aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 11, 2015, 23:43:27
Zelfbouw in de juiste zin van het woord.
Zowel de zilvercaps als weerstanden zijn van eigen hand. ;)
Pffffff wat een prachtig ding om te zien Anton.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 12, 2015, 00:13:16
Ik heb een clk coupe voloptie tekoop vanaf morgen.... Iemand??? Hahaha.
Je lacht.....als een boer met kiespijn. >:D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 12, 2015, 00:15:05
Pffffff wat een prachtig ding om te zien Anton.
Yep...is keurig gemaakt, maz.
De power supply idem dito ...mooi mateiaal, netjes afgewerkt.
Zo ook zijn presenteren van hetgeen ooit vastgelegd. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

scrutinizer

Heb je bij de KSL dac ook de KSL powercord voorhanden, maz?

martin778

Oops verkeerde topic ;D

p.s
Maz, de KSL is dus een blijver?  :clapping:  :D

Duck Twacy

martin778

Ik las een beetje erover op de poolse Audiostereo en hij schijnt pas echt goed te klinken met DSD.

twani

Citaat van: scrutinizer op februari 11, 2015, 23:43:27
Zelfbouw in de juiste zin van het woord.
Zowel de zilvercaps als weerstanden zijn van eigen hand. ;)

VÉT!

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 12, 2015, 00:24:20
Heb je bij de KSL dac ook de KSL powercord voorhanden, maz?

Nee ik hed de jouw hifi powercord  er achter hangen...zit er een speciale powercord bij dan bij aanschaf?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 12, 2015, 09:09:18
Nee ik hed de jouw hifi powercord  er achter hangen...zit er een speciale powercord bij dan bij aanschaf?
Dat ligt aan de eerste eigenaar.
Maar op zo'n bedrag en gekocht bij engels of duitse imp/dealer, kan ik me niet voorstellen dat deze niet bijgeleverd is.
Heb enige power cords de revue laten passeren maar kwam altijd terug op de ACz ;)

scrutinizer

Natuurlijk overpriced!!!! ....Maar exclusiviteit kost geld en in dit geval met een hoge therapeutische waarde ;)
Setje compleet!!!

sultankat

Daar kun je een hele hoop brillen voor kopen / daar moet je een hele hoop brillen voor verkopen  ;)
Maar dit is leuker.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op februari 12, 2015, 12:35:42
Daar kun je een hele hoop brillen voor kopen / daar moet je een hele hoop brillen voor verkopen  ;)
Maar dit is leuker.
inderdaad sultan... daar moet je veel voor doen voordat je dat in huis kan hebben....wel leuk als je audio app duurder kost dan je huis.. :clapping: :clapping: :clapping:

als je dit in huis kunt halen dan heb je waarschijnlijk de rest van de puntjes ook op de i...  :worship:

je moet wat te dromen hebben he? ooit misschien, ooit....hopelijk in deze leven nog..

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 12, 2015, 09:39:23
Dat ligt aan de eerste eigenaar.
Maar op zo'n bedrag en gekocht bij engels of duitse imp/dealer, kan ik me niet voorstellen dat deze niet bijgeleverd is.
Heb enige power cords de revue laten passeren maar kwam altijd terug op de ACz ;)

dat lijkt mij ook. dat je als fabrikant voor een goede powercord zorgt  zodat je app naar behoren en op niveau functioneert zoals bedoelt.

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op februari 12, 2015, 01:58:20
Of toch een keer Lampizator big 7 proberen...

die kende ik niet eens..

moet zeggen dat ik in de buize wereld niet zo thuis ben...ik vind de sound van buize wel geweldig.... :inlove: :inlove:

alleen de prijzen van goede buizen spul s dodelijk...DODELIJK..

Mr.M

eigenlijk wilde ik de audionote niet eens verkopen omdat ik vorige keer all spijt had dat ik de audionoteM3 heb verkocht en kon geen een meer vinden daarna en per toeval wilde een kennis zijn M2 verkopen en ik was zo blij dat ik weer een audio note in huis had.
nu heb ik het weer verkocht omdat ik het zonde vond om onder de bank te leggen. ik heb het met pijn in me hart verkocht want audionote vind ik geweldig klinken....gelukkig is het naar een bekende gegaan welke heel erg blij mee is dus dat is dan weer een troost...

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 12, 2015, 12:44:33
inderdaad sultan... daar moet je veel voor doen voordat je dat in huis kan hebben....wel leuk als je audio app duurder kost dan je huis.. :clapping: :clapping: :clapping:

als je dit in huis kunt halen dan heb je waarschijnlijk de rest van de puntjes ook op de i...  :worship:

je moet wat te dromen hebben he? ooit misschien, ooit....hopelijk in deze leven nog..

....of een hobby en, zoals je dat zelf wel eens zegt (zeer) dicht bij het vuur. :)

djoeri

Bijna alles is gewoon hardwired verbonden in de KONDO wat echt enorm veel werk is en ook heel veel winst oplevert. Bij standaard PCB boards zijn de koperenbedrading dunner dan een vel papier. Daarnaast gebruiken ze ook mooie stappenpotentiometers. Ben weleens benieuwd hoe die kondo's klinken ken tot nu toe alleen audio note en men zegt dat KONDO nog een stuk beter is.

Kerkhoffd

Weer erg gaaf om te lezen Maz! Het moet wel haast zinsbegoochelend mooi klinken bij jou thuis.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op februari 12, 2015, 17:02:30
Weer erg gaaf om te lezen Maz! Het moet wel haast zinsbegoochelend mooi klinken bij jou thuis.
eersgister was theo van ARTTONE-AUDIO bij mij om de audionote op te halen voor prive gebruik, beste man heeft best verstand van audio en hij is dealer van aantal merken . hij zat met verbazing en genot te luisteren.

hij had de vivids weleens gehoord en was niet onder de indruk maar in deze configuratie was het een heel ander beleving zei die, dit geluid vond hij high end..  :pompom: :pompom: :pompom:

toen stond de kondo niet eens aangesloten.. :clapping:

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

BuSpu

Mr.M

Citaat van: BuSpu op februari 12, 2015, 20:44:56
nou die kan dan weer weg  ;D

Ik heb begrepen dat kondo aardig wat opstarttijd nodig heeft en pas tot leven komt als die minimaal een paar uur aanstaat , dus ik heb hem hele dag aan gelaten om straks even een goede luister sessie te doen.. Ben benieuwd wat het verschil is tov gister . toen stond die net aan na een tijdje stil te hebben gestaan..

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

gister even lekker zitten luisteren en lezen en kom tot me verbazing lees ik dat de vivid B1 aardig wat druk kan produceren in het laag omdat het formaat fors groter is en er is een extra woofer aan de achterkant welke voor goede laagopbouw zorgd als je kamer niet te groot is zoals bij mij...

ik heb meteen een bod gedaan op de b1 en hopelijk kan ik hem kopen. dan hoef ik niet met sub aan de gang om net dat  kleine tikki laag bij sommige opnames aan te vullen.

foto 1 is vivid voorkant
foto 2 is achterkant..haast identiek aan voorkant .hahah

http://www.hifi.nl/recensies/2767/Vivid-B1-luidsprekers.html

http://www.stereophile.com/content/vivid-audio-b1-loudspeaker

http://www.soundstagehifi.com/index.php/component/content/article?id=138:vivid-audio..

ik denk dat dit een betere oplossing is dan een sub bij plaatsen voor me.