aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Ik vind dat mijn topic behoorlijk variërend is en vermakelijk met alle discusies en tips.. ;) lol

Dat teveel tegelijk switchen  geen duidelijk resultaat geeft en alles maar moeilijker maakt betreft Onderscheiden van verschillen en waar jee echt verschil in hoort  ben ik mee eens.

Echter er zit zeker eens soort structuur in mijn geswitch.;). Ik let op alle variabels en ben bewust van ieder verandering en de gevolgen daarvan vandaar dat ik nog geen duidelijk uitspraak doe en revieuw van hoe wat en waar.
Voor nu;!!! Met speakers welke niet ingespeeld zijn, vind ik de 300b het lekkerst klinken. Ongeacht welke kabel ik erachter hang of hoe de speakers opgesteld staan en of ze wel of niet ingespeeld zijn.

Dit is mijn beleving met de niet goed ingespeeld en niet optimaal gepositioneerd kharma.

Ik geloof niet dat als ze ingespeld zijn dat de eens component welke minder was ineens beter gaat klinken dan de ander welke lekkerder klonk.

Er is een bepaalde emotie in muziek welke mij moet pakken, als een van de 5 versterkers welke ik hier heb dat wel kan op een niet ingespeeld speaker die niet optimaal gepositioneerd is dan gaat de rest exit. Ik geloof er nniet in dat een eerst minder goed matchend spul na 200 uur ineens beter matched met de speakers dan zijn rivaal welke vanaf begin al beter presteerde.;)

Dat is mijn beredenering en denkwijze.

Thanathos was bij mij vanavond en we hebben met een en ander geswitched en wat dingen beluisterd .

Hij mag zelf invullen wat hij het lekkerst vond klinken .....

Tot zover is de 300b mijn favoriet met zijn 2x9watt....e;)

Waar ik heel nieuwsgierig naar was ,is: hoe hij het laag zou ervaren met de 300b gezien de slechte verhalen van 300b en laag controle,

Ik ervaar het persoonlijk als goed en aangenaam, dus niet boemerig ,ongecontroleerd of slap.
Kan aan mij leggen maar de 9watt is tot zover genoeg geweest in mijn ruimte .

De woord aan u JOHN...DE eerste die de kharmas op 3 verschillende setups heeft kunnen horen en mini beoordelen.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

djoeri

Mij eigenlijk niet, je hebt vaak maar heel weinig nodig in een gewone huiskamer, daarnaast is die woofer van kharma niet een 15inch met giga magneet dus trekt ook niet zo maar je versterker leeg. Daarnaast kan een goede buis een bepaalde rust creëren in ieder geval voor mij waardoor bepaalde onrust in mijn hoofd tot rust komt, ik weet niet hoe het bij jou is?
Misschien ook nog een AN buizen VV en DAC en het is compleet ;)

twani

Citaat van: maz op juli 14, 2015, 01:52:36
Verbaasd dat de 300b 9watter e lekkerste klint?

IK OOK.  :clapping: :clapping:

Mij niet. 

9 watt is zát op een makkelijke speakers.  Alleen geen verjaardagspartijtjes doen.  Gaat niet.

larsonator

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 23:32:19
Als de ondergrond niet goed is kan dit het geluidsbeeld helemaal verpesten!! dan heeft een goede stroomvoorziening/goede akoestiek/basis imo ook eigenlijk totaal geen zin idd.
leuke set MAZ! alleen jammer dat je kabels alles verne@ken  :baaa:

Bama

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 23:26:15

Eigenlijk heeft bijna alles wat flexibel moet blijven een naar effect op het geluid.

Vanochtend mijn vrouw even buiten gezet en dat geeft inderdaad meer rust.

larsonator

Citaat van: Bama op juli 14, 2015, 08:09:39
Vanochtend mijn vrouw even buiten gezet en dat geeft inderdaad meer rust.
toch wel 8 cm boven de vloer mag ik hopen?

patsijb

ik vind het grappig dat Maz met dezelfde speakers als ik (alleen dan signature) alles aanpakt
geeft aan dat iedereen alles anders beleeft en alles anders aanpakt..
ben newsgierig waar hij mee gaat eindigen(als dat gebeurt) bij zijn S7

Jumping Jack

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 23:12:00
Je gaat hier weer behoorlijk de mist in  ;) Ga je er eerst maar is in verdiepen.

Dat jij jouw overtuiging en ervaring deelt is prima, maar laat die stelligheid aub achterwege en laat ruimte voor de beleving van een ander.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 23:26:15

Eigenlijk heeft bijna alles wat flexibel moet blijven een naar effect op het geluid.

De luisteraar dus ook  ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Thanatos

Gisteravond inderdaad even bij Maz op de koffie geweest. Hij wilde graag mijn Sphinx PJ Four MK3 in zijn set horen en ik wilde de Kharma's in nieuwe setting wel eens horen.

Eerlijk is eerlijk. Voor een compacte 2-weg vloerstaander is dit een hele fraaie speaker. Ik vind hem in het wit 3x mooier als in het zwart. De zwarte daar kwamen de lijnen niet mooi uit nu in het wit staat er een heel andere speaker. Afwerking is echt heel erg goed. Enige wat ik jammer vond is dat het frontje wat te klein lijkt.. Maz heeft hiervoor ook een grotere doorlopende voor besteld.

We hebben de Kharma eindtrap icm Spectral gehoord. De Kharma EV icm mijn Sphinx en de de 300B. Ik denk dat de Kharma EV de beperkende factor was. De 300B klonk beter en heeft een mooie rijke sound en meer dan controle zat over het laag.  Mooie match. Alleen de magie met de Pass Aleph 0s en ML voortrap van toen met het demo paar heb ik vanavond nog niet gehoord.

De 300B is een elegante compacte oplossing. Klinkt erg goed. Persoonlijk denk ik dat bv een goede voortrap met een buis (bv. Audio Research) icm een Bryston uit de SST2 serie nog wel eens heel mooi kan uitpakken.

Enfin lekkere speaker die elk verschil goed laat horen. Als voorbeeld die enorme MIT interlink  :notify: die tussen voor en en eindtrap.. stereobeeld een meter breder en het hoog werd er softer van. Totaal niet mijn ding.

Verder denk ik dat de opstelling nog wel beter kan. Het audio rack aan de zijnkant en cd rek aan de andere kant. Ook tussen de speakers in zou het wat minder mogen. Dit gaat allemaal ten kosten van het stereobeeld. Niet dat het slecht was, maar het kan dus nog beter  :)

Ik zou persoonlijk een akoestiek man inschakelen om je te laten adviseren over de plaatsing en lichte behandeling van de akoestiek. Daarna kan het fine tunen beginnen met bronnen e.d. eerst de basis goed  :thumbs-up:

Complimenten een zeer mooie set speakers en geloof best dat dit eindstation is voorlopig.

Mr.M

Citaat van: larsonator op juli 14, 2015, 07:39:23
leuke set MAZ! alleen jammer dat je kabels alles verne@ken  :baaa:

nee hoor kabels zijn bij mij dik in orde. als je me goed kent dan weet je dat ik aandacht daarin besteed. als het goed matched en klinkt dan hang ik hem er achter.
mijn ls kabel momenteel  niet high end maar geeft een goed gebalanceerd geluid weer. ik heb een 9k ls kabel naast deze gehad en vond deze netzo lekker klinken om eerlijk te zijn. sinsdien speel ik hiermee. heb een berg kabels onder de bank dus als ik een kabel achter me set hang (ongeacht de uiterlijk en prijs )dan is daar over nagedacht en naar geluisterd.  O0

martin778

@Thanatos,

Alle interlinks van MIT deden dat bij mij, de speakerkabels ook. Geen idee waar het aan lag, ik vermoed dat ze misschien iets met de fase doen.
Op sommige sets kunnen ze wat zwaar/donker overkomen maar met B&W N802's vond ik ze wel mooi.

erik s.

Citaat van: martin778 op juli 14, 2015, 11:28:53
@Thanatos,

Alle interlinks van MIT deden dat bij mij, de speakerkabels ook. Geen idee waar het aan lag, ik vermoed dat ze misschien iets met de fase doen.
Op sommige sets kunnen ze wat zwaar/donker overkomen maar met B&W N802's vond ik ze wel mooi.
Bij de moderne generaties MIT geen ingetogen hoog meer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Bama

Citaat van: patsijb op juli 14, 2015, 08:11:50
ik vind het grappig dat Maz met dezelfde speakers als ik (alleen dan signature) alles aanpakt

Met alle respect maar een signature is toch wel wat anders dan een standaard s7.
Is een beetje als ik tegen iemand met een m3 zeg ik heb dezelfde wagen ik heb ook een 3serie terwijl het hart (de componenten) van een veel hogere kwaliteit zijn.

michel69

Hoi Maz zulke beauty's van speakers en dat zijn ze ;) verdienen het wel om goed geschreven te worden in je topic titel ;D

Groetjes Michel
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

gerzom

Hoi Maz, gefeliciteerd met je waanzinnige speakers!!

Citaat van: Thanatos op juli 14, 2015, 10:34:16
Alleen de magie met de Pass Aleph 0s en ML voortrap van toen met het demo paar heb ik vanavond nog niet gehoord.

Misschien toch zoiets er eens aanhangen:

2 x 60 watt, dus valt reuze mee qua wattage  ;)

En er staat nog een leuke set PASS ALEPH 1.2  op Audio-markt.de ........... :music:

Anyway, heel plezier met je ontdekkingstocht !!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mr.M

@ thanathos. leuk dat je geweest was, de opstelling is inderdaad niet optimaal en de magie zoals we het toen hoorden is er nog niet maar dat kan ook aan de opstelling liggen en de beperkingen van me akoestiek.

de pass labs aleph OS en de ml38s was echt een magische combi.. :inlove: :inlove: :inlove:

ik weet in ieder geval dat er 1 goed match is met deze kharmas ,  dus mocht ik niet helemaal overtuigd zijn met de naankomende setups dan ga ik gewoon opzoek naar een aleph en ml 38s.
die combi hebben we meegemaakt en genoteerd. nu nog kijken of het beter kan . O0 

de 300 b is wel een beetje wat ik zoek in geluid, rust, upfront image met genoeg diepte en grootheid in soundstage, mooie indrukwekkende  mids, romantisch geluid en absoluut niet aandringerig.

tot zover is 300b de baas.

Mr.M

Citaat van: gerzom op juli 14, 2015, 13:04:44
Hoi Maz, gefeliciteerd met je waanzinnige speakers!!

Misschien toch zoiets er eens aanhangen:

2 x 60 watt, dus valt reuze mee qua wattage  ;)

En er staat nog een leuke set PASS ALEPH 1.2  op Audio-markt.de ........... :music:

Anyway, heel plezier met je ontdekkingstocht !!!
tnx gerzom

dit  is inderdaad een mooie optie .alleen nu even buiten budget.:( misschien voor de toekomst.)

ik ga het toch niet bij een simpel versterker houden voor bij de kharmas  dus ....:);)

Kerkhoffd

De INT150 is buiten beeld Maz? Even los van of het budget er op dit moment voor beschikbaar is? Voor wat betreft de nieuwere MIT bekabeling kan ik bevestigen wat Erik S. zegt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op juli 14, 2015, 14:03:03
De INT150 is buiten beeld Maz? Even los van of het budget er op dit moment voor beschikbaar is? Voor wat betreft de nieuwere MIT bekabeling kan ik bevestigen wat Erik S. zegt.
nee deint is niet buiten beeld, die staat als optie opgeslagen. nadat ik genoeg heb gewisseld en een goed idee heb van wat het beste klinkt ga ik alles opsommen en een keuze maken.

en wat de mit kabels betreft , ik ben nooit liefhebber geweest van kabels met kastjes.

bij mij is vuistregel , hoe minder elektronica in je signaal pad des te zuiverder je geluid. dat je met spectral gedwongen wordt mit te gebruiken ala, maar zelf een kabel kopen met kastjes zou ik niet gauw doen, mits het echt een match is welke door een kastloze kabel niet kan worden evenaart.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

pameijer

Citaat van: erik s. op juli 14, 2015, 16:04:46
De 'kastjes" van de MIT zitten niet in de signaalweg.
Ze zitten slechts het signaal in de weg  :P
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

patsijb

ben ook geen fan van MIT maar ja ieder zijn smaak..
geprobeerd en ze komen bij mij nooit meer terug

erik s.

Citaat van: pameijer op juli 14, 2015, 16:33:30
Ze zitten slechts het signaal in de weg  :P
Zeker,  en daarom is MIT ook het huismerk van o.a. Spectral en Avalon.