aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: doorofnight op november 17, 2014, 21:15:49
Nu heb ik die zwartglanzende Kharmas niet gehoord, maar wel de voorgaande - de bruinglanzende - én de Pioneers.. En ik vond de Pioneers het mooist klinken :)

Mooi dat je bij die Pioneers blijft ((vooralsnog))! En ze hebben een dedicated mid.. En ze zijn tegelijkertijd bescheiden qua formaat.. Ideaal... Nu nog een leuk platenspelertje, goede akoestische aanpassingen en wie weet als je kamer minder meedoet, kan je weer een groter formaat kopen :)  :pompom:

^^ ^^  jij kan het weten abel...jouw luisterkamer heeft zelfde breedte als de mijne en de aanpassingen van je hebben zeker een grote bijdrage..dat heb ik zelf gehoord, dat was nogeens voordat je het plafond onder handen nam, dus nu zal het nog wat fijner klinken..

ben stiekem jaloers op je kamer....

jij vond de pioneers ook tot zover het beste klinken in mijn kamer,ik ook, vandaar dat ze nog staan,ik denk dat het heel moeilijk wordt om ze te vervagen, heb me best gedaan om vervangers te zoeken binnen beperkt budget maar is me nog niet gelukt,, beste speaker welke ik tot nu toe heb gehad in mijn optiek in deze omstandigheden(setting van apparatuur)..

dus ga me maar ergens anders op richten, draaitafel upgraden,,,
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Duck Twacy

Ik lees niets meer over de akoestiek experimenten....

Wat betreft speakers...
Met de TAD/Pioneers zit je nu eenmaal op een hele hoge prijs/kwaliteit. Een echte TAD is wel iets beter, maar minstens 6 keer zo duur.  Een paar luidspekers die ook mooi zijn (om willekeurig een aantal die mij wel aanstaan te noemen). Isophon Europe, Peak-Consult Empress, Rockport Altair, maar geen idee of ze beter zijn dan wat je nu hebt.

Een andere weg zou zijn luidspeakers die meer live muziek kwaliteiten hebben (groot dynamisch vermogen, misschien niet zo diep gaan in het laag, maar toch heel goed zijn). JBL K2 is dan mijn favoriet (maar duurrr). Of een professionele monitors, bv ATC of Neumann (al dan niet actief)

martin778

@Duck_Twacy, K2's zijn erg leuk maar ook erg kritisch qua match met de versterker. Het blijft een gevoelige hoornspeaker diens klank voornamelijk door de randapparatuur wordt bepaald.
Ik denk ook dat Maz voor de prijs van die Kharma's 2 sets van de K2 kan kopen, tenzij dit een budgetserie van Kharma is  :D

Eigenlijk als je voor Klipsch/Altec/JBL zou willen gaan, kun je beter de DIY route nemen ;)

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op november 18, 2014, 00:59:25
Ik lees niets meer over de akoestiek experimenten....

Wat betreft speakers...
Met de TAD/Pioneers zit je nu eenmaal op een hele hoge prijs/kwaliteit. Een echte TAD is wel iets beter, maar minstens 6 keer zo duur.  Een paar luidspekers die ook mooi zijn (om willekeurig een aantal die mij wel aanstaan te noemen). Isophon Europe, Peak-Consult Empress, Rockport Altair, maar geen idee of ze beter zijn dan wat je nu hebt.

Een andere weg zou zijn luidspeakers die meer live muziek kwaliteiten hebben (groot dynamisch vermogen, misschien niet zo diep gaan in het laag, maar toch heel goed zijn). JBL K2 is dan mijn favoriet (maar duurrr). Of een professionele monitors, bv ATC of Neumann (al dan niet actief)

De tad speakers (echte) zijn blijkbaar een van de beste muziek weergevers die er zijn.

Alleen de prijs is heel erg hoog, zelfs tweedehands. Ze zijn verder  zelden op de Ned, tweedehands markt te vinden.

Dat is nog wel een droom., de echte tads..... :inlove:

Maar goed voorlopig zit ik met een big smile op me smoel hier muziek te luisteren en internet aan afstruinen om te kijken wat ik kan kopen.
Na mijn gesprek met doktor henk is het zo dat ik beter eerst een goed element kan kopen, dan phono, dan...enz
De technodec is een goede basis om in te rollen
...
Na de prachtige reken som van doktor Henk is de conclusie: mijn budget is niet toereikend momenteel om een hele mooie( complete) platenspeler/element/arm/phono , voeding tegelijk te kopen..
Ik zou mijn 3\4 k moeten verdubellen wil ik alles echt goed doen... :nopompom:
Met goed bedoel ik op niveau van dokter Henk.,,labo en ton bert...en de uiterlijk (chassis) welke ik mooi vindt.

Dus het moet in kleine stappen gebeuren,,,

Aangezien mijn budgert niet toereikend is om alles in een keer goed te doen moet ik me vermaken met wat ik wel ter beschikking heb.,,

Een wijze golddigger vriendin van me zei ooit tegen me,,, Maz:

Zolang ik mijn prins op de witte paard niet heb gevonden , zal ik me VERMAKEN met de losers op hun ezels..lol..

Motto van verhaal? Wees tevreden met wat je heb, 

Tot je wat beters heb gevonden..hahahahahahaha...

Ik zal me ook moeten vermaken met me technodec tot ik mijn prinses in de draaitafels heb gevonden en kan kopen...  ;)

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: martin778 op november 18, 2014, 01:41:49
Zoek maar uit Maz ;D http://jbl43.com/?mode=cate&cbid=91717&csid=0

Hahaha ,ik moet eerst een upgrade doen in woning wil ik die kwijt raken..,,

Wat een joekels ,,, of is dat alleen op foto zo?

martin778

Ze zijn behoorlijk groot, ja. Zo'n ouder type 4343/4344 is zo'n 115cm hoog incl. stands, 63cm breed en 43cm diep.

De joekels in de achtergrond zijn Rey Audio / Kinoshita Monitor speakers, volgens mij wegen ze iets van een halve ton per kast.

patsijb

Citaat van: maz op november 17, 2014, 20:37:05
als iets zo goed eruitziet dan kan het onmogelijk slecht klinken... :headbanging:

ik geniet als ik er enkel naar kijk laat maar staan als het muziek weergeeft...

jullie beginnen me te snappen....

mijn feeling ook, tot nu toe heb ik mazzel..mijn smaak is zo dat ik alijd hetgene uitzoek wat ik mooi vind maar dus gelijk mijn luistersmaak is
bepaalt onderbuik gevoel..
(doe wel gedegen onderzoek en luistersessie voordat ik besluit, dat wel)

Former member 78

Citaat van: martin778 op november 18, 2014, 01:54:32
Ze zijn behoorlijk groot, ja. Zo'n ouder type 4343/4344 is zo'n 115cm hoog incl. stands, 63cm breed en 43cm diep.

Dat is toch niet groot?  :D

Duck Twacy

Citaat van: martin778 op november 18, 2014, 01:19:04
@Duck_Twacy, K2's zijn erg leuk maar ook erg kritisch qua match met de versterker. Het blijft een gevoelige hoornspeaker diens klank voornamelijk door de randapparatuur wordt bepaald.
Ik denk ook dat Maz voor de prijs van die Kharma's 2 sets van de K2 kan kopen, tenzij dit een budgetserie van Kharma is  :D

Eigenlijk als je voor Klipsch/Altec/JBL zou willen gaan, kun je beter de DIY route nemen ;)
Met 93 db/w/m is de gevoeligheid wel hoog, maar niet zo extreem als bv Klipsch heritage.

Maar dat ze genadeloos laten horen wat ze ingevoerd krijgen dat geloof ik wel. De 1500AL woofer is de (volgens sommige) de beste ooit gemaakt. Vervorming zal wel extreem laag zijn.
http://www.jblsynthesis.com/products/details/93

Of je van hoornweergave houdt, is een andere vraag. Je leest wel eens dat het "afstandelijker" klinkt (als door een raam?) Ook gaan ze niet heel diep; 50 hz, wat toch een beetje tegenvalt voor zo'n forse 15" woofer. Is wel gemeten in een dode kamer, dus met roomboost verwacht ik wel een bruikbare  40hz.

20K bij Stassen zie ik , dacht eigenlijk dat 16K per stuk waren of zoiets

http://www.stassen.nl/luidsprekers/luidspreker/jbl-k2-s9900

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Duck Twacy

Daar was ik al bang voor. 20K zou een koopje zijn

Mr.M

Citaat van: ArjanR1 op november 18, 2014, 10:29:39
Dat is toch niet groot?  :D
Vergeleken met jouw jongens is alles klein maat, hahahaha..

Hier ben jij de baas als het om formaat gaat.

Wat hoorn ls betreft , ik heb weleens een hele grote vierkante blumenhofer gehoord bij sence Of music en het klonk echt heel erg mooi..

Vooral het hoog was anders en het laag niet zoals je zou denken als je naar het formaat kijk...

Heel mooi moet ik zeggen ..heel erg echt klonk het...

martin778

Klopt, €40k per paar.
Aan de andere kant...voor dat geld kun je makkelijk 2ehands de Everest DD66000/67000 kopen. ;)

Ik heb al vaker gehoord, o.a op het Lansing Heritage forum dat de nieuwe serie helemaal niet laag gaat, ook de Everest die toch 2x "15 inch per kant heeft.
Toch vermoed ik dat het gedeeltelijk aan hun meetmethode ligt: ze geven 45Hz(anechoic) en 29Hz(-6dB, half space) op. Ik meen ergens te hebben gelezen dat het expres zo is gedaan, want boven de 45Hz is die vrijwel perfect.

http://reviewtechgame.blogspot.nl/2014/06/jbl-project-everest-dd67000.html

Je zou ook kunnen denken dat het een speaker is, die net zoals veel grote JBL's voor de Japanse markt is ontworpen, dus snelheid en detail over diepte.
JBL heeft dat met de 4344MkII gedaan, die liepen ook maar tot 30Hz(-6dB) door met hun "15 incher.

+
Ik heb die Blumenhofers ook gehoord maz, tijdens XFi 2011 en vond ze toen niet mooi, dit is een compleet andere klank als JBL.
De Blumenhofers vond ik toen vreselijk kleuren in het laag/middengebied.

Klipsch is een verhaal apart, alles wat ik tot nu toe heb gehoord uit de oude serie vond ik schreeuwerig. Toch heb ik enorm respect voor de ontwerper wat hij uit de toegepaste units kon persen. Vergeleken met JBL of Altec zijn de Klipsch drivers gewoon bagger, de goedkoopste modellen van Eminence.

Mr.M

Mijn indruk van blumenhofer was toen ik mijjn primaire dvd 30 ging kopen daar.

Dat was in het begin van mijn audio hobby  en  mijn eerste high end cd speler ,in combinatie ban primaire spa 21. En de master three van Rick paap..

Toen was ik  niet zo gevorderd als nu en kwam als groentje daar over de vloer bij sence of music  en vond het TOEN GEWELDIG KLINKEN... en dat beeld en herinnering is me bijgebleven van blumenhofer...

Kan zomaar zijn dat ik het nu niets vindt.

Bama

Citaat van: maz op november 18, 2014, 12:02:03
Mijn indruk van blumenhofer was toen ik mijjn primaire dvd 30 ging kopen daar.

Dat was in het begin van mijn audio hobby  en  mijn eerste high end cd speler ,in combinatie ban primaire spa 21. En de master three van Rick paap..

Toen was ik  niet zo gevorderd als nu en kwam als groentje daar over de vloer bij sence of music  en vond het TOEN GEWELDIG KLINKEN... en dat beeld en herinnering is me bijgebleven van blumenhofer...

Kan zomaar zijn dat ik het nu niets vindt.

Kan je nog wel eens verbazen,vooral icm buizen.

Former member 78

Citaat van: maz op november 18, 2014, 11:42:44

Wat hoorn ls betreft , ik heb weleens een hele grote vierkante blumenhofer gehoord bij sence Of music en het klonk echt heel erg mooi..

Vooral het hoog was anders en het laag niet zoals je zou denken als je naar het formaat kijk...

Ik heb 1x Blumenhofers gehoord, met een Kanzy buis er op.
Forumgenoot AbZ was daar ook bij, en we vonden het beide helemaal niks.

Het deed mij soms pijn aan de oren, letterlijk  :crazy:

patsijb

heb ook wel ns grote blumenhofers geluisterd in audioshow in cafe engels..laag was voor die ruimte enorm..
ik vond ze voor de rest zozo qua geluid, voor mij..en zo lelijk als de nacht qua design

scrutinizer

Citaat van: ArjanR1 op november 18, 2014, 12:22:02

Wat was daar, in JOUW beleving, verantwoordelijk voor....de bron, amps, bekabeling, akoestiek, plaatsing, ABZ of de Blumenhofers?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Han S

Niet zo vreemd met zeer hoog rendement PA speakers. De woofer van die speaker kost tussen de 600 en 700 euro en komt met zijn rendement vermoedelijk boven de 100 dB. En dan haal je met 100 watt meer dan 120 dB en blaas je mensen ongeveer omver.

Maar PA speakers worden ontworpen om hard te gaan en hebben daarom een beperkt toepassingsgebied. Ik had ooit een paar IMF RSPM speakers en die gaan beneden de 20 hz, maar het rendement is rond 80dB/w/m en dan heb je heel wat vermogen nodig.

In de studio van een collega zij we laatst gaan testen en daar staan grote monitoren, merk weet ik ff niet meer, maar ik kon een 20 hz sinus prima horen.

Maar ik zou gaan voor de grote ADAM monitoren, zijn het beste wat ik tot nog toe heb gehoord. Kosten in de 30 mille per stuk dacht ik, maar wel heel erg mooi.

scrutinizer

Citaat van: maz op november 18, 2014, 11:42:44

Mss had Ronald zijn best gedaan er iets van te maken ... en was het op dat moment, in jouw beleving, mooi.
En daarmee een ervaring die jouw referentiekader verrijkt heeft ...... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

chansig

Daar was ik ook bij...vond het toen ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: scrutinizer op november 18, 2014, 12:38:29
Wat was daar, in JOUW beleving, verantwoordelijk voor....de bron, amps, bekabeling, akoestiek, plaatsing, ABZ of de Blumenhofers?

@ Maz....Was op dat moment, in jouw beleving, mooi.
Een ervaring die jouw referentiekader verrijkt heeft ...... ;)

Er waren meerdere mensen aanwezig, dus ik denk dat AbZ het niet was ;)
Heb zelf het merk Kanzy niet hoog zitten, dus gok dat daar wel een deel van het probleem zal zitten.

Een hoorn kun je natuurlijk hard laten klinken, en dat is verre van prettig voor het oor.

Former member 78

Citaat van: Han S op november 18, 2014, 12:45:08
Niet zo vreemd met zeer hoog rendement PA speakers. De woofer van die speaker kost tussen de 600 en 700 euro en komt met zijn rendement vermoedelijk boven de 100 dB. En dan haal je met 100 watt meer dan 120 dB en blaas je mensen ongeveer omver.

Maar PA speakers worden ontworpen om hard te gaan en hebben daarom een beperkt toepassingsgebied. Ik had ooit een paar IMF RSPM speakers en die gaan beneden de 20 hz, maar het rendement is rond 80dB/w/m en dan heb je heel wat vermogen nodig.

In de studio van een collega zij we laatst gaan testen en daar staan grote monitoren, merk weet ik ff niet meer, maar ik kon een 20 hz sinus prima horen.

Maar ik zou gaan voor de grote ADAM monitoren, zijn het beste wat ik tot nog toe heb gehoord. Kosten in de 30 mille per stuk dacht ik, maar wel heel erg mooi.

Bedoel met hard niet het volume ;)

Citaat van: chansig op november 18, 2014, 12:53:56
Daar was ik ook bij...vond het toen ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Gr Hans

Ik heb er toen wel wat over geschreven op het forum.
Naar huis schrijven vond ik ook een beetje vreemd, want de brief zal langer onderweg zijn dan ik.

:D

scrutinizer

Citaat van: ArjanR1 op november 18, 2014, 12:57:27
Bedoel met hard niet het volume ;)

Ik heb er toen wel wat over geschreven op het forum.
Naar huis schrijven vond ik ook een beetje vreemd, want de brief zal langer onderweg zijn dan ik.

:D
:clapping:

Het punt dat ik ermee probeer te maken heeft ook weinig met het product te maken.
Ik vind het jammer dat iemand 'zijn' ervaring, welke in een totaal andere setting is, gaat bijstellen gezien de ervaring van een ander of anderen ;).