aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

zelfs bij een grote vloerstaander kan een sub nog een flinke meerwaarde geven.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op september 20, 2014, 22:06:54
Ik hoop voor jou dat jouw rustmoment ooit komt...

Ben zelf ook, tot een paar maanden terug, min of meer zo geweest alleen had ik niet zo een berg apparatuur tegelijk in huis staan als jij nu hebt.

die Joris... ik snap wat je bedoelt , maar nee . dit(de manier waarop ik aan hobbyen ben met audio) geeft mij geen onprettig  of onrustig gevoel. ik ben ook niet ontevredenheid tov wat ik heb  of wat ik heb gehad, heb met plezier tot nu naar de verschillende settings geluisterd welke bij mij over de vloer zijn geweest.. ik irriteer me nergens aan als ik naar muziek luister en geniet er volop van.
Deze manier van hobby hoort gewoon bij mij ... zo kom ik eerder tot mijn rust.. ik denk dat ik eerder onrustig wordt als iuk nergens aan kan sleutelen en geen doel voor mezelf heb.. echt ik meen het.

rust en stilte zal me vriend zijn als ik in een kistje de grond in zak, of als ik de vivid giya in huis heb .hahahah en dan nog ben ik bang dat ik iets vind om me zuurverdient geld aan uitgeven, DAAR BEN IK EEN MEESTER IN, GELD UITGEVEN haha.. JONG GELEERD ,OUD GEDAAN zeggen ze. hahaha

ik heb een doel(droom) en dat is : een groter huis met dedicated kamer/ de vivid giyas als front. vivid 1.5 als rear en de vivid center . :blush:
Het is echt EEN DROOM nog , maar goed je moet wat te dromen hebben ...

Ik weet het, ik heb niet dat standaard mentaliteit van wees tevreden met wat je heb, ik ben tevreden met wat ik heb en zit ieder avond met een glimlach te genieten van me set en dat ik dit heb kunnen bereiken.
maaaar als het beter kan en ligt in me bereik , dan ga ik niet voor minder.

En JA :: als je zo denkt zoals ik denk, dan is   THE SKY THE LIMIT....

ik denk: waarom niet als het kan...

Ken je de reclame van ncoi?   de stok dat zijn wij.. de lat, dat bepaal jij.  ;)

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: erik s. op februari 14, 2015, 10:34:50
zelfs bij een grote vloerstaander kan een sub nog een flinke meerwaarde geven.

klopt ook wel want zelfs met de kharmas en tad-pioneers was het laag met de sub ander(positief) alleen echt heel moeilijk inregelen en plaatsbaar een goed integrerende sub met de kamer...

voordeel van een sub is dat je het kan plaatsen waar het moet zijn als je een kamer heb welke dedicated is... in mijn woonkamer kan het niet want ik heb beperkingen met plaatsing. kan alleen links achter me set en dan worden weer bepaalde frequenties dik aangezet zonder een dsp.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Mijn vivids zijn zo goed als verkocht en worden deze week nog opgehaald.
Hopelijk kan ik deze week nog de grotere broers ophalen...

Kan niet wachten.   :) ;)

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 15, 2015, 20:45:13
Mijn vivids zijn zo goed als verkocht en worden deze week nog opgehaald.
Hopelijk kan ik deze week nog de grotere broers ophalen...

Kan niet wachten.   :) ;)
Als je het goed kan vinden met zusje wil het (nog) niet zeggen dat je met haar broer overweg kan ......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 15, 2015, 20:50:14
Als je het goed kan vinden met zusje wil het (nog) niet zeggen dat je met haar broer overweg kan ......
Dat klopt helemaal Anton...

Er is maar een manier om achter te komen.... ;)  kopen en neerzetten...

Ik ben zeer tevreden met deze maar toch nieuwsgierig naar de grote zus... Na de grotere zus zal het financieel heel moeilijk worden om te upgraden binnen de vivids...
Na de B1 val je meteen in de 4 cijferige categorie helaas...

Kan ook zo zijn dat de b1 te groot is of te zwaar klinkt in mijn woknkamer IvM dubbel woofer, hoop he niet naturlijk..
voordeel bij mij is dat ik hem vrij ver naar voren kan trekken in de kamer(+- 1.5)meter...

We zullen het meemaken Anton...als de zus beetje hetzelfde karakter heeft als deze v1.5 h(hopelijk iets beter zelfs)gezien de nieuwprijs haast dubbel is, dan kan het haast niet fout gaan...

Duimen en hopen dan maar... Ben all gewend om blinde aankopen te doen .. Hahaha...

R

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 15, 2015, 21:25:37

Ik ben zeer tevreden met deze maar toch nieuwsgierig naar de grote zus... Na de grotere zus zal het financieel heel moeilijk worden om te upgraden binnen de vivids...

Kan ook zo zijn dat de b1 te groot is of te zwaar klinkt in mijn woknkamer IvM dubbel woofer, hoop he niet naturlijk..
voordeel bij mij is dat ik hem vrij ver naar voren kan trekken in de kamer(+- 1.5)meter...

We zullen het meemaken Anton...als de zus beetje hetzelfde karakter heeft als deze v1.5 h(hopelijk iets beter zelfs)gezien de nieuwprijs haast dubbel is, dan kan het haast niet fout gaan...

Duimen en hopen dan maar... Ben all gewend om blinde aankopen te doen .. Hahaha...

Denk ook wel dat het lukt .......Maar er is altijd mogelijke drama binnen nuances. :)
Oftewel ....karakter verschil. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Xander32

Mogelijk zul je om jouw droom ooit te kunnen vervullen, daarvoor iets, op regelmatige basis, opzij moeten leggen. Ook wel sparen genoemd  ???.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Citaat van: Xander32 op februari 15, 2015, 21:32:07
Mogelijk zul je om jouw droom ooit te kunnen vervullen, daarvoor iets, op regelmatige basis, opzij moeten leggen. Ook wel sparen genoemd  ???.

Dat doe ik ook wel alleen met mate...kan natuurlijk veel meer sparen en minder genieten,maar  dat  is niet echt mijn ding. Veel sparen voor later en minder genieten nu..
Ik geniet liever meer nu en spaar minder voor later dan andersom, Gezien later een onzeker begrip is en nu een zekere moment.... ;)

Citaat van: scrutinizer op februari 15, 2015, 21:31:30
Denk ook wel dat het lukt .......Maar er is altijd mogelijke drama binnen nuances. :)
Oftewel ....karakter verschil. ;)
Achja anton,   beetje dram in leven mag ook af en toe anders wordt het saai... hopelijk zal het goedgaan...heb net weer met plezier zitten luisteren en vivids klinken echt fenomenaal...

Alleen ik  zit even met een dilemma.... de airtight eindtrap houden of verkopen want ik heb ook nog een kharma mp150 monoblokken set onder de bank ;) ?officieel heeft de airtight geen Vv nodig  omdat het zijn eigen gain regeling heeft,maar ik heb de burmester 808mk3 vv er aan gehangen....beetje dubbel op...
Aan de eene kant wil ik de airtight niet kwijt(zeldzaam) en aan de  andere kant wil ik de burmester niet kwijt  want dit zijn zeldzame stukken...wereld wijd geen een tekoop. :) (burmester 808mk3)..

Heb vanavond lang nagedacht en ik kom er niet uit.wat slim is....

Citaat van: R op februari 15, 2015, 21:31:11
Mooi dat je upgrade nu al gelukt is!
Tnx.. ben er zelf ook heel erg blij mee.. nu nog hopen dat alles vlekkeloos verloopt. Anders worden mijn vivids woensdag opgehaald en als iets fout gaat aan de andere kant met de koop(op een of ander manier niet lukt ivm evt bechadiging of iets aan de speakers) dan zitik zonder speaker.. hhaha..

Dat wordt dan echt balen want ik vind echt geen tweede graphite kleur vivids ter vervanging...

RZeemering

Citaat van: maz op februari 16, 2015, 03:26:22
Alleen ik  zit even met een dilemma.... de airtight eindtrap houden of verkopen want ik heb ook nog een kharma mp150 monoblokken set onder de bank ;) ?officieel heeft de airtight geen Vv nodig  omdat het zijn eigen gain regeling heeft,maar ik heb de burmester 808mk3 vv er aan gehangen....beetje dubbel op...
Aan de eene kant wil ik de airtight niet kwijt(zeldzaam) en aan de  andere kant wil ik de burmester niet kwijt  want dit zijn zeldzame stukken...wereld wijd geen een tekoop. :) (burmester 808mk3)..

Ik zou in ieder geval even wachten (jaja..) tot de nieuwe speakers er zijn. Dan kun je daarmee gaan beluisteren wat beter klinkt. En misschien moet je ook wat zeldzaamheid in je huis houden. Zodat je zonder al te veel moeite kunt ruilen voor een paar dagen van setup vanuit onder je (magische) bank ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

sultankat

Citaat van: maz op februari 15, 2015, 21:25:37

"Blind verliefd" hoeft zeker niet verkeerd te zijn  ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

scrutinizer

Achja anton,   beetje dram in leven mag ook af en toe anders wordt het saai... hopelijk zal het goedgaan...heb net weer met plezier zitten luisteren en vivids klinken echt fenomenaal...

Slim is wat JIJ het prettigst vind klinken, maz.
De Airtight is gewoon een eindversterker met een wat hogere ingangsgevoeligheid. (1V / 100k) Dus als jij de 808 mk3, met al zijn duitse nauwkeurigheid, een in jou geval, betere presentatie en prestatie vind geven. ::)
Niets "dubbel op" in deze ......All by choice ;)

Zie het als een digitale bron met een hoge uitgangsspanning ....Ondanks de mogelijkheid voor direct vertrieb, zal het karakter van een, goed gekozen. voorversterker de 'totaal' presentatie kunnen liften in onze beleving.

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 16, 2015, 09:09:04
Slim is wat JIJ het prettigst vind klinken, maz.
De Airtight is gewoon een eindversterker met een wat hogere ingangsgevoeligheid. (1V / 100k) Dus als jij de 808 mk3, met al zijn duitse nauwkeurigheid, een in jou geval, betere presentatie en prestatie vind geven. ::)
Niets "dubbel op" in deze ......All by choice ;)

Zie het als een digitale bron met een hoge uitgangsspanning ....Ondanks de mogelijkheid voor direct vertrieb, zal het karakter van een, goed gekozen. voorversterker de 'totaal' presentatie kunnen liften in onze beleving.

bedankt voor je input anton

gister even een  a-b vergelijking gedaan met de airtight met en zonder vv en het komt uiteindelijk op smaak neer en wat je prettig vind om te horen.
de airtight klinkt zonder vv heel erg mooie, alleen met de duitse verfijning klinkt het magisch , dus zoals je zegt : niets dubbelop.. dubbel goed wordt het dan :) ook.

ben benieuwd wat de burmester op de kharma mp 150 eindblokken gaan doen en of het netzo mooi klinkt als het met de airtight.
dan kan ik misschien de kharmas ipv de airtight zetten..dan bespaar ik ook wat geld want de airtight kan ik voor dubbel de prijs van kharmas slijte,

ben benieuwd wat het brengt, nieuwe techniek tegen oud techniek.. buizen versus classe D...

Maximus_Aurelius

Maz niet overdrijven :D dat er wereldwijd geen een Burmester 808 MK3 te koop is. Op Audiomarkt staat er gewoon eentje te koop ;)
De 808 MK5 is very rare. En als er eentje voorbij komt dan betaal je nog steeds de hoofdprijs. Jammer dat de Mk3 versie niet geupgrade kan worden naar de MK5.

Als het goed is toen de 808 gemaakt werd voor de chef zelf (Dieter Burmester) is hij daarna officieel in productie gegaan en de tweede exemplaar is naar een bekende Nederlander gegaan in de audiowereld. A.J. van den Hul ;)
De 808 is al vanaf 1980 in productie. Je kunt het ook zien aan de cijfers, zoals alle apparatuur van Burmester kun je herleiden aan de cijfers. Bij de 808. 80 = jaar, 8 is maand van introductie.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 16, 2015, 13:38:29
Maz niet overdrijven :D dat er wereldwijd geen een Burmester 808 MK3 te koop is. Op Audiomarkt staat er gewoon eentje te koop ;)
De 808 MK5 is very rare. En als er eentje voorbij komt dan betaal je nog steeds de hoofdprijs. Jammer dat de Mk3 versie niet geupgrade kan worden naar de MK5.

Als het goed is toen de 808 gemaakt werd voor de chef zelf (Dieter Burmester) is hij daarna officieel in productie gegaan en de tweede exemplaar is naar een bekende Nederlander gegaan in de audiowereld. A.J. van den Hul ;)
De 808 is al vanaf 1980 in productie. Je kunt het ook zien aan de cijfers, zoals alle apparatuur van Burmester kun je herleiden aan de cijfers. Bij de 808. 80 = jaar, 8 is maand van introductie.

leuk deze info . 

wat je zegt klopt inderdaad. er staat een 808 mk3 (goud) en een mk5.
maar geen chroom  :tounge2:

http://www.hifishark.com/search?q=burmester+808

ben er zeer blij mee. de mc phono is fenomenaal van deze burmester...daarom alleen wil ik het niet verkopen.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op februari 16, 2015, 13:52:42
leuk deze info . 

wat je zegt klopt inderdaad. er staat een 808 mk3 (goud) en een mk5.
maar geen chroom  :tounge2:

http://www.hifishark.com/search?q=burmester+808

ben er zeer blij mee. de mc phono is fenomenaal van deze burmester...daarom alleen wil ik het niet verkopen.

Chrom/goud he(gewoon Chrom maar bepaalde dingen zijn vergoldet). Een Burmester zonder Chrom is geen Burmester  :D. Er zijn een aantal die custom made zijn en een andere kleur willen. Burmester doet dit. Ik heb zelfs een  Burmester 808 MK5 en de kleine eindtrap  :tongue2: 909 MK5 in het rood gezien. Verschrikkelijk  :nopompom: maar over smaak valt niet te twisten  ;)
Die 808 MK5 versie is er niet meer. ( Angebot mit dieser ID ist nicht vorhanden.)

Er staan ook fake op jouw link die verwijst naar de verkopende site. De pprijs van1520 euro voor een Mk3, yeah right. Zelfde site waar ik een MBL 1511F DAC zag staan voor 1750 euro. Iets te mooi om waard te zijn  :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

Mr.M

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

Mr.M

Toen was het stil in huize maz... :unhappy:

Vivids zijn net opgehaald en  mijn nieuwe kharma supreme refrence speaker kabels zijn ook verkocht.

Nu wachten tot ik mijn nieuwe speakers kan ophalen.... O0

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Mr.M

Citaat van: Cyreg op februari 18, 2015, 20:28:12
Maz, misschien weer eventjes die SHL5's lenen van je vriend?  ;)

Hahaha.

De shl5 is een mooie weergever....alleen niet mijn smaak kwa uiterlijk... Het haalt het niet bij een vivid kwa transparantie en resolutie maar hij is heel erg muzikaal en aangenaam  met alle soorten muziek.

Als ik een keer downgrade zou doen en geen high end apparatuur zou willen dan zou ik zeker voor de shl5gaan.
Hij is minder  gevoelig voor versterkingen matching.

Nahpets

Hoe was de Kondo DAC eigenlijk? Of heb ik dat bericht over het hoofd gezien?

Ik heb de Kondo DAC bij Kharma gehoord....heerlijk. Als ik het mij goed herinner Metronome Kalista, Kondo DAC, Kondo vv, Kharma eindversterkers (de grote) en Kharma Exquisite Midi.

Kippenvel. Mag ook wel voor de prijs van een hele leuke woning.
I love everybody!
some I love to avoid,