aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AirTimeDMC12

• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Bama

AirTimeDMC12

Citaat van: Bama op november 12, 2014, 13:58:18
Dat zou mijn gok ook zijn.

Die zijn toch vrij rechthoekig? Deze hebben een schuine rand in de baffle.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology

AirTimeDMC12

• HT:

lynch1979

Ik heb het antwoord al geschreven....Kharma  ;)

patsijb

kharma op bestelling gemaakt..zie dat wel vaker

Thanatos

Ik gok ook Kharma. Zie Accuton woofers en meen door t plastic een inverted Focal dome te zien..

michel69

Citaat van: lynch1979 op november 12, 2014, 14:15:23
Ik heb het antwoord al geschreven....Kharma  ;)

;D alleen dan wel(volgens dus de poster hieronder)in een ander jasje ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Duck Twacy

Mr.M

Was voor mij ook onduidelijk om welkeserie dit nou moest zijn. Dus heb net even opgevraagd hoe en wat bij de fabrikant   
KHARMA...

Hieronder de Antwoord op mijn vraag betreft specs en gegevens...

Betreft hier een bijzondere uitvoering van de Ceramique 2 speakers. Speaker kast is 5 centimeter dik en behandeld  met soundreducer zoals in de nieuwe Exquisite modellen van Kharma. Optioneel is ook de bekleding met lood en is gedempt met Technocel , specifiek gebruikt in de topmodellen. Gebruikte units  zijn: TD-5 titanium tweeter, ceramisch midden toner en heel bijzonder, 2 x 22 centimeter ceramische bas woofers, extreem duurzaam! 
Zijn niet gebruikt in latere modellen om reden deze te duurzaam zijn te gebruiken.Het gaat hier om een gesloten systeem en is dus ook makkelijk dichter tegen de achterwand aan te plaatsen. Gebruikte bekabeling is uit de Enigma range met een zilver/goud legering, crossover bestaat uit vlakdraad spoelen en hoogwaardige caps. Voorzien van SDSS-stand kit voor het beste ontkoppel resultaat en is instelbaar. Afwerking hoogwaardig polyester lak in de kleur diamant zwart. Speakers wegen om en nabij de 90 kg,en zijn zeer duurzaam gebouwd . Deze speakers waren rond de € 20.000,- EENMALIG  EXEMPLAAR. Klank technisch zeer dynamisch, ruimtelijk zeer gedetailleerd in het mid/ hoog en een hele mooie balans.   Best Regards, Peter Bats 

Net aangesloten en nu de eerste liedjes doorheen draaien...
Eerste indruk,,, zeer gecontroleerd laag met een prachtig druk opbouw...noet gek met 4x22.5 cm woofers...hahah
Loopt absoliit niet dicht in het laag met de kamerakoestiek...
Zeeeerr ruimtelijk en een ATTAC met gitaar slagen...
Heeel erg indrukwekkend....
Zoals ik all van kharma gewend ben natuurlijk ....
Straks  ga ik hen goed onder de loep nemen...met een glaasje JACK...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

DofN

Mooi om te zien. Gefeliciteerd :) En zo kennen we je weer: nix geen gedoe met goedkope hifi, zelfs niet als het eigenlijk TAD's zijn. Als het echt TAD is, moet er ook TAD op staan en geen Pioneer  ;D. Wel zonde, ik vond ze erg mooi matchen met je ruimte - maar wellicht zijn deze Kharma's nog weer beter.

Sub uit? En ook al tevreden over de breedte, diepte en precisie in afbeelding?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

frank2

Mmmmmm  dit wordt de nieuwe referentieset vam Maz. (en misschien wel van dit forum)  Binnenkort Pioneers te koop. Dat moet haast wel.

enjoy
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

MauZ

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

chansig

Zien er mooi uit...ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn in vergelijking met de TAD speakers.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Thanatos

Idd mooie speaker.

Is de 2e woofer geen passieve radiator ?

Ben benieuwd wat je deze keer van Accuton units vind  ;)

chansig

Citaat van: frank2 op november 12, 2014, 15:16:58
Mmmmmm  dit wordt de nieuwe referentieset vam Maz. (en misschien wel van dit forum) 

Euhhh...die set staat bij mij in huis. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

patsijb

Citaat van: chansig op november 12, 2014, 15:24:53
Euhhh...die set staat bij mij in huis. :D

Gr Hans

nee bij mij hahaha

maar leuk Maz..beetje te groot voor mij
(toevallig zag dit soort custom projecten van kharma al vaker voorbij komen op MP)

michel69

Gefeliciteerd Maz  :worship: en toch weer terug bij je grote liefde........Kharma ;D  veel luistergenot man!!
Is dit trouwens de eerste keer dat je Kharma hoort icm met Theta zo ja.... merk je daar duidelijk verschil tov de vorige versterking of gaat die vergelijking lastig worden aangezien deze big boys hoogstwaarschijnlijk in een andere klasse spelen tov je vorige Kharma's.

Groetjes Michel,
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

gerzom

Wow Maz, gefeliciteerd!!

Indrukwekkend setje speakers!
Ben benieuwd hoe dit gaat klinken met je Theta's (al stiekem gekeken naar de Theta Citadels als volgende upgrade  ;) )

Heel veel luisterplezier  :music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Raphie

Citaat van: doorofnight op november 12, 2014, 15:16:25
Mooi om te zien. Gefeliciteerd :) En zo kennen we je weer: nix geen gedoe met goedkope hifi, zelfs niet als het eigenlijk TAD's zijn. Als het echt TAD is, moet er ook TAD op staan en geen Pioneer  ;D. Wel zonde, ik vond ze erg mooi matchen met je ruimte - maar wellicht zijn deze Kharma's nog weer beter.

Sub uit? En ook al tevreden over de breedte, diepte en precisie in afbeelding?
Er staat TAD op  :baaa:
JBL PRX Power!

Mr.M

De mid units uit de kharma EXQUISID SERIE, :wub:

Speaker heeft 2jaar tijd in beslag genomen om te tunen en maken en uiteindelijk ivm hoge maakkosten en onrealiseerbaar hoge  verkoopprijs niet doorgezet.hahaha
Zonde van de tijd en moeite....

Wel bijzonder hoe goed de druk opbouw is van deze speakers...terwijl het  een gesloten systeem is....
In vergeleken met mijn oude kharma is dit een juweel... makkelijk plaatsbaar in kleine ruimtes terwijl het een grote geluid produceert....

Speakers verdwijnen compleet en je wordt omhelsd door een bol van geluid en een dynamisch ,snel, focused laag met een sub effect ...
Je voelt het als een snaar trilt diep in je buik...zoveel energie en attac heeft deze speaker....

Moet bij zeggen dat je steeds de neiging heb om harder te draaien op de sweet spot..
Loop je weg , dan denk je wowwww hij staat hard...hahaha maar op de sweetspot is alles perfect..
Dit is heel anders dan de tads (pioneer)...beide heel erg mooi moet zeggen..
Alleen de kharma heeft iets meer pit in het laag...
Ik denk dat je dit met de 1serie TAD moet vergelijken en niet de 3serie...

Dit is ook een heel ander prijssegment moet zeggen...
Eerste indruk.... wauwww   het is trouwens  een 4ohm speaker.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ze zijn keiner dan de tads...

Xander32

Je bezit iig. een levendig topic en meer dan voldoende om te showen. Vooral blijven genieten :).

Citaat van: maz op november 12, 2014, 12:44:26
...

@ Xander je kan best gelijk hebben dat ik het niet storend vind de aandacht door all dat geswitch....als je geen aandacht wilt voor je set wat doe je dan met een SHOWCASE??? IK KEN ER ZAT DIE OP FORUM MEEKIJKEN EN GEEN AANDACHT WILLEN DUS OOK NIET MEEDOEN, MAAR DE REST WELKE WEL EEN SHOWCASE HEEFT VIND DE AANDACHT BLIJKBAAR OOK LEUK OOK U IN DIT GEVAL...je kan me niet zeggen dat je niet geniet als iemand zegt wauww Sander wat een mooie MARANTZ versterker heb je nu weer gekocht , veel plezier ermee....de oude versterker  gaf toch ook geluid?

Ik heb dat alleen iets vaker dat ik dingen switch...

Ik vind het gewoon leuk om te switchen en zelf ervaren..... muziek luisteren doe ik heel er graag en geniet er volop van. Dat steeds switchen heeft Niets met ontevredenheid te maken want ik ben zeer tevreden nu, maar dat was ik met de kharmas en de harbeth ook....
Ik vind het gewoon leuk om steeds nieuwe dingen te ervaren cq HEBBEN gehad...niets mis mee toch.

Trouwens tot op laatst had ik niet eens een eigen SHOWCASE en mijn geswitch was niet een te volgen, ik had ook geen BEHOEFTE aan een SHOWCASE ,
MIJN SHOWCASE IS DOOR BAS VOOR MIJ AANGEMAAKT...ALS IK ZO GRAAG AANDACHT WILDE OM MIJN SPULLEN TE SHOWEN ,HAD IK 3JAAR GELEDEN WEL EEN SHOWCASE VOOR MEZELF AANGEMAAKT zodat alles te volgens is..

Maar goed ik heb nu een showcase en ik zal ER MEE SHOWEN OOK....HAHA..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10