aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

De 3 serie is net als zijn opvolger de S7 kwa match  echt goed te noemen met mijn ruimte..
Heb je een kleiner ruimte (gewoon Hollands kamer) dan  is de 3 serie beste keuze kwam formaat.
Ook hier sta ik versteld van de ruimtelijkheid en stage die deze kharmas kunnen neerzetten...dit is onderhand hun signituur geworden...(grote soundstage en plaatsing) zelfs deze 3serie (een van de eerste series) klinkt enorm ruimtelijk en accuraat. De aansturing van deze 3 serie is ook heel erg versterker vriendelijk..geen gezeik met grote krachtbronnen om los te komen, ze zijn heel gemakkelijk aanstuurbaar.

Eerste ervaring met de 3 serie is HELEMAAL TOP....kan niets anders van maken...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Zodiac

Tip tav de fotootjes wellicht: wees terughoudend met flitslicht.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RZeemering

Citaat van: Jumping Jack op april  9, 2015, 08:49:18
Zo, dat is ook openhartig. Maar ieder zijn meug  ;).

inderdaad:

:D
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

CZ79

En dat op je gezicht :eh:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

patsijb

het zilveren voetje vind ik dan toch weer net niet..maar ja

scrutinizer

.....misschien moet Maz een 'wit voetje' gaan halen bij Kharma ;D

Scheelt hoogstwaarschijnlijk in prijs..... :P
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bama

koen1985

onder witte speakers zeker zwart doen ja . Onder donker vind ik de zilveren iets mooier breekt iets .
Maar ongeacht welke kleur een voetje maakt deze speaker gewoon af .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op april  9, 2015, 12:42:56
En ...zet hem wat stabieler aan de grond. :)

Jij zag ook de kopse naad en de langsnaden bij de lamellen? ;D

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op april  9, 2015, 12:54:20
Jij zag ook de kopse naad en de langsnaden bij de lamellen? ;D

Waren meer toepasselijke zinspelingen, Henk.
Jammergenoeg kwam mijn 'wit voetje' niet goed uit de verf, Henk. ;D

Serieus op zaken ingaan heeft hier vaak geen gehoor. ;)

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op april  9, 2015, 13:02:23
Waren meer toepasselijke zinspelingen, Henk.
Jammergenoeg kwam mijn 'wit voetje' niet goed uit de verf, Henk. ;D

dat witte voetje heb ik gezien en begrepen ;D

De naden kunnen wijzen op een niet stabiele ondergrond met verleis aan energie als gevolg

sultankat

Citaat van: koen1985 op april  9, 2015, 12:29:29
onder witte speakers zeker zwart doen ja . Onder donker vind ik de zilveren iets mooier breekt iets .
Maar ongeacht welke kleur een voetje maakt deze speaker gewoon af .

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

scrutinizer

Buiten de gekozen kleur zijn deze 'voeten' extenders, waardoor de speaker 'stabieler' staat en daardoor een beter pistonisch gedrag van de conus teweeg brengt.
Anderzijds is het verloop in het laag/lage middengebied bepaald door de hoogte van deze extenders d.m.v. oppervlakte verkleining die de midlaag coupler heeft t.o.v. de vloer.

Oeps!!!

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op april  9, 2015, 13:16:42
Buiten de gekozen kleur zijn deze 'voeten' extenders, waardoor de speaker 'stabieler' staat en daardoor een beter pistonisch gedrag van de conus teweeg brengt.
Anderzijds is het verloop in het laag/lage middengebied bepaald door de hoogte van deze extenders d.m.v. oppervlakte verkleining die de midlaag coupler heeft t.o.v. de vloer.

Oeps!!!
ik ni begrijp wat hier allemaal aan de hand gebeurt?? :clapping: :clapping:
witte voetjes, pistonisch plinte en voetextenders  :nowink: :nowink:

je bedoelt gewoon de ssds stands toch? hahahaha

ze staan nu op marmer platen van rs acoustics wat zou dat uitmaken denk je tov de ssds stands anton?

scrutinizer

Door de ssds een lagere vervorming ivm stabiliteit in het horizontale en verticale vlak.
Afhankelijk van de hoogte huidig platform een iets ander verloop van het lage middengebied, maz.

.....dat witte voetje heeft de meeste invloed in je portemonnee...

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op april  9, 2015, 14:05:24
Door de ssds een lagere vervorming ivm stabiliteit in het horizontale en verticale vlak.
Afhankelijk van de hoogte huidig platform een iets ander verloop van het lage middengebied, maz.

.....dat witte voetje heeft de meeste invloed in je portemonnee...
hahaha..
dank u voor uitgebreid uitleg..

de witte voetjes zijn inderdaad niet goedkoop maken het wel af.. de marmer voet vind ik ook niet verkeerd staan onder de kharmatjes...

koen1985

Past de voet van een s7 niet ? kun je ze straks zo overzetten .

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april  9, 2015, 14:55:31
Past de voet van een s7 niet ? kun je ze straks zo overzetten .
nee het is een complete bodemplaat met meerdere gaatjes, deze heeft dat niet(voorgeboorde gaatjes voor de voeten). dus er moet eerst een ander bodemplaat op de huidige bodemplaat en dan de voetjes er onder.