aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

fietser

remco320

Heerlijk dit. Waanzinnige installaties en dan vooral spotify:) ik geniet ook van de groene streamer, maar echte muziek klinkt in mijn beleving toch nog mooier:)

Jumping Jack

^^

Ik durfde het al niet zeggen. Ik heb spotify geprobeerd, maar vind het gewoon niet goed genoeg klinken (al kan dat ook aan mijn set of mijn oren liggen, of misschien zelfs aan allebei  :D).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Citaat van: Jumping Jack op april 22, 2015, 21:34:26
^^

Ik durfde het al niet zeggen. Ik heb spotify geprobeerd, maar vind het gewoon niet goed genoeg klinken (al kan dat ook aan mijn set of mijn oren liggen, of misschien zelfs aan allebei  :D).
Ik gebruik Spotify met name op kantoor, thuis als achtergrond-geluid als we bezoek hebben en vooral om nieuwe muziek te ontdekken maar die bestel ik dan altijd op cd of vinyl 😀
Het verschil tussen cd/vinyl en Spotify Premium is te groot om Spotify als primaire bron te gaan gebruiken naar mijn mening, maar handig is het zeker en de 10 euro per maand zeker waard in mijn geval.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Zodiac

Deezer Elite zou n overweging kunnen zijn. Ben daar erg tevreden over.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

OM EERLIJK TE ZIJN , IK VIND SPOTIFY HEEL ERG LEKKER KLIKEN IN VEEL GEVALLEN. het is geen high end geluid zoals de audiofiel dat verwacht van een tig duizend euro cd speler of platen speler, maar bij mij klinkt spotify gewoon lekker.

ik geniet er zodanig van dat ik best vaak spotify  gebruik. natuurlijk is mijn loopwerk\dac combo wat schoner kwa geluid daar is geen twijfel aan.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Pinda13

Je kan ook voor Tidal gaan. Ik heb spotify voor alle-daags en tidal voor de 24bitjes-192..:)
Werkt ook prima en aanbod is goed te noemen.
" no loss of fine detail "

Zodiac

Zodiac

Citaat van: maz op april 23, 2015, 17:46:49
OM EERLIJK TE ZIJN , IK VIND SPOTIFY HEEL ERG LEKKER KLIKEN IN VEEL GEVALLEN. het is geen high end geluid zoals de audiofiel dat verwacht van een tig duizend euro cd speler of platen speler, maar bij mij klinkt spotify gewoon lekker.

ik geniet er zodanig van dat ik best vaak spotify  gebruik. natuurlijk is mijn loopwerkdac combo wat schoner kwa geluid daar is geen twijfel aan.
Mee eens hoor. Spotify is al uitstekend.

Mr.M

Net de even alles aangezet om te luisteren naar de nieuwe tweeter en het is een wereld Van verschil tussen de revelator en ceramique.ik had een scherper harder hoog verwacht maar ik heb exact de tegenovergestelde ... De ceramique is wat Relaxer en meer pinpoint met  localisering van instrumenten.
Dit upgrade is zijn geld echt waard,want verschil is aanzienlijk . dit is de derde Kharma speaker welke ik heb geüpgrade van revelator naar ceramique en ieder keer heeft het me verbaasd dat tweeter zoveel verschil kan maken. Je krijgt gewoon een hele ander geluid (zeer grote verbetering),heel bijzonder!
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: maz op april 24, 2015, 01:09:28
Net de even alles aangezet om te luisteren naar de nieuwe tweeter en het is een wereld Van verschil tussen de revelator en ceramique.ik had een scherper harder hoog verwacht maar ik heb exact de tegenovergestelde ... De ceramique is wat Relaxer en meer pinpoint met  localisering van instrumenten.
Dit upgrade is zijn geld echt waard,want verschil is aanzienlijk . dit is de derde Kharma speaker welke ik heb geüpgrade van revelator naar ceramique en ieder keer heeft het me verbaasd dat tweeter zoveel verschil kan maken. Je krijgt gewoon een hele ander geluid (zeer grote verbetering),heel bijzonder!

Ik denk wel Maz, dat het heel veel uitmaakt hoe de rest van de opbouw van de speakers is, speciaal de frequentieovergang. Ik heb de revelator in mijn SF en dat is een perfecte match. Bij Kharma herken ik wel dat een upgrade van de tweeter veel effect kan hebben. De 2.3 Final Edition die ik heb gehad met de beryllium tweeter was echt een klasse apart.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

WHS

Maz, zit in die tweeter upgrade ook een filterupgrade? Of vervang je alleen de drivers?
Synology Diskstation / Spotify / Qobuz | Bluesound Node | Jungson JA88D 2009 | Kimber 8PR cable | Speakerland Scan Speak Mini Monitor

Pinda13

" no loss of fine detail "

Mr.M

Citaat van: WHS op april 24, 2015, 11:00:10
Maz, zit in die tweeter upgrade ook een filterupgrade? Of vervang je alleen de drivers?
alleen de drivers worden vervangen en de polariteit wordt omgezet, dus +op - en andersom. de filter hoef niet te worden vervangen bij de verandering van tweeter (van revelator naar ceramique dan)de nadere tweeters hebben wel een ander filter nodig.

Mr.M

http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/1006/krarma_ce23c.htm

lees deze revieuw van de 2.2 naar 2,3 upgrade hier , zie je ook dat ze de revelator vervangen naar ceramique

Zodiac

Zou mooi zijn idd, de eerste high res streamingdienst!

O sorry! Was n reactie op de heer pinda...excuse me!

Mr.M

Het is weer even stil in huize maz. Alle versterkening vandaag verkocht om de s7s eerder in huis te halen.
Nu nog de speakers verkopen en de s7signiture kan komen. :headbanging:
We zijn een klein duzendje of 3 tekort in de s7s pot.

Dan ga ik weer sparen voor een mooie versterker voor bij de kharmas.

Als goed is heb ik nog een vintage eind trap in de schuur. Daar moet ik het mar mee doen voorlopig met mijn prachtige uber high end schiit referennce vv.. tjonge jonge wat is die ding groot...

paaj

En dan met huubf z'n dragonfly (dan kan die bryston ook eens weg, die houd het verdacht lang vol) en een t-ampje. :p
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

michel69

:clapping: :clapping: wel dan van harte gefeliciteerd met de aanstaande...........................aankoop van je blijvende Kharma's  ;D 
Ben je er al trouwens over uit welke kleur je nu gaat nemen? ik zou persoonlijk voor de parelmoer wit uitvoering gaan waar je het eerder al over had,weet niet precies wat het is maar die kleur doet de Kharma gewoon eer aan.

Maar je hebt dus echt alles verkocht ? incl. de Pass? en zo ja zit je nu dus helemaal zonder geluid of heb je nog wat onder de bank liggen ;)

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Ik zou geen Maz zijn als ik niets onder de bank had voor de moeilijke tijden Hahaha ga het zometeen aansluiten..

Tis een ..... Sorry mag me niet negatief uiten over producten als ik ze bij naam noem..

Raad maar wat het is...die kleine is de VV en die klinkt niet. De zwarte is de eindtrap.

Midcall

Citaat van: michel69 op april 25, 2015, 22:54:23
:clapping: :clapping: wel dan van harte gefeliciteerd met de aanstaande...........................aankoop van je blijvende Kharma's  ;D 
Dit geloof je toch niet serieus hè? Bezit van de zaak is het eind van het vermaak... Ikzelf zet in op minder dan anderhalf jaar voor er weer andere speakers staan. Weer tijd voor een poultje?  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Maikel_audionerd

Citaat van: Midcall op april 26, 2015, 01:52:00
Dit geloof je toch niet serieus hè? Bezit van de zaak is het eind van het vermaak... Ikzelf zet in op minder dan anderhalf jaar voor er weer andere speakers staan. Weer tijd voor een poultje?  ;)
Laat die man nou toch !

Schitt met Yamaha, zal een iets klasse zijn dan wat je had  :tounge2: maar mag de pret niet drukken
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

michel69

Haha Maz ik had al zo'n vermoeden... ;D wel Maikel heeft de klus al geklaard voor me  :tongue2: de Yamaha had ik zelf ook geraden de Schitt had ik echter niet herkent.

@Midcall call me stupid.................maar ik denk dat dit toch echt blijvertjes zijn :sly:

Maar wat we nog niet hebben kunnen zien Maz...........wat voor speakers heb je op je nieuwe set aangesloten ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x