aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

LABO

Citaat van: maz op december  8, 2014, 00:52:55
Ellende is , als dit heel goed klinkt dat ik ze zo wil laten staan straks als de kerstboom weg is.
Ze moet dan niet piepen straks dat de speakers heel ver naar voren staan en dat het niet mooi is om te zien.
Jammer dan eigen schuld , heb je zelf voor gezorgd.. Laat de kerstboom maar lekker staan tot volgende jaar. Als je mijn speakers maar op hun plek laat staan. Haha

^^
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Ben lekker aan luisteren maar ben niet weg van de plaatsing .
De diepte en soundstage is heel erg mooi als ik met de speakers 1.70 de kamer in kom. Alleen dan lijkt mijn sweetspot niet zo sweet   meer.haha..
Lijkt of ik buiten de mid en laag zone zit. Slagen hebben minder impact en stemmen zijn niet zo rijk aan gewicht... Beetje dunnetjes laat maar zeggen.
Kwam bas is het ook k.u.t. lijkt of ik naar een klein monitor luister ipv een vloerstaande.
Op mijn sweetspot is het laag en mid  zeer slecht .
De interactie van kamer tov huidige speakers plaatsing en mijn zitplek is in dit configuratie heel slecht...
Te veel van het goede is dit denk ik. Beste resultaat is tussen 80 cm en 1.30 m .daarna wordt het balans en kamer akoestiek van slecht invloed tov mijn zitpkek.
Mooiste is een zitafstand van +-2a2.5 meter tot de speakers terwijl ze +- 1 meter van de achter muur staan.
Als ik ze teveel de kamer in trek wordt het geluid iel en dun op me luister plek . de soundstage en diepte is wel heel erg goed.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Lees voer over bewire en single wire.

http://www.sonicdesign.se/biwire.html
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Richi

Citaat van: maz op december  8, 2014, 01:57:26
Lees voer over bewire en single wire.

http://www.sonicdesign.se/biwire.html
Interessant leesvoer. Ik heb altijd gedacht dat bi-wire per definitie voordelen heeft, maar in mijn setup speel ik nu single wire met brugjes voor de bi-wire terminals op de speakers en dat klink uitermate goed. Ik vermoed dat er nog wel verbetering valt te halen als ik ga bi-ampen en dus het hoog en laag met afzonderlijke versterkers ga aansturen.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Duck Twacy

Waarschijnlijk zouden een paar mooie dikke overgordijnen ook veel doen...

Moet wel bekennen dat ik ze zelf ook (nog) niet heb, maar flinterdunne Verosol rolgordijnen (met opgedampt aluminium)

rovinggecko

Die groene basstrap doet ook wat met het geluid denk ik :), niet alleen de nieuwe plaatsing.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

martin778

Ik denk dat het eerder een diffuser is dan een basstrap ;)

Leuk om REW te meten wat het precies doet met het geluid  :alien:

patsijb

Duck Twacy

Volgens mij is het een kunstboom, dus geen last van naalden, anders dan die van je platenspeler.

Wellicht wat extra rommel op t net door (led?) kerst lampjes

Mr.M

Citaat van: Richi op december  8, 2014, 09:53:18
Interessant leesvoer. Ik heb altijd gedacht dat bi-wire per definitie voordelen heeft, maar in mijn setup speel ik nu single wire met brugjes voor de bi-wire terminals op de speakers en dat klink uitermate goed. Ik vermoed dat er nog wel verbetering valt te halen als ik ga bi-ampen en dus het hoog en laag met afzonderlijke versterkers ga aansturen.
Ik heb van de week zitten biampen met de theta.
Heb 2x mono op de laag gezet en een stereo op het hoog gezet.
Er was zeker verschil maar niet zodanig dat ik mijn ht optie ervoor opgeeft en nog een set dure la kabel gaat aanschaffen om te biampen.ik wil ook niet met verschillende materiaal kwam kabels gaan spelen . daar kan je ook mee tweaken natuurlijk.
Zonder biampen klinkt het all uitzonderlijk goed met biampen was het anders goed maar niet wauww beter..

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

patsijb

Heb ook ns biamprn gedaan en vond het ook niet echt geweldig om te zeggen daar ga ik mee door..

Mr.M

Citaat van: rovinggecko op december  8, 2014, 12:56:10
Die groene basstrap doet ook wat met het geluid denk ik :), niet alleen de nieuwe plaatsing.
Dat zal best .ik heb net de spakers 15 cm naar achter geschoven en de iets meer naar de muur geschoven.
Resultaat is veel beter laagweergave en volle midgebied.alleen de focus is nog niet goed.
Citaat van: Duck Twacy op december  8, 2014, 15:53:42
Volgens mij is het een kunstboom, dus geen last van naalden, anders dan die van je platenspeler.

Wellicht wat extra rommel op t net door (led?) kerst lampjes
Het is inderdaad een nep kerstboom. ;)
zou best kunnen dat led verlichting rommel op het net gooit .ik zou niet weten ???

Mr.M

http://www.audioexcellence.co.th/brand/theta_dreadnaughtII.shtml

Ik wist niet eens maar ik kan met die RS 232 ingang  alles monitoren op de theta.  Apart. Weet iemand wat dat is voor kabel?

Mr.M

Ik denk niet eens dat de theta een aparte voeding nodig heeft hij heeft een voeding welke tot 10 kanaals met gemak kan aansturen.. 

Mr.M

Duck Twacy

RS-232 is een wat verouderde computer interface (seriele inteface) waarmee vroeger bv modems en dergelijk aan een pc werden aangesloten. Je ziet ze eigenlijk tegenwoording alleen nog maar op desktop computers (niet meer op laptops). Ik neem aan dat je een een of ander PC programma nodig hebt op de PC om iets te kunnen doen met de data die uit de rs-232 kabel komt.

Mr.M

Geen flauw idee wat het is ,of hoe het werkt.. Blijkbaar kan je de theta mee besturen en monitoren. Ik heb hem via 12 v trigger aan de rest aangesloten .

Duck Twacy

Volgens mij kun je er versterker modules mee in en uit schakelen (standby). Neem aan dat het ook gewoon met een knoppie kan. Is waarschijnlijk bedoeld als je ver van de versterker af zit (studio omgeving?)

In ieder geval zolang die Theta het blijft doen hoeft je echt niet naar een andere solid state versterker uit te kijken, dit is gewoon goed genoeg voor alle soorten muziek en luidsprekers.

LittleNinja

RS232 komt uit de meer professionele omgeving en wordt gebruikt om apparatuur te bedienen. Denk aan knoppenpaneetltjes of de uitgebreidere Extron, AMX of Crestron apparatuur. In een zakelijke omgeving wil je niet het risico lopen dat je zonder of lege afstandsbediening komt te zitten, dus leg je de bediening vast middels RS232. Dit is een zeer betrouwbare manier van schakelen. Tegenwoordig zie je dat draadloos ook al gecombineerd wordt met RS232 (Extron heeft bijvoorbeeld een iPad app die de complete configuratie overneemt van het vaste bedieningspaneel.). Sturing middels IP zie je nog níet zo veel in de zakelijke AV wereld (en ik twijfel of ICT beheer dit over het netwerk wil laten lopen).

Lord Elrond

Hoi Maz

klein vraagje in je queste naar the holy grail heb je ooit eens geluisterd naar een Bladelius versterking ??
en wat vond/vind je van dit merk .

Mvg dennis
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Mr.M

Citaat van: Lord Elrond op december  9, 2014, 17:32:45
Hoi Maz

klein vraagje in je queste naar the holy grail heb je ooit eens geluisterd naar een Bladelius versterking ??
en wat vond/vind je van dit merk .

Mvg dennis
Hoi dennis
Ik heb ze vaker gezien maar nooit beluisterd.
Kwa bouw zien ze er heel erg goed uit. Op marktplaats staat er een een ander voor leuke prijzen.
Gr maz

Mr.M

Citaat van: LittleNinja op december  9, 2014, 07:50:16
RS232 komt uit de meer professionele omgeving en wordt gebruikt om apparatuur te bedienen. Denk aan knoppenpaneetltjes of de uitgebreidere Extron, AMX of Crestron apparatuur. In een zakelijke omgeving wil je niet het risico lopen dat je zonder of lege afstandsbediening komt te zitten, dus leg je de bediening vast middels RS232. Dit is een zeer betrouwbare manier van schakelen. Tegenwoordig zie je dat draadloos ook al gecombineerd wordt met RS232 (Extron heeft bijvoorbeeld een iPad app die de complete configuratie overneemt van het vaste bedieningspaneel.). Sturing middels IP zie je nog níet zo veel in de zakelijke AV wereld (en ik twijfel of ICT beheer dit over het netwerk wil laten lopen).
Tnx voor uitleg..
Klein vraagje .zijn er dan opties welke ik met de rs232 kan bedienen welke extern niet kan bedienen?

Duck Twacy

Citaat van: maz op december  8, 2014, 22:14:23
Ik denk niet eens dat de theta een aparte voeding nodig heeft hij heeft een voeding welke tot 10 kanaals met gemak kan aansturen..
2.2 KVA lees ik hier
http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_2/krell-theater-amplifier-standard-5-2002.html

LittleNinja

Ik vermoed dat je met normale consumenten apparatuur alles kunt bedienen middels ir of ip. In sommige gevallen kun je echter wel een apparaat "helemaal" uitzetten m.b.v. RS232.

Citaat van: maz op december  9, 2014, 20:19:39
Tnx voor uitleg..
Klein vraagje .zijn er dan opties welke ik met de rs232 kan bedienen welke extern niet kan bedienen?