aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Citaat van: maz op november  5, 2014, 01:38:30
Tnx.... jij kent het maar heel veel mensen kennen het niet heb ik gemerkt.ook mensen die zich met audio bezig houden ...
Ik vond ze altojd absurt geprijsd. Voorall de top zoals deze....
Ik vond kharma all heel erg duur met 750 euro  de meter voor een instap ls kabel. Deze kosten 1000euro per foot(30 cm)  nieuw....  :ohmy:  geen wonder dat die niet verkocht is als nieuw zijnde. Haha
Even kijken volgens mij had ik de prijslijst samen met de bon en papieren erbij gekregen...
Even fototje maken...

Ach ja prijzen... de prijslijst van MIT is ook al zo'n leuke ;)

scrutinizer

Citaat van: WickedGame op november  5, 2014, 09:32:57
Ach ja prijzen... de prijslijst van MIT is ook al zo'n leuke ;)

Er zijn wel meer prijzige contenders....
Uiteindelijk is het persoonlijk.... brengt het je iets ::) ....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

WickedGame

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 09:38:59

Ja het brengt mij een echo in mijn portemonnee  ;D

DofN

Citaat van: Duck Twacy op november  2, 2014, 13:46:07
Siegfried schrijft:  "Placing absorbers at reflection points is the wrong approach. It only absorbs high frequencies and increases the difference between the direct sound and the delayed room response. It works against perceptually masking the room response as merely a copy of the direct sound."
http://www.linkwitzlab.com/conclusions.htm

Ik ben geen expert, maar kennelijk is het allemaal niet zo simpel. Was zelf ook van plan wat "akoestische schilderijen te plaasten achter de speakers (de vrij dicht tegen een wand staan), Maar twijfel nu.

(..)

Wat hij zegt is dat als je het door hem geadviseerde luidsprekertype (Open baffle loudspeakers) hebt, en een kamer die min of meer normaal is, en je de ruimte hebt om luidsprekers minimaal 1 meter van de wanden te plaatsen dat je dan beter niet de zijwandreflecties kan aanpakken. Echter, heb je andere luidsprekers dan die hij aanraadt en een andere opstelling, dat gaat dat advies al niet op. Althans, zo lees ik zijn website.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: patsijb op november  5, 2014, 08:11:50
zo zie je maar de tijd die je niet aan t forum besteedt gaat naar je set haha

@mauz dankjewel , was een lange weekend ,hahah,

@scrutenizer.  , ik ben momenteel heel erg tevreden met de casa nova en zie geen reden om aan de Casablanca te beginnen..misschien later als ik uitgekeken ben van de casa nova.

@patsjib. Het is echt niet normaal hoeveel tijd  het kost om hier actief te zijn, voor dat je we ben je weer uren bezig om een en ander gepost te krijgen en neer te zetten...

Maar goed het blijft een soort hobby , het is een hobby pakket..hahahsa
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: maz op november  5, 2014, 10:06:55
@mauz dankjewel , was een lange weekend ,hahah,

@scrutenizer.  , ik ben momenteel heel erg tevreden met de casa nova en zie geen reden om aan de Casablanca te beginnen..misschien later als ik uitgekeken ben van de casa nova.

@patsjib. Het is echt niet normaal hoeveel tijd  het kost om hier actief te zijn, voor dat je we ben je weer uren bezig om een en ander gepost te krijgen en neer te zetten...

Maar goed het blijft een soort hobby , het is een hobby pakket..hahahsa

Houden zo!! ;)

Ik dacht ff dat je nog zoekende was ::)....My bad!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Mr.M

Citaat van: WickedGame op november  5, 2014, 09:42:26
Ja het brengt mij een echo in mijn portemonnee  ;D

Hahahahsa,, dan moet je demo' modellen zoeken  dan valt de echo mee, het is meer een harde zij reflectie in je portemonnee. Hahaja
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 10:14:13
Houden zo!! ;)

Ik dacht ff dat je nog zoekende was ::)....My bad!
Met my weet je het nooit hoor, ik zelf ook niet namelijk totdat ik iets per ongeluk tegenkom,haha..

Had je een Casablanca in aanbieding voor weinig ?? Want dan breng je me wel in verleiding,, en dat kan ik niet weerstaan. Hahaha

WickedGame

Citaat van: maz op november  5, 2014, 10:18:19
Hahahahsa,, dan moet je demo' modellen zoeken  dan valt de echo mee, het is meer een harde zij reflectie in je portemonnee. Hahaja

Doe ik ook ;) Maar dat wil nog niet zeggen dat MIT kabels lekker "goedkoop" zijn  ;D

scrutinizer

Citaat van: maz op november  5, 2014, 10:20:55
Met my weet je het nooit hoor, ik zelf ook niet namelijk totdat ik iets per ongeluk tegenkom,haha..

Had je een Casablanca in aanbieding voor weinig ?? Want dan breng je me wel in verleiding,, en dat kan ik niet weerstaan. Hahaha

Nope!! Wel meerdere  ervaringen met Casablanca, Generation VII  en Citadel.

Mr.M

Citaat van: WickedGame op november  5, 2014, 10:21:08
Doe ik ook ;) Maar dat wil nog niet zeggen dat MIT kabels lekker "goedkoop" zijn  ;D
Nooit gezegd !!!  Heb het over echos en reflecties welke in je portemonnee ontstaan... Het is aan de portemonee ,hoe hard de reflecties zijn en of het een echo wordt bij aanschaf van een (toplijn)high end ,merk kabel..
;)

Kabels na een bepaalde prijs/kwaliteit  is echt meer een hebben ding dan een upgrade...

Ik weet zeker dat ik meer winst had behaald met aankoop van een goed PS audio power station dan een tweede onnodige ls kabel terwijl de Kharma het prima deed...

Nogmaals het is een kabel tik  wat ik heb..

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 09:38:59
In dit geval een marginaal verschil in het  voordeel van nbs, dus geen wauwww verschillen, had ik ook niet verwacht hoor,nbs kli kt net iets voller , tis dat ik het voor een nette prijs kon kopen en de khamas ls kabel vrij makkelijk kan verkopen.

Anders zou het weggegooid geld zijn.

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 10:24:22
Nope!! Wel meerdere  ervaringen met Casablanca, Generation VII  en Citadel.

Oefff.... Jij valt meteen  met de deur in huis.. :wub:

Wat vond je ervan? Je hebt zeker geen eigen showcase? Denk het niet....;)

Duck Twacy

Citaat van: maz op november  5, 2014, 00:37:22

En ik moet zeggen hij staat heel erg mooi... owjaa en hij klinkt ook goed maar das bijzaak.hahaha

De kharmas hebben plaats gemaakt voor de NBS OMEGA extream. Oftewel in europa genoemd ACTIVE ONE
Misschien je rack omdraaien dan :)

btw ik snap echt niet wat je met kabels hebt.. Versterkers: ok, speakers: ga ik helemaal in mee, cd speler of dac: prima, maar kabels, nee, zie ik meer als noodzakelijk kwaad.

Heb nog een nog nooit gebruikte, handgemaakte Powerlab powerkabel (gemaakt met gouddraad en furutech).... Ziet er vet uit (maar dat os het enige wat ik er van kan zeggen)

scrutinizer

Citaat van: maz op november  5, 2014, 10:50:47
Oefff.... Jij valt meteen  met de deur in huis.. :wub:

Wat vond je ervan? Je hebt zeker geen eigen showcase? Denk het niet....;)

Heb lang kunnen werken met Theta. Mooi product!!

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op november  5, 2014, 10:55:18
Misschien je rack omdraaien dan :)

btw ik snap echt niet wat je met kabels hebt.. Versterkers: ok, speakers: ga ik helemaal in mee, cd speler of dac: prima, maar kabels, nee, zie ik meer als noodzakelijk kwaad.

Heb nog een nog nooit gebruikte, handgemaakte Powerlab powerkabel (gemaakt met gouddraad en furutech).... Ziet er vet uit (maar dat os het enige wat ik er van kan zeggen)
Da jij het niet snapt is volkomen begrijpelijk want ik snap zelf ook niet wat ik met kabels heb...misschien is het een kabel fetisch welke zich aan ontwikkelen is bij me.hahaha...

Ik weet het zelf ook niet Duck..... Misschien moet ik mezelf laten nakijken??? Geen idee.,

Zodiac

Citaat van: maz op november  5, 2014, 11:17:25
Da jij het niet snapt is volkomen begrijpelijk want ik snap zelf ook niet wat ik met kabels heb...misschien is het een kabel fetisch welke zich aan ontwikkelen is bij me.hahaha...

Ik weet het zelf ook niet Duck..... Misschien moet ik mezelf laten nakijken??? Geen idee.,

Dat laatste zou wellicht wel eens nodig kunnen zijn.... ;D
(ik heb ook een kabel fetisj....)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Duck Twacy

scrutinizer

patsijb

ach ja iedereen heb denk wel in audioland een fetish voor iets haha

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Het heeft zelfs een voordeel bedenk ik me net..

Ik kan jullie uit EIGEN ERVARING  vertellen dat er tussen en goed opgebouwd dure kabel en goed opgebouwd UBER DURE kabel  haast geen verschil is geluidsmatig..

Kunnen jullie van mijn ervaringen leren  en jullie met zweet verdiende geld ergens anders instoppen waar je wel verschil hoort...  Lol

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Citaat van: maz op november  5, 2014, 14:48:58

Ik kan jullie uit EIGEN ERVARING  vertellen dat er tussen en goed opgebouwd dure kabel en goed opgebouwd UBER DURE kabel  haast geen verschil is geluidsmatig..

Kunnen jullie van mijn ervaringen leren  en jullie met zweet verdiende geld ergens anders instoppen waar je wel verschil hoort...  Lol

Ik heb een zelfde soort ervaring alleen dan met een hele goedkope en UBER DURE kabel...van mij zijn er maar weinig die willen leren. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

daanvanduif

Bedankt, dan ga ik het zweet steken in het oprollen van mijn tapijt (valt vast meer winst mee te behalen)  ;D

Citaat van: maz op november  5, 2014, 14:48:58

Corazón