aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Nog verder en dan zou ik je apparatuur pakken..

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

LABO

Of ga jij je nu op de draaitafels werpen, want daar is nog veel te ontdekken  :popcorn:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

MauZ

Citaat van: LABO op november 17, 2014, 16:55:33
Op ga jij je nu op de draaitafels werpen, want daar is nog veel te ontdekken  :popcorn:
+1 [emoji4]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

sultankat

Voor het kapitaal dat je uitgeeft aan een betere speler + heel veel vinyl, kun je ook de set en kamer gaan finetunen. Dat laatste zou ik doen. Ieder zijn hobby.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

LABO

Citaat van: sultankat op november 17, 2014, 17:02:26
Voor het kapitaal dat je uitgeeft aan een betere speler + heel veel vinyl, kun je ook de set en kamer gaan finetunen. Dat laatste zou ik doen. Ieder zijn hobby.
Rogier je hebt gelijk, maar volgens mij vindt Maz de meer tastbare zaken veeeel leuker  ;D
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

sultankat

Citaat van: LABO op november 17, 2014, 17:07:46
Rogier je hebt gelijk, maar volgens mij vindt Maz de meer tastbare zaken veeeel leuker  ;D

Klopt! Maar Maz heeft door dat het meeste nu te winnen is met finetunen ipv nieuwe bronnen. Blijft spannend welk pad hij (eerst) zal kiezen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Han S

Citaat van: chansig op november 17, 2014, 13:57:49
Emotie zit ook aan de voorkant, de emotie aan de achterkant bepaalt of ik het leuk vindt of niet. En dat heb ik al eerder geschreven...die emotie aan de voorkant doet er niet zoveel toe. Muziek en apparaten hebben geen emotie.

Gr Hans

Hans, ik zei het al eerder en het is moeilijk uit te leggen, maar vaak hoeft dat ook niet omdat mensen het gewoon goed aanvoelen.
Raphie vat het mooi kort samen.

De hoofdzaak van een hi fi set is het zo goed mogelijk overbrengen van het geluid dat door muzikanten wordt gemaakt. Nou heb je muziek en muzak en je hebt liftmuziek en onzin. Willie Wartaal maakt ook platen, maar ik bedoel een ander soort muziek.

Muziek als kunstvorm en gedreven vanuit het heilige vuur, zoals kunstenaars dat voelen. Dat lijkt arrogant en neerbuigend richting andere vormen van muziek, maar ook simpele muziek kan geweldig goed klinken en veel emotie in zich bergen, welke dan bij de luisteraar weer wordt opgeroepen.

De emotie zit dus altijd in de muziek zelf. De componist heeft het bedacht vanuit zijn gevoel, de muzikant heeft de boodschap goed begrepen als het goed is en brengt hij/zij die over op de luisteraar als alles goed wordt gedaan. En dan kan die luisteraar tot tranen worden geroerd en dat is prachtig.

Maar er is nog meer aan de hand. Ik weet niet of je wel eeens een echt mooie viool van dichtbij hebt gehoord, bespeeld door een meester op het instrument. Of je wel eens naast een Steinway of Fazioli vleugel hebt gestaan van 3.20 m, waar een topper een mooie etude van Chopin op speelde.

Dat geluid zul je je leven lang niet meer vergeten en dat zul je nooit uit luidsprekers horen komen. Maar de bedoeling is het om dat zo dicht mogelijk te benaderen. Hoe je dat bereikt als luisteraar bepaal je zelf, je hebt het voor het uitzoeken. Maar de mensen aan de andere kant van de keten hebben het veel moeilijker. Die moeten bepalen welke spullen het best zijn om jou deze prachtige geluiden in je huiskamer te kunnen laten ervaren.

En dan heb je nog de catagorie audiofielen die de apparatuur op zich als hobby hebben, of die al dan niet beide zaken combineren. En dan hebben apparaten wel degelijk een zekere emotie, maar dat is wel andere emotie.

Zo heeft een CD speler ook geen ritme volgens mij.

Kerkhoffd

Citaat van: maz op november 17, 2014, 16:08:04
Hopelijk hebben jullie ook netzoveel lol gehad als ik..

Mijn favoriete dagelijkse leesstof Maz!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

sultankat

Mr.M

Citaat van: LABO op november 17, 2014, 17:07:46

yep, dat klopt en wat akoestiek betreft plafond is de enige wat ik wil aanpakken de rest is niet te doen gezien het ten kosten faat van de uiterlijk van de woonkamer...

@labo, ja het jeuk heel erg om wat met platenspelers te doen......ik zag dit toevallig gister avond en moest me best doen om niet te happerig te zijn...

clearaudio ref .... :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

mezelf kennede ik ga geen genoegen nemen met de instap michell, gezien ik het geluid van platenspeler vele malen beter vondt dan een cd speler /streamer...
dus daar gaat zeker een en ander veranderen .. kwa vv/eindversterker/ speakers ben ik al op een goed niveau vind ik. alleen me lp speler is beetje basic..

en kan niet wachten totdat ik een hele mooie kan vinden voor een leuke prijs...dus daar zal ik jullie nog een keer in verassen...

tis voor mij ook een verassing want wat ik echt mooi vind is nogall prijzig in de lp speler wereld....

ik heb elementen gezien van tientallen duizenden euros,,zinder arm of tafel,,hahaha

maar goed dat is niet voor mij bestemd , maar een paar duizend euro voor een mooie platenspeler heb ik wel over,,kan ook niet anders als ik zie dat labo of ton enkele duizenden euros aan een arm hebben betaald dan loop ik nog met een redelijk klein budget rond als ik een complete tafel/arm/element wil voor duizendje of 3/4... :nopompom: :nopompom: :nopompom:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Citaat van: maz op november 17, 2014, 19:54:30
mezelf kennede ik ga geen genoegen nemen met de instap michell, gezien ik het geluid van platenspeler vele malen beter vondt dan een cd speler /streamer...
dus daar gaat zeker een en ander veranderen .. kwa vv/eindversterker/ speakers ben ik al op een goed niveau vind ik. alleen me lp speler is beetje basic..

en kan niet wachten totdat ik een hele mooie kan vinden voor een leuke prijs...dus daar zal ik jullie nog een keer in verassen...

tis voor mij ook een verassing want wat ik echt mooi vind is nogall prijzig in de lp speler wereld....

ik heb elementen gezien van tientallen duizenden euros,,zinder arm of tafel,,hahaha

maar goed dat is niet voor mij bestemd , maar een paar duizend euro voor een mooie platenspeler heb ik wel over,,kan ook niet anders als ik zie dat labo of ton enkele duizenden euros aan een arm hebben betaald dan loop ik nog met een redelijk klein budget rond als ik een complete tafel/arm/element wil voor duizendje of 3/4... :nopompom: :nopompom: :nopompom:

Voor een duizendje of 2 heb je al een mooie complete tafel

Zols een tweedehands VPI of Linn LP12

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op november 17, 2014, 20:00:39
Voor een duizendje of 2 heb je al een mooie complete tafel

Zols een tweedehands VPI of Linn LP12

Dat zijn basic instappers die bovendien niet al te uitbundig ogen.

Ik neem aan dat Maz iets anders voor de bril heeft. 8)

Robiwan

Citaat van: Onder013 op november 17, 2014, 20:14:52

ik denk dat maz deze goudkleurige boortoren wel aantrekkelijk vind, of die 2 gedrochten ernaast :D

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Citaat van: maz op november 17, 2014, 19:54:30

Het is geen wedstrijd. Voor pakweg 3 à 4000 euro stel je een complete draaitafel samen die menig cd-speler alle hoeken van de kamer laat zien.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Citaat van: Onder013 op november 17, 2014, 20:14:52

Tuurlijk het gaat meer om hoe het eruit ziet dan hoe het klinkt...

Mr.M

Citaat van: LPlover op november 17, 2014, 20:18:54
ik denk dat maz deze goudkleurige boortoren wel aantrekkelijk vind, of die 2 gedrochten ernaast :D

oeffff draag mij maar wegggg... :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op november 17, 2014, 20:31:54

Dat kan je nog wel eens mee vallen (het belang dat hij hecht aan de klank bedoel ik).

Hij kon mij feilloos de klankeigenschappen van een aantal draaitafels vertellen zoals ze bij hem zijn opgevallen.

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op november 17, 2014, 20:31:54

als iets zo goed eruitziet dan kan het onmogelijk slecht klinken... :headbanging:

ik geniet als ik er enkel naar kijk laat maar staan als het muziek weergeeft...

jullie beginnen me te snappen....

sultankat

Citaat van: maz op november 17, 2014, 20:37:05
als iets zo goed eruitziet dan kan het onmogelijk slecht klinken... :headbanging:

+1

Joris1971

Citaat van: maz op november 17, 2014, 20:37:05

Op welke tafel doel je?

Mr.M

Citaat van: Onder013 op november 17, 2014, 20:36:38
Dat kan je nog wel eens mee vallen (het belang dat hij hecht aan de klank bedoel ik).

Hij kon mij feilloos de klankeigenschappen van een aantal draaitafels vertellen zoals ze bij hem zijn opgevallen.

tja , als ik de verschillen niet had gehoord henk dan had ik ook niet in geinvesteerd zo simpel is het...

wat ik bij jouw hoorde vond ik echt waanzinnig klinken,,ik heb je ook eerlijk gezegd dat dat de doorslaggevende factor was om een platenspeler te kopen,,
ik heb bij henk een dezelfde lied om lp/cd/stream gehoord en de dynamiek, levendogheid en live beleving van zijn michel gyro se heeft me zodanig overtuigd dat ik dezelfde weekend nog een michel technodek kocht.. en zelfs een 2k technodec (incl rb600 arm en basic mm element) speelt muzikaler dan mijn 6k cd speler,,

dus ik ben aan kijken inderdaad hoe ik mijn platenspeler kan upgraden..

bij platenspelers is de opties en de richtingen welke je opkan zo varierend dat je oneidig kan blijven hanessen...ideale pad voor mij...geen einde aan...

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op november 17, 2014, 20:45:45
Op welke tafel doel je?

michel technodec met rb600 arm en ortofoon mm element...

nu ben ik aan denken , steed beetje bij beetje de basic technodec upgraden of meteen maar een mooie kopen tweedehands ...
zoals die clear audio refrence van 10k nu voor 3.5k ?

daar moet ik even doktor henk voor spreken ant ik het analoge wereld moet je vertrouwen op de kenners...scheelt je veel geld ...

twani

Citaat van: maz op november 17, 2014, 20:54:36

doktor henk

Daar is op draaitafel gebied in ieder geval een schat aan kennis aanwezig ;)

DofN

Nu heb ik die zwartglanzende Kharmas niet gehoord, maar wel de voorgaande - de bruinglanzende - én de Pioneers.. En ik vond de Pioneers het mooist klinken :)

Mooi dat je bij die Pioneers blijft ((vooralsnog))! En ze hebben een dedicated mid.. En ze zijn tegelijkertijd bescheiden qua formaat.. Ideaal... Nu nog een leuk platenspelertje, goede akoestische aanpassingen en wie weet als je kamer minder meedoet, kan je weer een groter formaat kopen :)  :pompom:

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.