aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op december  9, 2014, 22:59:57
2.2 KVA lees ik hier
http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_2/krell-theater-amplifier-standard-5-2002.html
Mooie leesvoer duck tnx..de enige reden waarom ik de  theta heb gehouden is dat die super klinkt in stereo mode. Dat die nog eens als ht te gebruiken is was een meenemertje voor me. Ik ben een echte stereo freak..dus daar wil ik geen compromis in sluiten, En daar doet de theta zich echt bewijzen.

En tja.  2.2 KVa  voeding :) woww dat wist ik niet. Dan is het niet eens nodig om de theta aan een power supply te hangen.
2.2 kva kunnen leveren terwijl je in stereo mode met max belasting  onder de 1kva zit is ruim bemeten..bij normaal luister niveau gebruikt die rond 300 watt.dus 2200 wat trafo is top..:)

Kom ik met mijn power supply met 1 kva. Haha.. Het kan net aangezien ik nooit heel erg hard draai ..en stereo mode valt consumptie mee..bij normaal geluidsniveau +- 300watt en bij  max rond +- 800 watt bij stereo gebruik.
Meerkanaals kan het oplopen tot 1750 va.:) als je echt aan de volume draait wat haast niet mogelijk is mits je dedicated kamer heb ergens in een bos..
Tnx voor link
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ik bedenk me net.
Weet je wat de krell niet kan?
Als je de theta met 5 stereo modules opstel,dan heb je een 10x125watt  versterker.
Dan kan je een home theater 5.1 systeem,( alle 5 speakers) VOLLEDIG BIAMPEN  met EEN VERSTERKER.. [emoji41] HOE VET IS DAT
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

martin778

Waarom zou je je center of rears bi-ampen?  :D :D :D

Aan de andere kant zou NUON vast blij mee zijn  :D

Mr.M

Citaat van: martin778 op december 10, 2014, 02:26:57
Waarom zou je je center of rears bi-ampen?  :D :D :D

Aan de andere kant zou NUON vast blij mee zijn  :D
Omdat je audiofiel ben ..haha , en omdat het kan...voor de echte puntjes op de i zetters die het beste ht resultaat willen en een dedicated ht hebben.

In een ht opstelling is je center speaker de belangrijkste speaker. Vergis je niet ,een goede refrence  center speaker kost je gauw enkele duizenden euro's...dus zeker biampen waard als je de mogelijkheid heb...

Als ik een dedicated ht zou hebben zou ik het zeker proberen als ik de optie had ..

Joris1971

Citaat van: maz op december 10, 2014, 02:32:29
Omdat je audiofiel ben ..haha , en omdat het kan...voor de echte puntjes op de i zetters die het beste ht resultaat willen en een dedicated ht hebben.

In een ht opstelling is je center speaker de belangrijkste speaker. Vergis je niet ,een goede refrence  center speaker kost je gauw enkele duizenden euro's...dus zeker biampen waard als je de mogelijkheid heb...

Als ik een dedicated ht zou hebben zou ik het zeker proberen als ik de optie had ..

Wat een onzin, een goede center kost al gauw duizenden duro's... jammer Maz dat bij jouw kwaliteit alleen maar uit te drukken is in euro's

Bi-ampen van je center en rears complete onzin.. gewoon het jongetje willen zijn die het verst kan plassen

chansig

Nee...ik ben de zeikerd hier op het forum..vraag maar aan Lynch.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CZ79

Citaat van: Joris1971 op december 10, 2014, 06:46:14
Wat een onzin, een goede center kost al gauw duizenden duro's... jammer Maz dat bij jouw kwaliteit alleen maar uit te drukken is in euro's

Bi-ampen van je center en rears complete onzin.. gewoon het jongetje willen zijn die het verst kan plassen

Voorspelbare reactie van je.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: maz op december 10, 2014, 02:32:29

BI amp biedt vaak voordelen ik zou het dus zeker uitproberen. Vaak is het geluid met BI amp wat strakker en is de detaillering iets mooier.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

patsijb

ach als maz t wil en t kan why not..let him try
ik heb er geen behoefte aan en doe t niet

t mooie is dat alleen maz weet wat hij met zijn set wil..

Robiwan

Citaat van: frank2 op december 10, 2014, 08:18:35
BI amp biedt vaak voordelen ik zou het dus zeker uitproberen. Vaak is het geluid met BI amp wat strakker en is de detaillering iets mooier.

Uitproberen inderdaad maar technisch gezien is het slechter net als bi-wiring.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

lynch1979

Joris1971

Citaat van: cz79 op december 10, 2014, 08:06:51
Voorspelbare reactie van je.

Jij praat zeker met alle winden mee?

Mag toch gewoon mijn mening geven.

chansig

Volgens mij niets mis met het zeggen dat je een andere ervaring hebt en het dus niet met Maz eens bent. Een persoonlijk oordeel over de ander erop los laten is mijn inziens minder fraai.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Lex Groningen

Citaat van: Joris1971 op december 10, 2014, 06:46:14

^^
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

chansig

Citaat van: chansig op december 10, 2014, 10:28:11
Volgens mij niets mis met het zeggen dat je een andere ervaring hebt en het dus niet met Maz eens bent. Een persoonlijk oordeel over de ander erop los laten is mijn inziens minder fraai.

Gr Hans

x 10...

:D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Joris1971

Citaat van: chansig op december 10, 2014, 10:28:11

Gr Hans

Hij (Maz) geeft toch ook een persoonlijk oordeel; een goede refrence  center speaker kost je gauw enkele duizenden euro's

chansig

Als je het verschil niet ziet tussen een oordeel/mening over een apparaat en een oordeel/mening over de mens...tsja dan is het inderdaad hetzelfde.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Er zit zelfs een verschil tussen:

Je bent een l*l

en

Je doet als een l*l

Gr Hans
Coax AQ Carbon

patsijb

Citaat van: chansig op december 10, 2014, 11:03:08
Als je het verschil niet ziet tussen een oordeel/mening over een apparaat en een oordeel/mening over de mens...tsja dan is het inderdaad hetzelfde.

Gr Hans

denk altijd maar dat niet iedereen even slim is.. :dry:
iid kan een mening hebben over Maz zijn werkwijze maar niet over hemzelf want verders ken ik hem niet..

lynch1979

Citaat van: chansig op december 10, 2014, 11:04:51
Er zit zelfs een verschil tussen:

Je bent een l*l

en

Je doet als een l*l

Gr Hans

Mag ik kiezen?

:D

chansig

Coax AQ Carbon

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Hahaha altijd grappig wat voor reacties loskomen uit de simpelste teksten welke ik neerzet .. Er ewordt altijd meer in mijn zinnen gezien dan dat ik opschrijf...

Wat ik eigelijk bedoelde iwas; als iemand een hoogwaardig ht, dus in mijn beleving zoals een forumgenoot dat heeft met rear luidsprekers van 45 k en center van 10k, speelt , dan pen je een perfectionist in high end ht segment...dat je het dan misschien wel overwegend vind om alles te biampen...
Als het een onzin is om rears te biampen omdat het rears zijn waarom zou je uberhaupt zulke bedragen neerleggen voor rear speakers? Mijn rear speakers zijn van quad en kosten 250 euries per stuk.
Joris leest alleen de cijfers in mijn zinnen en niet de gedachte er achter blijkbaar. Geeft ook niet ik respecteer hem en heb en vrede mee zo apart als hij mij bind vind een ander hem ook betreft zijn denkwijze. Daar verschillen we nou eenmaal van elkaar als mensen zijnde.
Wel leuk om zien dit.

Han S

Ik vind Maz een vriendelijke gozer en het is zijn topic. Ik vroeg hem vriendelijk welke muziek hij als referentie gebruikt en ik kreeg een vriendelijk antwoord van hem. So far so good. Als hij gaat lopen beweren dat zijn snoertjes naarmate ze duurder zijn ook beter klinken, wordt het een andere discussie, maar het tegendeel is gebeurd: hij kocht een snoertje voor 3 euro en vond het prima klinken.

Wat hij allemaal aanschaft moet hij helemaal zelf weten en hoeveel dat kost mag hij ook ventileren van mij. Technisch heeft hij nog het een en ander tot zich te nemen, maar dat komt wel goed. Als je 1 kilowatt nodig hebt is twee kilowatt overbodig veel bijvoorbeeld.

IIg zijn er mensen die heel vrolijk van hem worden, leveranciers van apparatuur bijvoorbeeld en die hebben het moeilijk genoeg.