aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

michel69

Heel erg mooi hoor Maz en past eigenlijk heel mooi bij je interieur......en het aller belangrijkste hoe klinken ze in je huiskamer? of heb je nog niet echt rustig kunnen luisteren...in ieder geval veel plezier met deze beauty's ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Xander32

Opvallende verschijning die ls., een lekker eigenwijs ontwerp en ook nog eens in een gewaagde kleurstelling. Geniet er van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

R

Prachtig, congrats!! Alles goed gegaan en zijn ze naar wens?

Maximus_Aurelius

Zo zo dat zijn pareltjes hoor  :pompom: alleen de kleur moet je van houden  :D

Geniet er van en hopelijk nu wat langer  ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

DofN

Ik heb Maz maar eens een PM gestuurd, dit moet ik horen   :clapping:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raphie

Apart Maz, zal wel ruimtelijk klinken zo met dat glas rondom
JBL PRX Power!

Nahpets

Die ruimte heeft nog steeds dezelfde akoestische beperkingen als bij de voorgaande 35 paar luidsprekers (waaronder een aantal ex-setjes van jou). Blijkbaar weet Maz daar heel goed doorheen te luisteren cq stoort zich er niet aan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

DofN

Er zijn meer mensen met een ogenschijnlijk waardeloze akoestiek waarbij het erg meevalt (maar wel beter kan).

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Raphie

Het was ook geen verwijt, maar zo met de conussen aan de achterkant loopt het wel mooi vol.
JBL PRX Power!

mijkie

sjeesus Maz, wat een mooie speakers weer !!!

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Nahpets

Citaat van: Raphie op februari 23, 2015, 21:30:22
Het was ook geen verwijt, maar zo met de conussen aan de achterkant loopt het wel mooi vol.
Zo had ik het ook niet gelezen. Heb zelf een beetje een k*u*t*-dag, veel pijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

sultankat

Je bent hier heel exclusief mee in Nederland en ver daarbuiten. Niet meer wegdoen! Ik snap alleen niet dat de aansluitingen aan de voorzijde zitten. Is de voet wellicht omgedraaid of ben ik ouderwets? Ik vrees het laatste ;-))

EDIT: ik keek niet goed denk ik. Zal nog eens kijken.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Kwabbernoot

Ik vrees dat je niet goed leest. De aansluitingen zitten wel degelijk aan de achterkant.

Citaat van: maz op februari 23, 2015, 18:39:06

Foto van achterkant genomen...

Groeten...

Bas Akkerman

Gaaf Maz. Nou vond ik persoonlijk dat Perzisch tapijt wel mooier, zou ook mooier hier bij passen denk ik. Als mijn verkoudheid over is, ga ik er ook een PM aan wagen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Alex Groningen op februari 21, 2015, 11:22:07
Smaken verschillen gelukkig per mens, maar heb het idee dat ik de enige hier ben die ze er niet uit vindt zien. Te futuristisch. Hoe ze klinken, daar kan en zal ik niks over zeggen, om de simpele reden dat ik ze nog nooit heb beluisterd.

Wens je heel veel plezier en luistergenot, Maz.

Ik vind ze ook spuuglelijk hoor. Snap dat er weinig van zijn verkocht.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maikel_audionerd

Citaat van: sultankat op februari 24, 2015, 10:04:05
Je bent hier heel exclusief mee in Nederland en ver daarbuiten. Niet meer wegdoen! Ik snap alleen niet dat de aansluitingen aan de voorzijde zitten. Is de voet wellicht omgedraaid of ben ik ouderwets? Ik vrees het laatste ;-))

EDIT: ik keek niet goed denk ik. Zal nog eens kijken.

Er zitten speakers aan zo wel voor als achterzijde, toch?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Nou , hier komt het dan. Na de eerste dag uitgebreid luistersessie ben ik tot conclusie gekomen dat de midtoners niet juist functioneren(niet)..

Heb ze ingepakt en morgen ochtend retour naar hifi refrenze dusseldorf.
Wel vervelend want zaak heeft me zekergesteld dat het om een perfect werkend speaker zou gaan zonder mankemente.
Echter werken de midtoners niet....beide!!!!!
De laag toner achter doet tot 100hz.
De laagtoner voor tot 900 hz
Midtoner doet vanaf 900tot 4k.
En de tweeter doet daarboven.
Ik had hele tijd idee dat de stemmen en drums op bepaalde frequentie geen energie /impact hadden zoals ik gewend ben  van vivids.
Na uitgebreid test met thanatos en vandaag met toni van highend audio is de conclusie :: midtoner doet niet...beide kanten...

Dit had ik niet verwacht van een zo bekend winkel als hifi refrenz....dat ze een product voor verkoop niet juist hebben nagekeken...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

martin778

Balen!  :(

Wat gaat het worden, geld terug of hadden ze nog wat leuks staan?  :satisfied:

felix01

Citaat van: maz op februari 25, 2015, 00:24:12
Nou , hier komt het dan. Na de eerste dag uitgebreid luistersessie ben ik tot conclusie gekomen dat de midtoners niet juist functioneren(niet)..

Heb ze ingepakt en morgen ochtend retour naar hifi refrenze dusseldorf.
Wel vervelend want zaak heeft me zekergesteld dat het om een perfect werkend speaker zou gaan zonder mankemente.
Echter werken de midtoners niet....beide!!!!!
De laag toner achter doet tot 100hz.
De laagtoner voor tot 900 hz
Midtoner doet vanaf 900tot 4k.
En de tweeter doet daarboven.
Ik had hele tijd idee dat de stemmen en drums op bepaalde frequentie geen energie /impact hadden zoals ik gewend ben  van vivids.
Na uitgebreid test met thanatos en vandaag met toni van highend audio is de conclusie :: midtoner doet niet...beide kanten...

Dit had ik niet verwacht van een zo bekend winkel als hifi refrenz....dat ze een product voor verkoop niet juist hebben nagekeken...

OEI :embarassed: :embarassed: :embarassed:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Baal als een stekker want door hun fout zit ik in de kosten....

Heb de optie ,retour artikel of 250.- euro retour..

Ik ga de speaker terug brengen morgen en kijken hoe ze mij een beetje schadeloos stellen ...all is het voor de 1300 km wat ik heb moeten maken en de twee dagen dat ik kwijt ben...dat ik geen  speakers heb door hun fout  omdat ze  mij zekerheid hebben gegeven  dat het om een mankementloos product gaat laat ik even erbuiten.. Fouten maken is menselijk en kan gebeuren .ik maak ook fouten ,alleen je moet het wel netjes oplossen voor je klanten tot zekere mogelijke hoogte..
Ik verwacht geen nieuwe vivid omdat ik daarvoor heb betaald maar op zijn minst schadeloos stelling van gemaakte kosten ...all is het in een vorm van tegoed bon van de zaak.. Hoef niet perse geld te hebben van ze . wel een gebaar en toegeving dat een klant dupe is nu van hun fout..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

felix01

Citaat van: maz op februari 25, 2015, 01:27:22
Baal als een stekker want door hun fout zit ik in de kosten....

Heb de optie ,retour artikel of 250.- euro retour..

Ik ga de speaker terug brengen morgen en kijken hoe ze mij een beetje schadeloos stellen ...all is het voor de 1300 km wat ik heb moeten maken en de twee dagen dat ik kwijt ben...dat ik geen  speakers heb door hun fout  omdat ze  mij zekerheid hebben gegeven  dat het om een mankementloos product gaat laat ik even erbuiten.. Fouten maken is menselijk en kan gebeuren .ik maak ook fouten ,alleen je moet het wel netjes oplossen voor je klanten tot zekere mogelijke hoogte..
Ik verwacht geen nieuwe vivid omdat ik daarvoor heb betaald maar op zijn minst schadeloos stelling van gemaakte kosten ...all is het in een vorm van tegoed bon van de zaak.. Hoef niet perse geld te hebben van ze . wel een gebaar en toegeving dat een klant dupe is nu van hun fout..

suc6 dan maar morgen; we duimen!!

martin778

Voor €250 koop je echt geen middentoners voor de Vivids, ik denk dat het zelfs voor 10-voud van dat bedrag nog steeds niet mee zou vallen.