aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: erik s. op juli 14, 2015, 17:22:05
Zeker,  en daarom is MIT ook het huismerk van o.a. Spectral en Avalon.

En dat betekent dan Erik? :unsure:

Ernst Jan

Citaat van: Bama op juli 14, 2015, 08:09:39
Vanochtend mijn vrouw even buiten gezet en dat geeft inderdaad meer rust.

Bedankt, kan een verschoning gaan halen.   :hehe:

felix01

Citaat van: patsijb op juli 14, 2015, 17:12:52
ben ook geen fan van MIT maar ja ieder zijn smaak..
geprobeerd en ze komen bij mij nooit meer terug
Combineert nochtans heel goed in mijn set.Geen van de negatieve eigenschappen hier genoemd kan ik bevestigen....
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

erik s.

Citaat van: twani op juli 14, 2015, 17:57:34
En dat betekent dan Erik? :unsure:
Dat deze topmerken de kwaliteiten van MIT weten te waarderen.
Ook bv Wilson gebruikt MIT.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kerkhoffd

Combineert hier ook meer dan prima. Maar zoals eerder gezegd door Patsi zal het ook zeker een kwestie van smaak (én match met andere componenten én akoestiek) zijn. Zoals eigenlijk altijd bij iedere set is er niet één merk altijd goed of altijd slecht.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: felix01 op juli 14, 2015, 18:21:23
Combineert nochtans heel goed in mijn set.Geen van de negatieve eigenschappen hier genoemd kan ik bevestigen....
Ik heb nooit gezegd dat het negatieve eigenschappen zijn. Bij de juiste opstelling kan het heel goed gaan. Dat een bepaalde kabel iets aardiger in het hoog is wil niet zeggen slecht. Het moet de juiste match vormen met je set.en bij spectrale is mit de juiste match.  Zo kan ieder fabrikant zijn geluid een beetje tunen met kabels.

De mit welke ik heb klinkt best goed , op een bepaalde manier doet die leuke dingen met het geluid.. Als dat je voorkeur is dan is deze kabel top. Als dan niet je voorkeur heeft dan is dat niet de juiste kabel voor je.

Dan ik geen liefhebber bent van kastjes op kabels is persoonlijk mening en niet omdat ze slecht klinken. Heb te weinig ervaring met mit om daar een uitspraak over te doen.
Ik vind wel dat deze kastjes bepaalde sfeer creëren welke op de juiste setting heel leuk kan klinken.

Daarom zei ik ik ben geen voor staande van kastjes maar deze 350 evo doet me wel wat met bepaalde soort muziek. Romantische weergave....;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

mijn smaak is t ook niet kabels met n kast erom..
maar geluidtechnisch vond ik ze gewoon niet passen met wat ik thuis heb/had..
daar voldeden andere merken weer beter naar mijn smaak..

gelukkig bewandelt iedereen het hifipad anders..

Doubleoz

Zal z'n vriendin blij mee zijn dat z'n kabels in ieder geval voor een stukje romantiek zorgt[emoji6]
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Mr.M

Straks de boel omgooien en de speakers in de lengte van kamer plaatsen richting het glas.

Pfff dit wordt weer zweten.

Citaat van: Doubleoz op juli 14, 2015, 19:51:39
Zal z'n vriendin blij mee zijn dat z'n kabels in ieder geval voor een stukje romantiek zorgt[emoji6]

Die romantiek merkt ze niets van.;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

erik s.

Dat romansche heeft een moderne MIT dus niet, wel veel diepte en breedte in het geluidsbeeld.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

De romantische is nou net wat my beviel eigenlijk aan deze mit evo 350 .veel diepte en breedte gooit mijn vertrouwde german high end pss silver ook.
Dus in mij  geval is dat total niet negatief erik.

Ik heb nu een beetje de voorkeur naar een warm en pakkend geluid. Vroeger wilde ik meer en meer resolutie  horen in het opname en muziek en nu wil ik meer gevoel bij muziek.

ik merk dat ik steeds meer naar het" beleving" luister in muziek in totaliteit dan naar wat er allemaal gebeurt in het het opname.(luisteren naar ieder tinkel en tankeltje ipv muziek in het geheel en de beleving daarvan.)

Dus ik beoordeel mijn set nu ook anders dan vroeger.

Net even de boel omgegooid en de speakers anders opgesteld om te kijken hoe dit klinkt.
Ziet er apart uit,speakers in midden van woonkamer maar goed tis een test opstelling.

hifi-annemie

Citaat van: maz op juli 15, 2015, 02:15:38

Ik heb nu een beetje de voorkeur naar een warm en pakkend geluid. Vroeger wilde ik meer en meer resolutie  horen in het opname en muziek en nu wil ik meer gevoel bij muziek.

ik merk dat ik steeds meer naar het" beleving" luister in muziek in totaliteit dan naar wat er allemaal gebeurt in het het opname.(luisteren naar ieder tinkel en tankeltje ipv muziek in het geheel en de beleving daarvan.)

Dat gaat steeds meer richting Audio Note.

twani

Citaat van: hifi-ralph op juli 15, 2015, 09:43:10
Dat gaat steeds meer richting Audio Note.

En het oude Franco Serblin SF, Harbeth, Diapason, Kudos, Stirling enz enz.....

Mr.M

Nieuwe opstelling

ziet er apart uit maa rgoed tis een test opstelling. als het echt goed klinkt maak ik er omheen ruimte vrij en stel ze netjes op. ziet een beetje rommelig uit zo met al die spullen er naast.

ik vind het wel geinig hoe het staat. net twee decor stukken in de kamer. je kan niet zeggen dat ze niet vrij in de kamer staan. :clapping:

Mr.M

larsonator

Mr.M

Citaat van: larsonator op juli 15, 2015, 11:15:22
waar ga je dan zelf zitten MAZ?
als ik s avonds echt ga luisteren dan zet ik me luisterstoel op de sweetspot. anders gewoon op de bank. daar vandaan in de foto ook gemaakt.

contour3.0

Citaat van: maz op juli 15, 2015, 02:15:38

Dus ik beoordeel mijn set nu ook anders dan vroeger.

Grappig dat je dit schrijft Maz!!
ik ben eigenlijk een beetje dezelfde richting opgegaan. Nu was het niet zo dat mijn vorige luidsprekers(Dynaudio Contour 3.0) het toppunt van resolutie waren, maar mijn nieuwe luidsprekers zijn dat in ieder geval ook niet . daarnaast hebben ze een vriendelijkere (minder diepe) laagweergave, maar wat er uitkomt is wel heerlijk strak.
door dit soort zaken leer je weer naar muziek te luisteren i.p.v techniek, opnames en apparatuur, wel zo lekker.

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

contour3.0

Maz?? waar zijn je luidspreker kabels gebleven, zie ze niet in de foto, en dat rack rechts........staat dat niet erg dicht op de Kharma?? :-\
geweldige luidsprekers overigens, maar dat blijven we zeggen ;D ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Mr.M

Citaat van: contour3.0 op juli 15, 2015, 11:44:17
Grappig dat je dit schrijft Maz!!
ik ben eigenlijk een beetje dezelfde richting opgegaan. Nu was het niet zo dat mijn vorige luidsprekers(Dynaudio Contour 3.0) het toppunt van resolutie waren, maar mijn nieuwe luidsprekers zijn dat in ieder geval ook niet . daarnaast hebben ze een vriendelijkere (minder diepe) laagweergave, maar wat er uitkomt is wel heerlijk strak.
door dit soort zaken leer je weer naar muziek te luisteren i.p.v techniek, opnames en apparatuur, wel zo lekker.

Rob
is ook zo. in begin was ik heel antoujast over wat een speaker kon weergeven en hoeveel resolutie en tinkel tankel je kon horen en nu gaat mij meer om de muzikaliteit in geheel, liefst met de verfijning en alle tinkel en tankeltjes maar dan op een muzikaal manier weergegeven zodat je aandacht niet naar de resolutie gaat maar naar de beleving van het heel.

Mr.M

Citaat van: contour3.0 op juli 15, 2015, 11:46:20
Maz?? waar zijn je luidspreker kabels gebleven, zie ze niet in de foto, en dat rack rechts........staat dat niet erg dicht op de Kharma?? :-\
geweldige luidsprekers overigens, maar dat blijven we zeggen ;D ;D

Rob

ls kabel gaat onder tapijt door naar de kharma(onderkant kharma )komen ze uit en dan onderdoor naar de achterkant.
tis geen dikke kabel.e
en dat rek staat inderdaad akelig dicht bij de kharmas. dus als dit goed klinkt gaat de rek weg aan beide kanten en gaan de kharmas vrij staan.
gister geen zin om de rek te verplaatsen. eerst maar eens luisteren hoe dit uitpakt.

Midcall

Citaat van: erik s. op juli 14, 2015, 18:32:23
Dat deze topmerken de kwaliteiten van MIT weten te waarderen.
Ook bv Wilson gebruikt MIT.
Waarderen in de financiële betekenis van het woord. Het gaat hier om commerciële samenwerking, net zoals er andere merken zijn die met Transparent, Cardas of Van Den Hul een commerciële relatie hebben.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

patsijb

dat wordt nog wat als je dikke kharmas gebruikt als speakerkabels
kom tapijt halve meter omhoog

scrutinizer

Deze samenwerking heeft 'iets meer' te maken met de visie van Keith O johnson en zijn Reference Recordings.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

erik s.

Citaat van: Midcall op juli 15, 2015, 12:09:22
Waarderen in de financiële betekenis van het woord. Het gaat hier om commerciële samenwerking, net zoals er andere merken zijn die met Transparent, Cardas of Van Den Hul een commerciële relatie hebben.
Als ze niet zouden vinden dat MIT het beste met hun product presteert, zouden ze die echt niet zelf gebruiken.