aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Heb het niet kunne laten om de verzoek van de heren te weigeren..Toch uit nieuwsgierigheid even zitten BI ampen met twee totaal verschillende amp  de kharma (klasse d)op laag en pass Labs(klasse a) op hoog....

Moet zeggen de resultaten zijn niet verkeerd.het laag heeft meer gewicht en kracht, het hoog en mids is lekker vloeiend en sprankelend ...

De tonale balns is niet 100% correct  want de kharmas geven iets meer uitput dan de pass Labs .daardoor is het laag wat voller . dat komt  in dit geval goed van pas want een opkrikker in het laag is zeer welkom hier..

Moet zeggen dit klinkt best lekker... Beter dan niet BI amp... :clapping:

Net de boel omgedraaid en  dat was geen succes..kharma op het hoog zorgt voor teveel output op mid en hoog en de pass op laag voor te weninig bas .dus::: het wordt een te sprankelend boel met weinig laag...

Ben nu even aan luisteren en valt niet tegen de kharmas op laag met iets meer gain en de pass op het hoog met iets minder gain....

Ik merk nu dat de pioneers niet vies zijn van een goed versterking. Hoe beter aangestuurd hoe mooier ze zingen..

Dit zij geen speakers om met lichte buizen versterkers aan te sturen,ze lusten wel wat om echt los te komen..

Tot zover klinkt de bi amp mode helemaal niet verkeerd....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

BuSpu

Bij bi-Ampen moet de output van de eindtrappen wel exact gelijk zijn anders maak je een soort toonregeling maar dat had je al geconstateerd. Als je je dat realiseert is het wel een leuk experiment.

michel69

Citaat van: BuSpu op april  5, 2015, 09:50:16
Bij bi-Alpen moet de output van de eindtrappen wel exact gelijk zijn anders maak je een soort toonregeling maar dat had je al geconstateerd. Als je je dat realiseert is het wel een leuk experiment.

Is dat een nieuw onderdeel van de klimsport........ ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

BuSpu

Maikel_audionerd

Citaat van: maz op april  5, 2015, 01:37:56
Heb het niet kunne laten om de verzoek van de heren te weigeren..Toch uit nieuwsgierigheid even zitten BI ampen met twee totaal verschillende amp  de kharma (klasse d)op laag en pass Labs(klasse a) op hoog....

Moet zeggen de resultaten zijn niet verkeerd.het laag heeft meer gewicht en kracht, het hoog en mids is lekker vloeiend en sprankelend ...

De tonale balns is niet 100% correct  want de kharmas geven iets meer uitput dan de pass Labs .daardoor is het laag wat voller . dat komt  in dit geval goed van pas want een opkrikker in het laag is zeer welkom hier..

Moet zeggen dit klinkt best lekker... Beter dan niet BI amp... :clapping:

Net de boel omgedraaid en  dat was geen succes..kharma op het hoog zorgt voor teveel output op mid en hoog en de pass op laag voor te weninig bas .dus::: het wordt een te sprankelend boel met weinig laag...

Ben nu even aan luisteren en valt niet tegen de kharmas op laag met iets meer gain en de pass op het hoog met iets minder gain....

Ik merk nu dat de pioneers niet vies zijn van een goed versterking. Hoe beter aangestuurd hoe mooier ze zingen..

Dit zij geen speakers om met lichte buizen versterkers aan te sturen,ze lusten wel wat om echt los te komen..

Tot zover klinkt de bi amp mode helemaal niet verkeerd....

Cool Maz dat je t geprobeerd hebt. Lekker out-of-the-box denken
Fijn Pasen !
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op april  5, 2015, 12:16:43
Cool Maz dat je t geprobeerd hebt. Lekker out-of-the-box denken
Fijn Pasen !
Kon het niet laten, de juiste match en combi vinden is niet anders dan domweg uitproberen en hopen dat het goed klinkt...

Soms kunnen de onverwachtse dingen beste resultaten geven en anders om...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Net akkoord gegeven op de voorstel van onze forum vriend voor de ruil van de pioneers met een met zijn wilson benesch arcs...dus weer wat nieuws in huize maz om te testen....
:clapping: :clapping:

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op april  5, 2015, 17:14:37
Net akkoord gegeven op de voorstel van onze forum vriend voor de ruil van de pioneers met een met zijn wilson benesch arcs...dus weer wat nieuws in huize maz om te testen....
:clapping: :clapping:

WB Arc's heb ik ook gehad voordat ik de Trinity's kreeg :clapping:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Mr.M

Een keer eerder een Wilson benech gehoord op de davialet bij beter beeld en gelui en was niet bepaald onder de indruk..

Ben benieuwd hoe het gaat in een kleinere ruimte..

Doubleoz

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

holco

Snap deze ruil ook niet  :unsure: denk wel dat de andere partij een hele goede deal heeft  :clapping:
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

sultankat

Citaat van: holco op april  6, 2015, 09:17:38
Snap deze ruil ook niet  :unsure: denk wel dat de andere partij een hele goede deal heeft  :clapping:
+1: zelfs met evenredige bijbetaling. Maar Maz houdt nu eenmaal van experimenteren en ik vind het in ieder geval boeiend om te zien wat er allemaal langskomt.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: Doubleoz op april  6, 2015, 07:51:34
Ook heel logisch dat je ze dan koopt Maz[emoji6]
Ik wil ze nog een kans geven om zichzelf te bewijzen..mijn eerste ervaring was ieder geval niet zeer boeiend te noemen(klonk goed maar niet naar mijn smaak)
Maar goed ik weet dat iets wat bij een ander goed klinkt bij mij niet hoef te zijn e n andersom...zoals de pioneers ,bij john thuis was het fenomenaal, bij mij klinken ze lichies in het laag omdat ik ze 1.4 meter de kamer in heb staan en daar krijgen ze slecht ondersteuning van kamer met de bass poorten aan de voorkant.

Citaat van: erik s. op april  6, 2015, 08:54:17
dat was ook mijn eerste gedachte.
Achja Erik, ben niet vies van switchen,, tis toch hobbyen tot ik de kharmas heb ..en als ik het goed ingecalculeerd heb zal ik ieder geval geen verlies leiden bij doorverkoop van de arcs(hopelijk).. Dus gratis hobby materiaal...(hoop ik)

Citaat van: sultankat op april  6, 2015, 09:20:47
+1: zelfs met evenredige bijbetaling. Maar Maz houdt nu eenmaal van experimenteren en ik vind het in ieder geval boeiend om te zien wat er allemaal langskomt.
Kijk jij snapt hem  Rogier... de pioneers gaan naar een goede huis  bij een forum genoot en das ook wat waard.
Voor mij zijn ze geen goed match met de akoestiek en manier van opstelling .kan lang of kort over doen maar dat is eenmaal zo, , dus ... Verkopen en hup naar de volgende kandidaat.
Zzo moeilijk is het toch niet?

Doubleoz

Welke heb je toen bij bbg gehoord? Square two op Devialet 120?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Mr.M

Citaat van: Doubleoz op april  6, 2015, 09:55:19
Welke heb je toen bij bbg gehoord? Square two op Devialet 120?
Was een vloer staande (meter hoog)... Ook niet goedkoop . voor de prijs vond ik de prestatie wat matigjes...
Ik ken de namen niet van W,B... Ieder geval een vloer staande..

Duck Twacy

De Pas Alephs zijn single ended versterkers en die houden niet zo van lage impedanties (5 ohm vinden ze al vervelend). Dat ga je met name in het laag merken (zoals je hebt ondervonden). Het midden daarentegen is heel goed (wellicht tikje romantisch), Bi ampen bij 120 ofzo ofzo is helemaal geen gek idee ("best of both worlds")

Een Aleph 0s lust wel een slokje en het zal best heet worden daarboven 
https://passlabs.com/download.php?download_file=https://passlabs.com/images/uploads/manual/a0sman.pdf

Op die Pio/TADs ben ik een erg jaloers ;)

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op april  6, 2015, 21:13:57
De Pas Alephs zijn single endend versterkers en die houden niet zo van lage impedanties (5 ohm vinden ze al vervelend). Dat ga je met name in het laag merken (zoals je hebt ondervonden). Het midden daarentegen is heel goed (wellicht tikje romantisch), Bi ampen bij 120 ofzo ofzo is helemaal geen gek idee ("best of both worlds")

Een Aleph 0s lust wel een slokje en het zal best heet worden daarboven 
https://passlabs.com/download.php?download_file=https://passlabs.com/images/uploads/manual/a0sman.pdf

Op die Pio/TADs ben ik een erg jaloers ;)
Tnx voor info duck...
De pios zijn hele moeilijke speakers om aan te sturen.
Dat heb ik eerste hand ondervonden. Ik kreeg ze met de pass en kharma mono blokjes niet aan zingen...
Dus omgeruild en weer wat centje voor  de kharma pot...

De eerste liedjes gaan nu door de ARCs en ze doen het beter hier dan de pios met de pass labs.
Je kunt er niet hard mee draaien want ze zijn vrij klein vergeleken met de pios.

Ze zijn wel heel elegant de arcs. Geluid is los van speakers en relax met een goed ruimtelijk beeld.

Met de huidige apparatuur (match)klinken de arcs in mijn ruimte beter dan de pios. Raar he???

Tot zover ben ik positievet blijer over de arcs dan de pios... vond de pios echt niet mijn geluid....

Van de arcs had ik weinig verwachtingen , misschien daarom mijn positieve huiding. Van de pios had ik een hele hoge verwachting maar kreeg ze niet aan zingen hier. Hopelijk gaat het bij paaj thuis beter met zijn apparatuur en opstelling.

Hier komt de volgende artikel in de quest naar high end heaven in huize MAZ..
Zo  hou ik de topic wel levendig ... :clapping:

Mr.M

Arcs...  wilson benesch in huize maz..

Maikel_audionerd

-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op april  7, 2015, 20:52:38
:clapping:  :clapping:  :headbanging:  :headbanging:
Mooie speakers vind ik
Kwa uitelijk heel erg elegant...mooie carbon look,hele mooie desighn stands er onder met verstelbare schroeven...klein maar fijn...en klinken goed...subje erbij en je hebt best goed geluid..

Maikel_audionerd

Citaat van: maz op april  7, 2015, 20:55:42
Kwa uitelijk heel erg elegant...mooie carbon look,hele mooie desighn stands er onder met verstelbare schroeven...klein maar fijn...en klinken goed...subje erbij en je hebt best goed geluid..
Volgens mij technisch ook erg hoogstaand
Maz heb je Sonus Faber wel eens gehoord?

Maximus_Aurelius

Moet je de arc's maar eens een flinke toe in geven en dat de tweeters net voor de luisterpositie kruisen. Zo heb ik ze voorheen ook opgesteld en de klank was echt beter dan recht of een klein beetje toe in. Maar ik zou daar echt mee experimenteren ;).
Is een tip of je het klankbeeld mooier op vind worden kan ik niet over beoordelen. ;).
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

denoontje

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op april  7, 2015, 20:58:10
Volgens mij technisch ook erg hoogstaand
Maz heb je Sonus Faber wel eens gehoord?
Ik heb de sinus Faber guarneri palladio limited (nummer 100van 100) hier gehad . dat was een hele mooie speaker. Een laag weergave waar je u tegen zegt ( gezien de formaat van bass unit).
Hele mooie speaker ,alleen vond de tweeter heeeeeeel af en toe hard klinken.

Prijzige knetters waren dat zeg voor een monitor, nieuw 12000.-

Wel de mooiste monitors die ik heb gehoord..

Heb ze toen verkocht voor 5350.- ofzo.. Waren van een audio kennis van me. Achteraf , had veel meer voor kunnen vragen.. De laatste guarneri palladio ooit.