aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Citaat van: RZeemering op november  6, 2014, 10:32:46
Gelukkig is je hifi smaak beter dan je champagnesmaak...
http://hyuninc.com/post/4030902219/banned-jay-z-ace-of-spades-article

En ik mag hopen dat de kostprijs genoemd in het artikel niet klopt. Want dat zou betekenen dat ze hun druiven betrekken uit de niet officiële champagnestreken met een heel ander terroir dan de champagnestreek. Want de kostprijs van goede champagne is alleen al aan druiven minstens 12 euro, en dan is er nog niet geplukt, gegist, gebotteld, gelagerd en de het 'dure' label op geplakt :P
Santé :D

Vele champagne merken zijn overigens marketing driven. Zover ik lees staat het huis waar Armand gebotteld wordt tussen Rheims en Epernay. Dus zover mijn kennis reikt is dit de champagne streek.

Nu is overigens Champagne nogal marketing driven. Moet & Chandon/Dom Perignon behoren tot o.a. de groep waar ook Louis Vuitton toe behoort de *tromgeroffel* Groupe Cristian Dior.

Dus dat dure labeltje komt toch ergens vandaan ;)

RZeemering

Waar het huis staat wil nog niet zeggen dat de wijnranken er ook staan :P
Nu is dit volgens mij best een lekkere champagne hoor (hoewel ik hem zelf nog nooit heb gehad) En ik denk ook echt niet dat de maakprijs per fles 12 dollar is, vermits hun druiven echt uit de Champagne streek komen.
Maar qua prijs kwaliteit verhouding zijn er betere champagnes te verkrijgen :)
Sterker nog ik denk dat je met een 20 euro Cava fles een veel lekkerder bubbeltjeswijn kunt drinken! Maar nu gaat mijn voorkeur ook meer uit naar Cava dan Champagne. Die druiven krijgen meer zon en de wijn sprankelt wat meer.
Maar gelukkig is wijn net als hifi. Je eigen smaak bepaalt :D
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

WickedGame

Citaat van: RZeemering op november  6, 2014, 11:35:43
Waar het huis staat wil nog niet zeggen dat de wijnranken er ook staan :P
Nu is dit volgens mij best een lekkere champagne hoor (hoewel ik hem zelf nog nooit heb gehad) En ik denk ook echt niet dat de maakprijs per fles 12 dollar is, vermits hun druiven echt uit de Champagne streek komen.
Maar qua prijs kwaliteit verhouding zijn er betere champagnes te verkrijgen :)
Sterker nog ik denk dat je met een 20 euro Cava fles een veel lekkerder bubbeltjeswijn kunt drinken! Maar nu gaat mijn voorkeur ook meer uit naar Cava dan Champagne. Die druiven krijgen meer zon en de wijn sprankelt wat meer.
Maar gelukkig is wijn net als hifi. Je eigen smaak bepaalt :D

haha, ja daar heb je een punt. Het huis staat inderdaad in de champagtne streek, maar of de velden er ook liggen is gissen. Heb toevallig dit jaar een tour incl. alle info bij Moet gedaan en kreeg toen vrij veel ins en outs over de huizen in en rondom Moet. Erg interessant, en vooral de proeverij was geweldig!

Cava's zijn ook erg lekker, al heb ik ook wel wat met echte champagnes. Alleen de prijzen van Arnand ga ik er niet aan uitgeven. 50 euro is echt mijn max per fles, en dan moet ik ook wat te vieren hebben :D

patsijb

WickedGame

Citaat van: patsijb op november  6, 2014, 12:17:09
tiz altijd champagnetijd haha

Compleet mee eens, alleen de duurdere flessen laat ik wel dicht voor wat specialere gebeurtenissen.

scrutinizer

Een ieder zijn ding! Geef mij maar een maltje...... :P
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op november  6, 2014, 12:54:42
Drankorgel! ;D ;D ;D

;D .... net genoeg, Rens!!! Dat om zeker te zijn dat de naald ....de groef raakt. ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

Citaat van: scrutinizer op november  6, 2014, 12:23:06
Een ieder zijn ding! Geef mij maar een maltje...... :P

Hear hear. Geen gebroebel in mijn glas aub.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RZeemering

Citaat van: WickedGame op november  6, 2014, 12:13:24
haha, ja daar heb je een punt. Het huis staat inderdaad in de champagtne streek, maar of de velden er ook liggen is gissen. Heb toevallig dit jaar een tour incl. alle info bij Moet gedaan en kreeg toen vrij veel ins en outs over de huizen in en rondom Moet. Erg interessant, en vooral de proeverij was geweldig!

gaaf! Smullen :P
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

RubenV.

In November 2009, Fine Champagne magazine published the results of a blind tasting of 100 champagne brands, with Armand de Brignac the top finisher.

Sinds gisteren is het merk in handen van een bedrijf van Jay-Z, welke het heeft overgenomen van Sovereign Brands (bedrijfje met meerdere, zoals ze het zelf omschrijven "fine spirits").
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op november  6, 2014, 12:57:04
;D .... net genoeg, Rens!!! Dat om zeker te zijn dat de naald ....de groef raakt. ::)

☺️

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Mr.M

Citaat van: WickedGame op november  6, 2014, 12:19:59
Compleet mee eens, alleen de duurdere flessen laat ik wel dicht voor wat specialere gebeurtenissen.
Dit was ook een speciaal gelegenheid, kreeg deze voor me verjaardag,,,, :wub:

Dit is trouwens in een heel ander prijs categorie dan de "gewoon" brignac...

Deze is van swsrovski....niet dat de inhoud wat verandert , alleen de prijs...hahaha,,hoe gek kan je het maken met een fles champagne van 750 ml...

Nou zo gek dus

http://www.mrgoodlife.net/life/armand-de-brignac-brut-gold-strass-edition/
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Helaas heeft de vrouw van mijn vriend de fles kist gehouden en mij deze champagne in een normaal brignjac kist gegeven..hahaja
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

WickedGame

Citaat van: maz op november  6, 2014, 19:03:19
Dit was ook een speciaal gelegenheid, kreeg deze voor me verjaardag,,,, :wub:

Dit is trouwens in een heel ander prijs categorie dan de "gewoon" brignac...

Deze is van swsrovski....niet dat de inhoud wat verandert , alleen de prijs...hahaha,,hoe gek kan je het maken met een fles champagne van 750 ml...

Nou zo gek dus

http://www.mrgoodlife.net/life/armand-de-brignac-brut-gold-strass-edition/

Gaaf hoor zo'n fles, maar ja smaakte het? :D

Overigens is Armand de Brignac niet de enige die bizarre prijzen hanteert, bij Moet & Chandon gave ze aan dat Dom Perignon ook hun duurde "brand" was tegenover Moet & Chandon zelf. En dan hebben we nog Louis Roederen Crystal en Krug Clos die sky high gaan voor een 75cl flesje :)

Overigens limiteds van o.a. Heidsieck en Dom Perignon zijn ook kostbare flesjes.

Enige wat ik mij dan afvraag is, durf je het nog te drinken met een dergelijke prijs? :D

Mr.M

Citaat van: WickedGame op november  6, 2014, 19:13:56
Gaaf hoor zo'n fles, maar ja smaakte het? :D

Overigens is Armand de Brignac niet de enige die bizarre prijzen hanteert, bij Moet & Chandon gave ze aan dat Dom Perignon ook hun duurde "brand" was tegenover Moet & Chandon zelf. En dan hebben we nog Louis Roederen Crystal en Krug Clos die sky high gaan voor een 75cl flesje :)

Overigens limiteds van o.a. Heidsieck en Dom Perignon zijn ook kostbare flesjes.

Enige wat ik mij dan afvraag is, durf je het nog te drinken met een dergelijke prijs? :D

Tja hoe smaakt die???
Ligt er aan hoeveel je all op heb..
Hoe meer je op heb hoe lekkerder champagne wordt...overigens is de eerste glas niet te drinken vind ik, ik heb de eerste slok champagne nooit lekker gevonden, na een half fles begint het pas te smaken bij me...

Mijn favoriete champagne is de moet ice Imperial, niet  heel erg duur maar ongelofelijk lekker,

Paar aardbeien en een munt blaadje erin en je heb een hemelse smaak...

Mr.M

http://www.exclusivedrinks.nlmoet-chandon-moët-chandon-imperial-p-1660.html

Als ik mocht kiezen tussen 300 euro brinjac of moet Imperial ive van 48 euro, dan zoop ik liever 6 flessen moet,,,ipv een Armand de brignac...

WickedGame

Citaat van: maz op november  6, 2014, 19:17:57
Tja hoe smaakt die???
Ligt er aan hoeveel je all op heb..
Hoe meer je op heb hoe lekkerder champagne wordt...overigens is de eerste glas niet te drinken vind ik, ik heb de eerste slok champagne nooit lekker gevonden, na een half fles begint het pas te smaken bij me...

Mijn favoriete champagne is de moet ice Imperial, niet  heel erg duur maar ongelofelijk lekker,

Paar aardbeien en een munt blaadje erin en je heb een hemelse smaak...

Al redelijk veel ;)

Moet & Chandon in iedergeval al een aantal, en heb nog een Imperial Rose (voor het vrouwtje) en een Grand Vitage 2004 staan. Daarnaast koop ik altijd voor oud & nieuw zelf Piper Heidsieck Brut, die bevalt mij nogal altijd erg goed. Heb ooit eens bij een vriend een bollinger gehad en die vond ik ook wel goed.

De Ice Imperial moet ik nog eens proberen, ze hadden die toen wel staan bij Moet & Chandon maar ja ik kon moeilijk alles meenemen. We kochten al voor een aardig vermogen  :blink: Ik heb mijn vriendin ook aardig verziekt ben ik bang :D

Mr.M

Citaat van: RZeemering op november  6, 2014, 10:32:46
Gelukkig is je hifi smaak beter dan je champagnesmaak...
http://hyuninc.com/post/4030902219/banned-jay-z-ace-of-spades-article

En ik mag hopen dat de kostprijs genoemd in het artikel niet klopt. Want dat zou betekenen dat ze hun druiven betrekken uit de niet officiële champagnestreken met een heel ander terroir dan de champagnestreek. Want de kostprijs van goede champagne is alleen al aan druiven minstens 12 euro, en dan is er nog niet geplukt, gegist, gebotteld, gelagerd en de het 'dure' label op geplakt :P
Santé :D

In deze bijzondere geval is de kostprijs je swarovski fles en kistje, en niet de champagne.....

Mr.M

Citaat van: WickedGame op november  6, 2014, 19:35:11
Al redelijk veel ;)

Moet & Chandon in iedergeval al een aantal, en heb nog een Imperial Rose (voor het vrouwtje) en een Grand Vitage 2004 staan. Daarnaast koop ik altijd voor oud & nieuw zelf Piper Heidsieck Brut, die bevalt mij nogal altijd erg goed. Heb ooit eens bij een vriend een bollinger gehad en die vond ik ook wel goed.

De Ice Imperial moet ik nog eens proberen, ze hadden die toen wel staan bij Moet & Chandon maar ja ik kon moeilijk alles meenemen. We kochten al voor een aardig vermogen  :blink: Ik heb mijn vriendin ook aardig verziekt ben ik bang :D
Hahahaha

Het is zeker zo,als je eenmaal aan gewend raak dan is een flesje op een avondje all gauw doorheen,,,do the math...als je enkel weekends flesje per dag doet ben je eind van de maand toch een aardig centje verder.. Maar goed als je ervan geniet is dat ook wat waard...anders kan je beter flesje zoals ik ze noem SPUITCHAMPAGNJE NEMEN.HAHAHA...
BIJ DE ALDI STAAN ZE VOOR 7.50.- HAHAJ

WickedGame

Citaat van: maz op november  6, 2014, 19:45:12
Hahahaha

Het is zeker zo,als je eenmaal aan gewend raak dan is een flesje op een avondje all gauw doorheen,,,do the math...als je enkel weekends flesje per dag doet ben je eind van de maand toch een aardig centje verder.. Maar goed als je ervan geniet is dat ook wat waard...anders kan je beter flesje zoals ik ze noem SPUITCHAMPAGNJE NEMEN.HAHAHA...
BIJ DE ALDI STAAN ZE VOOR 7.50.- HAHAJ

Nou elk weekend is wel wat overdreven, maar zeg 1 fles in de 2 maandjes lukt wel. Daarnaast een wijn drinker, waar ook wel wat flesjes van doorheen gaan. Ach je leeft maar 1 keer he ;)

RZeemering

Citaat van: maz op november  6, 2014, 19:40:53
In deze bijzondere geval is de kostprijs je swarovski fles en kistje, en niet de champagne.....

Blijk ik dan toch weer geen kenner te zijn    :hmmm: ;)

Mr.M

Citaat van: RZeemering op november  7, 2014, 00:17:30
Blijk ik dan toch weer geen kenner te zijn    :hmmm: ;)
Je bent een champagne kenner en geen champagne fles kenner blijkbaar... :clapping: 

Raphie

Dit is wel ultimate BLING!, zou je maar gebeuren dat, wanneer die paar euro champagne die erin zit op is. Het statussymbool gewoon bij het huisvuil wordt weggegooid, wanneer de werkster de flessen na een party opruimt  :D

Ik ben hier te nuchter voor. Svarovski zijn toch wel de ultieme "kraaltjes en spiegeljes" van het westen. Knap hoe die gasten een paar cent aan glas en plastic kunnen vermarketen tot producten van honderden tot duizenden euro's
JBL PRX Power!

Former member 78

Citaat van: Raphie op november  7, 2014, 08:17:07
Dit is wel ultimate BLING!, zou je maar gebeuren dat, wanneer die paar euro champagne die erin zit op is. Het statussymbool gewoon bij het huisvuil wordt weggegooid, wanneer de werkster de flessen na een party opruimt  :D

Ik ben hier te nuchter voor. Svarovski zijn toch wel de ultieme "kraaltjes en spiegeljes" van het westen. Knap hoe die gasten een paar cent aan glas en plastic kunnen vermarketen tot producten van honderden tot duizenden euro's

Het ergste is nog dat bepaalde mensen het graag willen hebben  :o