aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

rovinggecko

Hangt er met een DSP toch aardig vanaf wat je probeert te fixen. Ik ben bij mij thuis erg blij met de aanpassingen in het laag. Daarentegen, zodra ik aan het hoog ga zitten wordt het doorgaans te scherp\fel, zelfs bij kleine aanpassingen hoor je dat je iets mist. Kan natuurlijk zeker aan mijn inregel kunsten liggen, cq aan de kwaliteit van de dsp(s).
Dus net als doorofknight aan geeft, prima dsp voor laag en dan akoustisch tweaken voor de rest.

Overigens met een simpele minidsp kan je op goedkope wijze heel aardig zien of er met dsp wat te halen valt in het laag, kan je daarna altijd opschalen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mr.M

De gaande discussie of een dsp wel of niet goed is (voor mij) is niet nodig.
Blijkbaar zijn de meningen hier over verdeeld zoals alle andere dingen in audioland. ;)
Gelukkig maar ook anders hadden we allemaal zelfde sets staan.

Wat voor mij betreft....

Ik wil geen dsp in mijn systeem want ik wil geen correctie op de ORIGINEEL SIGNAAL WELKE UIT ME SET KOMT.
Ik  wil het geluid zo zuiver en origineel mogelijk houden..zoals het uit me zorgvuldig getuned set komt.
Dus geen correctie in laag /mid of hoog..
Ik heb met veel moeite het geluid zo gekregen als die is nu....vloeiend ,sprankelend,grote soundstage ,en mooie mid.....dus een dsp welke dit gaat aanpassen is een nono...
De vroege reflecties van kamer wil ik wel aanpakken...

Maar ik kan het goed begrijpen dat een dsp in sommige gevallen goed werkt..
Ik heb ook tot nu in geen enkele  audio show een dsp zien voorbijkomen...
In Ces van las vegas heb ik ruim 200 verschillende audio suites en kamers bezocht en verschillende settings gehoord en geen enkel fabrikant gebruikte een dsp in de setting.geen een!!!! Waarom zou dat zijn???

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Wachy er was well een setting waar dsp werd gebruikt maar dat was voor een ht  ruimte en geen stereo show...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Peerless Monster

Citaat van: maz op november  1, 2014, 13:31:03
:google:
ik ga ook eens martijn weer bellen, lijkt me verstandig..

dit was alles wat ik van de ht BAAS kreeg, foei foei klein kindje, straks lig je eruit..hahaha

pm moderator:

dMaz: waarschuwing voor het weghalen van je advertentie.
Dit is in strijd met de regels.
Nu een officiële waarschuwing, volgende keer een ban.

Met vriendelijke groet,
Het admin teame e

ik heb zoeen hekel aan zulke toonzetting, dat ik bijna neiging heb om gewoon de showcase te sluiten en te verkassen naar een ander forum , ik slaap er niet minder op ,haast iedereen is actief op de drie grootste fora van ned..
ben geen schoolkind meer om zo aangesproken te worden..haha

achja ik zal christiaan eens een pm sturen hierover...
of ik nou hier gevolgd wordt of elders...

Succes Maz, PM zonder toestemming plaatsen, een sneer naar het mod team, ga maar even 3 dagen bedenken waarom.
Regels zijn er om je je er aan te houden. Niet omdat het kinderachtig is.
Als een politieagent je met een bekeuring beboet, vind je dat dan ook kinderachtig?
Was een waarschuwing. Nu een ban voor 3 dagen. Niks persoonlijk ik leef gewoon wat regels na.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Peerless Monster

Citaat van: twani op november  1, 2014, 14:03:55
De toonzetting wil in dit soort situaties inderdaad nogal eens wat badinerend zijn helaas MAZ.

Ik maak me er maar niet meer druk over.

Mods zijn niet voor niets op zo`n post gaan zitten. Kennelijk toch een vorm van macht, welke men in het dagelijks leven niet kan bemachtigen, willen uitoefenen zeg maar.

Voor je lol doe je het iig niet lijkt me..... 

Ik ben gevraagd voor deze "post" of functie Twani. En ik ban geen members voor de lol.
Er zijn regels waar je je aan moet houden en ik vind deze opmerking iets over de grens heen gaan.
Ook maar 3 dagen om de woorden van Maz wat kracht bij te zetten.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Staaled

Citaat van: maz op november  1, 2014, 13:20:04
ja bij abel, daar klonk alles heel erg goed, een van de beste geluiden welke ik thuis heb mogen meemaken bij een forumgenoot.ik weet niet hoe het zonder dsp klinkt dus kan geen oordeel geven over effect met en zonder dsp.
dus ik geloof echt wel dat het heel goed werkt want heb het gehoord, maar ben van MENING niet uit ervaring , dat akoestische matregelen misschien beter zijn dan een dsp. maar goed kan er ver naast zitten, ik denk dat ik misschien ooit eentje moet proberen?
misschien piep ik wel anders daarna? ben de moeilijkste niet en wat ik hoor is wat telt.
Abel zit volgens mij rond de 10 % roomcorrectie.
Zit ik ook.
En dat is waar Raphie op doelt.
Akoestische maatregelen icm beperkte DSP klinkt fraai, strak en niet onnatuurlijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: maz op november  1, 2014, 16:46:15
Blijkbaar zijn de meningen hier over verdeeld zoals alle andere dingen in audioland. ;)

Wat voor mij betreft....

Ik wil geen dsp in mijn systeem want ik wil geen correctie op de ORIGINEEL SIGNAAL WELKE UIT ME SET KOMT.
Ik  wil het geluid zo zuiver en origineel mogelijk houden..zoals het uit me zorgvuldig getuned set komt.
Ik heb met veel moeite het geluid zo gekregen als die is nu....vloeiend ,sprankelend,grote soundstage ,en mooie mid.....dus een dsp welke dit gaat aanpassen is een nono...

In Ces van las vegas heb ik ruim 200 verschillende audio suites en kamers bezocht en verschillende settings gehoord en geen enkel fabrikant gebruikte een dsp in de setting.geen een!!!! Waarom zou dat zijn???
Dat verkopen ze niet/ hebben er geen sjoege van.
Linn is inmiddels om met Exakt en dat wil wat zeggen. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Citaat van: Staaled op november  1, 2014, 17:45:14
Abel zit volgens mij rond de 10 % roomcorrectie.
Zit ik ook.
En dat is waar Raphie op doelt.
Akoestische maatregelen icm beperkte DSP klinkt fraai, strak en niet onnatuurlijk.

Klopt, beetje afhankelijk van de crossover tussen de 9 en de 12%.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Raphie

Ik zou het niet in % willen uitdrukken
Het liefst trappen, en dan een of 2 grote nodes een paar dB dempen, maar meer ook niet en zeker niet boven de 120hz, daarboven gebeurt veels te veel localiseerbaar en dat komt imho de weergave niet ten goede
Roomcorrectie kan helpen om die een of 2 lage noten "die altijd harder klinken altijd de rest" (in jip en janneke taal) te temperen maar meer ook niet
JBL PRX Power!

sultankat

Wat voor mij betreft....

Het "bij jezelf blijven" heeft je tot nu toe een fraaie set opgeleverd. Gewoon op dit pad doorgaan bij het finetunen. Daarbij advies inwinnen is ok, maar alleen als je er ook echt in gelooft. Kortom: ga zo door!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Duck Twacy

Siegfried schrijft:  "Placing absorbers at reflection points is the wrong approach. It only absorbs high frequencies and increases the difference between the direct sound and the delayed room response. It works against perceptually masking the room response as merely a copy of the direct sound."
http://www.linkwitzlab.com/conclusions.htm

Ik ben geen expert, maar kennelijk is het allemaal niet zo simpel. Was zelf ook van plan wat "akoestische schilderijen te plaasten achter de speakers (de vrij dicht tegen een wand staan), Maar twijfel nu.

Verder wil ik wel ooit nog wel eens wat roomcorrectie op het laag (je kunt het altijd uitzetten als de muziek er niet omvraagd). Ik heb een actief systeem (laag/mid actief, mid/hoog passief) en ik wil het liefst zo regelen dat de correctie  alleen op de laag kanalen zit, maar het mid/hoog ongemoeid laat (ook niet door de dsp gaat). Dat is nog niet zo simpel overigens. Hoe regel je volume? Hoe integreer je laag en mid (met name in tijd/fase domein). De meeste eenvoeduige methode is waarschijnlijk gewoon na de xover in het laag kanaal (met extra AD/DA), maar dat staat me dan toch tegen. Ook al stelt die AD conversie voor een beetje DAC op laag echt niks voor (je hebt geen high res ADC/DAC nodig voor laag onder 120 hz).
Als ik opnieuw zo beginnen zou ik gewoon 2 DSP (of meer) gecorrigeerde subs kopen.

morca

Toch waren 2 gik panelen hier op de gok geplaatst best een grote verbetering.
En dat was nog zonder testen waar ze het beste hangen.
Zou het dus zeker toch eens gaan testen als ik jouw was.

Duck Twacy

Gewoon eerst uitproberen is altijd verstandig (het helpt natuurlijk ook wel als je wat metingen doet of laat doen en wat advies van een deskundige krijgt).

simsalabim

Ik lees veel mee op een forum waar veel strenger gemodereerd wordt, het getuigt van weinig respect om persoonlijke messages te posten.
Je geeft aan dat je dat niets interesseert en dat je he volgers ook wel hebt zonder die kinderachtige mods, misschien een idee je eigen real life social media site te openen?
Het valt mij op dat het 'schijt aan alles' mentaliteit zeer populair is,  vandaar dat het ook steeds fijner wordt in of op openbare plekken, snelweg anyone? En als je daar dan iets van zegt, dan ben je een irritant mannetje..
Waarom zitten er op dit forum mods Twani? Omdat ze er op kicken 'macht' te hebben?

J Doorhof , frank dus, kun je hier misschien uitsluitsel over geven waarom er hier mods zijn op jou forum?

Misschien dat na jou uitleg ik hier ook niet meer kom (als dat zou zijn dat je graag mensen de mogelijkheid wilt geven macht over anderen uit te kunnen oefenen) of misschien vind ik het juist goed, en dan heb ik alleen maar meer respect voir diegene die deze helaas toch vaak zeer onpopulaire taak op zich nemen..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

chansig

Lekker laten rusten en klaar.

Ik ben benieuwd welke set Maz heeft als hij weer op het forum mag.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Broem

Ik mis m'n dagelijkse portie GTST wel. Hopelijk snel een vervolg
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

sultankat

Citaat van: chansig op november  2, 2014, 18:13:11

Gr Hans

Ik denk dat Maz juist rust heeft gevonden en ervan overtuigd raakt dat het nu vooral gaat om akoestiek en eventueel stroomvoorziening. Ik hoop hem wel hier terug te zien en zonder wrok om wat gebeurd is. Gewoon erboven staan en niet meer doen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Zodiac

Citaat van: Broem op november  2, 2014, 19:33:01
Ik mis m'n dagelijkse portie GTST wel. Hopelijk snel een vervolg

Maar we moeten het wel leuk houden. Dit is toch gewoon een plek om een beetje te met elkaar te lullen. We hoeven toch geen discussies te 'winnen' en punten te scoren, wel?

Als ik me er mee bemoeien mag. Als ik de foto's van Maz zijn ruimte goed in mijn hoofd heb, dan is er een groot glasvlak in de gevel dat bikkelhard is. Dat reflecteert geluid als de hel. Het zal wel wat hol klinken, de ruimte, toch? Ik denk dat een paar goeie gordijnen en een mooi hoogpolig tapijt wonderen doen. (Absorptie). Hoeft niet de hoofdprijs te kosten ook. Wordt het gelijk wat leefbaarder en ruimtelijk wat aantrekkelijker allemaal.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

felix01

Citaat van: chansig op november  2, 2014, 18:13:11

Gr Hans
2 :D
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

VlisChris

Mensen,

Zoals het al geschreven is door Chansig: het is denk ik een goed idee om dit voor de rest te laten rusten.
Maz is op zeer korte termijn weer van harte welkom, en hopelijk krijgen we alle nieuwe verhalen van hem te lezen. In drie dagen kan er bij hem tenslotte best het een en ander veranderen ;)
Als Maz straks vragen of opmerkingen heeft is de geijkte manier om dat aan te kaarten door een pm naar de admin te sturen die zich hiermee bezig gehouden heeft. Dat lijkt mij een beter idee dan pm's open op het forum te plaatsen ;)

Iedereen alvast bedankt voor de medewerking op deze regenachtige zondagavond :'(

Mr.M

Ik mag weer. Hahhah
Heb mijn tijd opzitten en mag weer uit de bajes van onze zeer respectvol en communicatief mods...
Zoals ze zelf zeggen EEN GOED FORUM BEGINT BIJ JEZELF,daarmee bedoelen zij ons namelijk ,zo moet je het lezen  en niet hun zelf.
Annyways laten dat maar vergeten bedankt aan christiaan en pearless zij zijn iedergeval beschaafd genoeg om een net woord neer te zetten..daar mogen andere mods nogeens van leren.

Ik zal maar met de deur in huis vallen en jullie niet teleurstellen na de weekend....

Ik heb geen nieuwe set..echter .ik zou maz niet zijn als ik jullie niet zou verrassen..

Ik kon het helaas niet laten om weer gek te doen .
Ik weet het rogier, en de rest , ik zou me met met andere zaken bezig houden zoals akoestiek en kleine tweeks maar heb me emoties weer losgelaten in een audiosnoepzaak en ben weer na huis met een LS KABEL... :tounge2:

IK KAN ER NIETS AAN DOEN JONGENS ,TIS EEN KABEL TIK... twani noemde mij ooit de kabel Mazturbator.hahaha
Mij weekend ban van forum heeft gezorgd veel stress en ik moest mezelf blij maken,  :angel: ;) er is altijd een reden te vinden om een mooie kabel  te kopen ,,, RESULTAAT  is dat de  duurste onderdeel van mijn set alweer een kabel is geworden..
:clapping: O0 

Ik had veel mooie verhalen gehoord over de NBS kabels en nu kreeg ik de kans om een demo set  te bemachtigen,deze is geleverd door de ned  importeur en was hun demo model .
Ik dacht dat kharmas stug waren maar dit is net een tak.
En ik moet zeggen hij staat heel erg mooi... owjaa en hij klinkt ook goed maar das bijzaak.hahaha

De kharmas hebben plaats gemaakt voor de NBS OMEGA extream. Oftewel in europa genoemd ACTIVE ONE

Mr.M

Heb maar meteen de spaghetti draadjes netjes gelegd achter de set.

Mr.M

Ik kan ook de kharma ls kabel als biwire gebruiken voor het hoog.hahahaj

LABO

Citaat van: maz op november  5, 2014, 00:41:38
Heb maar meteen de spaghetti draadjes netjes gelegd achter de set.
Welkom back Maz.

Zo kennen we je weer Mazturbator :-) NBS is inderdaad een heeele stugge kabel, maar absoluut een topper. Vind jij hem beter dan de Kharma LS ???
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII