aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

De upgrade van apogee naar de pss silver audioquest was een grote stap .kijken wat dit doet..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Is dit niet geil?? Hahaha.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Raphie

Vind dat gaasje niet zo geil, ronduit lelijk eigenlijk, hoort er volgens mij ook niet op
JBL PRX Power!

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Nahpets

Citaat van: Raphie op november 10, 2014, 18:39:18
hoort er volgens mij ook niet op

Is idd om krassen enz te voorkomen tijdens transport. Mag er nu wel af.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Citaat van: Nahpets op november 10, 2014, 18:47:01
Is idd om krassen enz te voorkomen tijdens transport. Mag er nu wel af.

Ik heb ze ook altijd mooi gevonden...
Ik vond die Monster M2.4 ook altijd prachtig om te zien. Gezapige shit als je het beluisterd, maar prachtig om te zien.
Toen bedacht ik me; hee kan ik zelf niet gaan bouwen...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op november 10, 2014, 18:35:52

Siltech. Men kan zeggen wat men wil maar Siltech heeft toch een van de mooiste en afgewerkte design kabels  :D

@Raphie dat blauw gaasje wordt er alleen op ter bescherming ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 10, 2014, 19:05:48
Siltech. Men kan zeggen wat men wil maar Siltech heeft toch een van de mooiste en afgewerkte design kabels  :D

@Raphie dat blauw gaasje wordt er alleen op ter bescherming ;)

Ieder keer als jij wat opschrijft , trekt jouw onderschrift mijn aandacht... :inlove: :laugh:

Wat een pracht spul....heb achteraf spijt dat ik mijn lindemann cd speler heb verkocht.....

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op november 10, 2014, 19:13:45
Ieder keer als jij wat opschrijft , trekt jouw onderschrift mijn aandacht... :inlove: :laugh:

Wat een pracht spul....heb achteraf spijt dat ik mijn lindemann cd speler heb verkocht.....

Dank je wel voor het compliment.
Het valt je dan gelijk op ;). Ik heb merk(en) die hier in Nederland niet veel voorkomen. Met name Lindemann niet. Maar voor mij houdt het waarschijnlijk nu op met Lindemann. De nieuwe DAC ben ik nog niet van onder de indruk. Dus zal de zoektocht verder gaan en dit is geen eenvoudige zoektocht want probeer maar eens een ander merk te vinden die (kan) matchen, moet wel betaalbaar blijven ;)
Dat kan ik me goed voorstellen dat je er spijt van hebt dat je Lindemann cd-speler verkocht hebt. ;). Gewoon de 820s of 825 kopen  ;D.
Lindemann 800 serie is zeer muzikaal en weet je wat het mooiste is dat ze overal dezelfde mening zijn, inclusief mijzelf  ;D. Lindemann zijn transistor versterkers, maar klangmatig klinkt het niet hoe een transistor.

Mooie citaat uit Imagehifi:
Unaufdringliche, aber nachdrückliche Souveränität. kraft, Klangfarbenreichtum und Raum. Bedienung und Steureung.
Was überracht:
Wie wunderbar untransistorhaft dieses Gespann Musik transportiert.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

felix01

mooie kabel die Siltech;een van de meest afgewerkte die er zijn :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: felix01 op november 10, 2014, 19:34:44
mooie kabel die Siltech;een van de meest afgewerkte die er zijn :clapping:
Als ik zo moet vergelijken dan is dit inderdaad een van de beter afgewerkte kabels..puntjes op de i...

Net even aangesloten en klinkt verdomd goed wat ik samen gesteld heb.... Het begint steeds moeilijker te worden om te upgraden en switchen binnen haalbaar budget voor een simpel werknemer als ik....

Haha

chansig

Citaat van: maz op november 10, 2014, 18:35:52

Ik krijg er geen stijve plasser van...dus nee, ik vind dit niet geil. Maar ieder zijn ding....als jij geil wordt van een kabel: Je doet er niemand kwaad mee.

Waar is Menno Buch als je hem nodig hebt ?

:D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

patsijb

leuke kabel hoor maz..ervaring met siltech is ronduit goed

Mr.M

@labo en patsjib   ,  dankjewel ,ben er heel erg blij mee.

@hans    ik weet dat je betreft kabels heel anders over denkt dan ik ,daar heb ik alle bewondering en respect voor ,dat je je niet druk maakt om kables en vrij zwart op wit bent daar in...
Aan de andere kant wel lachen want in sommige andere aspecten waar ook over getwojfeld wordt in audio hobby doeje wel in mee... het is leuk om te zien ..

Verder heb ik gister avond de audioquest raven AES EBU pss.(perdect surface puur  silver) getest tegen de siltechSIGNITITURE AES ebu .
Ik heb ook de HAWKEYE PSS van audioqiest getest en de APOGEE WIDE EYE. SPDIF..

Dus ik heb ze allemaal aangesloten en een op een getest...

Jullie weten dat ik geloof dat er verachillen zijn in kabel GELUID en dat interlinks en LS kables verschil maken klankmatig van elkaar.

In deze test heb ik GEEN ENKEL VERACHIL KUNNEN WAARNEMEN TUSSEN DE AIDIOQUEST VAN  650 en 350  EURO EN DE NOG DUURDERE SILTECH SIGNITURE tegen de 80 euro APOGEE WIDE EYE.

Dus voor my een teleustelling en dan weer opluchting....ik hoef geen tweede siltech  SIGNITURE TE GAAN AANSCHAFFEN VOOR HET GELUID als SPDIF KABEL.

Wel zou ik er een willen omdat ik het gewoon een MOOIE KABEL VIND EN WIL LIEFST ZELFDE KABELS HEBBEN ACHtER DE SET.
Enige wat wel verachil maakte gister in muzikaliteit en grootheid van weergave gister was de hoeveelheid JACK DANIELS welke ik op had
Daar merkte je wel in dat  de kabels beter klinken naarmate je meer drinkt.hahh

Conclusie,, speaker kabels en gewone zilver interlinks of koper interlinks hebben een lichte geluids eigenschap van zichzelf.afhankelijk van kabel constructie /impedantie.
Digitale kabels (spdif/aes ebu)  hebben een zeer gering tot nihiel effect op geluid mits goed opgebouwd.

Tussen deze 4 kabels was ieder geval geen verschil waarneembaar door mij...dat zegt missvhien heel veel over de kwaliteot van de apogee wide eye..

Ik heb geen echt goedkope digitale interlink anders had ik die ook getest,misschien maakt dat wel uit...
Tussen deze 4 was geen verschil ieder geval....behalve de 10voudige prijs van de audioquest en 20vpudige siltech tegen de 80 euro apogee....

Chapo apogee...en hawkeye want die waren de goedkoopste en deden het netzo goed als de duurdere series...

En toch hou ik de siltech want vind het gewoon een prachtig kabel.... :wub:

Met dank aan chris voor lenen van de hawk eye....hij staat tekoop voor 150 euro en voor die prijs (minder dan de helft niuew) is het een koopje als je opzoek bent naar een goede spdif kabel.

Ze zijn zelden vindbaar (pss silver) van audioquest tweedehands.  dus sla je slag...
Zoeen dbs kasje los kost al 75 euro.

Volgens mij zocht martin nog een aidioquest spdif????

Waar is MARTIN.?

Mr.M

Om deze kabels gong het.

Nahpets

Citaat van: maz op november 11, 2014, 10:50:58
Wel zou ik er een willen omdat ik het gewoon een MOOIE KABEL VIND EN WIL LIEFST ZELFDE KABELS HEBBEN ACHtER DE SET.
Enige wat wel verachil maakte goster in muzikaliteit en grootheid van weergave gister was de hoeveelheid JACK DANIELS.
Daar merkte je wel in dat het beter klonk naarmate je meer dronk.hahh

.

Wat een heerlijke post. Geweldig eerlijk ook. Keep up the good work!

Citaat van: maz op november 11, 2014, 10:50:58
Volgens mij zocht martin nog een aidioquest spdif????

Waar is MARTIN.?

Martin en Chris kennen elkaar erg goed (wonen ook in hetzelfde dorp), dus die zullen best al gesproken hebben over die kabel.
I love everybody!
some I love to avoid,

Thanatos

:D Ik kan je nog wel een XLR lenen die een fractie kost van de goedkoopste die je hebt.. Zonder geestverruimende middelen is mijn verwachting dat je daar ook weinig verandering zult waarnemen  :)

Kabels kunnen in meetopstellingen bij zeer hoogfrequente signalen wel degelijk verschillen veroorzaken : http://www.eevblog.com/2014/08/15/eevblog-652-oscilloscope-function-generator-measurement-trap/

Echter in LF audio weergave speelt dit geen rol. Afscherming, zuiver geleidend materiaal en verbindingen zouden invloed kunnen hebben. Dus een goede kabel = goed.

Maar zoals al eerder opgemerkt. Als het jou wat brengt  :thumbs-up: geniet van de hobby  O0

Raphie

Yep AES en spdif ga je echt geen verschil horen, net als bij bekabeld of draadloos netwerk. Analoge interlinks en speakerkabels is wel winst te behalen
Voor AES is iedere 75ohms xlr prima
JBL PRX Power!

AirTimeDMC12

Citaat van: Nahpets op november 11, 2014, 10:57:25
[..]
Martin en Chris kennen elkaar erg goed (wonen ook in hetzelfde dorp), dus die zullen best al gesproken hebben over die kabel.

Denk dat je een andere Chris bedoeld.  ::) Ik woon in Nieuwegein, Martin in Almere volgens mij.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Nahpets

Dan wel  :colgate:

Ik bedoelde CZ79.....
I love everybody!
some I love to avoid,

CZ79

Ik snapte hem. Ik zie Martin ook verder niet privé hoor
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

BuSpu

Maz, ik zou de test nog eens doen zonder alcohol. Dat klinkt raar maar het is eerder geconstateerd dat je waarneming minder scherp wordt met alcohol achter je kiezen. Als het dan nog zo is, prima maar het zou toch treurig zijn als je morgen wel verschillen hoort terwijl je de mooiste al verkocht hebt.

zoldar

de lol zit niet in het luisteren maar in het uitproberen. ik zie een gelijkenis met mijn vrouw in een winkelcentrum.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

DofN

Citaat van: Raphie op november 11, 2014, 11:27:32
Yep AES en spdif ga je echt geen verschil horen, net als bij bekabeld of draadloos netwerk. Analoge interlinks en speakerkabels is wel winst te behalen
Voor AES is iedere 75ohms xlr prima

Ik blijf me erover verbazen dat op dit forum meningen als feiten worden gepresenteerd. Dat mensen wegkomen met opmerkingen dat luidsprekers als 'luidsprekers' klinken of dat een versterker niet muzikaal is. Ik dacht dat dit een tamelijk serieus forum was.

Ondanks mijn verbazing heb ik het prima naar mijn zin.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Raphie

Citaat van: doorofnight op november 11, 2014, 18:57:15
Ik blijf me erover verbazen dat op dit forum meningen als feiten worden gepresenteerd. Dat mensen wegkomen met opmerkingen dat luidsprekers als 'luidsprekers' klinken of dat een versterker niet muzikaal is. Ik dacht dat dit een tamelijk serieus forum was.

Ondanks mijn verbazing heb ik het prima naar mijn zin.
ik heb gebruikerservaring, jij ook?
JBL PRX Power!