aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

djoeri

CiteerExtensie moet je meer in de eindbuis zoeken, in jouw geval volgens mij de KT-88.
Een Svetlana Winged C geeft bv een veel strakkere bas en hoog dan een EH, maar kan gehoormatig ook 'killer' klinken, dat ligt meestal aan de match met je prebuizen.

Svetlania of JAN-Philips nosjes zijn voor de prijs heel erg goed. Deze geven als pre een betere soundstage en klinken uitgewogener.
Een blackplate uit '50 - '60 van deze zijn moeilijk te vinden maar gaven in mijn geval zo'n verbetering dat ik m'n versterker totaal niet meer herkende.

Dat van die Philips-JAN kan ik beamen, klinken erg goed komt vooral omdat het middengebied veel beter wordt en de aansluiting naar laag en hoog beter is. De tungsol ken ik allen de 5687 uit de M3 en DAC;s van audio note en zijn echt goed en ik denk de ecc83 dan ook.

Ik denk dat zoals eerder aangegeven je voor jezelf moet uitmaken wat je precies zoekt aan verbetering en dan gaat zoeken naar de oplossing ipv zomaar dingen veranderen.

Gr Djoeri

chansig

Kijk Maz...werken is oke...maar gewoon een week niets meer posten in je topic ? Dat kan natuurlijk niet.

By the way...De beste wensen en dat je zaak een succes mag worden..al kan je daar pas over een paar jaar iets zinnigs over zeggen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Xander32

Hij heeft een jaar zitten lamballen, goed dat ie nu aan het werk is :thumbs-up:.

Citaat van: chansig op januari  9, 2015, 08:35:44
Kijk Maz...werken is oke...maar gewoon een week niets meer posten in je topic ? Dat kan natuurlijk niet.

By the way...De beste wensen en dat je zaak een succes mag worden..al kan je daar pas over een paar jaar iets zinnigs over zeggen.

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

pietjepc

De platenspeler gaat huize Maz verlaten, zag ik. Hier komt waarschijnlijk iets anders voor in de plaats, aangezien hij de arm er niet bij verkoopt ;)

felix01

heb Maz zijn draaitafel ook zien voorbijkomen op de markt;we zijn benieuwd naar de opvolger........ :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

eddy135

Citaat van: pameijer op januari  9, 2015, 09:13:47
Iemand gaat z'n 1.5 Vivid's upgraden naar Giya G4's.....
Maar volgens mij komt de kleur niet overeen  :sadlike:
Oei, wat een schatjes! :headbanging:
Zelfs m'n vrouw vind ze prachtig.....

Tot ze de prijs hoorde... :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

martin778

Je kun het ook anders doen, een basic model kopen en in de loop van de tijd de componenten upgraden alleen met de Vivids wordt het lastig  :colgate:

Mr.M

Alle eerst een gelukkig nieuwjaar. Mogen dit jaar een gezond en gelukkig jaar zijn voor allen.

Sorry jongens  gister terug uit afrika en meteen tegenaan. Valt niet mee ineens weer vroeg wakker worden na vakantietje...

Net terug van de zaak en meteen maar de nieuwe  platen speler in elkaar gezet. Nu weer na klein 10 dagen even alles opstarten.

Zoals jullie hebben gezien heb ik me lp speler tekoop .. dit komt doordat een lief gorumgenoot mij weer in se vakantie een link moest doorsturen van een mooie plateau welke ik niet kon laten liggen...gister avond laat meteen maar opgehaald en vandaag net opgesteld.
Ziet er heel nooi uit en ikke dik tevreden..nu nog even horen hoe het klinkt....

V
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Even wat fotos.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

michel69

Gefeliciteerd Maz met je nieuwe speler(pick up wereld is voor mij volledig onbekend)en dit zal ongetwijfeld een verbetering zijn tov de vorig Michell veel luisterplezier en vooral er lekker voor gaan zitten en genieten als je na een harde dag werken weer thuis komt ;).
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op januari  9, 2015, 18:22:33
Gefeliciteerd Maz met je nieuwe speler(pick up wereld is voor mij volledig onbekend)en dit zal ongetwijfeld een verbetering zijn tov de vorig Michell veel luisterplezier en vooral er lekker voor gaan zitten en genieten als je na een harde dag werken weer thuis komt ;).
Tnx.

Alles klinkt nu heel kil en koud maar dat komt doordat de buizen nog koud zijn .

En dat de arm niet helemaal juist is afgesteld. Heb de arm zo overgezet en draaien die handel.  Ik moet even informeren hoe en wat aan doktor Henk LP...

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

pietjepc

Mooi, hoor! Maar loopt die snaar nu helemaal om dat ronde ding in de hoek? Een soort externe aandrijving o.i.d.? :blush:

Mr.M

Citaat van: Cyreg op januari  9, 2015, 20:31:20
ben benieuwd Maz, welk merk en type is de draaitafel !
Musical life rapsody...Duits .. Met een extern motor met een draad die minder dik is dan mijn haar. Je ziet het niet eens met blote ogen laat ma staan op de foto.er loopt in ieder geval een draad naar het plateau..

http://www.audiophilia.com/hardware/Analogue/reviews/musicallifebasic.htm
Citaat van: pietjepc op januari  9, 2015, 20:33:59
Mooi, hoor! Maar loopt die snaar nu helemaal om dat ronde ding in de hoek? Een soort externe aandrijving o.i.d.? :blush:
Ja die externe aandrijf is helemaal in de hoek en er loopt een "snaar" om de plateau heen..

pietjepc

Ok, en hoe plaats je zo'n ding? Lijkt mij niet dat je hem net zover weg zet tot de snaar strak staat... (zeg maar op gevoel)

Mr.M

Citaat van: pietjepc op januari 10, 2015, 00:26:22
Ok, en hoe plaats je zo'n ding? Lijkt mij niet dat je hem net zover weg zet tot de snaar strak staat... (zeg maar op gevoel)
De snaar kan je op ieder gewend lengte maken.en je zet de motor weg tot de snaar goed contact heeft met plateau ..

Plateau is zo zwaar dat het eenmaal in de spin haast geen kracht nodig heeft om door te spinnen. De motor en snaaar hoeft haast geen kracht te zetten om de snelheid van plateau constant te houden...

pietjepc

Cyreg

Citaat van: maz op januari  9, 2015, 21:08:43
Musical life rapsody...Duits .. Met een extern motor met een draad die minder dik is dan mijn haar. Je ziet het niet eens met blote ogen laat ma staan op de foto.er loopt in ieder geval een draad naar het plateau..

http://www.audiophilia.com/hardware/Analogue/reviews/musicallifebasic.htm 

Zo verder te lezen op internet, bestaat Musicallife.de nog steeds, maar dan als importeur  :unsure:
Nog wel met dezelfde eigenaar/constructeur!
Verder ook gelezen dat deze al jaren geleden is gestopt met productie van eigen draaitafels?
Wel van leisteen gemaakt, maar misschien 'n klein risico dan bij evt. tech problemen?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Thanatos

Alle componenten zijn van Scheu. Motor, lager, plateau enz. Geen problemen daar.

Cyreg

Maikel_audionerd

Jeetje wat rustig in dit topic zeg. Hopelijk heb je veel plezier van je setup en gaan de zaken goed met de winkel. Geniet ervan!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op januari 29, 2015, 20:38:37
Jeetje wat rustig in dit topic zeg. Hopelijk heb je veel plezier van je setup en gaan de zaken goed met de winkel. Geniet ervan!
Danjewel ... heb inderdaad haast geen tijd gehad om muziek te luisteren of op forum actief te zijn.. Heb in 3weken nog geen vrije dag gehad en dit weekend is het koopzondag. Dit wordt dan nog een week achter elkaar doorwerken.
Maar het gaat gelukkig boven verwachting goed op de zaak.
Met de hobby gaat het ook rustiggies aan. Normaal luister ik na 23.00/24.00 muziek maar nu leg ik rond 23.00 maffend op de bank.
Heb ruim half jaar lzitten nietsen hir en moet even me draai vinden en weer wennen aan vroeg op en lange dagen. Gister om 07.00 op en pas om 22.00 uur vanuit de zaak na huis vertrokken.
Maar goed ik doe het met plezier en De eerste forumvriend /klant  is officieel lynch en zijn vrouw. ;)

Matthijs1973

lekker bezig! heb je wel een beetje geluidsinstallatie in de winkel dan?  ;)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

DofN

Citaat van: maz op januari 30, 2015, 09:34:30
(...)
Maar goed ik doe het met plezier en De eerste forumvriend /klant  is officieel lynch en zijn vrouw. ;)

Veel plezier met het starten van de winkel! Zal inderdaad heel druk zijn. Ik zou al een tijdje geleden bij je langs komen, maar heb dat ook om die reden nog even uitgesteld.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.