aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Balen joh. Ik ben benieuwd hoe/of deze zaak jou tegemoet gaat komen (figuurlijk dan :)).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Joris1971

Citaat van: maz op februari 25, 2015, 00:24:12
Nou , hier komt het dan. Na de eerste dag uitgebreid luistersessie ben ik tot conclusie gekomen dat de midtoners niet juist functioneren(niet)..

Heb ze ingepakt en morgen ochtend retour naar hifi refrenze dusseldorf.
Wel vervelend want zaak heeft me zekergesteld dat het om een perfect werkend speaker zou gaan zonder mankemente.
Echter werken de midtoners niet....beide!!!!!
De laag toner achter doet tot 100hz.
De laagtoner voor tot 900 hz
Midtoner doet vanaf 900tot 4k.
En de tweeter doet daarboven.
Ik had hele tijd idee dat de stemmen en drums op bepaalde frequentie geen energie /impact hadden zoals ik gewend ben  van vivids.
Na uitgebreid test met thanatos en vandaag met toni van highend audio is de conclusie :: midtoner doet niet...beide kanten...

Dit had ik niet verwacht van een zo bekend winkel als hifi refrenz....dat ze een product voor verkoop niet juist hebben nagekeken...

Heb je ze niet (uitgebreid) beluisterd in de winkel?

Bas Akkerman

Dat is goed balen. Je verwacht zoiets ook niet, zeker niet in de prijsklasse van de Vivids.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Sterkte met de afwikkeling Maz, erg jammer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Raphie

Jeetje wat een verhaal, maar waren 2e hands inruilers toch?
Zeker weten dat het niet iets simpels is als filter? Beetje raar als beiden stuk zijn?
Meestal gaat de woofer, of de tweeter. De middentoner neemt in een 3-weg de minste energie, lijkt me eerder iets anders dan de units zelf.
JBL PRX Power!

chansig

Ik neem aan dat ze tweeters even doorgemeten hebben. Zo niet dan kan Thanatos dat wel even doen of misschien zelf. Schijnt niet heel lastig te zijn.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

holco

Das balen zeg!!

Is het filter niet benaderbaar? kan er bij mij niet in dat twee mid units kapot zijn, tweeters ok maar een mid krijg je niet kapot zonder dat de tweeters eerst gaan.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Deleted Member 2

Ook bij vivid is de bedrading aangesloten met zo'n simpel schuifklemmetje. Zeer recent meegemaakt dat tijdens het transport van luidsprekers zo'n klemmetje los is geschoten.

Als je de unit simpel uit de kast kan nemen, zou ik dat eerst eens checken.

Raphie

Precies unit losschroeven en even bedrading nalopen tussen filter en units.
Voel je wel trilling op de conus wanneer die speelt? Hoe subtiel ook?
JBL PRX Power!

sultankat

Hoi Maz,

Ik leef met je mee. Nog niet wanhopen. In Duitsland helpt het gewoon zakelijk beleefd te blijven en aan te geven dat het toch niet hun bedoeling kan zijn geweest om een defecte speaker te verkopen.
ALS ze deze nog willen kunnen verkopen zullen ze toch echt een reparatie/vervanging moeten uitvoeren. Zou het een deal kunnen zijn dat ze de speakers in orde maken met originele onderdelen en vervolgens opsturen of jou schadeloos stellen voor alle extra kilometers?
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

RZeemering

:withstupid:
En zeker even kijken of er tijdens transport niet iets fout is gegaan. Dat zou je met die zaak kunnen kortsluiten. of contact op nemen met Vivid zelf natuurlijk.
Zij zullen met dit probleem ongetwijfeld een keer eerder te maken hebben gehad.
Maar wel balen! Succes!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Thanatos

:embarassed:
Citaat van: chansig op februari 25, 2015, 08:41:06
Ik neem aan dat ze tweeters even doorgemeten hebben. Zo niet dan kan Thanatos dat wel even doen of misschien zelf. Schijnt niet heel lastig te zijn.

Gr Hans

Het probleem zit hem in de constructie van de kast. Die is geheel dicht en je moet een slangenmens zijn om er goed bij te kunnen. Ik had geen multimeter bij anders hadden we dat kunnen uitsluiten.

2 midddentoners is inderdaad een raar verhaal. Meestal gaan je tweeters als eerst. Vervangende units kosten een vermogen dus retour winkel is de beste optie voordat je straks met een hoge kosten post zit.

€250,- retour is een gebaar wat te kort schiet. Denk dat je er inderdaad een 0 achter mag plakken voor een nieuwe set middentoners.

Enfin flink balen Maz!

Cyreg

Maar....als je van 900Hz tot 4000Hz helemaal geen output zou hebben, dan valt dat toch gelijk op?
Dat zou toch van geen kanten ook maar 'n beetje kunnen klinken dan? Hmm...
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

gerzom

Zwaar balen !!!!!!!!!!!!!!!

Succes met de afwikkeling.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

holco

Citaat van: Cyreg op februari 25, 2015, 11:06:24
Maar....als je van 900Hz tot 4000Hz helemaal geen output zou hebben, dan valt dat toch gelijk op?
Dat zou toch van geen kanten ook maar 'n beetje kunnen klinken dan? Hmm...

Lijkt mij ook dat je dat meteen moet horen, maar aan de andere kant kan spanning en antuastme van een aankoop soms heel wat details vervagen;)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

sultankat

In beide speakers tegelijkertijd de middentoner defect is wel heel vreemd. Temeer, zoals men terecht opmerkt, omdat de tweeter er eerder aangaat bij het opblazen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Ernst Jan

Hopend op een goede afloop, ben ik zeker benieuwd wat er nu precies aan de hand is.

michel69

Pff Maz dat is ff balen zeg  :( maar je zou/mag toch mogen verwachten dat ze de Vivids in de winkel toch zelf van te voren hebben getest en dat ze dan het zelf toch ook hebben kunnen horen aangezien bij beide speakers de midden tonen stuk zijn en je dan logischerwijs een heel stuk muziek mist.

Ik hoop voor je dat het snel en correct wordt opgelost zodat je weer lekker kunt genieten van de muziek.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

speakers zijn teruggebracht en ik werd nog eens op aangesproken ,waarom ik zonder afspraak maken de speakers kom terug brengen... brutaler komen ze niet dan hifi refrenz te Düsseldorf.

vervolgens leg ik uit wat er is en niemand die het interesseert ,, owwok we gaan het nakijken zegt die,,, terwijl de ander zegt THE PRICE IS ALSO VERRY LOWFOR THESE SPEAKERS...

toen was ik er all klaar mee..

ipv het spijt ons voor ongemak  dat u door ons fout nu zonder speaker zit , 1400 km verder bent en 500 euro kosten heeft gemaakt , hoor ik alleen arrogante meningen van de personeel.

de baas was er niet dus ze konden mijn geld niet eens teruggeven, optie was : morgen terugkomen  :clapping: of overmaking via bank..
ik zei maak maar over via bank want wat je nu zegt slaat nergens op.

leek alsof ik rekening moest houden met hun en niet andersom...

met die houding had ik niet eens meer zin om te discuseren over de tegenmoetkoming door fout van de winkel met deze heren dus ik ga eerst wachten op mijn geld en daarna ga ik vragen hoe ze dit fout van hun beetje gaan rechttrekken.
ik heb zelf ook een eigen zaak en vind :als je iets beloofd aan klant moet je het nakomen en als er iets fout gaat door mijn toedoen dan zal ik de klant op een GEPASTE wijze welke redelijk binnen grenzen is tegenmoet komen.

maar daar was geen sprake van...

tot mijn vertrek is geen enkel excuus aangebeden of een simpel sorry dat het zo is afgelopen...

schandalig eigenlijk...dit zou hij eens een keer zelf moeten meemaken ...

ben benieuwd of de eigenaar me op zijn minst een mail doet met enig soort betreur betreft hoe het gelopen is...

denk het niet..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

martin778

Deze zaak kan dus gelijk op de zwarte lijst...http://www.hifi-referenz.de/page1.html

Schandalig hoe ze met hun klanten omgaan, lijken typische dozenschuivers zo.
Niet eens goed testen maar gelijk te koop zetten met de houden 't zal wel goed zijn'

mijkie

sorry Maz, je mag blij zijn dat je daar naar binnen mag en dan ook nog wat mag kopen ....

deze zaak heeft nog de arrogantie van voor de crisis zeker ??

wel zonde dat ze stuk zijn maar, er zijn vast nog wel ergens te koop bij een zaak die service wel hoog in het vaandel hebben staan
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Cyreg

Nou Maz, da's mooi waardeloos zo  :(
Valt me wel op dat ze het merk Vivid niet zelf voeren?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Kerkhoffd

Wat een teleurstelling. Jammer dat onbeschoftheid bij deze Duitse zaak de norm lijkt te zijn. Voor mij vlak over de grens, maar daar hoef ik dus ook niet meer te zijn.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio