (?).... :withstupid:
Is MIT één van de hardlopers in je assortiment of zo ?
Eh, dit gaat over Spectral.....

YamahaRXV

contour3.0

Citaat van: erik s. op juli 15, 2015, 18:11:10
Zeker wel, dat schrijft Maz zelf, hij heeft de set niet opgeblazen.

Juist!! ;D Maar dat antwoord kwam niet van jou. ;D
Rob
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Mr.M

Citaat van: Maro op juli 15, 2015, 15:27:40
Vraag is alleen voor hoelang?  :D
Om precies te zijn heb ik hem om 16.24 weggedaan . En om 16.25 heb ik de classe 2200 eindtrap van vama gekocht.

:pompom:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

contour3.0

Citaat van: maz op juli 15, 2015, 18:39:07
Om precies te zijn heb ik hem om 16.24 weggedaan . En om 16.25 heb ik de classe 2200 eindtrap van vama gekocht.

;D ;D :D :D ;D ;D :D :D

Rob

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 15, 2015, 18:39:07

:o  :D

Oud lid

Mr.M

De antwoord op spectral combo en of ik welnof niet zonder mit kan draaien heb ik uitgebreid op pm gehad van JAN ROTTERDAM.
Ook op aanrader van jan heb ik een krachtige eindtrap gehaald gezien hij zelf ook veel ervaring heeft met kharma.

Dus vanavond in huize maz de sphinx p4 mk3 vv en de classe 2200.- 2x200watt @8ohm ev.

Ben benieuwd.

@allen de TS vermaakt zich ten alle tijden.;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

michel69

Feli Maz met deze krachtpatser  ;D je dacht ook bij jezelf na het advies van Jan dan gaan we het ook maar gelijk goed doen :clapping: :headbanging: :worship:........houd je rack dat monster wel.... :hehe:
Ben heel benieuwd hoe je de Classe gaat beleven icm met je Kharma's iig heel veel luisterplezier vanavond of vannacht aangezien je meestal je bevindingen zo rond enen post ;)
Staan de Kharma's nog steeds midden in je kamer? of heb je ze weer voor een goed vergelijk weer op de oude plek neer gezet?

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op juli 15, 2015, 21:56:02
Feli Maz met deze krachtpatser  ;D je dacht ook bij jezelf na het advies van Jan dan gaan we het ook maar gelijk goed doen :clapping: :headbanging: :worship:........houd je rack dat monster wel.... :hehe:
Ben heel benieuwd hoe je de Classe gaat beleven icm met je Kharma's iig heel veel luisterplezier vanavond of vannacht aangezien je meestal je bevindingen zo rond enen post ;)
Staan de Kharma's nog steeds midden in je kamer? of heb je ze weer voor een goed vergelijk weer op de oude plek neer gezet?
hoi michel net de kharmas aangesloten in de nieuwe opstelling en de 300b staat op te warmen en  :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :inlove: :inlove:
wat een verschil zeg, . zo ken ik de kharmas.  rust, balans,soundstage,plaatsing.... de kharmas zingen nu en de akoestiek gooit geen roet in het geluid.
ze blijven lekker zo staan .
nu klinkt de 300b nog mooier dan eerst,  oeeffffff.  ben echt benieuwd wat de grote classe doet . ik heb me echt vergist in de formaat van die dingen. maar goed hier zie en voel je tenminste waar je voor betaald.

dit moest ik ook ooit in huis hebben , zoeen dikke eindbak.

straks een massief 200watt eindbak naast een 9watt 300btje. kracht tegen emotie. of liefst allebei als ikmde buizen vv op de classe zet.
ben benieuw ook hoe de dac vv het doet tegen de buizen voortrap

fotos volgen.