aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op november 23, 2014, 11:41:19
Heeft nog steeds een hoog hebben hebben hebben gehalte.

Model rack en draaitafel dat Maz zal aanspreken:
Bling bling hand in hand met functionaliteit ;D

http://www.analogueseduction.net/category-746/audio-suspension-asu-100-turntable-wall-mount.html

lynch1979

Nahpets

Citaat van: Thanatos op november 23, 2014, 11:28:00
Ja.. inderdaad. Ik heb ze ondanks de diverse filter aanpassingen en professionele hulp niet naar mijn zin gekregen. Nu "tijdelijk" dezelfde pioneers als Maz / ex Clockwork  :butbut: :D

Hoe klinkt dat nu.. Neutraler en middengebied meer behouden maar tonaal wel correcter..

Thx voor de update. Veel plezier!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Citaat van: twani op november 23, 2014, 08:59:22
Maar als ik het goed begrijp MAZ is de draaitafel aan één kant veel zwaarder en zakt hij daardoor wat wég?

Dan moet er toch iets anders ónder(13) weet wel een oplossing denk ik zo maar eens......

Klopt dit ziet er niet uit en zakte door gewicht hier en daar door.
Dat kwam ook dokrdat ik de tweematten wilde laten zweven zowel van de tafel af als van elkaar onderling en vervolgens dt er op..

Het ging mij even nu niet om het uiterlijk maar dit was puur diy hobby welke je lekker bezig houdt leuk is om te doen.

Ik kan inderdaad een mooie rack kopen en ernaast neerzetten maar gezien ik niet echt heel lang met iets doet lijkt mij dat niet handig,aan de muur hangen is helemaal geen optie.
Ik was meer aan testen om te kijken hoe ik resonanties kan best elimineren. Want als je eerst zonder matten tegen de tafel tikte volde je dat op de DT als je je hand op er op legt.
Nu met geimproviseerd ontkoppelaars onder de matten staan de matten heel stevig op elkaar en niet meer aan doorzakken . De DT staat er ook heel stevig op en je kan echt een aardig tik geven aan de tafel en je voelt absoluut geen enkel vorm van trillingsgolf op de platenspeler/arm...
Hobby en doel is geslaagd
Als ik op deze matten en mooie dun marmer of tegel legt van 45 bij 45  dan zijn ze plaatjes om te zien...
Ik zag ze vandeweek bij iemand thuis onder de apeakers ivm zwevende houten vloer wat die man had  en ik moet je zeggen zag er echt mooi uit hoe die man dat had gemaakt .. je kon er gerust een prijskaartje van paar honderd euries aan hangen hoe die erbij stond en ik had het geloofd ook.
Toen die zei dat het bij gamma voor 6 euro tekoop was vond ik het ook leik en intressant om mee te testen..dat zijn noi goedkope audio tweaks. Haha..
Ziet er nu nog niet uit maar jullie zullen straks anders piepen ...lol als ik er klaar mee ben...hoop ik..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

clockwork

Citaat van: Thanatos op november 23, 2014, 11:28:00
Ja.. inderdaad. Ik heb ze ondanks de diverse filter aanpassingen en professionele hulp niet naar mijn zin gekregen. Nu "tijdelijk" dezelfde pioneers als Maz / ex Clockwork  :butbut: :D

Hoe klinkt dat nu.. Neutraler en middengebied meer behouden maar tonaal wel correcter..

Tijdelijk? Ik wilde je net welkom heten bij de club ' Van Pioneer Schapen'.  ;)

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

Dit had ik ook geprobeert maar een mat dempt en ONTKOPPELT beter dan spikes. Want spikes koppelt te alle tijden en dempt niet .alleen hij verkleint de koppel opperblakte. Zo heb ik het begrepen als ik me niet vergis.. :colgate:

Ik had eerst de DT op spikes gezet op de oelbach ontkoppelaars en dan op de action deurstoppers ...

Je ziet ben over naar action en gamma voor de tweaks.. :tounge2:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: clockwork op november 23, 2014, 12:40:01
Kijk, john is de hollandse versie van maz alleen die is inkognito met wisellen en switchen.. :colgate:

Thanatos

Citaat van: clockwork op november 23, 2014, 12:40:01

Bij Maz heb ik ze een aantal keer gehoord en was best onder de indruk en nieuwsgierig geworden hoe dat bij mij thuis zou uitpakken.

Ik had zodoende ze min of meer tijdelijk voor ogen om toch een goede set in huis te hebben voor tijdens mijn quest naar een referentie set. Maar ze zijn beter dan dat ik verwacht had  :thumbs-up:

clockwork

Citaat van: maz op november 23, 2014, 12:48:47
Kijk, john is de hollandse versie van maz alleen die is inkognito met wisellen en switchen.. :colgate:

Citaat van: Thanatos op november 23, 2014, 12:51:57
Bij Maz heb ik ze een aantal keer gehoord en was best onder de indruk en nieuwsgierig geworden hoe dat bij mij thuis zou uitpakken.

Ik had zodoende ze min of meer tijdelijk voor ogen om toch een goede set in huis te hebben voor tijdens mijn quest naar een referentie set. Maar ze zijn beter dan dat ik verwacht had  :thumbs-up:

Lol!
Dan ben ik erg benieuwd naar het verdere verloop en hoe lang ze mogen blijven staan. Volgens mij is je vriendin er in elk geval alvast blij ermee.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

scrutinizer

Citaat van: maz op november 23, 2014, 12:37:03
Klopt dit ziet er niet uit en zakte door gewicht hier en daar door.
Dat kwam ook dokrdat ik de tweematten wilde laten zweven zowel van de tafel af als van elkaar onderling en vervolgens dt er op..

Het ging mij even nu niet om het uiterlijk maar dit was puur diy hobby welke je lekker bezig houdt leuk is om te doen.

Ik kan inderdaad een mooie rack kopen en ernaast neerzetten maar gezien ik niet echt heel lang met iets doet lijkt mij dat niet handig,aan de muur hangen is helemaal geen optie.
Ik was meer aan testen om te kijken hoe ik resonanties kan best elimineren. Want als je eerst zonder matten tegen de tafel tikte volde je dat op de DT als je je hand op er op legt.
Nu met geimproviseerd ontkoppelaars onder de matten staan de matten heel stevig op elkaar en niet meer aan doorzakken . De DT staat er ook heel stevig op en je kan echt een aardig tik geven aan de tafel en je voelt absoluut geen enkel vorm van trillingsgolf op de platenspeler/arm...
Hobby en doel is geslaagd
Als ik op deze matten en mooie dun marmer of tegel legt van 45 bij 45  dan zijn ze plaatjes om te zien...
Ik zag ze vandeweek bij iemand thuis onder de apeakers ivm zwevende houten vloer wat die man had  en ik moet je zeggen zag er echt mooi uit hoe die man dat had gemaakt .. je kon er gerust een prijskaartje van paar honderd euries aan hangen hoe die erbij stond en ik had het geloofd ook.
Toen die zei dat het bij gamma voor 6 euro tekoop was vond ik het ook leik en intressant om mee te testen..dat zijn noi goedkope audio tweaks. Haha..
Ziet er nu nog niet uit maar jullie zullen straks anders piepen ...lol als ik er klaar mee ben...hoop ik..

Ik zie, buiten apparatuur, momenteel het stapeltje lp's groeien. Now we're talking!! ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Thanatos

Citaat van: clockwork op november 23, 2014, 12:55:31
Lol!
Dan ben ik erg benieuwd naar het verdere verloop en hoe lang ze mogen blijven staan. Volgens mij is je vriendin er in elk geval alvast blij ermee.  ;)

Ja, ze zijn beter ontvangen als de Avalon clones. Die werden gek genoeg niet mooi gevonden. Ik vond ze schitterend. Net als de Pio's overigens.

Citaat van: maz op november 23, 2014, 12:48:47

:butbut: Zo erg is het nu ook weer niet  :D

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november 23, 2014, 13:16:43
Ik zie, buiten apparatuur, momenteel het stapeltje lp's groeien. Now we're talking!! ;)
Klopt ik koop steeds meer muziek en vind dat ik steeds met meer plezier LP's draai.
Geluid van LP doet me meer genieten op een of ander manier.....

Mr.M

Mr.M

Mr.M

Sorbotain schijfjes onder de matten..

martin778

TAD's terug of staan ze gewoon aan de zijkant weggezet? :)

scrutinizer

Citaat van: maz op november 23, 2014, 15:19:09
Klopt ik koop steeds meer muziek en vind dat ik steeds met meer plezier LP's draai.
Geluid van LP doet me meer genieten op een of ander manier.....

Good for you!!! Njoy ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

:pffffff    hard gewerkt maar ziet er een stuk beter uit...
Mijn oude rack kan naar iemand anders toe....

Mr.M

Nu kan de center speaker tenminste op het rek...

Raphie

JBL PRX Power!

Joris1971

Mr.M

Citaat van: martin778 op november 23, 2014, 15:30:50
TAD's terug of staan ze gewoon aan de zijkant weggezet? :)
Tads zijn heerlijk aan spelen..

Mr.M

Robiwan

Citaat van: maz op november 23, 2014, 20:18:59
:withstupid:Pfff hou op schei uit met all die kabels....

High end draadloze apparatuur, kun je daar niet in handelen :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

martin778

Ik ben 'm weer kwijt, die Maz toch :D
Een paar pagina's verder mooie Kharma's en nu weer de TAD's?