aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Mij kabels bestaan nu uit.
NBS ACTIVE 1 LS
Kharma supreme refrence  usb
German high end pure silver interlink met eichman silver bullets
Argentum acoustic xlr
Audioquest Raven puur zilver AES /EBU
Sonore refrence powercord
Kharma powercords

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

En  ik heb een mooie dac gekocht
.... :wub:

Vond het heel goed staan bij de rest van de set. En hij klinkt heel erg goed moet ik zeggen..

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

En de laatste aanwinst is de bryston dac... :headbanging:

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Ben niet helemaal van de pad geraakt deze weekend want ik ben ook met de akoestiek bezig geweest om te kijken of ik of ik verschil hoor met mijn geiproviseerde techniek van reflectie absorbtie.haha  daarmee bedoel ik opgerolde tapijten. Hahah.

Mr.M

Ook de ikea bezocht een een ander kast gehaald voor de platen speler. Ook dit is gemodificeerddoor mij tot een high emd rack met spikes en schoteltjes...alles bij elkaar nog geen 50 euries.

Nahpets

De toonarm (met naald!) vlak boven die armleuning lijkt mij leiden tot een aankoop van een ander element op korte termijn.
I love everybody!
some I love to avoid,

Mr.M

Spikes 4stuks voor 10 euro bij correct...voor onder de high end ikea kast van 24.95

Owja En een grotere tapijt...
@naphet in die hoek mag niemand zitten ....heb kunnens in die hoek en dat zorgd ervoor dat je een meter vandaan zit. Hahaha

felix01

proficiat met de Bryston dac,mooi spul; bryston heb ik ook nog in huis gehad :D
hoe bevalt die sonore netbabel??
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

scrutinizer

Citaat van: maz op november  5, 2014, 01:15:28
Spikes 4stuks voor 10 euro bij correct...voor onder de high end ikea kast van 24.95

Owja En een grotere tapijt...
@naphet in die hoek mag niemand zitten ....heb kunnens in die hoek en dat zorgd ervoor dat je een meter vandaan zit. Hahaha

Heb je aan de andere zijde van de kamer, achter de bank, ook opgerolde tapijten staan?
Ik vind je idee van aanpak niet verkeerd. Maar voor goed resultaat wel symetrisch. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 01:18:16
Heb je aan de andere zijde van de kamer, achter de bank, ook opgerolde tapijten staan?
Ik vind je idee van aanpak niet verkeerd. Maar voor goed resultaat wel symetrisch. ;)
Nee iets beters..

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Mr.M

Citaat van: felix01 op november  5, 2014, 01:17:13
proficiat met de Bryston dac,mooi spul; bryston heb ik ook nog in huis gehad :D
hoe bevalt die sonore netbabel??

Tnx.

Ik heb meerdere sonore kabels gehad .
Compleete refrence set. Van ls kabel tot interlinks en in mijn setting was het geen match...

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 01:31:31
Plezier met Nothing But Sound kabels. :)
Tnx.... jij kent het maar heel veel mensen kennen het niet heb ik gemerkt.ook mensen die zich met audio bezig houden ...
Ik vond ze altojd absurt geprijsd. Voorall de top  zoals vele merken.
Ik vond kharma all heel erg duur met 750 euro  de meter voor een instap ls kabel. Deze kosten 1000euro per foot(30 cm)  nieuw dan he!....  :ohmy:  geen wonder dat die niet verkocht is als nieuw zijnde. Haha

Eigenlijk heeft oieder topmerk een belachelijk geprijsde lijn...

Nahpets

Citaat van: maz op november  5, 2014, 01:38:30
Tnx.... jij kent het maar heel veel mensen kennen het niet heb ik gemerkt.ook mensen die zich met audio bezig houden ...
Ik vond ze altojd absurt geprijsd. Voorall de top zoals deze....

Maar wel leuk spul. Mooie aankopen.

En ik ga net de andere kant op. Mijn NBS (en Shunyata - net zoals NBS extreem prijzig) kabels gaan er op korte termijn uit.
I love everybody!
some I love to avoid,

Mr.M

Citaat van: Nahpets op november  5, 2014, 01:52:07
Maar wel leuk spul. Mooie aankopen.

En ik ga net de andere kant op. Mijn NBS (en Shunyata - net zoals NBS extreem prijzig) kabels gaan er op korte termijn uit.
Shunyatas ken ik, hele mooie kabels, nooit eentje gehoord zelf...

Waar ga je naartoe na deze ???

Mr.M

Owjaa ik vergeet bijna....  de nagras waren heel kort bij mij over de vloer...

Lelijke dingen zijn het maar ze klinken prachtig...

Je gaat niet geloven wat inplaats is gekomen voor de nagras,,,,

De theta casanova welke ik laats had gekocht was mijn audio vriend zo goed bevallen met de  SONUS FABER GUARNERI PALLADIOS  dat die hem heeft gehouden en de nagras de deur uit heeft gedaan.

:clapping:

Noem mij maar gek om een stereo/  surround processor als voorversterker te gebruiken maar deze casanova klinkt stereo zo goed dat zelfs een nagra eigenaar ze heeft in huis genomen...

Ik heb de nagra zelf een op een tegen de casanova gezet en vergeleken en beide hebben iets magisch...

De nagra is vloeind en buize achtig,,,heel aangenaam met mooie mid gebied.
De casanova is iets ruimtelijker en srakker in het laag .

Ik kon geen keuze maken voor de eerste keer tussen twee komponenten.
Mijn kennis wel. Met de guarneries is ieder klein beetje winst in laag fundament zeer welkom(monitors) want in ruimtelijkheid is de giarneri uit zichzelf all een meester.
Met de theta vv was zowel de ruimtelijkheid goed aanwezig mede als de laagweergave welke strakker is dan de nagra buize met de guarneri..
In mijn setting was de nagra echt koning van emotie. omdat ik een vloerstaande heb en een sub ,heb ik met de nagra geen fundament problemen daardoor was de nagra in mijn setting iets mooier in het midgebied dan de casa nova.
De verschillen waren echter niet gigantisch om te zeggen ik hou de nagra voor mezelf.
De prijsverschil was nogall behoorlijk groot tussen de theta en nagra vv.
Hoedanook alweer een leuke ervaring met een top merk in huize MAZ...

Mr.M

Nog wat fotos om het levendig en leuk te houden voor u. O0 :tounge2:

Nahpets

downgrade

Shunyata Python VX en NBS Mine Serpent powercords -> MIT Z-cords (en MIT 2C3D filtering)
NBS Mine Serpent xlr -> Canare Type weet ik niet meer zo
NBS Monitor IV  ls kabel -> AudioQuest Midnight
I love everybody!
some I love to avoid,

Mr.M

Citaat van: Nahpets op november  5, 2014, 03:03:15
downgrade

Shunyata Python VX en NBS Mine Serpent powercords -> MIT Z-cords (en MIT 2C3D filtering)
NBS Mine Serpent xlr -> Canare Type weet ik niet meer zo
NBS Monitor IV  ls kabel -> AudioQuest Midnight

EEN DOWNGRADE IN PRIJS HOEF ECHT NIET HET GELUID van je set NEGATIEF TE BEINVLOEDEN...EEN SLECHT GEMATCHED DUUR KABEL KAN MEER KWAAD DAN EEN GOED GEMATCHED BUDGET KABEL....

Dit upgrade van mij van kharma naar NBS REFRENCE is echt mijn kabel geilheid en niet echt een grote stap vooruit  geluidtechnisch. :clapping:

Dus jouw downgrade is niet bepaald slecht voor het geluid als je weet wat je in huis haalt en de nieuwe kabels goed matchen in je set...

Mr.M

Citaat van: Peerless Monster op november  1, 2014, 17:44:31
Ik ben gevraagd voor deze "post" of functie Twani. En ik ban geen members voor de lol.
Er zijn regels waar je je aan moet houden en ik vind deze opmerking iets over de grens heen gaan.
Ook maar 3 dagen om de woorden van Maz wat kracht bij te zetten.

Ik heb hier overheen gelezen.....

Sorry voor ongemak twani..

MauZ

Welcome back Maz!  👍
Nou nou... Idd niet stil gezeten 😄
Lekker bezig zo..  :yes:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Peerless Monster

Citaat van: maz op november  5, 2014, 00:37:22
Ik mag weer. Hahhah
Heb mijn tijd opzitten en mag weer uit de bajes van onze zeer respectvol en communicatief mods...
Zoals ze zelf zeggen EEN GOED FORUM BEGINT BIJ JEZELF,daarmee bedoelen zij ons namelijk ,zo moet je het lezen  en niet hun zelf.
Annyways laten dat maar vergeten bedankt aan christiaan en pearless zij zijn iedergeval beschaafd genoeg om een net woord neer te zetten..daar mogen andere mods nogeens van leren.

Ik zal maar met de deur in huis vallen en jullie niet teleurstellen na de weekend....

Ik heb geen nieuwe set..echter .ik zou maz niet zijn als ik jullie niet zou verrassen..

Ik kon het helaas niet laten om weer gek te doen .
Ik weet het rogier, en de rest , ik zou me met met andere zaken bezig houden zoals akoestiek en kleine tweeks maar heb me emoties weer losgelaten in een audiosnoepzaak en ben weer na huis met een LS KABEL... :tounge2:

IK KAN ER NIETS AAN DOEN JONGENS ,TIS EEN KABEL TIK... twani noemde mij ooit de kabel Mazturbator.hahaha
Mij weekend ban van forum heeft gezorgd veel stress en ik moest mezelf blij maken,  :angel: ;) er is altijd een reden te vinden om een mooie kabel  te kopen ,,, RESULTAAT  is dat de  duurste onderdeel van mijn set alweer een kabel is geworden..
:clapping: O0 

Ik had veel mooie verhalen gehoord over de NBS kabels en nu kreeg ik de kans om een demo set  te bemachtigen,deze is geleverd door de ned  importeur en was hun demo model .
Ik dacht dat kharmas stug waren maar dit is net een tak.
En ik moet zeggen hij staat heel erg mooi... owjaa en hij klinkt ook goed maar das bijzaak.hahaha

De kharmas hebben plaats gemaakt voor de NBS OMEGA extream. Oftewel in europa genoemd ACTIVE ONE

Top Maz! Veel plezier met posten.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

patsijb

zo zie je maar de tijd die je niet aan t forum besteedt gaat naar je set haha

scrutinizer

Als het zo bevalt ...waarom laat je de Casablanca dan niet de revue eens passeren, Maz?