aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Deleted Member 2

Citaat van: koen1985 op april  9, 2015, 15:10:45
jammer was wel een mooie tijdelijk oplossing geweest

zelf een paar gaten boren? of passende schroeven er in?

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: eddy135 op april  9, 2015, 17:01:55
Zoveel moeite doen voor die paar weken dat ze er staan?? :wacko:

dat was mijn gedachte ook,, wat ik er in investeer maakt de doorverkoop alleen moeilijker want de prijs wordt dan steeds minder aantrekkelijk, er zitten spiles er onder en ze staan mooi op de tegel, dus leker laten staan zo..

Citaat van: Onder013 op april  9, 2015, 15:18:10
zelf een paar gaten boren? of passende schroeven er in?

hoi henk, daar heb ik ook aan gedacht maar vond de moeite niet waard. ze zijn toch als tijdelijk oplossing duss..... ze klinken  gewoon heel erg goed en de ssds stands was voor mij optisch leuk maar nadat ik de prijs hoorde vandaag ben ik weer helemaal genezen...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: maz op april  9, 2015, 18:28:06
dat was mijn gedachte ook,, wat ik er in investeer maakt de doorverkoop alleen moeilijker want de prijs wordt dan steeds minder aantrekkelijk, er zitten spiles er onder en ze staan mooi op de tegel, dus leker laten staan zo..

hoi henk, daar heb ik ook aan gedacht maar vond de moeite niet waard. ze zijn toch als tijdelijk oplossing duss..... ze klinken  gewoon heel erg goed en de ssds stands was voor mij optisch leuk maar nadat ik de prijs hoorde vandaag ben ik weer helemaal genezen...

dan zou ik toch beter mijn best doen voor dat witte voetje, Maz....... ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

Citaat van: scrutinizer op april  9, 2015, 13:16:42
Buiten de gekozen kleur zijn deze 'voeten' extenders, waardoor de speaker 'stabieler' staat en daardoor een beter pistonisch gedrag van de conus teweeg brengt.

Ga je dat horen? Als het al meetbaar is op je luisterplek en zichtbaar in de grafiekjes, en niet enkel een theoretische mogelijkheid?

Citeer
Anderzijds is het verloop in het laag/lage middengebied bepaald door de hoogte van deze extenders d.m.v. oppervlakte verkleining die de midlaag coupler heeft t.o.v. de vloer.

Oeps!!!

Daar zat ik ook aan te denken. Het kan zijn dat Khama de LS te kort gemaakt heeft en dat er wel een voet onder moet voor de beste balans.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

hifi-annemie

Citaat van: maz op april  8, 2015, 22:43:16
Tnx Michael..ze doen het geweldig.....maar dat wist ik all...de black label is echt een mooie midtoner en de revelatie tweeter is een mooie tweeter zonder randjes, hij is minder sprankelend en open dan de titanium en ceramiques maar op zijn manier transparant, tikje warmer en romantischer vergeleken met de titanium of ceramique maar dat is niet nadelig in mijn harde ruimte...maakt alles wat relaxer ..de titanium en ceramiques zijn wat audiofieler en laten iets meer horen. Ik ben hier meer dan happy mee voor de investering....
Ben me best aan doen....Nee die zal je pas tekoop zien als de S7signitures komen...ik ga niets beters vinden rond deze prijs voor mijn ruimte..dat kan ik je uit eerste hand ervaring met volle overtuiging vertellen....

Let maar op... Als ik dit wedoe dan is het voor een s7s...
Er staat een mooi setje Marten Dukes op audio markt voor 2600 euri , kun je toch weer mooi 400 euro verdienen ;)

Mr.M

Net even een  net als vorige keer met de s7s een direct een op een vergelijking  gemaakt tussen de kharma mp150 klasse d monoblokjes en de pass lab aleph 0s single ended klasse A op de MSRK LEVINSON 38S en weer het zelfde resultaat als vorige keer met de s7 signiture..

EEN VEEL MOOIERE MATCH WAS DE PASS LABS ALEPH O2 , VEEL GROTERE STAGE MET MEET RUIMTE TUSSEN DE INSTRUMENTEN EN BETERE TRANSPARANTIE EN LUCHTIGHEID TUSSEN DE NOTEN. EVEN ZONDER GRAP , DE VERSCHILLEN ZIJN ENORM..
Op een of ander manier klinkt de m
Mark levinson met de pass Labs veel beter op de kharma speakers dan de Kharma monobokjes.

Laatst vroeg Charles nog aan me. Maz als jij een mooie eindtrap weet binnen normale prijzen (tot 5k) welke beter doet op de khrarma MP 150 op Kharma!
speakers  dan hoor ik dat graag.( dit was geen opmerking uit de hoogte met betrekkening tot de MP 150s maar een oprecht vraag uit nieuwsgierigheid van Charles gezien ik veel combineer met kharma)

Ik ga hem een apje sturen morgen met de antwoord op zijn vraag..Hahaha.. ;).  "Charles ik heb een beter eindtrap match met je Kharma speaker filtering dan je eigen kharma mp150s..)
Ik weet al waar dit naar toe gaat straks, ik naar kharma met de aleph os in de kofferbak.Hahaha

Verder wil ik toevoegen dat de 3 serie een fenomenaal speaker is voor mijn ruimte.. Dit had ik eerder in huis moeten halen...

Kharmas zijn prachtige illusionisten als het om geluid weergave en staging gaat.  De s7s is hier de meester van ILLUSIE ,

Wat een heerlijke speakers zijn deze kleine kharmas....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Zodiac

Wat bedoel je met illusie?
Ik heb ook niet louter positieve ervaringen met klasse D trouwens. Het mist toch in the end emotie/ muzikaliteit. De techniek is fraai. Gecombineerd met n klasse A voortrap is best of both worlds vind ik.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

koen1985

Maz ik denk dat je tegenwoordig geen nieuwe pass eindversterker onder de 5000 euro hebt .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Citaat van: Zodiac op april 11, 2015, 08:01:13
Wat bedoel je met illusie?
Ik heb ook niet louter positieve ervaringen met klasse D trouwens. Het mist toch in the end emotie/ muzikaliteit. De techniek is fraai. Gecombineerd met n klasse A voortrap is best of both worlds vind ik.
met illusie bedoel ik: ze kunnen bijzondere dingen doen. dingen die je om je heen hoort, ziet en voelt wat eigelijk niet kan volgens je gezond verstand.. :)
De presentatie van de muziek op de S7signiture is heel fraai, als je de gooie match raakt.

wat de klasse d betreft, ik  ken deze kharmas als geen ander ,  ik denk dat ze geen match vormen met de mark levinson, want ik heb de kharmas op tig andere speakers gehoord en 1op 1 vergeleken met  andere versterkers en verschillen waren wel maar niet in de mate als nu.

de kharma deed het bv met de harbeth en audionote het geweldig, wat een mooie match was dat.
muzikaal, krachtig en strak. niets te veel en niets te weinig.

ik ben van overtuigd dat een mooie klasse d beste te combineren is met een buizen voortrap..

kharma voortrap met kharma eindtrap vond ik altijd teveel van gooie, beetje MARTEN achtig werd het geluid van de hele kharma set.. teveel nadruk op tinkeltjes en minder op geheel.

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april 11, 2015, 08:12:10
Maz ik denk dat je tegenwoordig geen nieuwe pass eindversterker onder de 5000 euro hebt .
daar heb je ook gelijk in even niet verder gedacht, ik had de nieuwprijs van de aleph in gedacht, die was onder de 5 k , maar nu heb je  inderdaad geen pass onder de 5k nieuw..

Former member 78

Citaat van: hifi-ralph op april 10, 2015, 11:58:08
Er staat een mooi setje Marten Dukes op audio markt voor 2600 euri , kun je toch weer mooi 400 euro verdienen ;)

Joris? :D

DofN

Citaat van: maz op april 11, 2015, 10:11:59
(..)

ik ben van overtuigd dat een mooie klasse d beste te combineren is met een buizen voortrap..

(..)

Ik niet :)

Ik geloof dan ook niet dat een versterker/kabel emotioneel kan zijn. Ik geloof wel in opzettelijke vervorming door (buizen)versterkers en dat de meeste mensen vervorming fijn vinden klinken en daar emotioneel van worden. Is prima, je moet luisteren naar wat je het mooist vindt. Maar draai het dan niet om door te zeggen dat klasse D niet muzikaal of emotioneel kan zijn (in het midden). Dat is pure esoterie.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Zodiac

Citaat van: doorofnight op april 12, 2015, 09:45:09
Ik niet :)

Ik geloof dan ook niet dat een versterker/kabel emotioneel kan zijn. Ik geloof wel in opzettelijke vervorming door (buizen)versterkers en dat de meeste mensen vervorming fijn vinden klinken en daar emotioneel van worden. Is prima, je moet luisteren naar wat je het mooist vindt. Maar draai het dan niet om door te zeggen dat klasse D niet muzikaal of emotioneel kan zijn (in het midden). Dat is pure esoterie.
O
Materie heeft geen emotie! Geen speld tussen te krijgen.
Geëmotioneerd raken door een goed gekozen combi van eigenschappen die apparatuur heeft, gebeurt bij ons allen. Hoop ik! Pure magie/ esoterie!
Die combi is voor iedereen anders ja. Gelukkig vallen we ook niet allemaal voor hetzelfde meisje nietwaar!
Goedenmiddag.

koen1985

Vandaag IN HET 8 UUR JOURNAAL . breaking news.

Maz heeft 5 dagen niets gekocht  ;D ;D

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Duck Twacy

Citaat van: maz op april 11, 2015, 10:18:10
daar heb je ook gelijk in even niet verder gedacht, ik had de nieuwprijs van de aleph in gedacht, die was onder de 5 k , maar nu heb je  inderdaad geen pass onder de 5k nieuw..
Kijk eens naar First Watt
http://www.firstwatt.com/

michel69

Citaat van: koen1985 op april 17, 2015, 17:35:48
Vandaag IN HET 8 UUR JOURNAAL . breaking news.

Maz heeft 5 dagen niets gekocht  ;D ;D

:clapping:......Maz zit op Kharma rantsoen  ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Zodiac

Midcall

Heb je misschien ook een foto van je muziek collectie? Ik hoop niet dat die 30 cd's in dat staande rek alles is toch?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mr.M

Ik ben er, ik ben er geen paniek....hahaha..even druk op de zaak..

Even een klein update, de kharmas staan er nog En alles speelt lekker door zoals het was. Behalve dat ik de ssds stands er toch onder gaat zetten. Ik kreeg een leuke deal aangeboden op de laatste ssds stands welke nog op voorraad was en heb het maar gedaan.de lharma stands maken de speakers wel af.aamgezien ik de 3 serie heel goed vind en lekker naar gaat luisteren tot ik gespaard heb voor de s7signiture dan vind ik de stands het wel waard.verder heb ik wat mooie fotos voor jullie van een bijzonder set van een audio kennis uit belgie.

Mr.M

Fotos van een vrij onbekend merk voor velen.

Mr.M

Set audio kennis

Mr.M

Alles is van onda...voor mij ook niet echt bekend maar mooi en prijzig