aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Net de feedback uitgezet en er komt beetje brom uit de speakers als je geen platen draai??
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: maz op december  2, 2014, 14:34:21
Net de feedback uitgezet en er komt beetje brom uit de speakers als je geen platen draai??

Jammer!!! .... de inter(face)connect tussen voor (tube)/eind (solid state) spreekt bromdelen. :D

Mss een andere ic anders back on feedback :(

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Wowwwww krijg nou wat..mijn referentie interlink   ertussen gezet en het is veeel stiller.....
Brom is aanzienlijk minder...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

John zei gister tegen me koppel het mc trap aarde aan de vv want toen had ik ook een lichte brom en was veel minder daarna.

Ik had de draaitafel aarde aan de audionote ans 2 MC step up gehangen en die vervolgens aan de aarde van m2vv gezet.
Net even de aard draagdje van de draaitafel losgekoppeld van de AN s2 MC trap en brom is compleet verdwenen.
Nu staat enkel de MC trap aan de VV met de aarde draad en brom is compleet weggg,Dus de aarding van de draaitafel aan de MC voor trap  zorgde voor brom op de phono ingang van vv ...lijkt wel

Mr.M

Heel apart dit.  Met de draaitafel aarde aan de MC voortrap bromt een interlink meer dan ander
Haal je de aarde draad van draaitafel van de MC trap en het is met beide kabels stil.... Wel leuk om te horen dat kabel constructie daadwerkelijk verschil maakt op het (brom weergave)en afvoeren daarvan. .

chansig

Met de kans dat ik je verkeerd begrijp:

Zit hem niet zozeer in de constructie van de kabel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Impedantie ? Ik weet ook niet Hans . er
Was ieder geval  brom op de eindtrap door de MC transformator welke blijkbaar gevoelig is voor voor interferenties. Met een kabel was de brom weergave meer dan de ander.
hoe ?ikke niet weten.. Anton kwam met het idee IC te te verwisellen dus hij zal wel weten waarom dat is denk ik..

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Citaat van: Ruud- op december  2, 2014, 15:41:22
Waarschijnlijk heb je een aardlus opgeheven.
Dat zal best eens zomaar kunnen. Alles is stiller nu en achtergrond en detail is wat beter geworden.

Deleted Member 2

Citaat van: Ruud- op december  2, 2014, 15:41:22
Waarschijnlijk heb je een aardlus opgeheven.

Aan de rega arm en aan de michell zit standaard geen aardedraad. Deze is er door maz zelf aangezet. 

Mr.M

Citaat van: Onder013 op december  2, 2014, 15:52:13
Aan de rega arm en aan de michell zit standaard geen aardedraad. Deze is er door maz zelf aangezet.
Shhhhhtttt..... Heb zelf die brom veroorzaakt door experimenteren blijkbaar.  Nu weet ik dat de Michel geen aarding nodig heeft..brenger alleen problemen..
Ik heb de aarde draad weggehaald van de technodec... [emoji6]

Mr.M

Was niet helemaal tevreden met hoenalles op elkaar was gestapeld dus even een en ander verschoven op rek en overall resonantie dempers onder gezet...

larsonator

Mr.M

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

simsalabim

Ik vind het er een beetje druk uitzien, maar je hebt dan ook veel apparaten. ..
Ik houd meer van de symetrische opstelling denk ik, maw zoals met monoblokken aan weerszijden.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mr.M

Citaat van: cz79 op december  3, 2014, 23:32:01
Erg mooi!
Tnx Chris ben er heel blij mee.. Ik heb niet echt een upgrade kriebel meer....
Ok.,,OK een mooiere element is altijd welkom,en een arm,of een  Michel voeding ... En wat meer platen natuurlijk.....

Mr.M

Citaat van: simsatit op december  4, 2014, 00:01:34
Ik vind het er een beetje druk uitzien, maar je hebt dan ook veel apparaten. ..
Ik houd meer van de symetrische opstelling denk ik, maw zoals met monoblokken aan weerszijden.
Ik ook. Twee mooie monoblokken zoals bij gerzom (pass Labs) zou ik ook graag willen .echter is dit veel veelzijdiger.

Ik heb de audionote dmv RCA aan de theta eindbak en de theta ht VV dmv xlr ingang op de theta RV, dus beide zijn aangesloten op een eindtrap.ik hoef niet met kabels te switchen.alleen je moet ze niet tegelijk aan hebben. Gemakkelijk als je 5kanaals film kijkt zet je de theta EV op ht stand en je schakelt alle 5 modules aan en gaat de eindtrap op de theta VV. als ik stereo muziek luister gaat de audionote aan en de theta EV op stereo mode en dan heb ik de voeding van alle 5 kanalen ter beschikking voor stereo. Dan staat de theta VV lekker uit.

Dus kan alle kanten op hiermee. Dat is de veelzijdigheid van de theta EV. Het is een dedicated ht   en een dedicateds stereo eindtrap.

Mr.M

:headbanging:

Lekker veelzijdig de theta...
Kan er zelfs mee bi ampen heb ik begrepen.
Hoe vet is dat ? Biampen met een versterker. ...
Ik heb  nu 3 x 250 watt mono modules aan board
En 1x stereo 2x125 watt. Dacht ik.
Biampen kan dan met :
2x250 watt  mono module op laag
De stereo 2x125 watt module  op hoog..
Blijft nog 1x250 wat mono module over welke voor de center kan gebruikt worden.dan kan ik films kijken alleen zonder rears...
..
:clapping: :clapping:

Ik heb nog ruimte voor een module zoals je ziet.(kunnen 5 modules in een theta EV.)
Dus als ik nog een 250 wat module er in schuif heb ik 4x250 watt mono modules om te biampen en 1x stetreo 2x125 wat module over.
Dan kan ik alsnog ht  draaien met de stereo  2x125  module op de rear speakers.
Alleen dan heb ik geen center speaker versterking en moet dan de fronts gebruiken in phantom mode (zonder center films kijken ).

Of ik zet nog een stereo  module 2x125 watt erbij.
Dan heb ik
3x 250 mono
2 stereo module (4x 125 )
Dan kan ik alles tegelijk , biampen met 2x250 en 1xstereo (2x125)
1x250 mono op center
1x stereo (2x125 watt) rears.
En volledige ht  plus biampen fronts..

Ze zeggen dat het beter gaat klinken maar nooit geprobeert. Dan ben ik mijn ht stand kwijt.

Mr.M

Mr.M

simsalabim

Hoi Maz, het is zeker als je stereo en ht combineert een heel mooie balans zo!
Biamping heb ik geen ervaring mee.
Stuur je dan laag en midhoog-hoog appart aan?
En gebruik je dus 4 modules in stereo op biamping?
Als je speakers biamping mogelijkheid hebben kun je het altijd eens proberen, zou er alleen niet direct weer kharma kabels voor aanschaffen met een waarde van de speakers zelf 😁 ☺ ..

Mr.M

Citaat van: simsatit op december  5, 2014, 00:15:22
Hoi Maz, het is zeker als je stereo en ht combineert een heel mooie balans zo!
Biamping heb ik geen ervaring mee.
Stuur je dan laag en midhoog-hoog appart aan?
En gebruik je dus 4 modules in stereo op biamping?
Als je speakers biamping mogelijkheid hebben kun je het altijd eens proberen, zou er alleen niet direct weer kharma kabels voor aanschaffen met een waarde van de speakers zelf 😁 ☺ ..

Ja je stuurt de laag units en hoog met aparte versterking aan.
Dat kan met 4 mono modules maar kan ook met 3.(als je een stereo module aan board heb.
Ligt aan de modules welke je op je theta hebt.

Ik heb nu 4 modules aan board ,3x mono 250 watt  + 1x stereo(2x125).
En tjaaa wat de kabels betreft ...das ook zoeken ellende bij biampen of iets in die zin.. Als ik weer zelfde kabels zou willen dan kost het me dubbel wat ik heb betaald voor de speaker ..[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

simsalabim

Tsja, dat is ieders persoonlijke keuze en ieders eigen weg die die afgaat in audioland.
Feit blijft dat het een dure hobby blijft maar mijnsinziens is geld maar een keer uit te geven en als je dan toch uitgeeft, make it count..
Veel meer dan 250 euro zou ik aan 2dehands speakerkabels niet meer uitgeven, ik geef het weer uit aan modificaties (die ik zelf uitvoer, eigenlijk altijd in overleg met de ontwerper zelf), er word altijd wel ergens op bespaart en er is altijd wel wat winst te behalen.
Maar dat is weer een heel andere weg, ik wissel niet snel omdat ik modificeer en daarmee eigenlijk steeds een beetje een nieuw apparaat heb als er weer iets aangepast is, dat vind ik weer leuk.
Ik vind de dreadnaught wel mooi, maar zou in jou ruimte met het raam erachter zwarte appararuur verkiezen, zou naar mijn smaak wat rustiger ogen denk ik.
Maar wat je hoort is het belangrijkste en als dat goed is, is dat echt fijn..

simsalabim

Ik luister en kijk 😄 zelf trouwens naar buizen set monoblokken op serpentino stenen. Mijn eindstation, modificeren doe ik.alleen aan de bron en pre, en ik ontwerp en bouw mijn eigen speakers. Heb nu 3 paar en staan er nog 3 paar om te bouwen, allemaal andere techniek, luister nu naar monitors met magnetostatische tweeter en heb ook een monitor met breedbander, en een accuton monitor die ik ga bouwen, heb ook nog een accuton 3 weg ala kharma maar die is te groot voor in het nieuwe huis.. staan allemaal opgeslagen op zolder, maar zo leuk om af en toe eens af te wisselen.. 😄