aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Pioneers weg en ik zit met me oude liefde...wat klinkt ze toch mooi....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op december 18, 2014, 02:13:20
Pioneers weg en ik zit met me oude liefde...wat klinkt ze toch mooi....

Oude liefde roest niet.....
Als je terugkeert naar een oude liefde dan zit dat diep geworteld, dus gewoon volop genieten toch ?  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

clockwork

Gelukkig heb je nog wel wat om naar te luisteren. ;)

Welke kleur zijn de Pio's? En neem echt een grote auto mee. Ik wilde een setje ophalen uit Zwitserland maar dat ging echt niet passen in de Volvo SUV. Zeker in de verpakking zijn ze enorm groot.  :crazy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

WickedGame

Poeh van Pioneer naar Kharma naar Pioneer.... enige wat ik mij wel een klein beetje afvraag waar nu dan de verschillen zitten? En tja je meld wel dat Kharma's je grote liefde is. Of wordt het straks Pioneer en Kharma zijn je grote liefdes. Een soort van polygamie  ;D

Jumping Jack

Maar als ik het goed heb, zijn die Kharma's ook al weer verkocht? Ik snap er de kloten van, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zodiac

Citaat van: WickedGame op december 18, 2014, 09:05:17
Poeh van Pioneer naar Kharma naar Pioneer.... enige wat ik mij wel een klein beetje afvraag waar nu dan de verschillen zitten? En tja je meld wel dat Kharma's je grote liefde is. Of wordt het straks Pioneer en Kharma zijn je grote liefdes. Een soort van polygamie  ;D

Polygamie is wel fijn hoor!
Maar ik snap er ook geen klote meer van.  ;D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Bama

Citaat van: clockwork op december 18, 2014, 09:03:04
Gelukkig heb je nog wel wat om naar te luisteren. ;)

Welke kleur zijn de Pio's? En neem echt een grote auto mee. Ik wilde een setje ophalen uit Zwitserland maar dat ging echt niet passen in de Volvo SUV. Zeker in de verpakking zijn ze enorm groot.  :crazy:

Ik denk zwart met een paar kleine krasjes.

Kwabbernoot

Citaat van: Jumping Jack op december 18, 2014, 09:16:05
Maar als ik het goed heb, zijn die Kharma's ook al weer verkocht? Ik snap er de kloten van, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.

Nee, dat ligt niet aan jou. Maz lijkt (imho) wel door alle verering compleet van het padje te zijn geslagen.

Laat ik het zo zeggen: als hij een vriend van mij zou zijn zou ik hem toch eens vragen achterover te gaan zitten om eens te laten bezinken wat hij in hemelsnaam allemaal aan het doen is. Maar goed, dat is natuurlijk helemaal aan hem.

Ja, het levert een leuk topic op en hij doet er niemand kwaad mee maar snappen doe ik het al lang niet meer.

Groeten...

Bama

Je moet hem ook niet willen snappen, gewoon achterover zitten, meelezen en je verbazen :)

Kwabbernoot

Ik ga mij hier pas weer verbazen als er een week rust is.  ::)

Groeten...

WickedGame

scrutinizer

Citaat van: Bama op december 18, 2014, 10:27:13
Je moet hem ook niet willen snappen, gewoon achterover zitten, meelezen en je verbazen :)

Een soort van "Hangover" part .... :popcorn:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

Citaat van: Kwabbernoot op december 18, 2014, 10:25:20
Nee, dat ligt niet aan jou. Maz lijkt (imho) wel door alle verering compleet van het padje te zijn geslagen.

Laat ik het zo zeggen: als hij een vriend van mij zou zijn zou ik hem toch eens vragen achterover te gaan zitten om eens te laten bezinken wat hij in hemelsnaam allemaal aan het doen is. Maar goed, dat is natuurlijk helemaal aan hem.

Ja, het levert een leuk topic op en hij doet er niemand kwaad mee maar snappen doe ik het al lang niet meer.

Groeten...

Je vergeet dat wat voor de een prima werkt, voor de ander niet werkt. Maz lijkt zich hier prima bij te voelen. Ik zou er zelf gek van worden, maar ik heb Maz - na hem een paar keer meegemaakt te hebben - hoog genoeg om aan te nemen dat hij precies weet wat hij doet. En waarom zou ik zijn gedrag beoordelen op iets wat vooral op mezelf betrekking heeft?

En wie weet, kijkt hij zelf over 10 jaar terug met een wat meewarige blik. De wisselingen kosten hem weinig/geen geld omdat hij het slim aanpakt.

Ik snap badinerende berichtjes dan ook niet: kun je zelf niet tegen snelle wisselingen, ga dan niet zitten kniezen en lijden en stop ermee :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

Citaat van: maz op december 18, 2014, 02:08:47
Hahaha .of jij bent zo goed of ik ben zo voorspelbaar Abel..hahaha
Wat de pioneers betreft ik was heel lang aan twijfelen om de 1 ex  te halen gezien ik voor de 3 serie all een koper had welke in de wacht stond. (..)

Abel bedankt je hebt me zorgvuldig in elkaar gezet set naar klote geholpen met een opmerking , lol ...
Nu moet ik opnieuw beginnen met matchen van componenten.
(..)

Oja, nu heb ik het gedaan!  :crazy:

Ben benieuwd of de TAD/Pioneers eenzelfde fraaie laagfundament hebben en makkelijker te plaatsen zijn, en bij voorkeur ook wat beter imagen dan de kharma's.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Kwabbernoot

Citaat van: doorofnight op december 18, 2014, 11:06:35
Je vergeet dat wat voor de een prima werkt, voor de ander niet werkt. Maz lijkt zich hier prima bij te voelen. Ik zou er zelf gek van worden, maar ik heb Maz - na hem een paar keer meegemaakt te hebben - hoog genoeg om aan te nemen dat hij precies weet wat hij doet. En waarom zou ik zijn gedrag beoordelen op iets wat vooral op mezelf betrekking heeft?

En wie weet, kijkt hij zelf over 10 jaar terug met een wat meewarige blik. De wisselingen kosten hem weinig/geen geld omdat hij het slim aanpakt.

Ik snap badinerende berichtjes dan ook niet: kun je zelf niet tegen snelle wisselingen, ga dan niet zitten kniezen en lijden en stop ermee :)

En ik snap niet wat er badinerend is aan mijn bericht.

Groeten...

LABO

Citaat van: doorofnight op december 18, 2014, 11:06:35

^^

Maz durft risico's die wij niet durven te nemen en geniet volop. Zou er bijna jaloers op worden haha. Voorlopig heeft hij weer een leuk weekendje Zwitserland voor de boeg.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op december 18, 2014, 11:14:38

Groeten...

Mogelijk dat je schrijft dat hij van het padje lijkt geslagen door alle verering.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Joris1971

Citaat van: Kwabbernoot op december 18, 2014, 10:25:20

Groeten...

^^

DofN

Citaat van: Kwabbernoot op december 18, 2014, 11:14:38

Groeten...

Als je dat niet snapt ga ik je dat nooit laten begrijpen.

DofN

Kwabbernoot

Citaat van: doorofnight op december 18, 2014, 11:24:53
Als je dat niet snapt ga ik je dat nooit laten begrijpen.

Tja, als dat je insteek is.  :dry:  Wellicht hebben wij een andere definitie van badinerend. Daar ga ik dan maar van uit.

Groeten...

Joris1971

Citaat van: doorofnight op december 18, 2014, 11:25:26
:withstupid:

wat?

mag ik het niet eens zijn met Kwabber?

Moet iedereen maar  :clapping: en  :pompom: als Maz iets nieuws koopt?
Sorry hoor maar ik noem het gewoon KOOPZIEK zijn.

DofN

Ga even lekker je eigen gedrag beoordelen in plaats dat van anderen?

Joris1971

Citaat van: doorofnight op december 18, 2014, 11:29:34
Ga even lekker je eigen gedrag beoordelen in plaats dat van anderen?

Hoor wie het zegt....  als je hier geen Hosanna roept en Mazz aanmoedigt van Goed gedaan Mazz dan val je buiten de boot.
Dat jij nou zo een meeloper bent...

chansig

Precies
Citaat van: Joris1971 op december 18, 2014, 11:32:00
Hoor wie het zegt....  als je hier geen Hosanna roept en Mazz aanmoedigt van Goed gedaan Mazz dan val je buiten de boot.
Dat jij nou zo een meeloper bent...

Gelukkig heb jij je rust...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon