aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: chansig op december 11, 2014, 14:24:08
Heb ik al een voet tussen de deur ?

Gr Hans

Jawel..
Niet op mijn ervaring wat deze hobby betreft, maar wel kwa communicatie en redelijkheid. ;)

Kan ik bij jou een potje breken......? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ik heb genoeg potjes en kan goed lijmen... ;D

Maar jawel hoor...soms snap ik geen donder van wat je schrijft..maar dat is mijn probleem. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op december 11, 2014, 14:50:27
Ik heb genoeg potjes en kan goed lijmen... ;D

Maar jawel hoor...soms snap ik geen donder van wat je schrijft..maar dat is mijn probleem. :D

Gr Hans
Gelukkig. Dan ben ik niet de enige die af en toe niet te verstaan is.. :clapping:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: chansig op december 11, 2014, 14:50:27

Gr Hans

Ach... :D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

scrutinizer

Dat heb ik met Zappa nog steeds....but i'll keep trying. :D

If in doubt...gewoon vragen?
Misschien heb ik, na uitleg, wel iets bij te dragen...... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

lynch1979

Citaat van: scrutinizer op december 12, 2014, 10:12:35
Dat heb ik met Zappa nog steeds....but i'll keep trying. :D

Als je Frank Zappa bedoeld (weet niet of er een forumlid is met de naam Zappa) dan is het heel erg simpel.........je houd ervan of je haat het  ;)

scrutinizer

Citaat van: lynch1979 op december 12, 2014, 10:52:21
Als je Frank Zappa bedoeld (weet niet of er een forumlid is met de naam Zappa) dan is het heel erg simpel.........je houd ervan of je haat het  ;)
Precies, Lynch.
Maar voor je dat kunt zeggen moet je de man, het voordeel van de twijfel geven, en zijn lingo zien te ontleden. ;)

lynch1979

Citaat van: scrutinizer op december 12, 2014, 11:02:34
Precies, Lynch.
Maar voor je dat kunt zeggen moet je de man, het voordeel van de twijfel geven, en zijn lingo zien te ontleden. ;)

Zijn jaren 70 periode is subliem.

Ik zeg vaak als je Zappa kan waarderen, kan je heel veel andere muziek ook waarderen.
De beste man is de grondlegger geweest voor veel muziek en voor veel muzikanten.

scrutinizer

Citaat van: lynch1979 op december 12, 2014, 11:20:57
Zijn jaren 70 periode is subliem.

Ik zeg vaak als je Zappa kan waarderen, kan je heel veel andere muziek ook waarderen.
De beste man is de grondlegger geweest voor veel muziek en voor veel muzikanten.

^^
Zo is dat, en ik hou van een uitdaging, Lynch. ;D
Zijn veel goede muzikanten bij hem vandaan gekomen en idd die periode vooral. ;)

Mr.M

En we gaan gewoon door met hobby en tweaken van de draaotafel.

De rs acoustics graniet platen van onder de speakera vandaan gehaald en o der de draaitafel gelegd.

Eerste schijf staat op sorbotain schijfjes.
Tweede verdieping staat op spikes om de plateau te balanseren...
De action deurstoppers zijn weggehaald en de gamma rubber platen ook.

Ben benieuwd...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

lynch1979

Citaat van: scrutinizer op december 12, 2014, 11:48:29
^^
Zo is dat, en ik hou van een uitdaging, Lynch. ;D
Zijn veel goede muzikanten bij hem vandaan gekomen en idd die periode vooral. ;)

^^

En van die muzikanten geniet ik nog dagelijks van  ;)

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

CZ79

Zeker, merk je verandering in het geluid ook nu de Pioneers op de grond zelf staan?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Ruud-

En dat gekleurde vinyl is leuk voor de "heb" maar klinkt nergens naar  >:D

typo  :-[
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Citaat van: LABO op december 14, 2014, 21:10:07
Dat ziet er al weer een stuk beter uit Maz  :clapping:
Ja dit ziet er wat professioneler uit. De granieten platen zijn veel Mooier dan die gamma rubber matten onder de platen speler..
Ziet er meteen wat audiofieler uit. Graniet op spikes en dempers.
Hoop dat dit het geluid wat positiever beïnvloed....

Citaat van: cz79 op december 14, 2014, 22:11:06
Zeker, merk je verandering in het geluid ook nu de Pioneers op de grond zelf staan?
De reden om de pioneers op de grond te zetten is de tweeter hoogte.
Die wil ik meer op oor niveau hebben. Scheelt weer een beetje..
Kwa geluid weet ik niet of het veel verschil maakt, ik heb nog niet echt zitten luisteren.
Net een filmpje gekeken en pffff de theta  is echt vet op ht stand.

De audiofiel ht  mogelijkheden zijn echt ongelofelijk...een woord kwa geluid wauwww..
Heb de top van denon, de 4250 gehad en het is niet te vergelijken hoeveel verschil in het geluid zit..als je dit heb gehoord en meegemaakt snap je pas wat het verschil is tussen een HIFI ht en high end ht...
Er zit gewoon een soort vloeiendheid  en balans in het geluid dat moeilijk te beschrijven is.

Alleen jammer dat er geen HDmi ingang op de VV zit.

Citaat van: Ruud- op december 14, 2014, 22:57:18
En dat gekleurde vinyl is leuk vooe de "heb" maar klinkt nergens naar  >:D
Die gekleurde vinyl is een van me favoriete lps en een van  de betere opnames .. Het is van DEAD CAN DANCE..
Een van me mooiste platen...met dank aan thanatos...
heb zowel de cd als LP en de LP blaast de cd omver...

Ben zo benieuwd hoe een betere element zou zij...;)

Maro

Citaat van: maz op december 15, 2014, 00:44:10

De audiofiel ht  mogelijkheden zijn echt ongelofelijk...een woord kwa geluid wauwww..
Heb de top van denon, de 4250 gehad en het is niet te vergelijken hoeveel verschil in het geluid zit..als je dit heb gehoord en meegemaakt snap je pas wat het verschil is tussen een HIFI ht en high end ht...
Er zit gewoon een soort vloeiendheid  en balans in het geluid dat moeilijk te beschrijven is.

Ten tijde van de Denon stond er ook een compleet andere set. Hoe kun je dat dan vergelijken?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Jumping Jack

Citaat van: Ruud- op december 14, 2014, 22:57:18
En dat gekleurde vinyl is leuk vooe de "heb" maar klinkt nergens naar  >:D

En op welke wijze zou het kleur van het vinyl het geluid beïnvloeden? Het materiaal blijft hetzelfde. Wat wel vaak minder goed klinkt, zijn van die picture-discs omdat daarbij een soort folie over het vinyl wordt gelegd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Ruud-

Citaat van: Jumping Jack op december 15, 2014, 08:00:34
En op welke wijze zou het kleur van het vinyl het geluid beïnvloeden? Het materiaal blijft hetzelfde. Wat wel vaak minder goed klinkt, zijn van die picture-discs omdat daarbij een soort folie over het vinyl wordt gelegd...
Tja, dat weet ik dus weer niet. Heb enkele tientallen gekleurde lp's die allen niet tegen de orginele zwarte op kunnen.
Wellicht is het soort vinyl wat daarvoor gebruikt wordt verantwoordelijk voor??
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Jumping Jack

Ik denk echt niet dat het aan het kleur ligt, maar dan aan de master die gebruikt wordt. Misschien zijn die gekleurde uitgaven latere remasters of zelfs bootlegs... Blijkbaar zou het zwarte vinyl wel duurzamer zijn door de toevoeging van het product die het zwart maakt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

het blijft natuurlijk een beetje modderen zolang het geheel op een Ikea kastje blijft staan.
een oplossing aan de muur zou een goede investering zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

DofN

Voor mij kakt het draadje een beetje in: heb niets met platenspelers en vond al die LS en versterkerwisselingen leuker. Heb je McIntosh weleens overwogen Maz?  ::)

Maar wel netjes hoor met dat graniet!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Deleted Member 2

Citaat van: doorofnight op december 15, 2014, 09:26:44
Voor mij kakt het draadje een beetje in: heb niets met platenspelers en vond al die LS en versterkerwisselingen leuker. Heb je McIntosh weleens overwogen Maz?  ::)

Als het al graniet is ;D
Maz heeft iets gezien en gehoord met dergelijke constructies onder een draaitafel. Vervolgens is hij aan het experimenteren geslagen met volgens mij meer enthousiasme dan het verkennen en toepassen van mechanica gegeven de specifieke eigenschappen van de draaitafel.

Als ik de constructie zo zie zou hij nog eens kunnen overwegen om de koppeling en de ontkoppeling op een ander punt te doen.

Verder:
Misschien is het "inkakken" wel een heel goed teken?

Gr
Henk

zoldar

De spirit level hoort op het draai plateau bij afstellen, niet het chasis. Aldus ene m fremer.

Welke dead can dance? Ik luister ze nu allemaal in dsd. Super mooie opnames met veel ruimte info.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Mr.M

Citaat van: Onder013 op december 15, 2014, 10:04:56
Als het al graniet is ;D
Maz heeft iets gezien en gehoord met dergelijke constructies onder een draaitafel. Vervolgens is hij aan het experimenteren geslagen met volgens mij meer enthousiasme dan het verkennen en toepassen van mechanica gegeven de specifieke eigenschappen van de draaitafel.

Als ik de constructie zo zie zou hij nog eens kunnen overwegen om de koppeling en de ontkoppeling op een ander punt te doen.

Verder:
Misschien is het "inkakken" wel een heel goed teken?

Gr
Henk
U expertise en advies is an harte welkom

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december 15, 2014, 09:26:44

Nee niks kakt in.ik heb vanavond een verassing in petto..hahahaha