aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Ergste is ...het is een winkel met mooie spullen en high end klanten denk ik...hoe ze all 30+ jaar bestaan???

Zie  fotos.

Vind heel jammer . Want ik ben echt geen moeilijk persoon. Met een gebaar van spijt was ik all tevreden. Ik snap ook dat zij dit misschien niet hadden opgemerkt en dat het niet de bedoeling was.
Maar de manier waarop ze ermee omgaan is niet het meest sympatieke..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

serieus als zij mij goed hadden geholpen , had ik een ander speaker bij ze gekocht want ze hadden veel mooie speakers staan, en ik had extra geld meegenomen want ik had geen zin en tijd om opzoek te gaan en weer heen en weer te rijden...
ze boden mij niet eens iets anders aan voor het geld of maar vragen van jo maz waar ben je naar opzoek? is er iets anders wat je wilt horen? kunnen we je wat anders laten zien of maar een advies .. all is het een verkoop praatje om het geld in huis te houden ..

niets.... was zo van , ok je hebt ze gebracht , nou mag je weer weg/...

wat zij hebben laten liggen heeft kharma goed gemaakt... was daar langs gereden onderweg terug om charles en peter te groeten (EIGENAAR en directeur)  zij vonden het zo erg dat het zo is gelopen en dat ik nu zonder speaker zit en boden mij meer oplossingen aan dan HIFI REFRENZ..
mocht zelfs voor tussentijd totdat ik een ander speaker vond een speaker van hun lenen... kijk , das nou service..
als je zo geholpen en ontvangen wordt heb ik daar respect voor en ik gun je ieder cent...

chapo..

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Gewoon je spullen in eigen land kopen bij een zaak die wel service geeft

remco320

Citaat van: Joris1971 op februari 25, 2015, 17:36:48
Precies, op naar de media markt, want daar staan deze speakers ook kant en klaar opgesteld..
Van elke winkelier mag je dezelfde service verwachten, garantie e.d. kan anders zijn ivm landelijke regelgeving, maar menselijkheid en redelijkheid zijn universele normen en waarden. Wat mij betreft gewoon een klote service. Ik had me niet laten afschepen, bel de baas dan maar op..

Klote Maz!

chansig

Citaat van: Joris1971 op februari 25, 2015, 17:36:48

Tsja...moet ook net hetgeen verkopen wat je wilt hebben...en de service ? Tsja die is deze dagen niet gegarandeerd..ook in Nederland niet.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Zodiac

Citaat van: maz op februari 25, 2015, 17:34:01
serieus als zij mij goed hadden geholpen , had ik een ander speaker bij ze gekocht want ze hadden veel mooie speakers staan, en ik had extra geld meegenomen want ik had geen zin en tijd om opzoek te gaan en weer heen en weer te rijden...
ze boden mij niet eens iets anders aan voor het geld of maar vragen van jo maz waar ben je naar opzoek? is er iets anders wat je wilt horen? kunnen we je wat anders laten zien of maar een advies .. all is het een verkoop praatje om het geld in huis te houden ..

niets.... was zo van , ok je hebt ze gebracht , nou mag je weer weg/...

wat zij hebben laten liggen heeft kharma goed gemaakt... was daar langs gereden onderweg terug om charles en peter te groeten (EIGENAAR en directeur)  zij vonden het zo erg dat het zo is gelopen en dat ik nu zonder speaker zit en boden mij meer oplossingen aan dan HIFI REFRENZ..
mocht zelfs voor tussentijd totdat ik een ander speaker vond een speaker van hun lenen... kijk , das nou service..
als je zo geholpen en ontvangen wordt heb ik daar respect voor en ik gun je ieder cent...

chapo..

Back to Kharma dan......?
Wij Nederlanders doen het zo slecht nog niet hoor.
K avontuur. Teleurstelling.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Bama

Het was ook een koopje daar hadden ze wel gelijk in >:D ;)

Maar je hebt ze daar ook niet beluisterd voor je ze meenam?
Gemiste kans van die zaak maar we wisten natuurlijk een jaar geleden al waar je uiteindelijk op uit zou komen natuurlijk :)

Staan nog steeds hele mooie te koop in Denemarken, ik zou gewoon bieden.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Kerkhoffd op februari 25, 2015, 17:13:32
Wat een teleurstelling. Jammer dat onbeschoftheid bij deze Duitse zaak de norm lijkt te zijn. Voor mij vlak over de grens, maar daar hoef ik dus ook niet meer te zijn.

Voor mij ook maar 40 km.
Dus na 1 melding hier op het forum gelijk eind conclusie trekken  :D

Mijn Lindemann voor en eindversterker daar gekocht, geen enkel probleem gehad. Luidsprekers gekocht Cabasse en thuis eenmaal neergezet bleek 1 luidspreker iets andere kleur te hebben.
Voordat ik onaangekondigd terug reed, eerst netjes contact gezocht en probleem uitgelegd. Dag later afgesproken en alles netjes afgehandeld en kreeg eventjes een andere Cabasse mee naar huis, paar dagen later kwamen ze hem brengen en hun Cabassje  ;) mee terug genomen..
Een kennis van mij heeft daar een Burmester 035 gekocht en een 911MK2. Paar jaar later laten upgraden naar de MK3, via deze winkel laten gaan en kreeg een 956MK2 ter beschikking voor de stille dagen door te komen.
Service is gewoon goed en alles is ook netjes gegaan.

Maar de reacties hier nu zijn toch wel een beetje kort door de bocht. De koper weet ook waar hij aan begint.
- De koper had bij aankoop daar moeten proberen, deze vraag is al gesteld en geen antwoord.
- Voordat hij op hoge poten terug ging brengen even contact zoeken en een afspraak kunnen maken en vragen of Dhr Weiss zelf aanwezig kon zijn.
- En vandaag niet zo maar weg lopen en alles eens netjes proberen af te handelen.

Alles wordt naar de winkel geschoven en verdient in bepaalde dingen geen schoonheidsprijs maar de koper heeft ook in bepaalde dingen niet juist gehandeld. ;)

Stel je voor dat bij Maz een leverancier van x merk brillen zomaar binnen komt gewandeld en zegt dat er 200 brillen uit de winkel moeten gehaald worden, dan denk ik echt dat Maz ook met de mond vol tanden stond. En dat hij onaangekondigd op de stoep staat.  ;)

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

Citaat van: remco320 op februari 25, 2015, 17:44:49
Precies, op naar de media markt, want daar staan deze speakers ook kant en klaar opgesteld..
Van elke winkelier mag je dezelfde service verwachten, garantie e.d. kan anders zijn ivm landelijke regelgeving, maar menselijkheid en redelijkheid zijn universele normen en waarden. Wat mij betreft gewoon een klote service. Ik had me niet laten afschepen, bel de baas dan maar op..

Klote Maz!

Citaat van: maz op februari 25, 2015, 16:46:44
speakers zijn teruggebracht en ik werd nog eens op aangesproken ,waarom ik zonder afspraak maken de speakers kom terug brengen... brutaler komen ze niet dan hifi refrenz te Düsseldorf.

Hij is dus onaangekondigd gegaan en stond plotseling op de stoep. Ik vind er niets brutaalst aan deze reactie.
En dan ook nog vragen om vergoeding dat hij voor jan piet l*l is gereden en wel 1300 km. Wanneer hij
A) de LS beluisterd had van te voren was het probleem misschien al ontdekt. Dan neem je het risico in tweede hands op de koop toe. Laat je ze staan en ga je terug
B) Als hij een afspraak gemaakt had dat hij ze terug kwam brengen en gevraagd had of de baas erbij zou zijn had hij niet voor jan piet l*l gereden.

Dus de aantal gereden kilometers voor nop is ook op het konto van Maz zelf te schrijven. ;)

de baas was er niet dus ze konden mijn geld niet eens teruggeven, optie was : morgen terugkomen  :clapping: of overmaking via bank..
ik zei maak maar over via bank want wat je nu zegt slaat nergens op.

Dit is de normaalste zaak dat niet iedereen zomaar geld kan teruggeven. Dat de baas dit regelt en moet controleren is dus normaalste zaak van de werled en slaat wel ergens op. Ze zijn maar met zijn drieën. En wanneer jij dus een afspraak gemaakt had was dit niet voorgevallen.

met die houding had ik niet eens meer zin om te discuseren over de tegenmoetkoming door fout van de winkel met deze heren dus ik ga eerst wachten op mijn geld en daarna ga ik vragen hoe ze dit fout van hun beetje gaan rechttrekken.
ik heb zelf ook een eigen zaak en vind :als je iets beloofd aan klant moet je het nakomen en als er iets fout gaat door mijn toedoen dan zal ik de klant op een GEPASTE wijze welke redelijk binnen grenzen is tegenmoet komen.

Waarom fout van de winkel??? daar gaat het even mis. Heb jij ze beluisterd in de winkel? Zo nee, dan kan het probleem ook bij jouw gelegen hebben, of dit zo is staat terzijde. De winkel kan dit niet nagaan. Het kan bij transport zijn gebeurd, of thuis. Ik bekijk het nu even vanuit de winkel en niet vanuit mijzelf ;). Wanneer jij ze beluisterd had dan had jij veel meer recht van spreken.
Dus over een tegen moet koming te praten waarbij jezelf ook risico's genomen hebt vind ik het te kort door de bocht om de alles af te schuiven naar de winkel.
Tevens is de baas, die niet aanwezig was te eind verantwoordelijke om te beslissen wat hij ermee doet en of hij je tegen moet komt. Ook het geld terug geven.
Maar omdat hij op dat moment niet was is niet de winkel zijn schuld maar daar mag je je handen in eigen boezem steken. Had je een afspraak moeten maken. Net zoals je een luister afspraak maakt. Of je had er op moeten aandringen dat er contact gezocht werd. Maar jij bent weg gelopen.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Zodiac

Ah joh, hou s op!
Ik doel op de suggestie van racisme...

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 25, 2015, 18:35:35
Voor mij ook maar 40 km.
Dus na 1 melding hier op het forum gelijk eind conclusie trekken  :D

Mijn Lindemann voor en eindversterker daar gekocht, geen enkel probleem gehad. Luidsprekers gekocht Cabasse en thuis eenmaal neergezet bleek 1 luidspreker iets andere kleur te hebben.
Voordat ik onaangekondigd terug reed, eerst netjes contact gezocht en probleem uitgelegd. Dag later afgesproken en alles netjes afgehandeld en kreeg eventjes een andere Cabasse mee naar huis, paar dagen later kwamen ze hem brengen en hun Cabassje  ;) mee terug genomen..
Een kennis van mij heeft daar een Burmester 035 gekocht en een 911MK2. Paar jaar later laten upgraden naar de MK3, via deze winkel laten gaan en kreeg een 956MK2 ter beschikking voor de stille dagen door te komen.
Service is gewoon goed en alles is ook netjes gegaan.

Maar de reacties hier nu zijn toch wel een beetje kort door de bocht. De koper weet ook waar hij aan begint.
- De koper had bij aankoop daar moeten proberen, deze vraag is al gesteld en geen antwoord.
- Voordat hij op hoge poten terug ging brengen even contact zoeken en een afspraak kunnen maken en vragen of Dhr Weiss zelf aanwezig kon zijn.
- En vandaag niet zo maar weg lopen en alles eens netjes proberen af te handelen.

Alles wordt naar de winkel geschoven en verdient in bepaalde dingen geen schoonheidsprijs maar de koper heeft ook in bepaalde dingen niet juist gehandeld. ;)

Stel je voor dat bij Maz een leverancier van x merk brillen zomaar binnen komt gewandeld en zegt dat er 200 brillen uit de winkel moeten gehaald worden, dan denk ik echt dat Maz ook met de mond vol tanden stond. En dat hij onaangekondigd op de stoep staat.  ;)

Een goede winkel eigenaar onderzoekt zijn 2e hands spullen op defecten voordat deze te koop worden aangeboden. Hier komt bij mij toch de zin "we hebben het niet geweten" bovendrijven. Onzin natuurlijk, deze luidsprekers zijn willens en wetens doorverkocht. Een lagere prijs doet hier niet ter zake.

En sinds wanneer moet Maz aangekondigd een winkel binnenlopen? Ik loop bij mijn dealer ook ongevraagd binnen, met een defecte voorversterker. En ik word gewoon NETJES geholpen.

En zo hoort het.

Maz is in de maling genomen en niet andersom. Terecht dat Maz zo reageert, zou ik ook doen!

Maximus_Aurelius

Citaat van: jazzman op februari 25, 2015, 18:54:38

Een goede winkel eigenaar onderzoekt zijn 2e hands spullen op defecten voordat deze te koop worden aangeboden. Hier komt bij mij toch de zin "we hebben het niet geweten" bovendrijven. Onzin natuurlijk, deze luidsprekers zijn willens en wetens doorverkocht. Een lagere prijs doet hier niet ter zake.

En sinds wanneer moet Maz aangekondigd een winkel binnenlopen? Ik loop bij mijn dealer ook ongevraagd binnen, met een defecte voorversterker. En ik word gewoon NETJES geholpen.

En zo hoort het.

Maz is in de maling genomen en niet andersom. Terecht dat Maz zo reageert, zou ik ook doen!

Lees eens zijn bericht goed door, ik vind het erg onsamenhangend.
Sorry in de maling genomen vind ik tot nu toe te kort door de bocht. Hij heeft de baas nog niet eens gesproken omdat hij er niet was. Maz is ook zo de winkel uit gelopen. Het punt snap ik wel wanneer de communicatie zo verloopt en verdiend geen schoonheidsprijs.
Nu is mijn vraag, wie zegt dat de winkel een defect iets verkocht heeft? En je kunt toch nu niet zeggen dat de eigenaar/winkel zijn tweede hands producten niet getest heeft? Wie bewijst nu het tegendeel dat dit niet gebeurd is?
Er wordt nu door iedereen geroepen en geschreeuwd maar er wordt niet geschreven dat Maz ze in Düsseldorf in de winkel uitgebreid beluisterd zijn.
Hoe wilt dan iemand zeggen of beweren dat er een defect iets verkocht is?

Nu de logische kant:
Je gaat niet onaangekondigd zo iets terug brengen, je maakt een afspraak.
Hij moet er heel ver voor rijden dan bel je eerst van te voren. Maar goed ik denk er misschien te logisch over.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

chansig

@M-A: Als ik het goed begrijp moet Maz eigenlijk blij zijn dat hij zijn geld terug krijgt ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maximus_Aurelius

Citaat van: chansig op februari 25, 2015, 19:10:42
@M-A: Als ik het goed begrijp moet Maz eigenlijk blij zijn dat hij zijn geld terug krijgt ?

Gr Hans

Nee. Maar verlangde van een werknemer dat hij zomaar het geld terug kan geven. Er zal toch eerst een controle moeten gedaan worden of het juist is of niet. Daar is een leidinggevende persoon voor of de baas.
Iedere winkel heeft een eigen policy er voor. Niet iedere werknemer mag en kan zomaar besluiten om maar geld terug te gaan geven zonder goedkeuring van een baas of de directe leidinggevende.
Sorry hoor maar dit is gewoon logisch. ;)
Wanneer Maz gewoon een afspraak gemaakt had dan was er al heel veel ellende voorkomen geweest. En dan kon er gelijk controle door de baas zelf uitgevoerd worden en dan denk ik dat er niet moeilijk gedaan werd. Er zou misschien een discussie gekomen zijn over hoe en wat maar er kwam een oplossing. Maar die oplossing is niet kunnen gebeuren omdat de baas er niet was en Maz geen afspraak gemaakt had.
Ligt het dan 100% bij de winkel waarbij de baas even niet aanwezig is en de werknemers niet zomaar kunnen besluiten of er geld terug gegeven mag worden. Wanneer dit de logische verklaring van vele hier is so be it!!, vreemd. Maar wie ben ik. Enige is wel dan open in de klaagplek een topic over en er komen heel veel winkels voorbij en niet alleen audio hoor, alle ;)
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

R

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 25, 2015, 19:16:34
Nee. Maar verlangde van een werknemer dat hij zomaar het geld terug kan geven. Er zal toch eerst een controle moeten gedaan worden of het juist is of niet. Daar is een leidinggevende persoon voor of de baas.
Iedere winkel heeft een eigen policy er voor. Niet iedere werknemer mag en kan zomaar besluiten om maar geld terug te gaan geven zonder goedkeuring van een baas of de directe leidinggevende.
Sorry hoor maar dit is gewoon logisch. ;)

Och, de werknemer mag ook geld aannemen ;) Enige wederkerigheid is wel op z'n plaats denk.

@Maz, wat een baggerverhaal zeg. Met recht een gigantische baalactie!!

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 25, 2015, 19:05:19
Lees eens zijn bericht goed door, ik vind het erg onsamenhangend.
Sorry in de maling genomen vind ik tot nu toe te kort door de bocht. Hij heeft de baas nog niet eens gesproken omdat hij er niet was. Maz is ook zo de winkel uit gelopen. Het punt snap ik wel wanneer de communicatie zo verloopt en verdiend geen schoonheidsprijs.
Nu is mijn vraag, wie zegt dat de winkel een defect iets verkocht heeft? En je kunt toch nu niet zeggen dat de eigenaar/winkel zijn tweede hands producten niet getest heeft? Wie bewijst nu het tegendeel dat dit niet gebeurd is?
Er wordt nu door iedereen geroepen en geschreeuwd maar er wordt niet geschreven dat Maz ze in Düsseldorf in de winkel uitgebreid beluisterd zijn.
Hoe wilt dan iemand zeggen of beweren dat er een defect iets verkocht is?

Nu de logische kant:
Je gaat niet onaangekondigd zo iets terug brengen, je maakt een afspraak.
Hij moet er heel ver voor rijden dan bel je eerst van te voren. Maar goed ik denk er misschien te logisch over.

Ik heb zijn bericht doorgelezen. Maz had van te voren een afspraak KUNNEN maken, maar dat istie niet verplicht. En thuis vallen verschillen eerder op dan in zo'n volgepropte winkel.

Deze tent heeft een Mediamarkt gehalte, met het verschil dat deze tent GEEN defecten balie heeft.

Maximus_Aurelius

Citaat van: R op februari 25, 2015, 19:21:03
Och, de werknemer mag ook geld aannemen ;) Enige wederkerigheid is wel op z'n plaats denk.

Klopt, geld aannemen mag, maar is toch echt een ander verhaal om zomaar geld terug te geven als iets niet klopt.Heeft niet altijd met wederkerigheid te maken ;)
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Zodiac

Hollandische saturdarah rocker nach deutschland.......?

Bama

Maximus_Aurelius

Maar ik meen het wel oprecht Maz dat het k*t is voor je dat je nu zonder zit.
Neem contact op met Dhr. Weiss zelf en leg het nog een keer uit en zeg ook met wie je in de winkel te maken hebt gehad.
Ik denk echt dat het wel goed komt maar ga persoonlijk met hem praten. De baas zelf is een goede vent. En hoe Sultankat al eerder schreef blijf beleeft.

Argh weet je wat  :headbanging: :clapping: :clapping: :D :D :D :D

Ik zal het anders zeggen :thumbs-up: :thumbs-up:

Het is een k*t tent en die winkel is alles schuld want klant is koning plus keizer.
L*l even met de andere mee, nee doe ik niet zo zit ik niet in elkaar.

Done for here!!!. Nogmaals de winkel verdiend geen schoonheid prijs voor communiceren, maar hoe hier nu op gereageerd wordt en dergelijk vind ik het te kort door de bocht.
Einde discussie voor mij!
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Doubleoz

Vervelend hoe is het is gelopen en jammer dat je de andere vivids al had verkocht...

Ik had in deze situatie zelf wel eerst vooraf gebeld om te kijken of het misschien op afstand is op te lossen of om een afspraak te maken om langs te komen.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Zodiac

+1.