aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

holco

Citaat van: michel69 op juli 11, 2015, 10:21:29
Zo zeg Maz wat een schoonheden zeg :inlove:......maar uhm naar wie kijk je nu liever in huis naar je Kharma's of je vriendin.... ;) ;D.

Ik denk dat we eerst eens zijn vriendin in een mooie pose naast de Karma's moeten zien om dat te kunnen beoordelen  :D
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

YamahaRXV

Citaat van: holco op juli 11, 2015, 11:18:32
Ik denk dat we eerst eens zijn vriendin in een mooie pose naast de Karma's moeten zien om dat te kunnen beoordelen  :D

Met beiden kan je goed voor de dag komen hoor  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Marco66

Prachtige speakers Maz, ben zeer benieuwd naar de sound!
Hoor wel anneer er een luistersessie geplanned wordt  ;D

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

... of ook van de verpakking ontdaan voor of op het kleedje  :blush:

Citaat van: holco op juli 11, 2015, 11:18:32
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

rovinggecko

Citaat van: YamahaRXV op juli 11, 2015, 09:53:30
Jammer dat dit soort reacties (evenals gezever over frontjes die niet netjes zouden aansluiten ??) duidelijk meer de boventoon voeren dan welgemeende complimenten en felicitaties aan het adres van iemand die gewoon een topset speakers heeft staan en daar ook nog eens ettelijke duizenden euro,s voor neer heb moeten tellen... de gunfactor is weer ver te zoeken  :-X
Het zal misschien niet zo bedoeld zijn, maar de hoeveelheid sarcasme in de post doet eerlijk gezegd toch anders vermoeden, beetje jammer  :(
Is inderdaad niet zo bedoeld. Integendeel. Lees het rustig in een positief daglicht.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

michel69

Citaat van: Xander32 op juli 11, 2015, 11:53:49
... of ook van de verpakking ontdaan voor of op het kleedje  :blush:

;D we kunnen zien dat de temperaturen buiten aan het stijgen zijn........................ ;) :P
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Midcall

Citaat van: rovinggecko op juli 11, 2015, 12:36:16
Is inderdaad niet zo bedoeld. Integendeel. Lees het rustig in een positief daglicht.
Er zijn mensen die moeilijk onderscheid kunnen maken tussen sarcasme en ironie. Tegenwoordig moeten overal smilies bij geloof ik wanneer het ironisch is bedoeld.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Marino

Wow wat mooi!!! Genoeg app om op los te laten ook dus dat gaat goed komen!! Veel plezier!!
Versterking:
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2

Mr.M

Citaat van: Bama op juli 11, 2015, 10:30:54
Ik had ze gewoon in de krat in de auto staan en ik stuurde Maz een bericht: ze staan heerlijk in te spelen en ze bevallen nu al.
Duurde geen 5 tellen of hij belde me, was zich rot geschrokken.

En doe de groeten aan je vader Maz, erg aardige man, jammer dat zijn zoon hem zoveel laat sjouwen. ;D
hahahahah het is weer een feest hier zo te zien. :) , bedankt voor de leuke reacties, en inderdaad, de ford ka geladen met een berg audio spul is inderdaad hilarisch.

:clapping: :clapping:

jij ook bedankt ton voor de moeite, wordt zeer gewaardeerde. ook de groeten aan je lieve vrouw , tis ma goed dat je de kisten niet opentrok anders had ik waarschijnlijk met een vivid thuisgekomen.hahahaha

trouwens ton  wat klinkt die vivid b1 waanzinnig goed zeg...pffffffffff  . iedereen zou echt een keer vivids welke goed opgesteld zijn moeten horen, dan snappen ze wat ik bedoel.

waaanzinnig geluid hebben  die vivids zeg. had ik de kharmas niet gekocht dan hadden de vivids nu ier gestaan en niet meer weggegaan tot ik de grote broers kon kopen.:)

als ik ooit deze kharmas wegdoe dan koop ik een vivid GIYA 4.  :wub: :wub: :wub:

dat is een speaker die ik ooit zal hebben. dus er is hoop voor de toekomst in huize maz. hahahahah   
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

felix01

wanneer ga je de spectral set aansluiten Maz,ben best benieuwd hoe dat gaat.
Over welke voor eind  combi van spectral gaat het?

grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Pjotr27

Citeerals ik ooit deze kharmas wegdoe dan koop ik een vivid GIYA 4.  :wub: :wub: :wub:

dat is een speaker die ik ooit zal hebben. dus er is hoop voor de toekomst in huize maz. hahahahah 

Ben benieuwd wanneer je een set tegen het lijf loopt.....
Gaan de Kharma`s het inspelen halen in Huize Maz?????/
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Felicitaties zijn op zijn plaats hier Maz! Wat een prachtige luidsprekers. Kan me niet voorstellen dat die niet hemels zullen klinken. Zie uit naar je luisterindrukken en nog meer foto's.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: felix01 op juli 11, 2015, 15:51:45
wanneer ga je de spectral set aansluiten Maz,ben best benieuwd hoe dat gaat.
Over welke voor eind  combi van spectral gaat het?

grtz
Ik ga ze morgen aansluiten . ben zeer benieuwd , eerste keer dat ik spectral in handen heb. Misschien is het wel een goed match , alleen ik zoek geen goed match , ik wil. De magie horen van de s7s , dus neem geen genoegen met een goede match. Moet de magische match zijn.;)

Citaat van: Pjotr27 op juli 11, 2015, 16:13:39
Ben benieuwd wanneer je een set tegen het lijf loopt.....
Gaan de Kharma`s het inspelen halen in Huize Maz?????/
Dat zal even duren. Die giya 4 is pas nieuw en zeeeer zeldzaam. Ook je ruime moet daarvoor geschikt zijn en dat is in mijn geval zeker niet voor een giya.
Ze kosten ook nieuw behoorlijk meer dan de kharmas, rond 25.000.-:(

Ikga eerst eens kijken hoe dit gaat in mijn huidige opstelling,  Peter van kharma zegt dat de s7 beter geschikt was voor spelen in de breedte dan de s7s ivm laag uitput. De s7s gaat iets dieper blijkbaar en dat is in mijn opstelling nu nadelig. Maar dan aan de andere kant heeft de s7de verfijning van de signiture niet.(mseer oplossend vermogen ).
Eerst maar eens wat uren maken met de nieuwe speeltjes. Ze staan nu continue aan , dus beginnetje is er.

Citaat van: Kerkhoffd op juli 11, 2015, 22:24:02
Felicitaties zijn op zijn plaats hier Maz! Wat een prachtige luidsprekers. Kan me niet voorstellen dat die niet hemels zullen klinken. Zie uit naar je luisterindrukken en nog meer foto's.

Zdank u, ze kunnen waanzinnig klinken alleen je opstelling en versterker keuze is heel belangrijk.
Ik weet dat ik toen ook behoorlijk wat App,had staan toen ik ze voor eerst op demo kreeg en echt muzikaal zingen deden ze met de pass Labs en ml38s combo. De rest was goed maar net niet magisch.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

hmmmmm...iedereen slaapt zo te zien r? hahahaha zie dat ik solo ben op ht. :clapping:

even uitgebrid zitten luisteren en de 300b met zijn 9watt is meer dan zat om mijn kamer van geluid te vullen in dezeopstelling.

wat me wel opvalt aan deze opstelling is dat,het laag teveel kan worden als je de volume opkrikt.(bij sommige opnames)
je kan met deze opstellong niet echt hard spelen . dan loopt de sweetspot dicht met teveel aan laag energie.

ik denk dat ik nog wat moet schuiven met de ls en zit plek om de beste opstelling te vinden.

verder is de eerste 24aan inspelen al doorheen. ik dacht dat ik  een klein 200 uur nodig had om ze op niveau te brengen.

Mr.M

mijn platenspeler lagertje is ook binnen dus kan straks ook platen draaien...alles begint een beetje goed te komen.

morgen maar eens de spectrals aan hangen. maar eerst  kijken hoe het met de spectral verhaal zit? heb ik nou perse een mit LS kabels nodig? want ik zie het echt niet zitten om nogeens  een dikke kabels te moeten kopen om deze spectrals aan te sluiten.

ik hoor verschillende verhalen.de eene zegt ja, is een must. de ander zegt nee. dan heb je weer iemand die zegt , het moet nogeens een speciale mit zijn voor spectral????

weet hier iets van???? voordat ik iets opblaas hier?? hahah ik heb al eerder dikke spul opgeblazen en ben daar getraumatiseerd door.lol ..(asr emitter 2. waarvan alle 20 transistors ontploften ,letterlijk.)toen ik hem hard zetten.

het gaat hier om de spectral dcm12 vven de dma90 ev. de interlinks zijn wel van mit EVO 350 SHOTGUN.(huidige oracle serie)

Mr.M

normaal ben ik absoluut geen MIT fan maar aangezien ik dit toch in huis hebt en ze zijn uit de toplijn kan ik het niet laten om ze er achter te hangen.
normaal gebruil ik puur zilver interlinks en dat vond ik altijd beste.

heb net deze mini stofzuigers  aan de 300b gehangen en ........ ik wil het niet toegeven, want ik haat kabels met een kastje er aan maar hier hangt toch een bepaald rust aan wat vooral bij stemmen naar voren komt.
het laag is ook wat minder nadrukkelijk . deze interlink heeft toch een bepaald "filtering" of effect ...(zeer positief te ervaren).

ik heb nu een van mijn referentie muziek op en ik maak geen grap ik wist dat er een soort getik(gesis) was op achtergrond was  maar dat viel me nooit op als een hele tijd aanwezig instrument.
ik zit nu te luisteren en ik hoorde de hele tijd een duidelijk ritme waarmee hij meedoet met de  rest(met korrels gevuld instrument lijkt wel) alleen nu kan ik hem vanaf begin tot eind volgen.  raak hem geen moement kwijt tussen de rest. kan zelfs zeggen :ik vind Dat hij af en toe  ritmisch niet  lekker meedoet met de rest van "band".hahah

Mr.M

Maikel_audionerd

Geweldige set speakers Maz!!  :inlove:  :pompom:  :thumbs-up:
Heel erg mooi om te zien, mooie kleur en dat moet inderdaad hemels klinken. Blijft een erg leuk topic dit !
Ben zoals velen hier benieuwd wat de magische combi gaat zijn en wat je van Spectral gaat vinden. Ik weet helaas niets van dit merk maar kan me niet voorstellen dat je iets kan opblazen door het grote frequentiebereik, je speakers geven die laatste Mhz'en gewoon niet weer lijkt me.

Veel plezier en succes met wakker blijven op je werk haha
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

fanny

Als je geen MIT speakerkabels gebruikt gaat het verhaal rond dat je de eindversterker kan beschadigen door ossilatie, staat ook in hun manuals

jvanhambelgium

Citaat van: maz op juli 12, 2015, 06:21:09
ik heb nu een van mijn referentie muziek op en ik maak geen grap ik wist dat er een soort getik(gesis) was op achtergrond was  maar dat viel me nooit op als een hele tijd aanwezig instrument.
ik zit nu te luisteren en ik hoorde de hele tijd een duidelijk ritme waarmee hij meedoet met de  rest(met korrels gevuld instrument lijkt wel) alleen nu kan ik hem vanaf begin tot eind volgen.  raak hem geen moement kwijt tussen de rest. kan zelfs zeggen :ik vind Dat hij af en toe  ritmisch niet  lekker meedoet met de rest van "band".hahah

Heb je daar een titel & uitvoerder van ? Wil wel eens vergelijken met wat ik hier te horen krijg.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

take5

Mooie speakers Maz! Ben benieuwd wat je favoriete opstelling zal blijken over een tijdje

katwax

Ziet er mooi uit Maz.
Het wordt wel tijd dat je de luidsprekers voorziet van wat meer power als ik het zo lees :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

BuSpu

Citaat van: fanny op juli 12, 2015, 08:38:28
Als je geen MIT speakerkabels gebruikt gaat het verhaal rond dat je de eindversterker kan beschadigen door ossilatie, staat ook in hun manuals
Ik heb jarenlang met MIT interlinks maar Audioquest speakerkabels gespeeld zonder een probleem. Deze opzet heb ik ook uitgebreid besproken met MoreMusic de importeur en ook zij vonden dat niet gevaarlijk. Voor de synergie is alles MIT misschien beter maar volgens mij loop je met deze setup absoluut geen gevaar.

erik s.

Sprookjes zijn leuk, maar verwar ze niet met de realiteit.
Een Magnum MA is bv al een stuk beter dan een eerste generatie Oracle.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B