aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: jvanhambelgium op juli 12, 2015, 09:21:42
Heb je daar een titel & uitvoerder van ? Wil wel eens vergelijken met wat ik hier te horen krijg.
Hoi  jan
Dit is het.

https://m.youtube.com/results?q=annabon&sm=1

Als je goed luistert hoor je dat de (drummer  of iemand anders met een zacht borsteltje op gegeven meoment over de drum vrijft of zoiet)
Dat hoor je het best op 4min en 10 seconde.vanaf dat punt is het beter volgbaar in opname.
Gister was dit zodanig hoog in resolitie en duidelijk dat ik het eigelijk niet terug herkende.

Kan ook zijn dat ik begon te halucineren door slaapgebrek hoor.lol audiofielen horen af en toe dingen als ze nieuw spul hebben die er allang zat maar nooit op gelet is ...dit nverschijnsel ken ik al te goed. Je hebt wat nieuws en "beter " en je verwacht verschillen. Als je verschillen verwacht dan gaat de mernselijk hersen ook OPZOEK naar verschillen rn komt met een antwoord op je vraag /beleving met een antwoord op wat je zoekt.je  weet wat ze zeggen, wie zoekt zal vinden. En zo werkt ons hersennen ook. Dat is tijdens onderzoeken bewezen.

Dus ja. Kan ook zijn dat ik daar last van had maar dat geloof ik niet.als je iets 100keer heb gehoord weet je in welke mate iets aanwezig is in de opname en gister sprong dit er echt uit.
Zie het als je favoriete eten waar ineens teveel zout in zit of je 12procent wijn welke ineens 25%alcohol beval.een wijnproever herkent dat meteen. ;)
Hier nog een fototje van de omega 7conus en de puur  berrylium tweeter.

En mijn kharma platrn.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Roderick

Hoi Maz,

Gefeliciteerd met je nieuwe speakers. Geniet ervan.
Zelf destijds bij Kharma in Breda ook een signature versie gehoord, de 3.2. Speelde lekker open en upfront. Kan me dus heel erg goed voorstellen dat je voor een signature versie bent gegaan.

Geheimtip:
Als je deze week tijd hebt zou je voor de gein eens naar Realistic Audio in Vlaardingen moeten gaan om eens kennis te maken Ensemble audio. Deze week is de eigenaar van Ensemble daar met een totale ensemble audio setup.
Is heel heel heel erg de moeite om daar eens naar te luisteren.

Groet,
Roderick

Bama

Citaat van: Roderick op juli 12, 2015, 12:15:51
Hoi Maz,

Gefeliciteerd met je nieuwe speakers. Geniet ervan.
Zelf destijds bij Kharma in Breda ook een signature versie gehoord, de 3.2. Speelde lekker open en upfront. Kan me dus heel erg goed voorstellen dat je voor een signature versie bent gegaan.

3.2 signature?

jvanhambelgium

Citaat van: maz op juli 12, 2015, 12:07:59
Hoi  jan
Dit is het.

https://m.youtube.com/results?q=annabon&sm=1

Als je goed luistert hoor je dat de (drummer  of iemand anders met een zacht borsteltje op gegeven meoment over de drum vrijft of zoiet)
Dat hoor je het best op 4min en 10 seconde.vanaf dat punt is het beter volgbaar in opname.
Gister was dit zodanig hoog in resolitie en duidelijk dat ik het eigelijk niet terug herkende.

Kan ook zijn dat ik begon te halucineren door slaapgebrek hoor.lol audiofielen horen af en toe dingen als ze nieuw spul hebben die er allang zat maar nooit op gelet is ...dit nverschijnsel ken ik al te goed. Je hebt wat nieuws en "beter " en je verwacht verschillen. Als je verschillen verwacht dan gaat de mernselijk hersen ook OPZOEK naar verschillen rn komt met een antwoord op je vraag /beleving met een antwoord op wat je zoekt.je  weet wat ze zeggen, wie zoekt zal vinden. En zo werkt ons hersennen ook. Dat is tijdens onderzoeken bewezen.

Ok, dat was best een mooi stukje muziek eigenlijk! Thanks - weeral iets nieuws kunnen horen
Valt dit onder categorie "etno jazz" ofzo ?

Ik heb even gekeken wat de kwaliteit op Youtube betrof voor deze en zag 44100Hz staan zonder opgave bitdiepte, maar dat zal wel 16bit zijn zodat het clipje ongeveer wel "CD kwaliteit" zou moeten hebben.
De track heeft erg mooi geluidsbeeld en klinkt mooi ruimtelijk. Erg veel "gelaagheid" dus daar valt altijd wel iets (nieuws) in te ontdekken.
Op 4m10 inderdaad begint zich (bij mij) op het LINKSE kanaal iets manifesteren dat "onderaan" hangt. Het begint erg zachtjes onderaan (je hoort het niet op "tweeterhoogte" zeg maar) en het lijkt me iets snaars-achtig. Ik ben geen echte instrument-kenner...
Het blijft hier ook altijd in het linkse kanaal zitten. Is dat ook zo in jouw waarneming ?

Dus het is geen hallucinatie hoor, duidelijk vanaf 4m10 is dat zeker mee aan het spelen.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Zodiac

Citaat van: jvanhambelgium op juli 12, 2015, 13:26:16
Ok, dat was best een mooi stukje muziek eigenlijk! Thanks - weeral iets nieuws kunnen horen
Valt dit onder categorie "etno jazz" ofzo ?

Ik heb even gekeken wat de kwaliteit op Youtube betrof voor deze en zag 44100Hz staan zonder opgave bitdiepte, maar dat zal wel 16bit zijn zodat het clipje ongeveer wel "CD kwaliteit" zou moeten hebben.
De track heeft erg mooi geluidsbeeld en klinkt mooi ruimtelijk. Erg veel "gelaagheid" dus daar valt altijd wel iets (nieuws) in te ontdekken.
Op 4m10 inderdaad begint zich (bij mij) op het LINKSE kanaal iets manifesteren dat "onderaan" hangt. Het begint erg zachtjes onderaan (je hoort het niet op "tweeterhoogte" zeg maar) en het lijkt me iets snaars-achtig. Ik ben geen echte instrument-kenner...
Het blijft hier ook altijd in het linkse kanaal zitten. Is dat ook zo in jouw waarneming ?

Dus het is geen hallucinatie hoor, duidelijk vanaf 4m10 is dat zeker mee aan het spelen.

Als je dit leuk vindt zou je 's naar 'Hadouk trio' kunnen luisteren. Volgens mij zijn dat dezelfde (virtuose) muzikanten.

Edit: het zijn niet dezelfde muzikanten.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

jan-rotterdam

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten Maz, geniet er van ! :clapping:

Groeten Jan

jvanhambelgium

Citaat van: Zodiac op juli 12, 2015, 15:09:49
Als je dit leuk vindt zou je 's naar 'Hadouk trio' kunnen luisteren. Volgens mij zijn dat dezelfde (virtuose) muzikanten.

Edit: het zijn niet dezelfde muzikanten.

Klopt, die heb ik ook en klinkt ook héél goed hier. Zo'n beetje zelfde genre precies. Speciale instrumenten etc.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mr.M

Dit is ook een mooie.

Met deze nummer hoor je een behoorlijk energie achter de stem met de gitaar ervoor. Dit moet echt als een huis voor je staan met behoorlijk wat kracht in de weergave.

https://m.youtube.com/watch?v=ejbZnIll0II

@jan rotterdam, bedankt voor de pm. Spectral is aangesloten en straks even testen. Net even aangezet en alles deed het en niets is ontploft.hahaha..

@hambelgium  het is inderdaad aan de linker speaker. Bij mij klinkt het als een borstel over een oppervlekte.;)

@roderick  als je in de buurt bent geef een seintje gaan we even kijken. Ik kan alleen na 6en ..

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Hier had ik graag de GRYPHON OP WILLEN  horen welke ik laatst had .. dat lijkt me een goede geintegreerde voor de kharmas.

Even een foto ter vergelijking,zwart tegen wit.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

solitaire

Een buizenversterker kan minder controle over woofers hebben dan een transistor exemplaar (hebben een hogere uitgangsweerstand / lagere dempingsfaktor, er is gebruik gemaakt van een wat zwak uitgevallen uitgangstrafo, of de LS zitten op een niet ideale 8Ω / 4Ω aftakking op de trafo). Vaak wat je ervan waarneemt is een 'opgeblazen' minder kernachtige laagweergave en dichtlopende mid/hoog informatie.

Jouw omschrijving van wat je hoort als je de buizenversterker gebruikt doet me hier toch echt aan denken. Hoe is de laagweergave op de Spectrals ?

Mooie spullen heb je trouwens in huis (gehad) om mee te spelen !

soli

Citaat van: maz op juli 12, 2015, 05:19:02
hmmmmm...iedereen slaapt zo te zien r? hahahaha zie dat ik solo ben op ht. :clapping:

even uitgebrid zitten luisteren en de 300b met zijn 9watt is meer dan zat om mijn kamer van geluid te vullen in dezeopstelling.

wat me wel opvalt aan deze opstelling is dat,het laag teveel kan worden als je de volume opkrikt.(bij sommige opnames)
je kan met deze opstellong niet echt hard spelen . dan loopt de sweetspot dicht met teveel aan laag energie.

ik denk dat ik nog wat moet schuiven met de ls en zit plek om de beste opstelling te vinden.

verder is de eerste 24aan inspelen al doorheen. ik dacht dat ik  een klein 200 uur nodig had om ze op niveau te brengen.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mr.M

Citaat van: solitaire op juli 12, 2015, 22:13:24
Een buizenversterker kan minder controle over woofers hebben dan een transistor exemplaar (hebben een hogere uitgangsweerstand / lagere dempingsfaktor, er is gebruik gemaakt van een wat zwak uitgevallen uitgangstrafo, of de LS zitten op een niet ideale 8Ω / 4Ω aftakking op de trafo). Vaak wat je ervan waarneemt is een 'opgeblazen' minder kernachtige laagweergave en dichtlopende mid/hoog informatie.

Jouw omschrijving van wat je hoort als je de buizenversterker gebruikt doet me hier toch echt aan denken. Hoe is de laagweergave op de Spectrals ?

Mooie spullen heb je trouwens in huis (gehad) om mee te spelen !

soli

tnx.

ik heb nu de spectral aan en het laag is niet bepaald minder geworden. ik hoor wel een verschil in het geluid. ga straks even luisteren om te kijken of de spectrals mijn voeten aan "tappen"krijgen.

alles staat nu lekker op een lage pitje in te spelen. eerst even stofzuigen.

Maro

Prachtige speakers, hoop dat ze je de rust geven die genieten van muziek nodig heeft.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kerkhoffd

Kan het niet goed zien Maz, maar heb je de MIT kabels goed aangesloten? Op de foto met de Spectral voor / eind lijkt het net alsof de luidsprekerkant op je versterker zit aangesloten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

erik s.

Citaat van: Kerkhoffd op juli 13, 2015, 08:21:52
Kan het niet goed zien Maz, maar heb je de MIT kabels goed aangesloten? Op de foto met de Spectral voor / eind lijkt het net alsof de luidsprekerkant op je versterker zit aangesloten.
Hij heeft geen MIT luidsprekerkabels.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

patsijb

die stofzuiger voor de speakers vind ik eigenlijk ook wel mooi staan.. :tounge2:

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Ik heb helaas geen mit  ls kabel.allren de interlinks.

Gister avond alles opgeruimd en vanochtend weer een rommel gemaakt.haha

Gister niet aan toe gekomen om de spectrals te beluisteren maar dat komt vandaag wel.

Voorlopig de spectral vv aan de kharma ev gezet zodat alles kan inspelen. Ben benieuwd wat het verschil is tussen spectral ev en de kharma ev.

larsonator

Qua looks wint de Kharma EV by faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar  :wub:

Mr.M

Citaat van: larsonator op juli 13, 2015, 13:56:46
Qua looks wint de Kharma EV by faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar  :wub:

ja die is inderdaad een plaatje om te zien. :inlove: :inlove:

vanavond ga ik de sphinx project 4 mk3 van een forumgenoot lenen zodat ik een mooie buizen vv heb om te combineren met alle mooie spul hier.
dan heb ik veel opties en mogelijkheden.

contour3.0

errug mooi Maz!! :clapping: :clapping: :clapping:
je vorige speakers stonden ook al zo dicht tegen de achtermuur (of is dit bedrog??)
lijkt dus alsof de ruimte beperkt is???
maar jou kennende(lezende uiteraard) komt het helemaal goed.

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

chansig

Het eea komt een beetje chaotisch over... :D

Als ik jouw was zou ik de speakers eerst laten inspelen (ik weet niet hoelang Kharma daarvoor geeft). Ze dan op de juiste plek neerzetten en dan pas met versterking gaan spelen.

Als ze met de Spectral bak goed klinken op een bepaalde plek, dan zullen ze dat ook met een andere versterking doen.

Aangezien jij de verschillen hoort tussen kabels, versterkers etc zou ik dus eerst zorgen dat de basis goed is (dus de opstelling van je speakers) en dan lekker wisselen van spullekes.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Midcall

Citaat van: chansig op juli 13, 2015, 16:40:48
Het eea komt een beetje chaotisch over... :D
Neehoor, hoe kom je er bij... een beetje???

Er wordt nu de een na de andere versterker (en kabels aangerukt) en beoordeeld, terwijl er een paar honderd uur nodig is voordat de speaker in staat is om een stabiel geluid neer te zetten. Je kent nog niet het geluid/mogelijkheden van je speaker, elk opvallend dingetje wat je dacht nooit gehoord te hebben wordt nu gekoppeld aan ja, wat.... de speaker? de versterker? de kabels? ik zie het alle drie gebeuren. Ik mis ieder beleid/plan in wat je nu allemaal aan het doen bent. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis, normaal gesproken zou ik eerst een speaker laten inspelen, vervolgens op zoek gaan naar de ultieme plaatsing van de speakers (en dan is zeer precies werk wat eerder maanden kost dan minuten), dan een paar maanden muziek luisteren (je speaker leren kennen in je eigen ruimte) en vervolgens de ultieme versterker erbij zoeken die je dan goed kan beoordelen omdat je weet dat je luidsprekers optimaal (of in ieder geval herkenbaar) presteren.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Richi

Jullie denken toch echt niet dat Maz een paar honderd uur geduld kan opbrengen voordat hij met de spulletjes (versterkers, luidsprekers en bekabeling in diverse combinaties) gaat spelen?  ;D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear