aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Erwin B op november 23, 2014, 09:19:14
Maz, jij geeft zo het een en ander uit. Koop een mooi rek waar je ook de draaitafel op kwijt kunt. Dit vind ik gerommel.

Erwin B

^^
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Thanatos

Ach.. zie wel gekkere en veel duurdere onderzetters hier voorbij komen  :D En met wat experimenteren kan men misschien toch wel leuke dingen bereiken/ontdekken. De gedachte en creativiteit is goed. De uitvoering misschien wat minder.

Dit is wat je zoekt Maz :

RobertVanWoerden

Citaat van: Erwin B op november 23, 2014, 09:19:14
Maz, jij geeft zo het een en ander uit. Koop een mooi rek waar je ook de draaitafel op kwijt kunt. Dit vind ik gerommel.

Erwin B
mee eens, een mooi rack maakt het geheel af. Zelf ben ik nogal gecharmeerd van hifiracks.co.uk, maar weet niet of dit echt past in het interieur van huize Maz.

ajbeefde

Citaat van: chansig op november 23, 2014, 09:06:09
Ga ik hem maken ? Ga ik de grap echt maken...? Riskeer ik een ban of neem ik die voor lief ?

Gr Hans

Met die gedachte zat ik ook  ;D

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Robiwan

Citaat van: Thanatos op november 23, 2014, 10:40:11
Ach.. zie wel gekkere en veel duurdere onderzetters hier voorbij komen  :D En met wat experimenteren kan men misschien toch wel leuke dingen bereiken/ontdekken. De gedachte en creativiteit is goed. De uitvoering misschien wat minder.

Dit is wat je zoekt Maz :

toch ook niet helemaal zaligmakend zo'n muurbeugel. Er is altijd sprake van een verticale beweging hoe weinig ook door het gewicht van de tafel (zakt altijd wat door). Een goed rack voor op de grond op spikes is m.i. vele malen stabieler.

Dirk

Citaat van: LPlover op november 23, 2014, 10:51:36
toch ook niet helemaal zaligmakend zo'n muurbeugel. Er is altijd sprake van een verticale beweging hoe weinig ook door het gewicht van de tafel (zakt altijd wat door). Een goed rack voor op de grond op spikes is m.i. vele malen stabieler.
wat zakt er door aan een muurbeugel, de beugel? de muur?  ???

btw; of je een muurbeugel dan wel een rack op de grond moet gebruiken icm een DT hangt imo enkel en alleen af van de bouwtechnische constructie van je woning. 
op een instabiele vloer (houten vloer op houten draagbalken bvb) wil je echt geen rek zetten met een DT, dan hang je die liever aan een stabiele(re) muur
net zo goed wil je imo ook geen rek hangen aan een (zelfs stevig) Gyproc tussenmuurtje.
maw geen van beide is "altijd goed", het hangt 100% af van je specifieke kamer de constructie van eea ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Een goede muurbeugel heeft 4 bevestigingspunten, en als je die allemaal gebruikt (d.m.v. keilbouten) dan gaat de muurbeugel echt niet zakken, ik heb het dan wel over een buitenmuur waar de beugel aan bevestigd is.

Elke muurbeugel heeft wel een bepaald gewicht wat ze kan dragen, in mijn geval kan ik op mijn muurbeugel gaan zitten (78 kg) en er gebeurt niks.

Spikes gaan alleen werken op een betonnen ondergrond.

Thanatos

Mijn tip was meer voor de plaatsing. Maz heeft geen ruimte voor een apart rack. Vandaar dat zijn DT ook aan de zijkant van zijn set staat. Daar een mooie wall mount bevestigen platenkast er onder en klaar.

Nahpets

Citaat van: Thanatos op november 23, 2014, 11:12:37

Even volledig off-topic in dit topic.....las ik nu dat jij de Milestones niet meer hebt?  :crazy: Waar luister je nu naar?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted Member 2

Naast het stevig bevestigen van een muurbeugel is er nog het punt van de soort ondergrond voor een specifieke draaitafel. Om goed te presteren vereist bijvoorbeeld een Rega een andere ondergrond dan een massa loopwerk of een subchassis speler. Zelfs binnen een categorie zoals spelers met subchassis zijn er heel verschillende eisen aan de ondergrond.

Gr
Henk

Robiwan

Citaat van: Dynky op november 23, 2014, 10:58:32
wat zakt er door aan een muurbeugel, de beugel? de muur?  ???

btw; of je een muurbeugel dan wel een rack op de grond moet gebruiken icm een DT hangt imo enkel en alleen af van de bouwtechnische constructie van je woning. 
op een instabiele vloer (houten vloer op houten balken bvba) wil je echt geen rek zetten met DT, dan hang je die liever aan een stabiele(re) muur
net zo goed wil je imo ook geen rek hangen aan een (zelfs stevig) Gyproc tussenmuur.
maw geen van beide is "altijd goed", het hangt 100% af van je specifieke kamer de constructie van eea ;)

de constructie an sich. Of het deel waar de tafel op staat moet aan alle kanten ondersteunt worden. mijn ervaring met muurbeugels van bijvoorbeeld target, pro-ject is dat de "ligger" niet voldoende ondersteunt wordt. De Rega muurbeugel was nog het meest rigidi maar die heeft met een rega tafel ook niet veel te dragen.

Joris1971

Citaat van: LPlover op november 23, 2014, 11:17:58
de constructie an sich. Of het deel waar de tafel op staat moet aan alle kanten ondersteunt worden.

Nu praat je over misschien 0,1%, oftewel geneuzel in de marge.

lynch1979

Citaat van: Onder013 op november 23, 2014, 11:16:11
Naast het stevig bevestigen van een muurbeugel is er nog het punt van de soort ondergrond voor een specifieke draaitafel. Om goed te presteren vereist bijvoorbeeld een Rega een andere ondergrond dan een massa loopwerk of een subchassis speler. Zelfs binnen een categorie zoals spelers met subchassis zijn er heel verschillende eisen aan de ondergrond.

Gr
Henk

Klopt als een bus, daarom is voor een Maz naar mijn mening een muurbeugel geen optie.

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op november 23, 2014, 11:20:59
,

nope. Een rack op de grond op spikes, uitgaande van betonvloer, is echt vele malen stabieler.

Joris1971

Citaat van: LPlover op november 23, 2014, 11:22:38
,

nope. Een rack op de grond op spikes, uitgaande van betonvloer, is echt vele malen stabieler.

een goede wall-mount is erg stabiel, net wat Lynch zie..
Een rack kan misschien wel wat stabieler zijn maar je moet je afvragen of het hoorbaar is, dat is wat ik bedoelde met geneuzel in de marge

Aan de andere kant zou een ander rack bij Maz ook niet misstaan

Thanatos

Citaat van: Nahpets op november 23, 2014, 11:14:09
Even volledig off-topic in dit topic.....las ik nu dat jij de Milestones niet meer hebt?  :crazy: Waar luister je nu naar?

Ja.. inderdaad. Ik heb ze ondanks de diverse filter aanpassingen en professionele hulp niet naar mijn zin gekregen. Nu "tijdelijk" dezelfde pioneers als Maz / ex Clockwork  :butbut: :D

Hoe klinkt dat nu.. Neutraler en middengebied meer behouden maar tonaal wel correcter..

lynch1979

Citaat van: Joris1971 op november 23, 2014, 11:25:05
een goede wall-mount is erg stabiel, net wat Lynch zie..
Een rack kan misschien wel wat stabieler zijn maar je moet je afvragen of het hoorbaar is, dat is wat ik bedoelde met geneuzel in de marge

Aan de andere kant zou een ander rack bij Maz ook niet misstaan

Ik was vergeten te vermelden dat het voor mijn platenspeler (Rega RP10) de beste optie is, wat Onder013 al aan heeft gegeven is dat het voor andere spelers niet het geval kan zijn.

Deleted Member 2

een goede muurbeugel heeft naast de bevesting aan de muur nog een extra bevestiging vanaf de rand van het rek schuin naar de muur:

Thanatos

Citaat van: Joris1971 op november 23, 2014, 11:20:59

Voor jou wel. Voor een ander om slapeloze nachten van te hebben..

lynch1979

Citaat van: Onder013 op november 23, 2014, 11:29:53
een goede muurbeugel heeft naast de bevesting aan de muur nog een extra bevestiging vanaf de rand van het rek schuin naar de muur:

Ook mee eens, alleen niet met de prijs  ;)

ajbeefde

Citaat van: Thanatos op november 23, 2014, 11:30:13
Voor jou wel. Voor een ander om slapeloze nachten van te hebben..

En maanden leuteren met en over het grote probleem..  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Robiwan

Robiwan

Citaat van: lynch1979 op november 23, 2014, 11:28:37
Ik was vergeten te vermelden dat het voor mijn platenspeler (Rega RP10) de beste optie is, wat Onder013 al aan heeft gegeven is dat het voor andere spelers niet het geval kan zijn.

klopt maar zo stabiel mogelijk is altijd goed, zelfs voor een LP12 met subchassis is mijn ervaring.

Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op november 23, 2014, 11:31:58
Ook mee eens, alleen niet met de prijs  ;)

dient slechts als voorbeeld voor een goed werkende muurbeugel

lynch1979

Citaat van: Onder013 op november 23, 2014, 11:36:59
dient slechts als voorbeeld voor een goed werkende muurbeugel

Heeft nog steeds een hoog hebben hebben hebben gehalte.